F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Manor: Zadovoljni smo što samo završili trku


    Oba bolida tima dočekali su kariranu zastavu.



    "Zadovoljan sam današnjim rezultatom. Imao sam dobar tempo i srećan sam što sam uspeo da se trkam na VN Monaka. Sakupili smo dovoljno podataka koje bi iskoristili za dalje unapređenje. VN Kanade će za nas biti sasvim novo iskustvo." kazao je Roberto Merhi.

    "Lepo je završiti svoju prvu VN Monaka a ovo je ujedno i dobar rezultat za sve nas. Za mene ovo nije bila laka trka jer sam u prvom krugu oštetio prednje krilo i tako sam imao problema sa prijanjanjem. Zbog toga morao sam da izvršim određene promene ali sve u svemu ispunili smo zacrtani cilj." rekao je Will Stevens.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrari odbacio mogućnost upotrebe tokena u Kanadi


      Italijanski tim odustao je od plana unapređenja motora za VN Kanade.



      Ferrari je preko zime uspeo da smanji zaostatak za Mercedesom, ali je ta razlika poprilično konstantna u prvih šest trka šampionata. Zbog toga Ferrari je planirao da iskoristi 10 tokena za razvoj svog agregata do VN Kanade, ali se odustalo od tog plana jer je tim procenio da je bolje da se završi određeni ciklus (verovatno se čeka da oba vozača dobiju mogućnost korišćenja novog agregata).

      "U Kanadi nećemo koristiti novu verziju motora. Neću vam reći kada će se to desiti jer ne želim da tu informaciju sazna Mercedes. U ovom trenutku želim da budem nacionalista." kazao je šef tima Maurizio Arrivabene.

      On je dodao da potred toga tim mora da popravi i kvalifikacioni tempo:
      "Merecdes je od početka godine veoma brz u kvalifikacijama. Oni su veoma dobri u tom segmentu i mi takođe želimo da se fokusiramo na to u budućnosti. Želimo da startujemo sa što bolje pozicije kako bi sebi olakšali trku, jer kada ispred sebe imate samo vazduh umesto bolida, ona je to bolje za vašu aerodinamiku i gume."




      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Honda: Treba nam još snage


        Japanski proizvođač kazao je posle prvih osvojenih poena da je njihovom agregatu potrebno još snage.



        Šef razvojnog projekta Honde Yasuhisa Arai, kazao je da je zadovoljan posle prvih osvojenih poena kao i da su oni svesni da je staza u Monaku pomogla timu da stigne do ovog rezultata.

        "Uspeli smo da nađemo dobar balans za ovu stazu jer snaga motora uopšte nije bitna ovde. Takođe pronašli smo dobar balans za Buttona i Alonsa što je i njima bilo bitno. Jenson je imao dobar tempo što je i nama stavilo osmehe na licu." kazao je Arai.
        Takođe, on zna da se na narednim trkama u Kanadi i Austriji zahteva mnogo više od motora, što je kod Honde jedna od glavnih mana.
        "Kanada je staza motora, tako da nama treba još snage. Ali takođe tu se zahteva i jako kočenje tako da je povraćaj energije značajan. Znamo da nam je potrebno još snage ali to nije lako popraviti. Za sada nemamo plan kako bi smo iskoristili tokene, sve to zavisi od strategije koju ćemo razraditi sa McLarenom." dodao je Arai.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Mercedes i dalje želi 4 motora po vozaču u sezoni


          Nemački proizvođač ima nameru da zadrži pravilo od 4 agregata po vozaču.



          Pre samo nekoliko dana pojavile su se informacije da je nemački tim pristao da poveća broj motora na pet po vozaču, što je bila i namera ostalih timova. Ali u Monaku, Mercedesovi vozači su i dalje koristili svoj prvi agregat koji je u bolid stavljen još pre VN Australije.

          "Neki vozači već koristi svoj četvrti agregat. Sa druge strane mi smo odardili odličan posao po tom pitanju." kazao je Niki Lauda, aludirajući na činjenicu da nemački tim želi samo četiri agregata do kraja godine.
          Zbog ovog pravila vozači Red Bull će u narednim trkama biti suočeni sa kaznama jer će biti primorani da iskoriste i peti motor.
          "Mislim da je neizbežno i da ćemo biti primorani da uzmemo još agregata do kraja sezone." dodao je Horner.
          Ipak, Lewis Hamilton i Nico Rosberg će u Kanadi po prvi put posle VN Australije dobiti svež motor.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            FIA od Kanade uvodi strožije testove za prednja krila


            Veruje se da timovi pametnim dizajnom trenutna prednja krila testiraju limite člana 3.17.8 tehničkog pravilnika.



