F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Gorivo kao osnova današnje F1


    Ono što je nekad uglavnom služilo da "samo" pokrece F1 motore, danas predstavlja izvor moći određenih timova u ovom sportu



    Ništa tako nije istaklo važnost goriva ove godine, kao ogroman broj tehničkih odredbi i smernica koje su regulisale protok goriva i pritisak ovog pogonskog fluida.
    U stvari, dok pitanje intrigira novinare, iza zavesa se odvija pravi mali rat proizvođača goriva, a sve u nastojanju kako bi svojim potrošačima osigurali kvalitetan proizvod i integrisali ga sa njihovim mukotrpnim radom proizvedenim pogonskim jedinicama.
    Prema Philippu Girardu, naučnog izaslanika ispred "Total"grupacije, nikad proizvođači goriva i bolida nisu imali tako usku saradnju u pokušaju da isporuče najbolje. Po njemu, to je svetlosnim godinama daleko od razvoja koji se dešavao u vreme V8 motora:
    "V8 su bili u potpunosti smrznute konfiguracije. Maltene, u jednom trenutku, došli smo do tačke kad više niste mogli dobiti nikakav napredak sa poboljšanjem kvaliteta goriva. Prošle godine, sa novim pravilima, dobili smo 4% više snage, što je 22-23 kilovata nominalne snage motora."
    Ovaj dobitak performansi delimično je povezan i sa razvojem goriva, mada proizvođači ne žele da otkriju koliko veliku ulogu oni imaju u svemu.
    Poznato je da je prošle godine Petronas radio na novom gorivu za Mercedes od samog nastanka nove pogonske jedinice i tako je dobijeno čitavih 50 bhp prednosti nad protivnicima u toku sezone, što je zvaničan podatak.
    Generalno, novi motori koriste direktno ubrizgavanja, kao normalan dizel motor. To traži i gorivo sa povećanim stepenom sagorevanja.
    "Turbo motori rade kao dizeli, sa velikim viškom vazduha" objašnjava Girard. "Kod turba iz 80-ih, bitno je bilo samo u komoru za sagorevanje staviti što više goriva i vazduha. Kod ovih V6 nove generacije, morate naći idealnu granicu sagorevanja."
    Drugim rečima, V6 ne možete gurati do krajnjih granica, već morate izvući optimalne performanse iz ograničenog protoka goriva.
    Još jedan problem ovih motora je hlađenje motora, što je takođe od krucijalnog značaja za performanse motora:
    "Kad je u****ni vazduh vreo, pokušavate ga ohladiti, ali je ponekad to jako teško izvesti, jer je mnogo toplije nego sa V8."
    I kao šlag na tortu, Girard na kraju navodi energiju koja se povraća u ERS sistem, da bi on mogao odraditi svoj deo posla.
    Sve u svemu gorivo igra ogromnu ulogu kod ovih motora i pitanje koliko će se još snage motora dobiti sa unapređenjem ovog dela tehnologije.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Renault: Ne želimo da budemo samo dobavljači motora


      Francuski proizvođač kazao je da su oni u ovom sportu dovoljno dugo kao proizvođači agregata.



      Već duže vremena priča se da bi Renault ponovo mogao da se u Formuli 1 nađe kao konstruktor. Prvi čovek ove kompanije Carlos Ghosn je u Monaku već vodio pregovore sa Bernijem Ecclestoneom o stanju u šampionatu kao i o prevelikom trošklovima uvođenjem novih V6 motora.

      Zbog toga oglasio se i šef tima Cyril Abiteboul: "Jedinu stvar koju vam mogu reći jeste da raniji model dobavljača motora ne može da se održi pod novim pravilima. Potrošnja resursa je znatno veća a mi nećemo moći lako da sustignemo fabričke timove a pre svega mislim tu na Mercedes. Da oni nisu postavili tako visoke granice onda bi stvari bile lako održive i model dobavljača agregata bi imao smisao."
      Sa druge strane Renault do kraja 2016. imao ugovor sa Red Bullom i Toro Rossom o snadbevanju agregatima, a Abiteboul nije odbacio mogućnost produženja partnerstva.
      "U teoriji mi možemo podeliti markentiška prava sa Red Bullom, što mislim da je njihova budućnost."
      Druga opcija je da Renault udruži snage sa Force Indijom, Lotusom ili Sauberom, a prvi čovek Formule 1 je u Monaku dobije prave informacije o njihovim daljim planovima.

