F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Umro legendarni komentator Veljko Petrović


    Jedan od najpoznatijih sportskih novinara preminuo je danas u Beogradu.



    Posle tuge i teške bolesti, u svojoj 58. godini preminuo je poznati TV komentator Velimir Veljko Petrović. Veliki broj obožavalaca Formule 1 pamte ga po dobrim i uzbudljivim prenosima a tokom svoje karijere komentarisao je za RTS, BK televiziju, Televiziju B92 i Sportklub.

    Mesto i datum sahrane Veljka Petrovića biće naknadno saopšteni.




    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Poverioci Manora će izgubiti veliki deo novca koji im se duguje


      Daily Telegraph prenosi da će poverioci Manora za svaku funtu koja im se duguje, dobiti nazad svega 1.3 penija.



      Prema dokumentima koje je u petak objavilo FRP Advisory, telo koje je bilo u prinudnoj upravi, tim je spašen takozvanim „Dobrovoljnim aranžmanom“ koji je podrazumevao da treća strana da svoj doprinos čime bi se omogućilo da se 500 hiljada funti raspodeli neobezbeđenim poveriocima sa procenjenom distribucijom od oko 1.262 penija na funtu. To znači da si oni kojima Manor duguje novac, neće dobiti 99% sume koja im pripada.

      Ukupno postoji više od 200 ljudi i kompanija kojima tim ukupno duguje oko 31.4 miliona funti, a najveći udarac će doživeti manje kompanije koje su pozajmljivale novac.
      Najveći neplaćeni računi su za gume prema Pirelliju (milion finti), McLarenu za korišćenje vazdušnog tunela i simulatora (7,1 miliona funti) i Ferrariju za motore (15,2 miliona funti). Ipak, ovo su velike kompanije i njih ovo neće pogoditi u tolikoj meri kao neke druge koje raspolažu sa znatno manjim resursima.

      Na primer, ugostiteljskoj firmi Freeman's se duguje 959.984 funte, a nazad će dobiti svega 12.115 funti. To je gubitak od 947.000 funti. Transportnoj firmi Circuit 2 Circuit se duguje 114.126 funti, a na kraju će dobiti tričavih 1440 funti. Firmi Lynden Swainston je isplaćena samo 651 funta, a dug je bio 21.645. Formula Medicine, firma Riccarda Ceccarellija bivšeg doktora Roberta Kubice, će nazad odbiti 429 funti, dok je dug iznosio 34.028.
      Ironija je što su brojni mediji pozdravili Manorov dolazak u Australiju. Neki su čak rekli da to svima daje novu nadu da će se finansijska situacija u Formuli 1 popraviti. Ali to nije tako, i oni kojima Manor duguje novac to najbolje znaju.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Renault: Nismo očekivali ovoliko problema


        Francuski proizvodač je u problemima do grla,i oba tima koja snadbjevaju motorima imali su puno problema u Melburnu



        Renault Sport je priznao da su problemi u Melburnu sa njihovim agregatom,za timove Red Bulla i Toro Rossa,za njih ipak neočekivani,i da će biti problem u kratkom vremenskom roku otkloniti ih sve.
        "Od početka vikenda imali smo ogromne probleme sa motorima u oba tima,"priznao je Remi Taffin,Renaultov direktor trkačkih operacija:
        "Pouzdanost je ispod minimalne.Možda i najveći problem pravi nam sistem za povrat energije,koji ni na jednom bolidu nije bio potpuno ispravan.Vozači su to deklarisali kao najveći problem.Zatim,moram navesti jako loše vozne karakteristike bolida.Momci se nisu osjećali udobno u svojim bolidima prošli vikend,i imali su puno problema.Sa druge strane,vozne osobine su direktno vezana sa mapiranjem motora,i samom pogonskom jedinicom,tako da to definitivno nije lako popraviti,iako ne zahtijeva totalni redizajn motora.Ima jako puno posla,prije nastavka sezone u Maleziji."
        Cyril Abiteboul,generalni direktor francuskog proizvodača,kaže da je na kraju ova trka ispala strašno teška:
        "Vikend je bio vrlo frustrirajući.Znamo da smo napravili napredak tokom zime,ali ga ovdje nismo pokazali,i čak smo možda napravili jedan veliki korak unazad.Sa obzirom na tempo u razvojnom programu ove zime,mislim da ne možemo brzo riješiti ove novonastale probleme,"iskren je bio Cyril.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Cp6uH
          CBC Senator XXL
          • 22.09.2008
          • 553
          • Beograd
          • Corolla TSn