            Nekoliko timova je navodno konstruisalo prednja krila koja se na pravcima nepropisno savijaju i time smanjuju aerodinamički otpor, dok nakon trke bez problema prolaze testove opterećenja koje sprovodi FIA.

            Međunarodna automobilistička federacija je zbog toga obavestila sve timove pred put u Kanadu da će se od sledeće trke sprovoditi strožiji testovi u kojima elementi krila ne smeju da se savijaju više od 3mm pri opterećenju od 60N.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Permane odbacio mogućnost krivnje Grosjaina


              Lotus odbacuje bilo kakvu opciju krivnje njihovog vozača u vezi sa incidentom u Monaku


              Lotusov direktor trkačkih operacija, Alan Permane je odlučan u tvrdnji da Romain Grosjain nije uradio ništa pogrešno u incidentu sa Max Verstappenom koji se desio u nedeljnoj trci u Monte Karlu.
              Suci FIA su odlučili da Holanđaninu dodijele kaznu pomeranja od pet mesta na narednoj trci,a ovaj se odmah branio tvrdnjom da je bio doveden u problem radi manevra zatvaranja Lotusovog vozača:
              "Bilo je prilično jasno" rekao je Permane. "Max je napravio prilično glup potez, što se videlo i iz videa, a onda se pravdao nekim glupim izgovorima."
              "Romain se nije micao ili se pomerao jako malo što je sasvim normalno. Nije zakočio ranije ili nešto slično tome. To je bila samo glupost Verstappena."
              "Na našem bolidu nema mnogo oštećenja. Malo je zagreban pod, ali sa obzirom na snagu udarca u zadnju gumu, mi smo srećni sa ovim stepenom oštećenja. Nije uopšte loše, kako je moglo da bude."
              Permane je potvrdio na Twiteru da su suci ustanovili da je Grosjain u tom krugu na istom mestu kočio pet metara kasnije nego li u prethodnom, što je bilo dovoljno za odbacivanje Holanđaninovih optužbi. Francuz je bio u mogućnosti da nastavi trku nakon incidenta, ali su njegove gume bile previše istrošene za neki jači tempo, po tvrdnjama ekipe.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Renault je već kupio Lotusov F1 tim?


                Neki svetski mediji prenose informaciju da je Lotusov F1 tim na ivici prodaje Renaultu, dok drugi tvrde da je posao već obavljen.



                Pre samo dve nedelje su se pojavile priče da je ekipa iz Enstona u razgovorima sa Renaultom, ali je tada šef lotusa Matthew Carter rekao da su deoničari tima protiv prodaje.

                Ipak, špekulacije se nisu zaustavile, a jedan od razloga je potpuno odsustvo iz padoka Gerarda Lopeza, prvog čoveka Lotusovog glavnog sponzora Genii Capital.
                Luksemburžanin se onda iznenada pojavio u Barseloni, a italijanski Autosprint je preneo da se on sprema da proda Renaultu većinu svog udela u timu.
                Italijani su takođe preneli da je krajnji cilj Renaulta da stekne kontrolu nad timom iz Enstona i postavi Boba Bella na čelo tima.
                Finski Turun Sanomat je preneo da su pregovori između Renaulta i Lotusa stigli do završne faze. Oni tvrde da je krajnji rok za dogovor između Renaulta i Lopeza kraj maja, tako da se konačna odluka očekuje u narednim danima.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  FIA: Ferrari je prošao kontrolu


                  Scuderia je bila pod lupom nakon Barselone i nakon posete FIA inspektora njihovom vazdušnom tunelu, potvrđeno je da nema nelegalnosti u njihovom radu.



