F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Bottas razočaran Williamsovom greškom sa gumama


    Finac je danas uzeo samo bod nakon velike greške tima kada su mu prilikom promene pneumatika montirali tri meke i jednu srednje-tvrdu gumu.



    „Rečeno mi je da možda postoji greška sa pritiskom u gumama. Bolid nije bio loš, ali je osećaj biio čudan. Onda mi je javljeno da imam jednu pogrešnu gumu. Gledajući tempo, mislim da smo izgubili peto mesto. Moj glavni problem danas je bilo zagrevanje guma. Na startu su mi dosta proklizavali točkovi i tako je bilo tokom celog kruga. Tempo je danas takođe bio ispod očekivanja. Još uvek nam treba efikasniji aero paket, a ovog vikenda nismo uspeli da pronađemo pravi kompromis između dugih pravaca i brzih krivina“, izjavio je Bottas.



    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Button: Sramota me je u kakvoj smo poziciji


      Razočaravajuća sezona za McLaren je nastavljena i u Belgiji gde je tim pre starta zaradio 55 mesta kazne zbog promene motora, a onda su i ostali na začelju u trci.



      „Danas nismo dobro prikupljali i koristili energiju. Današnji bolidi su prespori bez elektro motora. Gubimo po 160’180 konjskih snaga i poražavajuće je kada se vučete na začelju. Barem sam imao odličan pogled na neke duele kada su me obilazili za ceo krug“, izjavio je razočarani Button.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Ricciardo razočaran odustajanjem


        Australijanac navodi kako se bolid odlično ponašao i da mu je jako žao što je odustao.



        Daniel je u prvom delu trke samouvereno držao treće mesto, da bi u drugom dijelu trke usled nešto lošijeg tempa na primarnoj komponenti guma pao na petu poziciju sve do odustajanja.

        Ricciardo je izgubio pogon na izlasku iz Bus Stop šikane i tu je i parkirao svoj bolid koji se samo izgasio u određenom trenutku:
        "Imao sam odličan skok na startu do trećeg mesta i to je bilo odlično."
        "Nismo imali dobar balans na Prime komponenti i malo sam se rvao sa bolidom, ali na opcionoj komponenti, auto se ponašao odlično", rekao je Ricciardo.
        "Razočaravujuće je ovako završiti, kako bilo. Još ne znamo uzrok i tim istražuje šta je dovelo da odustajanja. Ja mislim da je problem električno napajanje jer se sve odjednom izgasilo u bolidu."
        Timski kolega Daniil Kvyat zadovoljan je svojom predstavom danas:
        "Vrlo zanimljiva trka i jako dobra zabava danas. Prestigao sam mnogo bolida i auto se ponašao jako dobro."
        "Treba da budemo srećni sa današnjim plasmanom i nadam se ovakvom radu moje ekipe u narednim trkama," rekao je Rus za kraj.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Perez: Ipak nismo imali tempo za podijum


          Meksikanac je dobar deo trke proveo na drugom i trećem mestu, ali na kraju nije mogao da održi tempo na srednje-tvrdoj gumi.



          „Peto mesto i deset bodova je dobar rezultat, ali nam je falio tempo da se popnemo na podijum. Moj start je bio odličan i bio sam blizu liderske pozicije kada sam bio uz Hamiltona na izlasku iz Eau Rougea. Nakon toga sam ušao u dobar ritam, ali smo imali jako visoku degradaciju mekih guma u prva dva stinta. Na srednje-tvrdoj komponenti je bilo bolje, ali sam gunbio više vremena u srednjem sektoru. Sada idemo u Moncu i to bi trebalo da bude još jedna staza koja bi mogla da nam odgovara zbog velikih maksimalnih brzina“, izjavio je Perez.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Raikkonen: Radimo prave stvari


            Finac nije bio ni zadovoljan ali ni razočaran jučerašnjim plasmanom u Belgiji.