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Wolff: U Maleziji ćemo biti još jači


            Šef nemačkog tima misli da postoji još dosta prostora za napredak i povećanje performansi njihovog novog bolida



            Nakon takvog dominantnog nastupa u zimskim testiranjima i na premijernoj trci u Melburnu, Mercedesu bi se mogla i oprostiti mala pauza i predah na lovorikama. Međutim, šef Toto Wolff predviđa nastavak napornog rada bez prestanka i još impresivniji nastup u Maleziji.
            U razgovoru sa novinarima, on je bio izričit i na pitanje da li bi njihovi automobili u Maleziji mogli biti još brži on je decidno odgovorio: "Potencijalno, da."
            Što se tiče aerodinamike, na tom području smo uradili odličan posao. Sa strane pogonske jedinice i tu smo bili odlični. Te dve komponente smo savršeno spojili i dobili smo auto kakav ste videli u Melburnu. Naša prednost je prijanjanje bolida u brzim krivinama, gde smo bez premca. Tu naš auto odnosi prednost. To je nekad bila snaga Red Bulla,ta prednost u super brzim krivinama. Sada je na našoj strani."
            "Ipak, postoje stvari na kojima trebamo dosta raditi. U Melburnu ste mogli videti da su brzine bolida Ferrarija i Williamsa veće za 10-12 km/h, na ravnim delovima staze. To je za nas zabrinjavajuće i ono što nas opominje da imamo još dosta neurađenog posla."
            "Generalno, kad pogledamo uspeh u Melburnu, ne možete očekivati da će vecina vikenda biti ovako idealni, zar ne..."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Van der Garde za nagodbu dobio 15 miliona eura


              Holandski mediji jutros su izneli tvrdnju da je razlog odustanka Van der Gardea od tužbe visoka finansijska nadoknada.



              Jutros je takođe i rečeno da se u kompletne pregovore kao glavni posrednik uključio lično gazda Formula 1 Bernie Ecclestone. Jutarnje novine "De Volkskrant" tvrde da je iznos van der Gardeu za odustajanje od mesta u Sauberu dostigao 15 miliona eura, a po nekim drugim izvorima, novac se već prebacuje na njegov račun, sa računa iz Credit Suisse banke i dalje se tvrdi da će sva suma biti prebačena u toku dana.

              Drugi dnevni list "Algemeen Dagblad" tvrdi da će van der Gardeov menadžer Jan-Paul Hopen dati izjavu za medije u toku ove nedelje. Čini se da će ova novčana nadoknada, koja sabira dve godine ugovora u Sauberu i nadoknadu svih pravnih troškova, rezultirati potpunim povlačenjem tužbe ovog holandskog vozača.

              Veruje se da je 84-godišnji Ecclestone iz svog ureda u Londonu, lično kontaktirao milijardera i svog prijatelja, Marcela Boekhoorna, koji je inače Giedov mentor, garant i tast pa je i na taj način uspešno posredovao u ovim pregovorima. Rezultat je taj da bi ovaj milijarder u narednom periodu trebao otkupiti jedan deo akcija Sauberove F1 ekipe.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Mercedes u konsultaciji sa FIA-om formirao pravila o V6 motorima


                Ovo je izjavio Bernie Ecclestone i tvrdi da je dobro upućen u čitavu priču.



                Gazzetta dello Sport danas je prenela izjavu čelnog čoveka Formule 1 u kojoj on tvrdi da je Mercedes stekao veliku prednost u dizajnu svog V6 motora i to na nelegalan način.