                  Stepen nadogradnje i izgled određenih aero delova na SF15T u Barseloni, izazvali su sumnju nekih timova i glasna govorkanja da uprkos regulativama o vazdušnom tunelu i CFD restrikcijama, Ferrari radi mimo pravila.
                  Jedna od tih teorija glasila je da Ferrari koristi ekstra vreme u vazdušnom tunelu, vreme Haas F1 tima i sa njima deli materijalne, tehničke i ljudske resurse, što je protivno regulativama ovog sporta.
                  Kako MotorSport saznaje, FIA je u Maranello poslala svog tehničkog inspektora da ispita situaciju i izleči frustraciju suparničkih timova.
                  FIA tehnički i sportski koordinator Martin Budkowski, poznat i kao bivši šef aerodinamičkog odelenja u McLaren F1 timu, u Maranellu je ispitivao odnos Ferrarija i Haas F1 tima. U smislu toga, on je potvrdio da nema razloga za uzbunu i paljenje alarma:
                  "Između ova dva tima postoji specifična vrsta saradnje i mi smo morali proveriti sve detalje te operacije. Ferrari Haas F1 timu daje pogonsku jedinicu i menjačku kutiju za bolid, te im ustupa na korštenje svoj vazdušni tunel. Takođe, Scuderia daje još neke tačno određene delove ovom timu, ali tu nema nikakvih nepravilnosti ni u kom smislu", rekao je Budkowski.
                  "Dobili smo neke zabrinjavajuće prijave posle VN Španije, ali smo se sada uverili da je sve u redu."
                  On je potvrdio blisku tehničku saradnju ova dva tima, ali je i potvrdio da je sve u skladu sa pravilima.
                  Glasnogovornik Ferrarija je potvrdio da Haas koristi vazdušni tunel u Maranellu, ali da ne postoji uska saradnja izmedu timova:
                  "U skladu sa pravilima, mi im dopuštamo korištenje našeg tunela, ali ne delimo isti program za ispitivanje u tunelu."
                  "''U smislu aerodinamičkog aspekta, mi imamo dva potpuno zasebna programa ispitivanja. Korištenje tunela je zasebno. Takođe je zasebno korištenje svih delova i različiti su modeli bolida koje timovi ispituju u tunelima. Da napomenem da je osoblje i tehnički radnici takođe zasebno. Mi ne delimo stvari međusobno za šta smo optuženi."
                  "Nas je posetio gospodin Budkowski, ovlašteni inspektor FIA. On je potvrdio da radimo u skladu sa pravilima i dao dozvolu za nastavak našeg rada" stoji u izveštaju Ferrarija.




                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Haas traži veterana za narednu sezonu


                    Američki tim traži drugog vozača pošto spanski mediji navode da je prvo ime već rešeno.



                    Španski mediji su nakon trke u Barseloni izvestili da je Esteban Gutierrez prvo ime vozačke postave Haasa za iduću sezonu.

                    Meksikanac je imao dugi sastanak tokom Španskog vikenda sa vlasnikom dolazećeg tima, Gene Haasom, a verovatno o angažmanu u njegovom timu. Takođe je u Barseloni potvrđeno da je interni rok za objavu vozača za tim septembar mesec ove godine.
                    Do ovog razgovora se verovalo da je prvi izbor tima bio amerikanac Aleksandar Rossi, međutim, sada nije tako.
                    Za USA Today Haas je prošle sedmice rekao kako smatra da će njihovi vozači biti verovatno članovi trenutnih timova na gridu koji budu nezadovoljni progresom svojih trenutnih timova:
                    "Vozači koje bismo uzeli su oni koji će biti nezadovoljni radom svog tima i u nama bi videli alternativu. F1 je šahovsko polje i teško je reći koji vozači će biti u takvoj situaciji."
                    Prošle godine je Gene izjavio kako će tim ganjati vozača koji ima veliko iskustvo na polju motora i šasije, a to je rekao i za britanski AutoSport. Pitanje je samo da li na gridu postoji iskusan vozač koji bi pristao na rizik novog tima.
                    Znamo kako su prošli rizikujući recimo Jarno Trulli i Heikki Kovalainen, koji su se kockali sa neproverenim timovima.
                    Po mišljenju većine, Haas F1 bi ipak trebao biti pouzdaniji od Caterhama i njemu sličnih.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ferrari: SF15T je previše limitiran


                      Italijanski novinari se pitaju da li se Scuderia već sada okreće narednoj sezoni.



