F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Evo kako bi mogao da izgleda novi Renaultov fabrički tim


    Gotovo da je sigurno da ćemo od naredne sezone imati ponovo Renault kao fabričkog proizvođača.



    Izgleda da je ovaj posao o kupovini Lotusa od strane Reanulta završena stvar, tj samo je ostalo da se srede administrativni papiri i da se utanače sitni detalji sa Berniem Ecclestonom. Francuski proizvođač je još od početka godine pred sobom posatvio tri mogućnosti, gde su se na kraju odlučili da u Formuli 1 ostanu kao fabrički tim. U četvrtak potpisan je memorandum o razumevanju između Lotusa i Renaulta, gde se francuski proizvođač po treći put vraća u najbrži cirkus a ranije je učestvovao u periodima od 1977. do 1985. i do 2002. do 2009. godine.

    To sada znači da i Lotus može lakše da diše. Budućnost tima je osigurana. Renault, Total i Infiniti platiće sve dugove tima, dok se Bernie Eccleston složio da od nardene sezone Renault bude među privilegovanim timovima, koji će od FOM dobijati nešto višu zaradu. Prvi čovek francuske kompanije Carlos Ghosn obavezao se da Renault mora ostati u šampionatu sve do 2024. godine.
    Gerard Lopez ostaće idalje na čelu tima, dok su još neka druga pitanja idalje otvorena. Jedno od njih jeste koji će se motor koristiti, jer je novi E24 pravljen za Mercedesov agregat. Naravno da Renault želi da vidi svoju pogonsku jedinicu, dok bi tehnički deo tima želeo Mercedesov pogonski sistem, ali ta stvar je malo verovatna. Što se tiče vozačke postave, Pastor Maldonado trebalo bi da ostane tu gde jeste, dok bi Romain Grosjean najverovatnije napustio ekipu i po svemu sudaći karijeru će nastaviti u novoformiranom Haas timu.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Vettel sigurnom vožnjom odeno pobedu u Singapuru


      Sebastian Vettel ostavrio je i svoj treći trijumf u ovoj sezoni.



      Pre samog početka trke, Nico Rosberg je imao problema sa bolidom tokom izlaska na startni grid. Njegov Mercedes se ugasio prilikom pokušaja uvežbavanja starta, pa su zbog toga morali da intervenišu mehaničari tima.

      Odmah na startu Sebastian Vettel je sigurno poveo trku a iza njega našli su se Daniel Ricciado i Kimi Raikkonen. Hamilton i Rosberg zauzeli su 5. i 6. mesto a već posle prvog kruga Nemac u Ferrariju imao je 3 sekunde prednosti u odnosu na najbližeg pratioca. Mladi Max verstappen nije uspeo da startuje, pa je pomoć morao da potraži u garaži.
      Do petog kruga Vettel je povećao prednost u odnosu na Riccirada na 5 sekundi, dok je Hamilton zaostajao za vodećim Ferrarijem zaostajao oko 10 sekundi. Roman Grosjaen je bio prvi vozač koji je u 10. krugu otišao do boksa a njega su odmah ispratili Fernando Alonso i Carlos Sainz. Odmah po povratku na stazu Alonso i Grosjaen upali su u veliku brobu iz koje je Francuz izašao kao pobednik.
      U 13. krugu desio se prvi incident između Felipe Masse i Nico Hulkenberga, pa je zbog toga na stazu izbačen virtuelni sigurnosni automobil. Nemac u Force Indiji je na drugoj krivini naleteo na bolid Williamsa, što ga je odbacilo u zaštitnu ogradu. To su iskoristili sedam vodećih vozača da odu na svoje prve servise. Ipak, Massa je iz predostrožnosti opet otišao do boksa kako bi mehaničari proverili štetu na bolidu. Već u 15. krugu na stazu je izašao i sigurnosni automobil.
      Posle 7 krugova trka je ponovo dobila zeleno svetlo, a Vettel je ponov poveo trku. Od tada vodeća trojka nalazila se u rasponu od 1.5 sekunde. U 27. krugu Hamilton je prijavio gubitak snage u bolidu, što su iskoristili Rosberg, Kvyat i Bottas da ga obiđu, posle čega je Hamilton pao na sedmu poziciju. U tim momentima Vettel je postavio krug od 1m50.520s i tako pobegao Ricciradu na 2.8 sekunde.
      Do 30. kruga Felipe Massa je zbog problema sa menjačem doneo čudnu odluku jer je prošao kroz pitlejn, dok je Vettel u tim trenucima imao 4 sekunde prednosti nad Ricciardom. Krug kasnije Felipe Massa je odustao od trke i garažirao svoj Williamsa a istu stvar je zbog problema sa eletronikom učinio i Lewis Hamilton.
      Daniel Kvyiat je u 34. krugu otišao na svoj drugi servis, gde je uzeo meke pneumatike ali je u boksu ostao malo duže zbog problema sa montiranjem prednje desne gume. U tim trenucima Alonso je priredio malo iznenađenje kada je takođe garažio bolid i odustao od trke.
      Tri kruga kasnije na stazu se ponovo izašao sigurnosni automobil jer se na stazi iz suludih razloga pojavio čovek. To su iskoristili skoro svi vozači da odu na novu zamenu guma. U 40. krugu trka je ponovo puštena, pa se tom prilikom desio incident između Jensona Buttona i Pastora Maldonada, kada je vozač McLarena morao u boks zbog oštećenog prednjeg krila. Max Verstappen nastavio je sa sjajnom vožnjom, kada je posle lošeg starta fantastično obišao Romana Grosjena i tako dospeo na 8. poziciju.