                Po njemu, nemački tim je imao konstantne kontakte sa FIA-om a u trenutku kad je formiran pravilnik o V6 pogonskim jedinicama. On dalje tvrdi da je čitav pravilnik napisan u dosluhu sa Mercedesom. To je ovom timu u samom početku dalo nedostižnu prednost, koju sada samo održava na istoj razdaljini od protivnika:

                "Oni su znali o novim motorima dosta više od ostalih proizvođača. Mercedesovi ljudi su bili u stalnom kontaktu sa FIA-om, u trenutku kad su formirana pravila za ove agregate. To im je dalo povlaštenu poziciju i zato su nedodirljivi u prvenstvu." rekao je Ecclestone.
                On nije rekao ime ljudi koji su imali kontakte sa izvršnim telom motosporta, ali Gazzetta pretpostavlja da je reč o Ross Brawnu, koji se iz tima povukao na kraju 2013. ali se smatra kao idejni tvorac.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Honda: Znamo uzrok problema i rešavamo ga korak po korak


                  Britanski tim, koji je imao jako loš debi u Australiji, tvrdi da će u narednih nekoliko trka uspeti da dođe do rešenja problema.



                  U Hondi tvrde da su u potpunosti svesni problema koji ih unazađuje i da preduzimaju korake za njegovo rešavanje po sistemu trku po trku. Veruje se da je osnovni problem japanskog proizvođača sistem za hlađenje, a da je drugi problem sistem za povrat energije i da je to razlog smanjenja snage motora u Melburnu.

                  Međutim, Hondin šef Yasuhisa Arai kaže da oni imaju jasno razumevanje problema i da će on biti rešen u narednih par trka:

                  "Već znamo uzrok problema na prvoj trci i pažljivo radimo korak po korak, na rešenju. Nakon tačne potvrde i dijagnoze kvara, radimo poboljšanja koja će biti vidljiva već od iduće trke. Ipak, ne mogu tačno reći kada će motor funkcionisati u punom obimu. Ne mogu vam reći tačan datum,"kaže Arai.

                  Trkački direktor,Eric Boullier rekao je da uprkos mnogim pričama ima još dosta posla na unapređenju šasije i samog bolida, što se tiče McLarena:
                  "Ne mogu se složiti sa pričama koje govore da je bolid savršen, a motor sa druge strane očajan. To je potpuno novi koncept i mi u McLarenu imamo još jako puno posla na unapređenjima bolida. U smislu simulacije, ovaj auto je puno bolji od prošlogodišnjeg i tu nema sumnje. Opet kažem, imamo još jako mnogo posla na automobilu u narednim mjesecima, nevezano za Hondu."

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso krenuo sa radom u simulatoru


                    Fernando Alonso nastavio je sa svojim pripremama za VN Malezije.



                    McLaren-Honda potvrdila je da se Španac trenutno nalazi u Vokingu i da će se ponovo oprobati u simulatoru.

                    "Imamo program koji će Fernandu pomoći da se što brže vrati trkanju." kazao je izvor iz tima.
                    Šef tima Eric Boullier kazao je da je u svakodnevnom kontaktu sa Alonsom.

                    "On je odlično. U stvari, on je počeo da bude jako nervozan ukoliko ga uskoro ne pustimo u bod." dodao je on.

                    Takođe, Španac bi trebalo da kasnije u toku nedelje obavi i FIA medicinski test i da udes u Barceloni nije izazvao nikakvu rasparvu kao ona koja se desila tokom 2007. godine.

                    "Ne, nemamo nikakvu raspravu sa njim. To je bio jedan nesrećni slučaj, ali mogu vas uveriti da mi nemamo nikakvih problema. Svakog dana sam bio sa njim bio u bolnici, pričao sa lekarima i raznim ljudima. Trenutno koordiniram unutrašnjom istragom povodom ovog udesa kao i da sarađujem sa FIA-om." izjavio je Eric Boullier.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Hockenheim odustao od F1 za ovu sezonu


                      Upravno telo ove staze tvrdi da je razlog otkazivanja ovog trkačkog vikenda kratak rok za prodaju karata