      "Bilo je dosta komentara koji su proizveli ljudi koji nemaju veze sa Renaultom, tako da nam je razgovor sa Bernijem dosta prijao." dodao je Cyril Abiteboul.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Sauber planira velika unapređenja tokom leta


        Švajcarski tim planira da posle letnje pauze značajno unapredi svoj bolid.



        Sauber trenutno zauzima peto mesto u šampionatu konstruktora a oba vozača tima uspela su da tokom prvih šest trka sakupe 21 bod. Ovo je veliki uspeh za tim koji prošle sezone nije uspeo da sakupi niti jedan bod.

        "Teško ćemo zadržati peto mesto. Znamo da ostali timovi rade više, ali mi im moramo stati na put. Trenutno radimo na jednom velikom paketu unapređenja. On će doći posle letnje pauze kada budemo razvili bolid na određen nivo. Do tada mi nećemo imati te nove delove sve dok ne budemo sigurni da oni rade." kazala je šefica tima Monisha Kaltenborn.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Manji timovi se odupiru ideji o klijentskim bolidima


          Timovi iz sredine grida ne žele da podrže novu ideju Bernia Ecclestona.



          Manor, Force Indija, Sauber i Lotus, možda su četiri tima koji po pisanju Auto Motor und Sporta na ivici života u najbržem cirkusu. Kako navodi ovaj nemački list oni trenutno zaostaju u plaćanju agregata svojim dobavljačima, pa je i zbog raznih drugih troškova prvi čovek Formule 1 predložio ideju o klijentskim bolidima.

          Ideja je da veliki timovi kao što su Ferrari i Mercedes proizvedu još dodatna četiri bolida za potrebe manjih timova, koji bi u daljem prevodu postali satelitske postave svojim dobavljačima. Ipak, šef Force Indije Bob Fernley se ne slaže sa ovim predlogom.
          "Na ovaj način mi ćemo izgubiti našu nazavisnost. Veći timovi bi nam onda naređivali koji vozače moramo da imamo, za koje ideje moramo da glasamo a mi to ne želimo." kazao je Fernley.
          "Jednom klijent - uvek klijent. Ako bi do toga došlo mi bi smo morali da otpustimo inženjere, da prodamo mašine i da se odreknemo iskustva. Posle toga nema nazad."

          Slično razmišljanje ima i Pat Symonds: "Nikada nisam bio zabrinut za budućnost Formule 1 kao sada. Ideja o klijentskim boidima nas vodi u propast."
          Ovu priču najbolje zna tim Saubera, koji je za vreme saradnje sa BMW-om odustao od proizvodnje menjača koji je ovu tehnologiju razvijao u Minhenu. Posle razlaza, švajcarski tim je sada prinuđen da kupuje menjače od Ferrarija.
          "Mi nemamo više iskustva da to uradimo, a sa ovom idejom to bi se odrazilo na ostale oblasti." kazao je tim menadžer Beat Zehnder.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Da li Renault kupuje Manor?


            Priče o kupovini podgrejao je prelazak Boba Bella u ovaj tim



            Pravi šok u svetu F1 izazvao je Bob Bell svojim potpisom ugovora sa ekipom Manora. Šok je još veći, ako se setimo nedavnih izjava ovog vrsnog inženjera kako postoji opcija povratka samo u Renault i nigde drugo.
            U ovom trenutku, dosta svetskih medija počelo je kalkulisati nije li baš Manor nova baza ovog proizvođača, sa obzirom na to da su još dva vrsna stručnjaka iz drugih segmenata F1 već pristigla u tim.
            Nemački Auto Motor und Sport izvestio je o sastanku vodećeg čoveka Renaulta, Carlos Ghosna sa izvršnim direktorom Lotus tima, Matthewom Carter, uoči trke u Monaku.
            "Jasno je da Renault što pre želi vlastiti tim, ali je sada pitanje načina na koji će to izvesti" rekao je Michael Scmidth, dopisnik AMuS.
            Scmidth je još dodao kako su Bell i novo pridošli inžinjer Pisanello prošlih nedelja povezivani sa novim Renault projektom od strane direktora Cyril Abiteboula i brend ambasadora Alain Prosta.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Dve DRS zone u Kanadi


              Kao i do sada i ove godine imaćemo dve DRS zone na stazi u Montrealu.



