F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Lotus pred sudskim suočenjem


    Problemima tima iz Enstona nikad kraja a najnoviji imaju sa dobavljačem menjačkih komponenti.



    Ovaj tim suočio se ponovo sa pravnim problemima i to radi peticije par firmi koja ih optužuje za neplaćanje dostavljenih komponenti. Na čelu ovih firmi nalazi se kompanija koja Lotus snadbeva menjačkim komponentama Xtrac.

    Ročiste je na početku bilo zakazano za danas, ali je prolongirano dve sedmice, radi davanja prilike strankama u sporu da obave neophodne razgovore. Ako Trgovački Sud u Londonu presudi u korist Xtraca, Lotus bi se mogao naći pod stečajnom upravom.

    "Sudija je odgodio ročište." rekao je predstavnik za štampu ove firme. "Mi cemo pokušati naći zajednički jezik i ako Lotus izmiri svoja dugovanja, nastavićemo dalju saradnju, koja traje godinama i do sada je bila jako uspešna. Međutim, ako potraživanja ne budu izmirena, mi ćemo prepustiti sudu da reši problem."

    U Lotusu ponovo nisu zabrinuti. Šef Matthew Carter, direktor izvršnih operacija kaže:
    "Nemamo kredite, niti zaduženja takve vrste. Ne dugujemo novac nijednoj firmi sa kojom radimo, sem određenim poverenicima. Nismo u problemima što se toga tiče."

    Na pitanje o poslu sa Renaultom, Carter kaže:
    "Kao direktor ne znam ništa o dogovoru sa ovim proizvođačem. Većinski vlasnik, Genii, sigurno ne želi prodati tim a sa Mercedesom imamo dugoročni plan, do 2020. godine. To je garant da tim planira rad na duže staze i ne vidim ulogu Renaulta u svemu tome."

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Red Bull ostaje sa Renaultovim motorima


      Vodeći ljudi tima potvrdili su da će Red Bull koristiti Renaultove motore do kraja 2016. godine.



      Tokom VN Velike Britanije pojavili su se navodi da bi Red Bull mogao da u budućnosti koristi Mercedesove motore, prikazane kroz brend Aston Martina gde nemački proizvođač ima udela od 5%.

      Ipak, Helmut Marko je za sada raščistio sve dileme: "Red Bull i Renault će do kraja ispoštovati svoj ugovor. Tačno je da pričamo sa Aston Martinom ali oko drugih projekata. Mi imamo i kompaniju koja se zove Red Bull Technologies. Tokom VN Austrije povezivali ste nas sa Ferrarijem, sada sa Mercedesom a u Mađarskoj će to najverovatnije biti Honda."
      I Toto Wolff se oglasio povodom ovih špekulacija: "Mi smo u F1 došli da promovišemo brend Mercedesa. Aston Martin je takođe veliko ime i Daimler sa njima ima veliko partnerstvo. To neće imati uticaja na naš F1 projekat."
      "Uvek je malo nezahvalno kada pričate o planovima za budućnost. Ali u ovoj situaciji sa Mercedesovim motorima mi ne želimo da im dajemo druga imena iz komercijalnih razloga."

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Dennis: Batton ostaje sa nama i u 2016.


        Prvi čovek tima potvrdio je da će ovaj iskusni veteran ostati u Vokingu i naredne godine.



        Prošle sezone McLaren je dugo razmišljao između Jensona Buttona i Kevina Magnussena, odnosno koga od njih dvojice da uposli na mestu trkačkog vozača. Na kraju izbor se pao na iskusnijeg Buttona koji ove godine muči velikih muka sa timom.

        Tokom VN Velike Britanije pojavile su se špekulacije da je ovo možda i poslednja domaća trka za Jensona Buttona, ali je Ron Dennis odbacio takve navode.
        "Button ima dvogodišnji ugovor sa McLarenom. Mi trenutno ne razmišljamo o našoj vozačkoj postavi u ovom trenutku. Oba naša vozača rade izvaredan posao." rekao je on.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          McLaren – Hondi: Ostavite vašu korporativnu kulturu po strani


          Čini se da u McLarenu polako počinju da gube strpljenje sa Japanskim proizvođačem motora.



