F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Prva trka za Manor i prvi finiš


    Za britanski tim je danas vozio samo Roberto Merhi pošto je ekipa imala problem sa pumpom za gorivo na bolidu Willa Stevensa.



    „Jako mi je drago zbog ekipe. Petnaesto mesto je odličan rezultat i lepa nagrada za trud koji je uložen u proteklih nekoliko meseci. Znali smo da neće biti lako ovog vikenda i morali smo da budemo potpuno skoncentrisani. Jako je dobro što smo uspeli da kompletiramo punu dužinu trke. To je bio moj cilj i informacije koje smo dobili su jako važne za dalji razvoj“, rekao je Merhi.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Williams: Odlične timske performanse


      Oba vozača tima vodila su internu bitku do samog kraja.



      "Na kraju ovo je bila dobra trka. Uvek sam na pogrešnom mestu na startu gde sam izgubio određeno vreme i pozicije. Uspeo sam da izvučem maksimum iz bolida i na kraju obiđem Felipea. Ostaje nam da uradimo domaći zadatak, da naučimo iz naših grešaka kako bi došli u priliku da ponovo napredujemo. Uskoro očekujemo i neke nove delove." izjavio je Bottas.

      "Nismo danas imali dobar dan. Imao sam problema u boksu koji me je koštao određenog vremena. Valtteri je u poslednjih par krugova uspeo da me obiđe, ali smo se dobro trkali u tim momentima. Lepo je što smo skupili poene ali u narednim trkama moramo bolje da odradimo čitav posao." kazao je Massa.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Lotus: Nismo iskoristili potencijal


        Grosjean je trku završio malo izvan bodova, dok je Maldonado morao da odustane.



        „Generalno je naša trka bila dobra. Imali smo jako dobar prvi krug i prošli nekoliko bolida. Izgubio sam vreme iza Hulkenberga, a onda sam se izvrteo nakon kontakta sa Perezom. Bilo je i zabavno kada smo se borili sa Red Bullom, Toro Rossom i Force Indijom. Strategija je bila dobra, ali smo izgubili previše vremena na nekim drugom stvarima da bi smo profitirali. Mislim da nismo daleko od finiša među prvih deset i to će nam biti cilj za Kinu“, izjavio je Grosjean.

        „Potencijal definitivno postoji, pogotovo u trci pošto nam je trkački tempo odličan. Imao sam incident na startu koji me je koštao dosta vremena. Rešili smo da pređemo na drugačiju strategiju i uspeli smo da se povratimo. Međutim, imali smo problem sa kočnicama zbog čega smo morali da se povučemo. Potrudićemo se da nam se takvi problemi ne ponavljaju i nadam se da ćemo u Kini imati čistu trku i boriti se za bodove“, rekao je Maldonado.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Malezija produžila ugovor sa Formulom 1 do 2018.


          VN Malezije će ostati na kalendaru do 2018. pošto su organizatori danas potpisali novi trogodišnji ugovor.



          Petronas, koji je glavni sponzor Mercedesa će ostati i glavni partner VN Malezije u budućnosti.

          Direktor staze Mokhzani Mahathir je za Associated Press izjavio da još uvek nije doneta odluka da li će se na stazi instalirati reflektori čime bi i ova trka postala noćna.
          Mokhzani je rekao da bi troškovi takvog poduhvata bili poprilični i da pare neće same pasti s neba. On je je ipak potvrdio da se još uvek ozbiljno diskutuje o mogućnosti da se na Sepangu vozi noćna trka.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Mateschitz možda kupuje F1


            Vest su potvrdili svi vodeći mediji u oblasti moto novinarstva i izgleda da bi moglo biti pregovora