      Jenson Button je bio sledeći u nizu koji je na 8. krugova do kraja morao da odustane zbog problema sa menjačkom kutijom, što je bilo četvrto duplo odustajanje za McLaren ove sezone.
      Do kraja trke vozači su se pre svega koncentrisali na čuvanje guma, pa tako do kraja trke nije bilo većih promena. Vettel je odneo pobedu ispred Ricciarda i Raikkonena, dok je Nico Rosberg došao do 4. pozicije. Bottas je došao do petog mesta, Kvyat je bio šesti a Perez sedmi a spisak prvih deset vozača zaključili su još i Verstappen, Sainz i Nasr.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Vettel: Ne odustajem od borbe za titulu


        Nemac kaže da on još uvek može da ugrozi vozače Mercedesa do kraja sezone.



        „Ako budemo imali još ovakvih trka do kraja sezone, onda definitivno možemo da ugrozimo Mercedes. Ali ono što oni rade nije pod našom kontrolom. Maksimalno ćemo napadati, imamo malu šansu, ali možda uspemo da nemoguće pretvorimo u moguće. Daniel je danas imao odličan tempo i morali smo malo više da taktiziramo zbog toga. U drugom stintu sam kontrolisao tempo i koristio činjenicu da je ovde teško preticati. To je dobro prošlo i ovo je zaista bio sjajan vikend za nas“, izjavio je Vettel.




        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Ricciardo: Mogli smo da odgovorimo na Vettelov tempo


          Australijanac je rekao da je tokom većeg dela trke imao odgovor na tempo Sebasiana Vettela.



          „Mislim da je Sebastian danas malo eksperimentisao. Na startu trke je jednostavno odleteo, ali je pred kraj stinta shvatio da ja pojačavam tempo. Mislim da bi smo pred kraj prvog stinta bili veoma blizu čak i da nije bilo vozila bezbednosti i možda bi imali priliku da pokušamo sa ranijim odlaskom u boks. Međutim, on je u drugom stintu promenio taktiku, čuvao se na početku, a onda pojačao tempo pred drugi pit stop. Došli smo ovde prilično samouvereni, ali bili smo oprezni. Na kraju smo dobro iskoristili prilike koje su se ukazale i možemo da budemo zadovoljni“, izjavio je Ricciardo.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Raikkonen: Nisam mogao da se borim sa vodećima


            Finac je rekao da nije imao šanse da se bori za pobedu na VN Singapura.



            „U petak je sve bilo u redu, ali smo se juče iz nepoznatih razloga mučili i to se nastavilo i danas. Imao sam brzinu za podijum, ali ne i za bolji plasman. Pratio sam ih na početku stintova, ali su moje gume jako brzo stradale i nisam imao šanse. Međutim, ni ovo nije loše ako sve uzmemo u obzir. Rezultat je dobar za ekipu i nadam se da ćemo ga ponoviti“, izjavio je Raikkonen.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Hamilton misli da je imao priliku za pobedu


              Britanac je pre gubitka snage imao solidan tempo i bio je relativno blizu lidera.



              „Priznajem da sam bio jako optimističan. Ljudi ispred mene su bili na mekšoj gumi i bez problema sam pratio njihov tempo. Balans je bio dobar i sve je bilo pod kontrolom. Samo sam čekao da mi iz boksa jave kada mogu da počnem da pritiskam. Međutim, odjednom sam počeo da gubim snagu i nadao sam se da tim možda ima neko brzo rešenje, ali to nije bio slučaj. Svi su me obilazili, pa čak i Marussije i znao sam da su bodovi nemogući na ovoj trci“, izjavio je Hamilton.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Verstappen: Nije bilo razloga da pustim Sainza


                Holanđanin nije razumeo zašto je tim od njega tražio da propusti timskog kolegu u samom finišu trke.