          Ekipa se nakon trkačkog vikenda u Velikoj Britaniji nalazi pod velikim pritiskom pošto se čini da je napredak napravljen od početka sezone minimalan.

          Eric Boullier je u svojoj poslednjoj izjavi pozvao Hondu da ostavi svoju korporativnu kulturu po strani i potraži nove stručnjake van svoje fabrike. On je dodao da je McLaren spreman da im pruži svu neophodnu pomoć u pronalaženju novih inženjera.
          Kako bi se ovakav plan sproveo u delo, Honda bi morala da odustane od oslanjanja isključivo na svoje osoblje i metodološkog rešavanja problema.
          „Moramo da zaboravimo sve ove gluposti. Ovo je Formula 1. Ovo je trkanje. Ako ste u Formuli 1, onda treba njom i da se bavite. Ako ste u Formuli 1, morate da radite stvari u duhu Formule 1 i prema njenim standardima. Ništa više“, izjavio je Boullier.
          On je priznao da McLaren znatno povećava svoj pritisak na Hondu, ali demantuje da je tim frustriran situacijom.
          „Mislim da nema frustracije u timu. Ovo se svodi na sve na postavljanje sve preciznijih pitanja pošto je jasno gde gubimo najviše. Moramo da pronađemo odgovor što pre. Nema frustracije, već jednostavno predstavljamo stvari onakvim kakve su“, rekao je Boullier.
          „Mi imamo dosta iskustva koje možemo da podelimo sa Hondom, a na njima je da odluče da li žele to da iskoriste ili ne. Naše mišljenje bi bila samo mala pomoć,. Mi ne pravimo motore. To je Hondin posao, ali kada je pomoć u pitanju, uvek smo tu da pružimo naša znanja pošto smo svi jedna ekipa“, dodao je on.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Hulkenberg na sve boljem glasu posle pobede na Le Manu


            Mnogi stručnjaci veruju da se Nico Hulkenberg vratio u život posle pobede na najtežoj trci na svetu.



            Mika Salminen, fizioterapeut vozača Porschea i Force Indije kazao je da se trkački pristup njegovog klijenta dosta promenio od kako je zabeležio pobedu na trci 24 časa Le Mana.

            "On je sada mnogo samouvereniji. U ovom trenutku jedan uspeh se nadovezuje na drugi i sve se odvija u pravom smeru." kazao je Salminen.
            Već nekoliko godina unazad Nico Hulkenberg važi za vozača koji može da konkuriše za mesto u vodećim timovima a njegovo ime nalazi se na spisku pilota koji bi možda mogli da zamene Kimija Raikkonena.
            "Nico je veoma naporno radio tokom čitave karijere. Ovo možda će biti važan period za njega. U Kanadi se sve odvijalo dobro, pa je onda došao i Le Man i Silverston." dodao je Salminen.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Pirelli nema problema sa slobodnim izborom guma u 2016.


              Italijanski dobaljač pneumatika nije odbacio mogućnost slobodnog izbora guma u 2016. godini.



              Ovaj predlog stigao je od strane Force Indije koga je kasnije usvojila i strateška grupa. Takođe veruje se da su ovu ideju podržali i svi ostali timovi kao i FOM i FIA. Ali realna situacija je malo komplikovanija nego što se mislilo. Naime, Pirelli bi trebao da proširi svoju ponudu pneumatika za suvo sa 4 na 6 komponenti što samo komplikuje stvari.

              Ipak, italijanska kompanije ima svoje ideje za narednu sezonu: "Prvo, mi ne želimo da ugozimo bezbednost vozača. Imamo nekoliko naših ideja koje želimo da prezentujemo. Mi mislimo da da će timovi moći da izaberu gume od onih komponenti koje im mi dostavimo za tu stazu. Na primer na Silverstonu, Spa ili Suzuki nikada neće kročiti super meka komponenta."
              Kako prenosi Omnicorse, najverovatniji scenario bi bio da Pirelli na određenu stazu donese tri vrste guma za suvo gde bi timovi od njih izabrali dve komponente za vikend.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                McLaren dobija još jedan dodatni motor?