            Kimi kaze da Ferrari radi prave stvari kao tim, ali i da će se njegova loša sreća promeniti u ostatku sezone. Nakon još jednih kvalifikacija za zaborav, Kimi je krenuo sa začelja grida, ali na kraju nije baš sve bilo tako crno:

            "Očito je da ne možemo biti zadovoljni sa mestom na kom smo završili trku, ali to je ipak puno bolje od našeg startnog mesta ovaj put. Moj start je bio jako loš, imao sam mnogo proklizavanja pogonskih točkova, a onda sam dobio i udarac od pozadi. Na vreme sam se pribrao i mogu reći da je bolid bio jako upravljiv sve vreme trke, sem pred kraj, kad sam izgubio upravljivost, a prednje gume su postale jako loše."

            "Nastavljamo raditi najbolje što umemo, ali nije baš lako doći do vrha. Nadamo se da ćemo imati više sreće u budućnosti, jer zaista radimo prave stvari. Problem je što se stvari slože tako da mi na njih ne možemo uticati, na kraju krajeva."

            Za iduću trku, Kimi kaže:
            "Idemo kući u Moncu. Nadam se velikoj podršci naših fanova i da ćemo uz njihovu pomoć ostvariti dobar rezultat. To je jako brza staza, koja zahteva mnogo snage motora, ali uz neke nove nadogradnje bolida ja se nadam da možemo ostvariti zacrtane ciljeve."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Lotus željno isčekuje povratak Renaulta


              U timu se nadaju da je jučerašnji odličan nastup još jedna motivaciona činjenica za povratak velikog francuskog proizvođača.



              Sa sudskim izvršiteljima u garaži nakon jučerašnje trke, koji su tražili zaplenu bolida, šef trkačkih operacija Alan Permane bio je konkretan i otvoren:

              "Očito je da im želimo dobrodošlicu nazad sa širom otvorenim rukama", rekao je za povratak Renoa.

              "Imamo sjajan odnos i odlično partnerstvo sa Mercedesom, ali to je nešto što je više od odnosa. Za izgradnju ovoga što smo dobili danas, radimo čitave sezone, a to je ustvari pokušaj kopiranja rada ekipe iz sezone 2005. i 2006. kad smo bili fantastični. To je usvari ono što želimo raditi."kaze Permane.

              Za trenutne teškoće tima, Alan Permane odgovara:
              "U stvari, mi trenutno nemamo neki naglašeni razvoj bolida. U Spa smo doneli sasvim novo prednje krilo i to je sve što se tiče razvoja novih delova, ništa više. Samo krilo i ništa drugo."

              Još je naglasio kako je tim u jako teškoj finansijskoj situaciji a prisustvo sudskih službenika u garaži objasnio je sporom sa bivšim rezervnim vozačem Charles Picom:
              "Ovo je finansijski najgora sezona za nas, ubedljivo, od kako tim postoji i ovaj podijum je jako teško objasniti. Za nas to je čudo."


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Renault u pregovorima sa Force Indijom oko kupovine tima


                Kako prenose pojedini mediji francuski proizvođač i dalje razmatra sve opcije.



                Pošto Renault i dalje preispituje svoju vezu sa Red Bullom, kao i ujedno svoju budućnost u Formuli 1, jer im trenutni ugovori sa timovima iz Milton Kinsa i Faence ističe na kraju 2016. godine. Priča se da je francuska kompanija već u razgovorima sa Lotusom, ali su određeni pregovori održani i sa timom Force Indije.

                Vlasnik ovog tima Vijay Mallya rekao je da je Renault tražio sastanak sa njim tokom VN Belgije, pa su tako ambasador francuskog proizvođača i Alan Prost posetili motorhom ovog tima.
                "Bilo je određenih razgovora na njihov zahtev, ali nijedna odluka nije donešena pa tako oni nisu izneli nikakvu ponudu. Oni su želeli da znaju moje mišljenje o raspodeli vlasništva i kakav je moj stav po pitanju da ja sada budem manjina u timu. Ovoga puta nismo razgovarali niti o mogućnosti dobavljanja motorima." kazao je Mallya.
                "Generalno bilo je reči o tome šta ni se dešavalo kada bi bili konstruktori, o daljoj vizi i šta je moguće a šta nije. Nije bilo ponude na stolu. Sve je ovo preliminarno." dodao je on.
                Akcije Force Indije poseduju tri strane, jednu Vijay Mallya, drugu Sahara grupa i treću Mol familija, dok je Mallya ujedno i predsednik glavnog odbora.