              Prva zona smeštena je na dugačkom pravcu između 12. i 13. krivine, dok je zona detekcije postavljenja na malo udaljenije mesto nego što je pokazala dosadašnja praksa pa se ona nalazi nešto malo posle 9. zavoja. Upravo ovo detekciono mesto biće jedino na stazi pa će tako njeno merenje biti merodavno i za drugu DRS zonu koja se nalazi na startno-ciljnom pravcu.



              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Leimer novi rezervni vozač Manora


                Ovaj tim objavio je da će bivši GP2 šampion postati njihov treći vozač.



                Ovaj Švajcarac za sada dobio je ulogu rezervnog vozača u timu, koja zavisno od situacije može da mu donese i mesto standardnog vozača ukoliko Roberto Merhi ili Will Steven ne budi mogli da se nađu za volanom.

                "Oduševljeni smo što imamo Fabia u našem timu. Mi uvek puno pažnje posvećujemo na vozače iz razvojnih serija kao i njihovom potencijalnom angažovanju u Formuli 1. Leimer je bio na našem radaru dugi niz godina i drago nam je što se stvorila mogućnost da mu pružimo priliku." kazao je šef Manora John Booth.
                Za sada tim ima nameru da svom novom vozaču omogući da petkom testira njihov bolid.
                "Oduševljen sam što sam dobio ovakvu priliku i želim da se zahvalim Manoru. Drago mi je što imam šansu da vozim bolid na prvom treningu, kao i da napredujem sa timom pored staze. Ovo je veliki korak za mene i jedva čekam da počnem sa radom." kazao je Fabio Leimer.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  McLaren sprema novi aero paket za Austriju


                  Britanski tim želi da se što bolje pripemi za VN Austrije.



                  McLaren je danas potvrdio da donosi značajan aero paket nadogradnji za bolid na trku u Austriji. Informacija je objavljena u sred priče o tokenima i u momentu kad je Honda završila veliko unapređenje svog V6 motora.

                  Ne samo to i Španac Fernando Alonso izjavio je kako će njegov tim doneti dosta unapređen automobil na Red Bull Ring. Šuskanja početkom nedelje navode da će glavna odlika ovih prepravki biti kratki nos bolida, što će sigurno rezultovati i novim crash testom za ovaj tim.

                  PR McLarena je jutros rekao:
                  "Naš cilj je doneti aero nadogradnje gde god je to moguće. To je u skladu sa našim nastojanjima da učinimo konkurentnim još uvek novi koncept bolida koji nudi ogromni razvojni potencijal. U Austriji, kao što mnogi sugerišu, donećemo mnogo aero nadogradnji od kojih će neke biti evidentne i vidljive a neke opet neće. Precizirati ne mogu, niti smem, jer se većina tih elemenata još nalazi u završnoj fazi izrade. Zato u ovom trenutku ne možemo deliti detalje sa medijima."


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Vettel ne želi puno da kaže o Ferrarijevim unapređenjima na motoru


                    Vozač Ferrarije nije dao previše detalja o unapređenjima koje je tim spremio za ovu trku.



                    Još ove nedelje Ferrari je najavio da će iskoristiti određene tokene za razvoj svoje pogonske jedinice, što je podiglo timska a i medijka očekivanja za nastavak borbe sa Mercedesom. Ipak, po dolasku u Kanadu Sebastian Vettel nije želeo puno da otkrije šta je tačno urađeno na motoru kao i šta može da očekuje o spremnih noviteta.

                    "Nadam se da možemo da dobijemo više na performansama. Ne mogu puno da vam kažem, pre svega što nesmem a drugo još nisam bio na stazi." kazao je Nemac.