                Jenson Button i Fernando Alonso mogli bi da na raspolaganju imaju još jednu pogonsku jedinicu.



                Tim iz Vokinga zajedno sa svojim novim partnerom Hondom proživljava jednu jaku tešku sezonu, a već su na prvih sedam trka potrošili sve četiri (dozvoljene) pogonske jedinice. Na VN Austrije McLaren je bio primoran da uzme i peti motor pa su tako njegovi vozači kažnjeni pomeranjem za 25 mesta na startu.

                Ipak, strateška grupa se odlučila da malo izmeni pravila sa ciljem da se Hondi dozvoli da bez ikakve penalizacije dobije još jedan svež agregat po vozaču.
                "Mi smo se dogovorii da svakom proizvođaču koji je u svojoj prvoj godini u Formuli 1 damo pravo na još jedan agregat a to pravilo se odnosi i na Hondu." pisalo je u saopštenju FIA.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Pogled na Manor u Silverstoneu


                  Ovaj tim doneo je određene inovacije na britanski GP, sa ciljem poboljšanja svojih karakteristika




                  Uskrsnuće Marussia tima, te njegovo preimenovanje u Manor Marussia, značilo je za vrsne poznavaoce i znak da će tim za ovu sezonu pristupiti kompletnom redizajnu prošlogodišnjeg MR03 bolida, kako bi ga uskladili sa ovogodišnjim pravilima, jer ekipa nije imala novac za razvoj potpuno novog bolida za sami početak sezone.
                  Izvorno, oni su planirali doneti novi bolid na VN Belgije, ali su odustali od prvobitnog plana kako bi se maksimalno spremili za narednu 2016. godinu i imali potpuno nov bolid za sledeću sezonu. Na kraju je odlučeno da do kraja sezone vozi modfikovani bolid iz prošle sezone, koji će od trke do trke dobijati nove delove. Shodno tome, redizajnirani ovogodišnji auto nosi kodni naziv MR03B i u Silverstone je takođe doneo neke nove delove.
                  Novi logo sponzora na plavoj pozadini "sidepods" stranica bolida stvarno nije jedina inovacija u Engleskoj i sada ćemo nabrojati modfikacije MR03, koje su urađene pre par dana.




                  Nos je područje kome je posvećena najveća pažnja inženjera radi strogih pravila za ovu sezonu. Tim je prilagodio razmak od samog vrha do glavne pregrade, kako bi dobio optimalno rešenje i dobio idealan konus od vrha nosa do početka noseće šasije bolida.
                  Promene su generalno više estetske prirode i služe za neutralisanje aero inferiornosti nosa. Sa donje strane, nos je dobio tzv. "pelikan" dodatak. Uz to, stubovi (piloni) prednjih krila su neznatno produženi, kako bi se prilagodili novom obliku nosa i stvorili jednu celinu.
                  Bokovi, tzv."sidepods" bolida i poklopac motora su pretrpeli najveće izmene u odnosu na prošlogodišnji model (označeno žutim).




                  Povećana je dužina poklopca motora i na taj način sledio se trend koji su postavili ostali timovi sa svojim automobilima.
                  Tako ovaj tim, kao i ostali, pokušava da idealizuje samo hlađenje pogonske jedinice, povećanjem motornog prostora i uz to poboljša maksimalan dotok vazduha na zadnje krilo. To se pokušalo produženjem poklopca i zaobljavanjem ivica, za što bolje opstrujavanje vazduha i neutralisanje suspenzije od ovog protoka.
                  Dolazimo do zadnjeg krila bolida, gde je primetno koketiranje sa McLarenom i Lotusom. Rešenje završnih ivica smanjuju vrtloženje više nezavisnih izvora vazduha i spajaju ga u jedan neprekinut niz i tako idealizuju protok preko gornje daske krila, što je opet potrebno za idealan rad difuzora i segmenata zadnjeg krila.