            Kao bomba je odjeknula vest da vlasnik Red Bull F1 tima razmatra mogućnost da kupi većinski paket deonica F1 takmičenja od trenutnog većinskog vlasnika CVC.
            To je okarakterisano kao vest dana i od strane Bernie Ecclestonea. Neki novinari su spekulisali da jako proteklih dana bodu u oči upadice čelnih ljudi Red Bulla o nelegalnosti nekih stvari u ovom sportu i kako takve stvari ubijaju ovaj sport i da bi to moglo biti pozadina nečeg drugog, u stvari.
            Publikacije, koje između ostalih uključuju i AMuS, Blick i Osterreich, navode da je Red Bull mogul i milijarder Dietrich Mateschitz u nameri da proda Red Bull i Toro Rosso timove, a sa druge strane da od većinskog deoničara F1 otkupi te deonice i sam postane većinski vlasnik ovog takmičenja.
            "Ja bih bio oduševljen" rekao je Bernie odabranoj grupi novinara u Sepangu. "Za CVC bi to bilo dobro. Oni su koncern koji kupuje kompanije i zarađuje na njihovoj daljoj prodaji, tako da tu ne vidim ništa sporno. Uz dobru ponudu, uveren sam da bi je prodali" rekao je Ecclestone tim okupljenim novinarima.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Button zadovoljan prepravkama na bolidu


              Jenson tvrdi da mu je vožnja u Maleziji u jednom trenutku bila čak i zabavna.



              Button veruje da je McLaren napravio veliki korak napred sa podešavanjem prednjeg krila njegovog MP4-30, malo pre njegovog povlačenja iz trke usled otkazivanja turbo punjača pogonske jedinice.

              On je rekao da je korekcija krila pre njegovog zadnjeg stinta pre povlačenja iz trke bila radikalna, ali sa druge strane neočekivano dobra. Po njemu, bolid je dobio neverovatnu upravljivost i šasija je delovala potpuno drugačije u tim trenucima:
              "Bilo je vrlo korisno razraditi ugao prednjeg krila pošto je osnovni nagib po meni bio jako nagnut za trkački mod. Posle korekcija i te finalne, dobili smo nešto potpuno novo što je neverovatno."
              Koncept prednjeg krila ove sezone potpuno je drugačiji kod ovog tima nakon dolaska u tim Petera Prodromua. Odlika krila ovog aerodinamičara je jako mnogo komponenti i dosta složen rad tih delova. Sa druge strane, problem je bio jako mali vremenski period za razvoj tih komponenti.
              Button još kaže:
              "Svi ste mogli videti naše prednosti i nedostatke na ovoj trci. Mislim da smo u ovom trenutku apsolutno ravnopravni sa Force Indijom pa čak i Sauberom. Imamo možda čak i karakteristike bliske nekim dosta bržim bolidima od ove već nabrojane skupine, kao recimo Lotus.To je za mene u ovom momentu impresivno".


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Hamilton iznenađen napretkom Ferrarija


                Aktuelni prvak djelovo je uzdrmano posle trke u Maleziji.



                Britanac je priznao da nije očekivao tako brzo da Ferrari i Vettel budu trkački konkurentni i da ih poraze.

                Lewis je izgledao vidno uzdrman kada mu je jedan od novinara rekao da je Nemac samo tri boda iza njega u generalnom poretku:
                "Tri boda iza mene. Stvarno? Wow",rekao je Hamilton. "Dobro, onda moramo stati čvrsto sa obe noge na zemlju, spustiti glavu i nastaviti dalje punim ritmom."
                On je novinarima priznao zaprepašćenost Ferrarijevim ritmom prošlog vikenda, ali je rekao i da pozdravlja borbu:
                "Naravno da ih nismo očekivali tako brzo. Ali kao što smo rekli nakon prošle trke, mi podržavamo borbu. To je poenta svega, osnova svega. Sjajno je za sport imati borbu sa Ferrarijevim bolidima. Ja se nadam i borbi točak uz točak možda već na sljedećoj trci."
                Za kraj razgovora Lewis kaže:
                "U prošlim danima, oni su se borili sa radnom temperaturom guma na nižim temperaturama okoline. Prošlih godina u takvim okolnostina nisu imali prijanjanje. Možda će i sada biti isti slučaj na nekim drugim stazama. Na vrućim stazama se njihove gume ponašaju odlično."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Cp6uH
                  CBC Senator XXL
                  • 22.09.2008
                  • 553
                  • Beograd
                  • Corolla TSn

                  Najbrža vremena po sektorima u trci

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso: Ferrari je napredovao ali nedovoljno da stigne Mercedes


                    Bivši vozač italijanskog tima kazao je da uopšte ne žali zbog prelaska u McLaren.