                    On je dodao je Ferrarijev cilj u Kanadi pre svega na Mercedes:
                    "Ovde smo da se borimo. Očigledno je da uvek želimo da pružimo maksimum, ali znamo da je Mercedes najjači tim i izazov ih je sustići. Pokušavamo sve što je u našoj moći kako bi smanjili razliku. Nadam se da to možemo da učinimo ovaj vikend."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      FIA zateže protokol oko presecanja poslednje šikane


                      Vladajuće telo u Formuli 1 izmenilo je protokol vozačima oko povratka na stazu kada budu morali da preseču poslednju krivinu.



                      Za ovogodišnju trku FIA je postavila liniju između stubova pored staze koju vozači moraju da prate prilikom bezbednog povratka.

                      "Napravljene su određene promene prilikom protokola povratka bolida na stazu na 13. krivini, kao što je to učinjeno na u Monci na drugoj šikani. To znači da će vozači morati da prate tu liniju kako bi mogli da se vrate na stazu bez kazni." pisalo je u saopštenju FIA-e.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Alonso ne očekuje eksploziju performansi kod Honde


                        Fernando Alonso bio je malo konkretniji i iskreniji nego li vodeći ljudi njegovog tima u proteklih par dana.



                        Španac je danas otkrio da su modifikacije motora i potrošnja tokena kod Honde poslužili za povećanje pouzdanosti pogonskog agregata, a ne same snage motora. Uoči ovog vikenda, sedmog po redu, Honda je ispucala dva od dotadašnjih devet tokena.

                        Međutim,umjesto da se nadogradi snaga ovog motora, španski vozač tvrdi da su nadogradnje usmerene na pouzdanost pogonske jedinice.
                        "Ne baš puno" odgovorio je Fernando, upitan da li ovaj vikend očekuje veću brzinu i bolje performanse bolida." jer je zapravo motor ovaj vikend isti kao i u Monaku.


                        "Mi smo iskoristili dva tokena od mogućih devet, ali za rešenje pouzdanosti motora i nekih problema sa kojim smo se suočili i nedavno,"rekao je Španac. " Dakle,u pogledu performansi bi trebao biti isti, ali videćemo, sve je moguće."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Hamilton završio prvi trening u Kanadi na vrhu


                          Svetski šampion je bio ubedljiv ispred timskog kolege Rosberga.



                          Timove je na početku treninga dočekalo prilično oblačno vreme, ali je pozitivno bilo to što je staza ostala suva.

                          Mercedesovi vozači su po običaju bili prvi koji su vozili merene krugove, ali njihova vremena od oko 1m20s nisu bila preterano reprezentativna.
                          Već na samom početku je probleme sa bolidom imao Jenson Button kome je u instalacionom krugu menjač ostao zaglavljen u drugoj brzini. On je ipak uspeo da se vrati do boksa, a ekipa je kasnije otklonila kvar.
                          Prvo pravo vreme je nakon dvadesetak minuta zabeležio Hamilton i ono je iznosilo 1m17.734s. U tim trenucima je i sunce počelo da se pojavljuje iza oblaka, tako da su uslovi na stazi bivali sve bolji.
                          Hamilton je nešto kasnije spustio vreme i na 1m 16.608s, dok je Rosberg zaostajao oko dve desetinke. Iza njih se situacija bila prilično izmešana nakon prvog stinta. Vettel im je bio najbliži pratilac sa malo preko sekunde zaostatka, a solidan početni tempo su prikazali Lotus i Force India.
                          Situacija je bila veoma mirna u drugom stintu, a najznačajnije pomake su napravili Grosjean i Hulkenberg koji su se probili iza Vettela.
                          Hamilton je nešto kasnije ponovo izašao na stazu i popravio svoje vreme na 1m16.212s, dok su se ostali uglavnom fokusirali na duže stintove.

                          Do kraja drugih promena nije bilo pa je poredak na kraju treninga bio Hamilton, Rosberg, Grosjean, Hulkenberg, Vettel, Massa, Kvyat, Maldonado, Alonso i Verstappen.



                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Hamilton najbrži i na drugom treningu


                            Najbliži pratioci Britanca su ovoga puta bili Vettel i Raikkonen.