                      Šef kompleksa u Hockenheimu, George Seiler, rekao je kako staza ove godine ne može biti domaćin trke za Veliku Nagradu Nemačke.
                      Razlog za to po njemu je veoma kratak rok za pripremu trke i shodno tome nemogućnost da ovaj događaj bude na nivou F1.
                      Iako je u januaru mjesecu vlasnik F1 Bernie Ecclestone izjavio kako će Hockenheim biti domaćin ove godine, Seiler je odgovorno potvrdio da se to ove godine ipak neće desiti:
                      "Hteli smo da predstavljamo nemački Grand Prix u Hockenheimu i uprkos našoj želji, to se ove godine neće desiti. Trenutak za organizaciju trke ovde je prošao i u pokušaju toga, trpila bi sama organizacija, tako da mislim da sad to nema smisla."
                      Seiler je još dodao kako nema dovoljno vremena za prodaju ulaznica i da cifra prodatih karata verovatno ne bi dostigla ni prošlogodisnju nezadovoljavajuću cifru od 52,000 ljubitelja na dan trke. Dodao je još da je pad gledalaca konstantan od perioda odlaska u penziju Michaela Schumachera.
                      Generalno to znači da F1 nema alternativu u domovini svetskog prvaka Mercedesa i zemlji čiji su državljani devet puta od 2000. godine pa na ovamo, osvajali svetski sampionat F1.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • sri98
                        Admin od Trpeze
                        • 24.10.2004
                        • 7262
                        • Republic of Konjarnik
                        • Toyota Corolla E 210

                        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Booth: Manor će biti spreman za Maleziju


                          Ovaj tim je zbog problema sa softverom morao da propsuti prvu trku u Melburnu.



                          Manor se zbog propuštanja prve trke nalazi pod istragom FIA-e, koja će utvrditi da li je ovaj izostanak kažnjiv ili ne. Bernie Ecclestone je nedavno izjavio da je ovaj tim nije imao nikakve namere da se trka u Australiji i da će zbog toga snositi odgovarajuću kaznu.

                          Ipak, šef tima John Booth kazao je da će situacija biti sasvim drugačija u Sepangu i uveren je da će se oba bolida tima pojaviti već na treninzima u petak.
                          "Mi smo sada u sasvim drugoj situaciji nego što smo bili u Melburnu. Ostvaren je napredak, ali ne baš onakav kakav bi smo želeli, pa ćemo zato biti u Maleziji još u ponedeljak kako bi bili sigurni da će sve biti gotovo do petka." rekao je Booth.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Mercedes na meti kritika


                            Nemački tim je zadnjih dana u žiži interesovanja, ponajviše radi svoje pogonske jedinice bolida



                            Sada se može i konkretno reći, Mercedes je pod napadom.
                            Bernie Ecclestone je juče ujutro za SKY govorio o vezi inžinjera tima sa sjedištem u Brackley i FIA tehničara prilikom pisanja novog pravilnika. Odmah posle toga, na račun Mercedesa došao je zahtev tima Williamsa,a u vezi isporuke nešto jaceg agregata,ravnog onom koji tim iz Štutgarta ugrađuje u svoj bolid.
                            Naime,Pat Symonds,tehnički direktor tima iz Grove, tvrdi da je njihova verzija motora sporija za tri desetinke sekunde od Mercedesove izvorne specifikacije, koju oni ugrađuju u svoj novi automobil.
                            Taj zahtev odmah je i odbijen od strane njemačkog tima, a šef Toto Wolff medijima je objasnio da se njegov tim ugovorno obavezao da motor koji isporučuju neće biti sporiji od tri desetinke u odnosu na izvornu verziju i da mora izdržati minimalno 5 GP vikenda. Po Wolffu, njegov tim je spreman preuzeti rizik od otkazivanja PU 106 B na svojim bolidima, ali kad se tiče ugovora, tu ne žele žalbe i kršenja odredbi.
                            Ipak, Williams je ostavio otvorenom temu i pitaju se kako odgovoriti na tempo Ferrarija ako im proizvođač ne isporučuje pogonsku jedinicu dovoljne nominalne snage i konkurentnu svojoj.
                            Ostaje da vidimo dalji razvoj događaja.
                            Trka u Australiji pokazala je da Williams ima trenutno brži kvalifikacijski tempo od Scuderie, ali i da je njihova pozicija direktno ugrožena od strane Ferrarija. Bez nešto jačeg motora koji traže, teško će se odupreti italijanskom timu.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Honda u ogromnom zaostatku


                              Detaljna tehnička analiza britanskog BBC Sporta otkrila je veliki zaostatak japanskog proizvođača u nominalnoj snazi pogonske jedinice u odnosu na vodeći tim Merecedesa, a koju isporučuju svom partneru, timu McLarena.