                    Kako su pojedini mediji prenili Fernandu Alonsu uopšte nije bilo prijatno da napusti stazu Sepang posle odustajanja, jer je na toj trci pobedio Sebastian Vettel sa njegovim bivšim timom.
                    "Sebastian je ovom pobedom skoro pa izbrisao Alonsovu eru u Ferrariju i vratio nas je na stare staze." posalo je u listu Corriere della Sera.
                    Ipak Španac je izjavio za El Mundo Deportivo da ne žali što je prešao u McLaren i da je još uvek Mercedes daleko ispred svih. Po njegovim rečima Ferrari je jasno napredovao ali da to nije dovoljno da sustignu nemački tim.
                    I tehnički direktor Williamsa Pat Symonds kazao je da je Ferrarijeva pobeda došla zahvaljujući visokim temperaturama u Maleziji.
                    "Čim skoče temperature, Mercedes ima problema sa zadnjim gumama. Oni su već od 2010. do 2013. imali ovakve poteškoće."
                    I Nico Rosberg priznao je da njgov tim mora da se poboljša: "Vraćamo se u bazu kako bi mogli da sednemo i vidimo zbog čega smo izgubili trku u Maleziji. Vettelov tempo je bio zastrašujući i totalno neočekivan. Ono što ja želim da znam jeste zbog čega smo imali probleme sa gumama."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Lotus ohrabren pobedom Ferrarija


                      U ovom timu se raduju prekidu dominacije Mercedesa, pa makar i na jednu trku



                      Lotus je izvukao ohrabrenje iz Ferrarijeve pobjede u Sepangu prošle nedelje, uz obrazloženje da to može na pravi način zaustaviti Mercedesov pobednički niz. Tim iz Stutgarta je stigao u Maleziju sa nizom od osam pobeda zaredom,ali je on tu i prekinut. Sada Lotusov tehnički upravnik Nick Chester, kaže da je to dalo nadu ostalim timovima na gridu da mogu uputiti izazov najboljim, kako sezona sve više odmiče:
                      "Sezona je duga, a svi mi pokušavamo uraditi upravo to - poraziti Mercedes," kaže Chester. "Videli smo ove zime da je Scuderia napravila vidna poboljšanja na bolidu, a vruća podloga u Sepangu njima je izvrsno odgovarala. Imali su neka sveža poboljšanja na bolidu, odličnu strategiju i zasluženo su na kraju slavili u toj trci. To je dokazalo da je napravljeno dovoljno pomaka da bi Mercedes mogao biti potučen. I to je ono što je najbolje."
                      "Mi, sa naše strane, radimo sve kako bismo Lotus doveli u stanje izazivača za vodeće. U smislu toga, već smo uradili abdejte prednjeg i zadnjeg dela karoserije bolida, koje ćemo doneti u Kini. Generalno, u kombinaciji imamo nadogradnju koja se uglavnom odnosi na poboljšanje našeg downforcea, za sada."
                      Tim koji je i u Australiji i Maleziji ostvario dobre kvalifikacijske rezultate, u odnosu na prošlu sezonu u trkama nije uspeo doći do zapaženijih rezultata.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Allison: Imamo još mnogo posla


                        Tehnički direktor Ferrarija kaže da njegov tim mora još dosta da radi ako želi da se konstantno ravnopravno suprotstavlja Mercedesu.