                "Ako bude bilo kakve ponude moraću da razgovaram sa svim mojim partnerima. Uveren sam da će oni biti ti koji će slediti moju preporuku, ali za sve to postoji određena procedura." izjavio je Indijac.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Nisu samo Vettel i Rosberg imali probleme sa gumama u Belgiji?


                  Italijanski proizvođač još nije utvrdio uzroke pucanja guma kod Vettela i Rosberga.



                  Nico Rosbrg doživeo je pucanje pneumatika tokom slobodnog treninga za VN Belgije, za koga Pirelli veruje da je guma bila isečena nekim predmetom koji se našao na stazi ili je to oštećenje odgovoran jedan deo bolida. Pirelli je odmah posle incidenta uradio sve analize, kao i Mercedes koji je proverio svoj pod koristeći metodu sa plavom bojom, ali se na kraju došlo do zaključka da je sve uredu sa bolidom.

                  Tokom trke na samo dva kruga do kraja sličnu sudbinu doživeo je i Sebastian Vettel, ali Pirelli nije izneo svoj zvaničan stav povodom ove situacije. Naime, italijanska kompanija sumnja da je potrošnja guma kod Ferrarija bila prevelika, jer je Vettel do tog momenta proveo 28 krugova na istom setu.
                  Sa druge strane pojedini izvori nagoveštavaju da Rosberg i Vettel nisu jedini vozači koji su imali ove probleme, jer su određeni "ožiljci" pronađeni na gumama kod još nekih timova. Pre svega najugroženiji su bile gume na zadnjoj osovini, ali Italijani nisu uspeli da nađu glavni uzrok. Navodi se da je dobavljač guma pisao FIA-i za vandredni pregled staze.



                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    FIA sledećeg meseca testira bolide sa zatvorenim kokpitom


                    Vladajuće telo Formule 1 ima nameru da sledećeg meseca održi još jedan test sa bolidom zatvorenog tipa.



                    FIA je tokom ovih poslednjih godina održala nekoliko testova sa ciljem da razvije koncept bolida čije će kabine biti zatvorenog tipa. Prvi testovi pokazali su da će inženjeri imati poteškoća sa dva problema, a to su da bi zaštitno deo kabine mogao lako da se polomi ili da bi turboletni vazduh mogao da određene krhotine sa staze lako digne u vazduh i tako posalje ih na tribine.

                    Ali još veći problem mogao bi da predstavlja otežani naćin izlaska vozača iz takvog novog kokpita u slučaju nesreće, kao i da bi medicinske ekipe teže mogle da pruže sve neophodnu pomoć. Na primer, ako se uzme incident između Kimija Raikkonena i Fernanda Alonsa za VN Austrije ove godine, kada je McLarenov bolid završio preko Ferrarijevog, u tom slučaju Fincu bi trebalo oko minuta da se izvuče iz bolida da je na raspolaganju imao montiranu novu zaštitu.

                    Poslednja ideja je da se oko bolida postave određeni vertikalni i horizontalni elementi, koji ne bi ugrožavali vidik vozaču, svojom aerodinamikom ne bi poslali određene krhotine prema gledaocima kao i da bi vozači lako mogli da napuste bolide. Za sada FIA u saradnji sa timovima razmatra nekoliko opcija.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Preminuo Justin Wilson i pritom spasao šest života


                      Justin Wilson je tragično izgubio život posle udesa na stazi Pončono.



                      Ovaj Britanac zadobio je teške povrede glave kada ga je prilikom udesa na stazi Pončono udario deo sa ostećenog bolida Sagea Karama, pa je zbog toga Britanac završio u zidu. Wilson je odmah prevežen u lokalnu bolicu gde je utvrđeno da ima nekoliko povreda glave, posle čega je tokom jutra podlegao povredama.