                              McLaren Honda je bio ubedljivo najsporiji automobil u Australiji i to je ono što smo svi videli.

                              Ono što je takođe evidentno, jeste njihov zaostatak od 1,5 sekundi za vremenom potrebnim za prolazak dalje posle prve nokaut faze kvalifikacija.
                              Ipak, ono što nismo videli, a što je BBC odlučio analizirati, to je razlog zaostatka od 2,9 sekundi u toj sesiji u odnosu na glavnog konkurenta, Mercedes. S obzirom na to da su svetski prvaci u tom trenutku koristili medijum komponentu pneumatika, mozemo na to vreme dodati još sekundu. Razlog zaostatka je motor.
                              Ono što je sigurno i što je potvrđeno, tri sekunde zaostatka po krugu je mnogo, ali kad se taj zaostatak penje na blizu pet sekundi, onda nam se nameće pitanje, može li Honda uopšte nadoknaditi toliki zaostatak svoje pogonske jedinice. Čak i McLarenov trkački direktor Eric Boullier kaže da može potrajati godinama dok se nadoknadi taj zaostatak.
                              Znači, kada sve sagledamo, glavni problem je motor. Dovoljno je bilo samo pogledati brzine iz takozvane "speed trap" u Melburnu, pa da vidimo kako McLaren za recimo Williamsom, koji koristi Mercedesov agregat, zaostaje 14,8 km/h i onda se zaostatak na ciljnom pravcu povećao čak na 15,5 km/h u korist Williamsa.
                              To je definisalo glavni problem Hondinog motora, a on je hibridni pogon. Taj pogon objedinjuje povratnu energiju MGU-H i MGU-K, i daje od prilike motoru od 160 do 200 ks, zavisno od toga koliko je efektna sama tehnologija. Generalno, u teoriji ne postoji ograničenje za iskoristivost ove energije.
                              Sledeće, dolazimo do formule koju timovi imaju i kojom inžinjeri računaju zaostatak u KS bolida kada vidimo njegovo kašnjenje na stazi.
                              Generalno, to je u proseku 0,016 KS po krugu. Znači,2.9 sekundi je ekvivalentno manjku od 181 KS. Dalje,3.9 sekundi je jednako zaostatku od 244 Ks, dok je zaostatak od 5 sekundi jednak minusu od 312 konjskih snaga. To je previše i ovaj tim inzinjera spušta loptu na zemlju i tvrdi da je taj zaostatak kod McLarena na broju od oko 200 KS. Toliko je neiskorišten njihov hibridni pogon.
                              Ovom problemu treba dodati i nepouzdanost, pa je Honda u Australiji vozila sa tako smanjenom snagom motora da bi sprečili dalje kvarove. Naravno, nekvalitetan hibrid povećava i potrošnju goriva, tako da Honda i tu ima problem. Sve u svemu, pitanje je kada će Honda rešiti manjak snage svog agregata.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Wolff: Hamilton možda ima ugovor sa Ferrarijem


                                Prvi čovek Mercedesa kazao je da Britanac ima kontakte sa italijanskim timom.



                                Još za vreme VN Australije, pričalo se da Hamilton je u kontaktu sa Ferrarijem, pre svega zbog odlaganja sa potpisivanjem novog ugovora sa Mercedesom.

                                "Naravno da je Lewis u kontaktu sa Ferrarijem. On je upravo kupio jedan Ferrari." kazao je šef tima Toto Wolff.
                                LaFerrari koji je jedan od najprestižnijih brendova italijanske kompanije je upravo otišao u ruke aktuelnog svetskog šampiona, koji je za to izdvojio 1.4 miliona dolara. Sličnu stvar uradio je i Sebastian Vettel pre nekoliko godina kada je još bio član Red Bulla mada je ovu stvar držao u tajnosti.
                                "Mi nemamo problem sa tim." dodao je glavni čovek Mercedesa.
                                Ustvari obe strane su jako blizu dogovora oko nastavka saranje posle 2016. godine, ali ako se to desi Wolff je rekao da je Fernando Alonso prvi pik za njegovo mesto. Ipak, Eric Boullier je rekao da ne veruje da će Španac posle samo jedne sezone napustiti McLaren.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X