                        Alisson je priznao da je pobeda u Maleziji bila od velike pomoći timu i da je skinula veliki pritisak sa svih u Maranellu. Ferrari je do prve pobede došao zahvaljujući boljoj strategiji, ali pravi nedostatci bolida su se videli za sada samo u Australiji.

                        “Mercedes je bio veoma dominantan u Melburnu. Nismo mogli da održimo tempo čak i kada smo imali čistu stazu pred sobom. Imamo još puno posla pre nego što možemo da očekujemo da dođemo na trkački vikend i da kažemo da očekujemo da se borimo sa njima za pobedu”, izjavio je Alloson.
                        Ipak, on dodaje da je bilo teško ostati miran i sakriti emocije akon što je Vettel prošao kroz cilj na Sepangu.
                        “Lepo je kada pobeđujete u bilo kakvom takmičenju, ali sa ovom timom postoji neki poseban fantastičan osećaj. U Ferrariju svi daju sve od sbe zato što imaju istoriju i tradiciju na ramenima. Takođe imate visoka očekivanja cele Italije i to je veliki pritisak za sve. Zato je osećaj fantastičan kada Ferrari dođe do pobede. Niko ovde ne može da nađe prave reči koje bio to opisale”, rekao je Allison.




                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Allison: Predlog Hornera o zabrani tunela je veoma glup


                          Inžinjer Ferrarija komentarisao je predlog šefa Red Bulla o zabrani vazdušnog tunela i okarakterisao ga glupim


                          Ferrarijev tehnički direktor James Allison nazvao je predlog Christiana Hornera o zabrani korištenja vazdušnog tunela "izuzetno glupim".
                          Red Bullov šef je nedavno predložio tu ideju kao mogućnost smanjenja troškova u ovom sportu i veruje da je oslanjanje samo na razvojnu metodu CFD (Computational Fluid Dynamics) ono što će u budućnosti biti normalno. Horner smatra da će CFD biti jedini alat za aerodinamički razvoj bolida budućnosti:
                          "To bi bio ekstremno glup pravac za ovaj sport" kaže Allison. Razlog što to kažem je taj da smo mi svi srecni da primamo novac od naših sponzora, a koji zauzvrat očekuju na gridu bolid koji će ih učiniti ponosnima što su naši sponzori."
                          "Naš posao, kao inžinjera je baš taj da osiguramo da oni svoj novac ne bacaju, već da to bude pametna investicija. Kad već potrošimo njihov novac, da to bude jako mudro ulaganje."
                          "U smislu toga,CFD je sjajan alat, ali on ne može raditi odvojeno od vazdušnog tunela i ne može nam garantovati pouzdanost.Ako ga pokušate koristiti u singlu, može vas zavarati i obmanuti da mislite da se vaš bolid razvija na veličanstven način. Međutim, u trenutku kad bolid izvezete na stazu i pokrenete ga, shvatite da to nije ono što ste videli na simulacijama i što ste verovali da će se dogoditi. Ne mislim da je to dobar način da nagradite svog sponzora."

                          Po Allisonu, CFD se moraju koristiti zajedno sa aero tunelima kako bi se dobili tačni podaci. Po njemu nijedna od vodećih auto kompanija ne radi oslanjajući se isljučivo na kompjuterske modele:
                          "Gotovo sam ubeđen da će se takva stvar koristiti samostalno u budućnosti. Sada,to još nije moguće. To je odličan aerodinamički alat, ali on služi za odličan rad vazdušnog tunela. Do sada nije korišten zasebno ni u jednoj grani auto industrije."



                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            U Mercedesu proglašeno ratno stanje zbog Ferrarija


                            Šampionski tim rešio je da uzvrati udarac Ferrariju posle trke u Maleziji.



                            Sebastian Vettel i Ferrari su trijumfom na poslednjoj trci pokazali ostalim učesnicima šampionata da mogu da pobede favorizovani Mercedes. Ipak, kako navodi magazin Bild am Sonntag, nemački tim je u različitim danima organizovao sastanke za Lewisa i Nica.