                  Ovi delovi sigurno neće doneti poređenje sa ostatkom grida, ali će tim zadržati u polju onih 107 odsto i tako im omogućiti nastavak takmičenja u zadatom prostoru.
                  Da napomenemo još da Manor koristi prošlogodišnje Ferrari pogonske jedinice, pa i na tom polju treba očekivati evidentan napredak od iduće sezone. To je ipak mnogo manje konjskih snaga za ovaj tim i tako nešto je teško nadoknaditi na polju aerodinamike.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    FIA zabranila "lažne" pit-stopove


                    Nakon predstave mehaničara Mercedesa na VN Velike Britanije, FIA je oštro reagovala i zabranila svaki takav performans u budućnost počevši od trke Mađarskoj.


                    MotorSport.com izveštava da nadalje nijedan takav pokušaj neće biti tolerisan i da će biti strogo sankcionisan. Mehaničari nemačkog tima izveli su ovaj potez u nedelju, u borbi za prvo mesto sa ekipom Williamsa. Oni su izašli u prostor pit-lejna u nameri da zavaraju tim Williamsa lažnim pripremama za ulazak u boks njihovog bolida u čemu na kraju nisu uspeli.

                    FIA je sada i zvanično potvrdila da su takvi pokušaji protiv propisa a prvi i osnovni razlog je taj što je osoblju nekog tima dopušten boravak u prostoru pita samo u momentima rada na bolidu. Posle toga, oni se moraju povući unutar garaže. Sve je ovo tako radi sigurnosnih razloga, stoji u navodu FIA.



                    Članak 23.11. sportskog F1 pravilnika jasno kaže:

                    "Mehaničari tima mogu izaći u boks neposredno pre rada na bolidu svoje ekipe, a odmah posle završetka moraju se povući unutar garaže."

                    Ipak, od Mercedesa nije traženo da razjasni da li je to bio lažni pokušaj pit-stopa ili su odustali od prvobitnog plana za zamenu guma.
                    PR FIA-e je rekao:


                    "U tom trenutku, to je bio legalan potez Mercedesa. Mi i sada zvanično ne znamo šta je bio pravi razlog. Ali, nezvanično smo saznali da je ovo bilo namerno odrađeno da bi se zavarao Williams, a to je strogo zabranjeno. Tako je čak tvrdilo i osoblje ovog tima, neposredno posle trke."

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      FIA potvrdila kalendar za 2016. sa 21. trkom


                      Naredne sezone u Formuli 1 imaćemo rekordnu 21. trku.



                      Jedna od najvećih promena u kalendaru sigurno jeste datum VN Rusije koja će se iz oktobra preseliti u april ali zato će VN Malezije otići u suprotnom smeru, odnosno iz marta u septembar.

                      Pored toga imaćemo i sedam trka između kojih ćemo imati samo nedelju dana pauze a to su Australija/Kina, Bahrein/Rusija, Velika Britanija/Austrija, Nemačka/Mađarska, Belgija/Italija, Singapur/Malezija i SAD/Meksiko.
                      VN Nemačke se vraća na kalendar ali još nije potvrđeno na kojoj stazi će se to desiti. Pored nje u karavan ponovo stiže VN Evrope ovoga puta sa adresom u Azerbejdžanu.



                      Kalendar za 2016.

                      3. april:
                      VN Australije

                      10. april:
                      VN Kine

                      24. april:
                      VN Bahreina

                      1. maj:
                      VN Rusije

                      15. maj:
                      VN Španije

                      29. maj:
                      VN Monaka

                      12. jun:
                      VN Kanade

                      26. jun:
                      VN Velike Britanije

                      3. jul:
                      VN Austrije

                      17. jul:
                      VN Evrope - Baku, Azerbejdžan

                      31. jul:
                      VN Nemačke

                      7. avgust:
                      VN Mađarske

                      28. avgust:
                      VN Belgije

                      4. septembar:
                      VN Italije

                      18. septembar:
                      VN Singapura

                      25. septembar:
                      VN Malezije

                      9. oktobar:
                      VN Japana

                      23. oktobar:
                      VN SAD

                      30. oktobar:
                      VN Meksika

                      13. novembar:
                      VN Brazila

                      27. novembar:
                      VN Abu Dabija

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Sauber nadograđuje bolid u Singapuru


                        Ovaj tim nije osvojio bodove još od Monaka i članovi tima nadaju se promeni ovog stanja odnosno novim bodovima.