                „Tokom cele trke sam imao odličan tempo. Sustizao sam ljude ispred sebe i nije bilo razloga da ga pustim. Mislim da bi bilo isto da se on našao u mojoj ulozi“, izjavio je Verstappen.

                Sanz sa druge strane kaže da bi on poslušao naređenje ekipe.
                „Sigurno bih poslušao tim i pustio ga. Ja sam pošten. Video sam šta je Red Bull uradio u Monaku i to je najbolje što možete da uradite u takvoj situaciji. Traba dati priliku vozaču koji ima svežije gume da bar pokuša da napravi nešto više“, rekao je Sainz Junior.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hulkenberg frustriran zbog kontakta sa Massom


                  Nemac je zbog udesa sa Brazilcem dobio tri mesta kazne na gridu za VN Japana.



                  „Jako sam frustriran iz dva razloga. Trka je delovala obećavajuće i završiti je tako rano nakon onakvog incidenta je razočaravajuće. Bio sam na trkačkoj liniji na ulasku u krivinu 3, a on je izlazio iz boksa i dotakao zadnji deo mog bolida. Takođe ne razumem zašto sam odmah dobio kaznu i nismo saslušani ni Massa ni ja. Video sam ga da izlazi iz boksa, ali nakon toga sam zano da sam ispred njega i on me je udario“, izjavio je Hulkenberg.



                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Lotus: Bio je ovo dug i težak vikend


                    Tim iz Enstona imao je mnogo poteškoća na stazi i na kraju zabeležio i jako loš plasman sa oba svoja vozača.



                    Grosjean je imao odličan nastup u prvom delu trke i ušao je među prvih deset, kada se međutim pad karakteristika njegovih pneumatika označio ujedno i kraj trke. Maldonado je zadobio oštećenje zadnjeg kraja svog bolida u borbi sa Buttonom, što je za njega značilo i kraj borbe za bodove.

                    "Za danas smo planirali agresivnu strategiju. Ali, skupo nas je koštao virtuelni automobil. Posje njega, loše sam se snašao i pao sam u poretku. Znali smo da ovo nije staza za nas, kao Monako i Mađarska. Pred kraj trke nismo imali više ništa u gumama i pošto sam u zadnjem krugu počeo da gubim ciljne tačke, odlučili smo da odustanem. Imao sam malih poteškoća sa mjenjačem, pa smo odlučili da ga sačuvamo za Japan, kako tamo ne bismo dobili penale za njegovu zamjenu." rekao je Roamn Grosjean.


                    "Kontak sa Jensonom je bio vrlo mali, ali dovoljan da se slomi difuzor. To je dosta uticalo na moju vožnju i brzinu. Na kraju trke, nije bilo moguće održati tempo radi jako loših guma, pa smo morali napraviti dodatni stop, gde smo izgubili pozicije." izjavio je Pastor Maldonado.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Sauber: Pozitivan vikend za nas iako smo pravili greške


                      Felipe Nasr uspeo je da dođe do jednog boda za svoj tim.



                      "Bio sam veoma zadovoljan startom trke, kao i prvim krugom. Posle toga ispred mene našao se Felipe Nasr ali je njega bilo veoma teško obići na stazi. Posle prvog servisa zaboravio sam da uključim bolid u trkački mod, pa sam tako imao problema prilikom povratka na stazu. Posle toga imao sam dobar tempo. Lepo je što je Felipe ipak zabeležio bar jedan poen za tim." kazao je Marcus Ericsson.

                      "Bila je ovo veoma teška trka za sve nas. Planirali smo strategiju sa dva zaustavljanja i znali smo da će biti teško da dođemo do poena. Dobro smo iskoristili periode kada se na stazu nalazio sigurnosni auto, ali smo imali određenih problema prilikom restarta. Drago mi je što sam došao do boda, to će nam biti dodatan motiv za dalji napredak." rekao je Felipe Nasr.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Button osporava Maldonadovu vožnju


                        Button je bio frustriran nakon trke i rekao je da je Maldonado vozio krajnje čudno u trenutku kada su imali kontakt na VN Singapura.



                        „On na izlasku iz krivine uopste nije ubrzavao. Udario sam ga pozadi i onda bi prema tome trebali da kažemo da je krivica moja, ali on nije ubrzavao i to je bilo jako čudno. Mislim da je pokušavao da blokira unutrašnju liniju, a u prethodnoj krivini me je izgurao sa staze. Da je sa strane bio zid, završio bih u njemu. On se ništa nije promenio i nikada se neće promeniti. Mi smo danas trebali da osvojimo bodove i uspeli bi smo da nije bilo tog kontakta i problema sa menjačem. Bolid je bio dobar za vožnju i to je pozitivno“, izjavio je Button.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Williams: Pozitivan dan za nas ali samo pravili greške


                          Samo je Valtteri Bottas uspeo da završi trku u Singapuru.