                      Ferrari možda već gleda napred i isčekuje 2016 godinu i novu sezonu. Iako je italijanski tim napravio ogroman korak u ovoj sezoni, La Gazzetta dello Sport tvrdi da šef tima Maurizio Arrivabene javno smatra kako je potencijal njihovog SF15T u stvari dosta ograničen:

                      "Odradili smo sve što je u našoj moći da promenimo sve promjenjivo na bolidu u zadnjih tri mjeseca", rekao je Arrivabene, ciljajući na vreme od početka velikih promena i ostavki u timu, pa do danas.
                      On je takođe potvrdio da novi automobli ima previše sličnosti sa starim i da ima slične limite na polju prijanjanja i trakcije kao prošlogodišnji pulen ove ekipe.
                      "Očito smo poboljšali automobil, ali ima mnogo stvari koje nisu onakve kakvim smo ih mi želeli."
                      Takođe je rekao da je paket koji je korišten nedavno u Barseloni prvo veliko unapređenje i ključni momenat za ovaj tim:
                      "Kad u Barseloni bolid ide dobro i kada je tu brz, onda na svim drugim stazama ide dobro. Što se tiče sledeće godine, moramo imati dosta bolji automobil za Barselonu,"rekao je Maurizio.
                      Po toj izjavi da se zaključiti kako tim nije nimalo zadovoljan nadogradnjama svog bolida, posebno ovim u Barseloni.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        U F1 se uvodi ljudska telemetrija


                        Najnoviji projekt svetske auto federacije beležio bi određene parametre svakog vozača, a razlog su medicinske svrhe



                        Upravno telo F1 želi priključiti vozače na telemetriju. Ovaj podatak izneo je danas Omnicorse, cenjena italijanska publikacija za F1, koja se bavi uglavnom tehničkom stranom ovog sporta. Telemetrija bi prikupljala u određenom trenutku podatke o radu srca, radu respiratornog sistema i temperaturi organizma određenog vozača. Ovo bi se moglo primeniti na stazi kasnije u toku ove godine.
                        Na kraju, ambicija je usvajanje "ljudske telemetrije" u F1, a u svrhu medicinske sigurnosti. Izvještaj dalje navodi da bi taj način prikupio informacije od krucijalne važnosti za medicinske radnike u slučaju nesrećnog incidenta vozača, kao što je onaj Bianchijev u Japanu prošle godine, ili onaj nedavni, Alonsov, u toku zimskih testiranja.
                        McLaren je pre dve nedelje javno priznao da ne zna šta je izazvalo problem na Alonsovom bolidu i da će to verovatno zauvek ostati misterija:
                        "Tad smo sve mogli videti kroz telemetriju. Njegovu vožnju, momenat dok je bio sasvim u redu, a zatim trenutak šoka i udar. Zatim njegov opis incidenta, sve smo i mi mogli videti, i zatim uporediti "rekao je Jonathan Neal, direktor menadžmenta u McLarenu.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          ART bi trebao biti novi F1 tim u idućoj sezoni


                          Govorkanja o proširenju grida su tek počela, a Auto Motor und Sport već ima i glavnog kandidata za tu poziciju



                          Naime, u pitanje je trenutni prvak GP2 serije, ART.
                          Tim koji je više ili manje javno, pod okriljem McLarena, i čak je promovisao livreju tima iz Wokinga u GP2 seriji, u trenutku kad i njegov mentorski tim u F1.Ovaj tim trenutno ima iste boje bolida kao i McLaren.
                          Direktor i vodeći čovek ovog time je Nicolas Todt, sin Jean Todta, predsednika FIA i to daje posebnu težinu svoj priči.
                          Sa obzirom da je već jun, AMuS ističe da bi potpuno novi tim za takmičenje mogao biti spreman jedino ako ima kompletan motor i bolid za narednu sezonu. Michael Scmidth, Novinar AMuS, smatra da jedini kandidat koji ispunjava ove uslove i koji bi mogao na grid već sada doneti kompletan bolid, jeste ART.
                          U prilog toj priči, kao McLaren Honda Btim, oni bi omogućili povratak na grid i Danca Kevin Magnussena, što je veoma bitno napomenuti. U slučaju ovakvog raspleta, McLaren bi imao rezervni tim i novi prostor za testiranje određenih sklopova, delova, te mogućnost za dvostruko ispitivanje F1 tehnologija, što je od ogromnog značaja za svaki F1 tim. Honda bi takođe imala prostor za uanapređenje svojih sistema i mogla bi raditi na polju inovacije motora, a da to ne škodi McLarenu.
                          Upitan da li već zna identitet novog tima za 2016, glasnogovornik FIA, Matteo Bonciani je rekao:
                          "Mi nemamo posebnog kandidata na umu. Verujemo da će najozbiljniji biti možda neki proizvođač automobila. Ko god to bio, moraće ispuniti sve potrebne preduslove za ulazak u F1."