                      Ipak, njegov put ovde nije bio završen, jer je njegov mlađi bart Stefan putem društvenih mreža objavio da će pojedini organi Justina Wilsona biti upotrebljeni za spašavanje šest ljudskih života putem mreže dobrovoljnog zaveštavanja organa.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Lotus napustio Spa, Renault možda poslao prvu ponudu


                        Posle četiri dana kamioni Lotusa napokon su dobili dozvolu da napuste stazu u Belgiji.



                        Oprema tima iz Enstona ostala je odmah posle trke zarobljena na stazi Spa od strane sudskih izvršitelja, zbog spora sa svsojim bivšim vozačem Charlesom Picom. Francuz je zahtevao da se na njegovom računu uplati 800 000 dolara na ime obeštećenja zbog raskida ugovora a kako prenose pojedini mediji Lotus ne duguje samo njemu već i Toyoti zbog korišćenja vazdušnog tunela.

                        Takođe, špekuliše se da su zbog toga nastavljeni pregovori između Lotusa i Renaulta, gde se veruje da je francuski proizvođač već poslao pvu ponudu. Auto Hebdo tvrdi da je Renault ponudi 7.5 miliona evra za kupovinu tima i dodatnih 50 miliona koji će pripasti Lotusovim vlasnicima u narednih deset godina.
                        Renault bi na ovaj način dobio 60% vlasništva tima a sa njima u upravnom odboru došao bi i Alan Prost koji bi imao svojih 10%, dok bi Gerardu Lopezu preostalo 30%.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Renault već u ponedeljak kupuje Lotus?


                          Kako prenosi britanski Autosport, Francuski proizvođač uskoro bi mogao da dobije status fabričkog tima.



                          Renault koji već svojim agregatima snadbeva Red Bull i Toro Rosso već duže vreme traži tim sa kojim bi ponovo dobio status konstruktora. Takođe, u razmatranju bile su i opcije da ova kompanija nastavi da se takmiči samo kao dobavljač motora ili da jednostavno odustane od Formule 1. Kako se navodi, Renault je spreman da za 65% vlasništva u Lotusu plati 177 miliona evra, odnosno da da bi se ta suma uplaćivala u narednih deset godina. Pored njih vlasnik bi bio i Alan Prost sa svojih 10% dok bi Gerardu Lopezu ostalo 25% u timu.

                          Veruje se da bi do potpisivanja ugovora moglo doći već u ponedeljak a da bi ovaj dogovor mogao biti objavljen već krajem ove nedelje. To bi značilo da bi Renault imao vlasništvo nad timom od 2016. kao i da bi i tada Red Bull bio prvi prioritet francuske kompanije.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Whiting: Zatvoreni kokpit još nema podršku


                            On se osvrnuo na nedavnu tragediju u Indy šampionatu, koja je opet podstakla teoriju zatvorenog kokpita.



                            Charlie Whiting je u intervjuu za AMuS priznao kako izvršno telo F1 trazi način za primenu zatvorenog kokpita na bolidima, radi zaštite vozača od opasnih krhotina raspadnutog bolida. Nastojanje je još pospešila nedavna tragedija IndyCar vozača Justin Wilsona, koji je pre par dana stradao na trci ovog šampionata. On je u toku trke zadobio teške povrede glave od krhotina uništenog nosa drugog bolida, da bi posle trke i podlegao zadobijenim povredama.

                            "Mi ne možemo sigurno znati jesu li nosevi F1 bolida urađeni i proizvedeni kvalitetnije ili lošije u odnosu na IndyCar automobile. Samo mogu tvrditi da su testovi za kontrolu kod nas rigorozni i jako strogi." rekao je on za Auto Motor und Sport.
                            "U svakom slučaju, mi ćemo razgovarati sa našim kolegama iz Indy da vidimo možemo li naučiti nešto iz ove strašne nesreće."
                            U svetlu Wilsonove nesreće, FIA je već reaktivirala testove zatvorenog kokpita, koji uključuju i predloženi modeli Mercedesa tzv. "halo " strukturu, na kojoj oni insistiraju. Što se tiče potpuno zatvorenog kokpita, Whiting je rekao:

                            "Ja ne mislim da će ova nesreća nešto značajno promeniti u našem pogledu na ovakvu vrstu bolida, koliko god to čudno bilo. Verujemo da za sada, nedostaci odnose pobedu nad pozitivnim stranama ovakve strukture bolida, što je veoma značajno."