                            "U ovo vreme svi smo u fabrici. Analizirali smo trku u Maleziji i sada se pripremamo za Kinu. Svi zajedno trebamo da udružimo snage kako bi odgovorili Vettelu i Ferrariju, tj. da se borimo kao tim." kazao je Niki Lauda.

                            Sa druge strane pojedini izvori ukazuju na to da su se Hamilton i Mercedes dogovorili o nastvaku saradnje, ge bi britanski vozač trebao da dobije 40 miliona evra po sezoni.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Dennis: Alonso i Button su srećni u McLarenu


                              Prvi čovek McLarena kazao je da očekuje da tim veoma lako prevaziđe sve probleme u novoj eri sa Hondom.



                              On je u izjavi za francuski magazin L’Equipe kazao da pored problema sa tempom i pouzdanošću bolida, njegovi vozači ipak zadovoljni sa MP4-30 bolidom.

                              "I Fernando i Button su zadovoljni performansama bolida pre svega u brzim krivinama kao i na kočenju. Imamo dosta pozitivnih parametara, čak u trenucima kada Honda nije zadovoljna ali svi naporno radimo na rešavanju problema. Želimo da pobeđujemo na trkama i osvajamo titule i mislim da će se to uskoro desiti." kazao je Ron Dennis.
                              Sa ovim se slaže i Eric Boullier: "Još nismo u poenima, ali trenutno smo ispred Force Indije. Fokusiramo na performanse i želimo da napravio što veći korak napred."

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                U Ferrariju objasnili dizajn nosa na ovogodišnjem bolidu


                                Dizajn njihovog nosa je ove sezone radikalan i drugačiji, ali oni tvrde da drugačije nije moglo biti a da ujedno bude efikasno kao sada.



                                James Allison je objasnio razloge dizajna Ferrarijevog dugog nosa ove godine i otkrio je da tim radi na kraćim verzijama, koje će biti dio budućih ažuriranja.

                                Od samog lansiranja bilo je jasno da je Ferrari donio drugačiju filozofiju nosa, za razliku od ostalih timova i noseva koje imaju Red Bull, Mercedes i Williams. U odnosu na njih, nos Ferrarijevog bolida produžen je ispred frontalne linije prednjeg spojlera na bolidu. Kod ovih timova, nos je uglavnom u liniji sa prednjim spojlerom.
                                Opšte mišljenje protivnika je da je kraći nos bolji. Recimo i to Red Bull ima još kraću verziju nosa za svoj bolid, na koju se čeka da prodje test kako bi bila isprobana u trkama. Iako se Ferrari zato čini čudan u vrhu poretka, Allison objašnjava da dizajn prednje pregrade nosa u stvari ne dozvoljava i radikalno kratak nos bolida. Po njemu, malo je verovatno da će novi nos u budućnosti biti ekstremno kratak kao kod ostalih timova:

                                "Mi ćemo nastaviti raditi na tome i to je iskren odgovor. Prednji deo bolida mora apsorbovati odredenu silu udara, a opet sa druge strane da ne ide iznad dozvoljenog G opterećenja da bi zadovoljio FIA. To je kod nas uslovilo ovakvu dužinu nosa."

                                "Morali smo naći sredinu izmedu idealne dužine i prolaska crash testa. Naš nos može biti kraći nego sada, ali ne toliko kao kod ostalih konkurenata."
                                "Što se tiče motora, situacija sa tokenima čini stvar potpuno drugačijom nego li prošle godine. Iskoristićemo je na pravi način i imamo još mnogo poboljšanja na motoru, kako sezona bude odmicala. Mogu reći da nećemo ostati konzervativni, već pratimo trendove i nastojimo ostati u samom vrhu, kako aerodinamičkih tako i na polju moto unapređenja" kaže James Allison.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X