                        Sauber je otkrio da planira veliku nadogradnju bolida za VN Singapura, što bi im trebalo pomoći da iskoriste potencijal motora nakon letnje pauze. Tim sa bazom u Hinvilu trenutno je sedmi u poretku konstruktora, ali nije osvojio niti bod još od Monte Karla. Ipak, u timu se nadaju da bi nadogradnja motora za Belgiju trebala dati pogonski zamajac timu i pogurati ga do novih bodova u sezoni.

                        Šefica tima, Monisha Kaltenborn, kaže da je ovo ipak dosta bolje u odnosu na prošlu sezonu, koja je bila noćna mora za tim:
                        "Mi se lagano približavamo mestu gdje i pripadamo u ovom sportu. Tome nam ove sezone pomaže daleko konkurentniji paket bolida. Puno ima veze sa pogonskim sklopom i šasijom, a znamo da je na polju pogonske jedinice naš dostavljač napravio veliki korak u odnosu na prošlu godinu."

                        "Neće biti lako zadržati ovaj razvojni ritam, ali mi planiramo da u Singapuru donesemo veliki paket. Naravno pre te nadogradnje dobićemo i veće nadogradnje na pogonskoj jedinici, pa mislim da će nam to biti dovljno za naše planove u tekućoj sezoni."

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Ecclestone: Toyotu od F1 odbijaju trenutna pravila


                          Vlasnik takmičenja jako je nezadovoljan trenutnim pravilima i smatra da samo njihova promena može doneti nešto bolje.



                          Trenutni pravilnik odvraća velike proizvođače, kao što je i Toyota. To je tvrdnja Bernieja Ecclestonea, koji je izjavio:

                          "Idemo pocepati stari pravilnik, a zatim napisati potpuno nova pravila."
                          Problem je smatra on, i taj da se ne nalazi u priči sa trenutnim predsednikom FIA Jeanom Todtom, koji favorizuje potpuno odrešene ruke i demokratski pristup svemu.


                          "Za predsednika trebamo nekog ko će vedriti i oblačiti, ali u pravom smišlu te reči. To će se sigurno desiti i mi čekamo na takvog, samo je pitanje-kada."

                          Generalno,velika promena se može desiti već na sledećem sastanku u Meksiko Sitiju u petak, na najnovijem sazivu svetskog saveta motor sporta.

                          Međutim, iako Bernie tvrdi da trenutna pravila van takmičenja zadržavaju velika imena kao što je recimo Toyota, teško će dobiti maksimalnu promenu pravila za pogonsku jedinicu motora:

                          "Pogledajte Toyotu, za koju znam da je jako zainteresovana za povratak u F1." rekao je 84-godišnji Britanac. "Oni neće ni na koji način povratak dok su u igri ovi agregati. Jer, znaju da će biti u nevolji pre nego li i počnu pripreme za trkanje. Kad je u nevoljama jedan Ferrari, šta oni mogu očekivati i kolike šanse imaju?"

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            India donosi upgrejd nakon letnje pauze


                            Njihova B specifikacija bolida imala je odličnu prezentaciju u Silverstone, ali oni ne žele ostati na tome.



                            Nakon što su oba bolida završila u bodovima na britanskom GP, članovi Force India planiraju novu nadogradnju za kraj letnje pauze i napokon, četvrtu poziciju u šampionatu konstruktora:
                            "Novi delovi se već proizvode, ali to nismo mogli uraditi sve dok nismo imali prezentaciju novog bolida na stazi, a sa druge strane, revidiran je prošlogodisnji bolid" rekao je glavni šef tima Bob Fernley za Sky Sport.
                            "Sada, samo je pitanje vremena kada možemo dobiti novi paket nadogradnje, spreman za bolid i stazu. Da li u Spa, gde lično mislim da može biti, ili možda u Monci."
                            "Mi težimo četvrtom mestu. Znamo da je Red Bull dosta jak, ali do kraja ima još dosta trka gde ih možemo nadigrati, baš na stazi."
                            "Naš prevashodni naredni cilj je razvoj paketa za Mađarsku, a onda na taj paket dodavanja još performansi u Spa i Monci. To bi nas trebalo dovesti na ravne časti sa Red Bullom, a prednost nam je dosta pouzdaniji agregat, pa verovatno i bolji od Renaulta u ovom trenutku."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Vraća li se u F1 "efekat tla"?