                            "Ipak, mi ćemo nastaviti naš rad u smislu sprečavanja krhotina da dopru do kacige vozača u slučaju pucanja tela bolida. Za to postoji mnogo drugih mogućnosti."

                            Rezultati testa koji zvanično počinje sledećeg meseca javnosti će biti prezentovani početkom oktobra meseca.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Button: Honda pre svega treba da se fokusira na snagu


                              Vozač McLarena želi da Honda pre svega pokloni pažnju poboljšanju performansi.



                              I pored toga što je Honda najavila poboljšanje performansi pred VN Balegije, ovaj scenario na stazi se nije dogodio. Jenson Button i Fernando Alonso vodili su poprilično usamljenu trku, što je ponovo stavilo Hondu u nezavidnu poziciju.

                              Zbog toga Britanac posle trke izjavio da su njihove performanse srmne i pozvao sve u timu a pre svega Hondu da se fokusira na pojačanje snage samog agregata.
                              "Radije bih voleo da imam više snage u motoru. Mislim da je to sada svima cilj. Pouzdanost motora je na drugom mestu, jer bi ja najviše voleo da budemo brži. Performanse je u ovom trenutku teško pronaći, dok je to sa akspekta pouzdanosti lakši posao. Svi rade naporno i to nam je sada glavni cilj." kazao je Button.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Whitmarsh: Kimijev potencijal bi mogao ostati neiskazan u F1


                                Britanac je izjavio kako Kimi ima fantastičan karakter i kako je jedan od vozača sa najvećim potencijalom ikad, a koji bi vrlo lako mogao ostati neiskazan u danas, možda pomalo čudnoj Formuli 1.



                                Sa samo godinom produžetka na stari ugovor za Kimija, bez dodatnih opcija, Martin Whitmarsh, čuveni i ugledni Britanac u F1 smatra kako bi ovaj veliki potencijal mogao ostati zauvek neiskazan u najbržem cirkusu. Bivši timski šef McLarena, radio je sa Fincem od 2002. do 2006., kada je Kimi otišao na svoj prvi stint u Maranelo.

                                Kako je taj deo karijere krunisao titulom prvaka, ovaj drugi boravak u Ferrariju nameće se kao ne baš toliko uspešan. Većinu vremena potisnut u zapećak od strane popularnijih timskih kolega, Kimi je najčešće bio komentarisan uglavnom radi svog ugovora i radi stvari koje su se ticale toga.

                                Kalkulacije su napokon rešene onda kad je Ferrari najavio produženje ugovora, ali za Kimija nažalost samo na jednu godinu.

                                "Godinu dana-bez opcija."rekao je timski šef Maurizio Arrivabene na pitanje o Kimijevoj klauzuli. I dok sat njegove F1 karijere lagano otkucava, Whitmarsh smatra kako bi Kimi na kraju mogao otići a da u stvari nikada zaista nije pokazao svoj puni F1 potencijal:
                                "Mene lično, Kimi nije iznenadio."kaže Martin. "Mislim da je on borac, onaj koji ide do krajnjih granica. Imao je dane kad se njegov intelekt graničio sa genijem, ali i dane za zaborav. Ipak, smatram da još uvek može napraviti strašno dobar posao, bez pravljenja ikakvih grešaka. Kimi je potpuno pogrešno shvaćen pojedinac, to moram naglasiti. On voli zabavu i piće, ali je mnogo više disciplinovan od većine drugih vozača sa kojim sam radio. Takođe, jako inteligentan vozač, jedan od najoštroumnijih vozača na gridu."

                                "Zato što ne govori mnogo i ponaša se neozbiljno, ljudi ga ne shvataju ozbiljno. Još jedna stvar...možda najbolji na gridu po pitanju razumevanja bolida i komunikacije i prenošenja impresija inženjerima."

                                "Zaista je velika šteta što njegov potencijal nije shvaćen onako kako treba i što će možda tako, na kraju i ostati." rekao je Martin Whitmarsh.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X