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Bell se pridružio Manoru


                            Tim koji je početkom sezone ima dosta problema, sada punom parom ojačava svoj tehnički segment.



                            Manor je ojačao svoj inžinjersko odelenje sa stručnjakom viskokog renomea kakav je sigurno Bob Bell, bivši Mercedesov tehnički direktor. On će u Manoru obavljati funkciju tehničkog konsultanta.

                            Na taj način ovaj tim ne samo da oživljava, nego zapošljava i vrhunske kadrove iz struke. Sem Bella, ovom timu se od početka sezone pridružio i bivši Toro Rossov glavni dizajner Luca Furbatto, kao i bivši Caterhamov glavni šef dizajna, Gianluca Pisanello.
                            Bell, koji je radio u McLarenu, Jordanu i Renaultu prije Mercedesa je dodatak za vrh torte koju je Manor sebi poklonio:
                            "Primjenićemo njegovo značajno iskustvo na polju industrije i pomoću njegovih savjeta kao višeg tehničkog savjetnika, pokušati da napravimo ambiciozan i dugoročan plan za razvoj našeg tima." stoji u saopštenju Manora.
                            Glavni šef tima John Booth je rekao:
                            "Nakon burnog početka godine, tek sad smo u mogućnosti da počnemo raditi kako treba i napokon imamo prave ljude za takvo nešto. Oduševljeno pozdravljamo naše nove kolege, jer svaki od njih donosi novu viziju i ogromno iskustvo na različitim poljima F1 sporta." rekao je on za kraj razgovora.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Ferrari i Honda koristili tokene


                              Oba tima čvrsto su zastupala stav da skoro neće koristiti tokene a to se ispostavilo kao neistina.



                              Ferrari i Honda su spremni za najavljeno unapređenje motora kako saznaje MotorSport.com. Međutim, ono što nisu objavili a što je danas procurilo u javnost je informacija da su nedavno koristili svoje tokene za razvoj pogonskih jedinica.

                              Za oba proizvođača koji žele napraviti vidan napredak na motoru, sugestija je bila da u skorije vreme neće koristiti svoje tokene.
                              Kako bilo u vesti koju je FIA pisanim putem jutros poslala svim timovima stoji i to da su ova dva tima već koristili svoje razvojne tokene. Dalje se navodi i tačan broj: Honda je iskoristila svoja dva a Ferrari tri tokena za razvoj pogonske jedinice.


                              Razumljivo je, prema ovom listu da je Ferrari tokene iskoristio za razvoj glave motora i samo ostaje da se vidi hoće li oni novi motor koristiti već od VN Kanade.
                              Sa druge strane iako je Honda već ispucala dva tokena, smatra se da će oni za uvođenje ovog "tokenovanog" motora čekati VN Austrije da bi tamo debitovali sa novom jedinicom. Sa ovim iskorišćenjem Ferrariju je preostalo još 4 tokena, dok Honda ima još 5 za dozvoljenu upotrebu.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Alonso: Fokus je na pouzdanosti a ne na performansama


                                Fernando Alonso kazao je da njegov tim prvo mora da reši probleme sa pouzdanošću bolida.



                                Španac je bio na pragu da zabeleži svoje prve bodove u sezoni ali ga je tehnički problem udaljio od tog cilja. Zbog toga Alonso želi da njegov se posveti poboljšanju pouzdanosti samog bolida a ne performansama.

                                "Buttonovi poeni u Monaku dali su timu vetar u leđa i mi na svakoj trci imamo određeni napredak. Sa moje strane garaže malo smo razočarani jer imamo dve odustajanja zaredom, ali radimo veoma naporno kako bi rešili te probleme."

                                "Pozdanost boida je veoma važan faktor, zato moramo da pre rada na performansama obezbedimo siguran bolid i tako ćemo biti u mogućnosti da iskoristimo svaki trenutak na stazi." kazao je Alonso.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X