                          "Ovo je bila dobra trka za mene. Start je bio dobar, možda i bolji nego što sam očekivao. Uspeo sam da stavim pod pritisak vozače koji su bili ispred mene. Moji mehaničari odradili su dobar posao. Uradili smo šta smo morali i uspeli smo da iskoristimo ukazane prilike. To je bio naš maksimum." rekao je Valtteri Bottas.

                          "Bilo je za mene ovo razočaravajuća trka. Moji problemi počeli su posle incidenta sa Hulkenbergom. Ja sam bio bliži temenu druge krivine kada je on naleteo na mene. To je izazvalo manje oštećenje pneumatika na mojoj prednjoj desnoj gumi, što me je koštalo još jednog zaustavljanja. Posle toga zadesio me je i kvar na menjaču, jer kada sam menjao iz druge u treću brzinu bolid se prebacivao u neutralni mod. Zato današnja trka bila je jedna od onih kada mi ništa nije polazilo za rukom." izjavio je Felipe Massa.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Lotus potvrdio Maldonada za narednu sezonu


                            Pastor Maldonado ostaće u timu iz Enstona i naredne sezone, odnoso u ekipi koja će naredne godine najverovatnije nositi boje fabričkog Renaulta.



                            Venecuelanac se pridružio Lotusu na početku 2014. godine, kada se obavezao na vernost timu sve do 2016. ali se ovaj ugovor doveo u pitanje kada se pojavio Renault kao potencijalni kupac tima. Ipak, posle 13 trka Lotus je odlučio da objavi da će Maldonado ostati sa njima i naredne sezone.

                            "Lepo je to što me je tim potvrdio za trkačko mesto naredne godine. Očigledno da je bilo dosta špekulacija oko budućnosti tima, ali ja sam se fokusirao na posao na stazi. Ova sezona je veoma izazovna za ceo tim, ali jasno se vidi koliko su ovi ljudi kvalitetni i koliko su naporno radili. Sada ostaje da to nastavimo i tokom naredne sezone." izjavio je Maldonado.
                            I vlasnik tima Gerard Lopez bio je zadovoljan ovakvim razvojem događaja.
                            "Ovo je lep trenutak za budućnost tima, kada možemo da potvrdimo da će Pastor ostati sa nama i naredne sezone. Svi u Enstonu su oduševljeni njime, jer je on jako dobra osoba i vozač. Maldonado se pridružio nama sa ugovorom na duže staze i nadam se da ćemo imati dosta uspeha."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Button se sprema za povlačenje


                              Britanac će navodno u Japanu objaviti da se povlači iz Formule 1.



                              Nakon 16 godina tokom kojih je trijumfovao 15 puta i osvojio jednu šampionsku titulu, Jenson Button je odlučio da u Suzuki najavi završetak svoje karijere.

                              On je često govorio o svojoj ljubavi prema ovom sportu, ali je je ova sezona, koja je bila prilično loša za McLaren, bila okidač za njegovu odluku o povlačenju.
                              Prema pisanju Daily Maila, izvori bliski Buttonu su objavili da je on potpuno siguran u ono što želi da uradi.
                              Telegraf je preneo istu informaciju i dodao da bi Button mogao da se posveti karijeri u nekom od medija a to bi kombinovao sa trkama u šampionatu izdržljivosti.
                              Podsetimo, da je nedavno odjavljeno da je Button jedan od kandidata za novog voditelja Top Geara.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Upravni odbor Audija dao zeleno svetlo za F1


                                Auto Bild tvrdi kako je vest zvanična i verodostojna.



                                Audi je dobio odobrenje za ulazak u F1, što je danas potvrđeno u nemačkoj moto publikaciji Auto Bild. Naime, najnovije špekulacije i najave podstaknute su za vikend, pričom Eddie Jordana o ulasku VW grupacije u F1, pod logom Audija.

                                "Ponekad Eddie pogreši." kiseo je bio odgovor Christian Hornera na pitanje o ovoj temi.

                                Auto Bild tvrdi kako je odluka izglasana, iako je falilo nekoliko potpisa članova odbora da bude jednoglasna. Po Bildu, Audi ulazi u F1, dok se povlači iz Le Man i DTM takmičenja.
                                "Za mene, ništa se nije promenilo." kaze šef trkačkih operacija Audija, Dr. Wolfgang Ullrich.

                                Horner je još dodao na gore postavljeno pitanje:
                                "Činjenica da trenutno u F1 imamo samo dva jaka proizvođača motora je nezdrava za F1. U V8 eri imali smo tri ili četiri proizvođača koji su bili u mogućnosti osvojiti titulu. To je bitno za F1, da postoji nekoliko konkurentnih dobavljača motora.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X