                              Sa nedavnim izjavama probuđeni su neki duhovi prošlih vremena, kad je sve bilo drugačije, lakše i sigurno jednostavnije.


                              Čuveni "Efekat tla" ušao je u F1, sada već veoma davne 1977. godine. U dizajnu tadašnjih pulena F1 timova zadržao se sve do 1983. godine, kad su cirkusom zaduvali vetrovi nekih novih vremena, a strašne zveri otišle pravo u legendu.
                              Elem, da počnemo...Sasvim slučajno, prilikom jednom testa u vazdušnom tunelu tada moćnog Lotusa, inženjer Peter Wright shvatio je svu silu nadpritiska koja može delovati na jedan bolid F1. On je tada vršio ispitivanja različitih ogibljenja za njihov bolid u tunelu i neočekivano došao do velikog otkrića.
                              Ispitujući jednu od inovacija koja je bila specifična i podrazumevala ravan pod bolida čitavom dužinom između točkova, primetio je da, kako se povećava brzina bolida, tako raste i fantastična sila nadpritiska koja bolid jednostavno lepi za tlo.
                              O tome je odmah obavestio i Colina Chapmana, koji je svom dizajnerskom timu dao odrešene ruke za kreiranje koncepta i - legenda je rođena.
                              Princip efekta na prvim bolidima je relativno jednostavan i sa ove distance, ipak dosta konstantan u pružanju stalne sile potiska na čitavo telo bolida.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                FIA ponovo pooštrava pravila


                                Kao da nema drugog posla, najviše upravno telo motosporta ponovo pooštrava, ionako oštre mere i tvrdi kako će vozači biti sankcionisani ako prekrše i nova pravila o startu trke.



                                Svi znamo kako je funkcija kvačila u F1 bolidu već duži period pod kontrolom softvera, odnosno direktnom kontrolom inženjera tima. U određenom trenutku vozač dobija instrukcije samo o tome kako treba dozirati pedalu, da bi tim, odnosno vozački inženjer mogao naći optimalnu tačku za odvajanje i prebacivanje brzine. Vozač se konsultuje kako bi se na određeni način pedala kvačila prilagodila i njemu znači da se nađe idealna pozicija između ove dve odrednice.
                                Sada je FIA izdala novu tehničku direktivu koja će redukovati pomoć vozačima i važiće od VN Belgije. Ograničenje bi trebalo u velikoj meri promeniti sam start trke.
                                U clanku 20.1 FIA sportskog pravilnika stoji da: "Vozač mora voziti sam i bez ičije pomoći."
                                Zato je sada FIA zabranila promenu tačke odvajanja kvačila i softversku operaciju podešavanja kvačila.
                                Da objasnimo.Pre svake trke, na treninzima, vozači odrade pregršt simulacija starta u kojim traže idealnu tačku odvajanja kvačila, pomiču je i dižu ili spuštaju i tako ga podešavaju. Od Belgije to neće više moći.
                                FIA je informisala vozače i timove kako se tačka odvajanja kvačila neće moći menjati posle početka prvog treninga, pa sve do završetka trkačkog vikenda.
                                Svetski prvak Lewis Hamilton pozdravio je novo pravilo:
                                "Ja bih bio zadovoljan sa mehaničkim kvačilom. U ovom trenutku, mi smo tu samo da pomognemo inženjerima da podese softver kvačila, da pritisnemo pedalu kada treba. Tu nema nikakve čari. Performanse diktira tim i oni govore treba li ići gore, ili dole sa podešavanjem. Mi smo marionete u svemu tome."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X