                            Vozači Ferrarija su malo agresivnije započeli drugi trening i u uvodnom delu su vozili na super mekim gumama. Na čelo prvo izbio Raikkonen a potom i Vettel koji je vozio 1m16.304s. Kako je sesija odmicala, tako je na nebu bilo sve više gustig oblaka što je ubrzo primoralo i ostale timove da montiraju mekšu komponentu guma i odrade simulaciju kvalifikacija.

                            Na stazi se naravno stvorila gužva, ali to nije smetalo Hamiltonu da postavi novo najbolje vreme od 1m15.988s. Njegov timski kolega Nico Rosberg je ponovo zaostajao pola sekunde, ali su ovoga puta ispred njega bila i dva Ferrarija.
                            Najbolji iza ove grupe su bili Maldonado, Bottas i Grosjean sa osam desetinki zaostatka. Ovaj plasman je bio jako pozitivan za Lotus, ali Williams svakako nije mogao da bude zadovoljan zaostatkom koji je bio veći od onoga što su očekivali pre početka trkačkog vikenda.
                            Kiša je počela da pada malo manje od sat vremena pre kraja sesije i ubrzo su se svi vozači vratili u garaže.
                            Hamilton se u jednom trenutku ohrabrio da izađe na stazu po kiši, ali je on naleteo na veliku baru pred ukosnicom i samo je produžio napred i udario u zaštitni zid. Istaknuta je crvena zastava kako bi se Mercedesov bolid uklonio, ali se nakon toga pljusak pojačavao i niko nije želeo da izlazi na stazu i rizikuje oštećenje bolida.
                            Tako je poredak prvih deset na drugom treningu bio Hamilton, Vettel, Raikkonen, Rosberg, Maldonado, Bottas, Grosjean, Massa, Kvyat i Ricciardo.



                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Hamilton: Izlazak na stazu po kiši nije bila moja odluka


                              Vozač Merecdesa doživeo je udes na drugom treningu za VN Kanade.



                              Nemačkim tim danas je doneo čudnu odluku kada je da po jakoj kiši poslao oba svoj vozača na stazu i to sa intermidijat gumama u cilju skupljanja podataka za slučaj da se slična situacija pojavi na nedeljnoj trci. Ipak, ovaj scenario doveo je da udesa Lewisa Hamiltona na desetoj krivini koji je izazvan zbog akvaplaninga.

                              "Ipak, ovo je bio dobar dan i poprilično sam opušten. Nije bila moja odluka da se nađen na stazi. Mi smo svi kolektivno mislili da je to najbolje, ali izgleda da nije bilo tako. Bilo je klizavo ko na ledu." kazao je Hamilton.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Velike nadogradnje Ferrarija stižu u Montrealu


                                Scuderia je tim koji ima odličan ritam i jedini su koji trenutno drže korak sa vodecim


                                Iako su jedini tim na gridu koji ima približan tempo vodećeg Mercedesa, u Ferrariju ne odmaraju. Po najavi SKY SPORTS oni će na VN Kanade uvesti nadogradnju motora od 20-30 K i na taj način se maksimalno približiti vodećem.
                                To neće biti jeftin zahvat i SKY procenjuje potrošnju pet tokena na tako nešto što, ako pratimo potrošnju tokena, nije zanemarljivo. Kako bilo, inkrementalni apgrejd pogonske jedinice videćemo već u Barseloni, gde će Ferrari pokušati da stigne Srebrne Strele.
                                "Mi trenutno pripremamo neka rešenja i solucije za Barselonu. Činimo naš razvoj korak po korak i trudimo se da ne bude koraka unazad. Mislimo da je to dobar metod, a ne nazadak" izjavio je za SKY Maurizio Arrivabene, šef Ferrarija.
                                Sa druge strane šef Mercedesa Toto Wolff kaže:
                                "Gledajući rezultat u Bahreinu, nismo bili nimalo dominantni, a Ferrariji nas i dalje sustižu. Moramo uložiti sve naše napore kako bismo ih i dalje tukli na stazi."
                                Da preciziramo: Ferrari je do sad na razvoj pogonske jedinice potrošio 22 od 32 raspoloživa tokena i nakon potrošnje pet za veliki apgrejd uoči Montreala, ostaće mu još pet tokena.
                                Mercedes je od svoja 32 tokena utrošio 25 i ostalo mu je sedam raspoloživih za dalji razvoj bolida.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X