F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Sledeća sezona bi mogla da zagazi i u decembar


    F1 kalendar je izgleda pred još jednom radikalnom promenom i pored protivljenja timova.


    Prema preliminarnom rasporedu, sledeća sezona će imati čak 21. trku. Sezona je početi kasnije nego što je običaj zbog čeka će i tradicionalna letnja pauza biti smanjena. Šefovi timova nisu bili oduševljeni ovakvim predlogom.
    „Ljudi koji putuju sa opremom moraju da dobiju letnju pauzu. Ako je ne bude bilo, oni će biti premoreni i moraćemo da dovodimo drugi tim na taj posao“, izjavio je šef ekipe Force India Bob Fernley.
    Prema glasinama iz Monze, trenutno se radi na ponovnom uspostavljanju letnje pauze za 2016. ali se to može postići samo pomeranjem datuma održavanja VN Malezije.
    Malezija je preliminarno dobila dozvolu da uz Singapur bude domaćn noćne trke, a takvim planom sada nije zadovoljan britanska Sky televizija.
    Sada postoji mogućnost da će Malezija biti pomerena na sam kraj sezone, verovatna na mesto odmah pre Abu Dabija, što bi finiš sezone pomerilo na decembar.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Monca sve bliža novom ugovoru u Formuli 1


      VN Italije sada je sve bliža ostanku na Nacionalnom autodromu Monca.


      Budućnost ove staze već neko vreme dovodi se u pitanje, jer promoteri i organizatori trke nisu uspeli da postignu dogovor sa prvim čovekom Formule 1 Berniem Ecclestonom. Ipak, finansijsku inekciju dala je pokrajinska vlada Lombardije, koja je odlučila da investira u ovaj događaj.
      Gradonačelnik ove regije Roberto Maroni nada se da dogovor može biti postignut već u septembru.
      "Sa ovom investicijom bez dodatnih taksi mislim da dogovor možemo postići već početkom septembra. Ove nedelje imam sastanak sa Andreom Dall’Ortom (predsednik SIAS kompanije koja je zadužena za menadžmet staze) i sa gradonačelnicima Monce i Milana. VN Italije ostaje u Monci." kazao je Maroni.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Red Bull: Priča o prelasku na Mercedesove motore je gotova za nas


        Čini se da je Red Bull sve bliži povratku na Ferrarijeve motore od 2016.



        Nedavno se pojavila informacija da je Toro Rosso I definitivno odlučio da okonča saradnju sa Renaultom. Za Red Bull se druge strane pričalo da žele MErcedesove gregate, ali je sada izgleda upravni odbor nemačke kompanije odlučio da ne snabdeva četvorostruke svetske prvake svojim agregatima.

        “Mercedes je goova priča za nas. Fokusiramo se na druge opcije”, izjavio je Helmut Marko.
        Nije tajna da je Red Bullova druga opcija Ferrari, a predstavnici obe strane su imali sastanke tokom vikenda u Monci.
        Christian Horner je izjavio da je njegov posao da pregovara sa svima, dok je Maurizio Arrivabene nagovestio da Ferrari nema ništa protiv da sarađuje sa Austrijskim timom.
        “Ne vidim problem u tome da damo svoj motor bilo kome I da se bojimo da će oni biti konkurencija. Red Bull ima velika imena kao što je Adrian Newey I lako je pomisliti da će napraviti strašnu šasiju ako im date jak motor. Ali moj tim, moji inženjeri i aerodinamičari znaju šta rade. Borićemo se protiv svakoga.
        Horner je rekao da je lopta sada u Renoovom dvorištu I da sve zavisi od njihove eventualne kupovine Lotusa.
        “Vremena je sve manje. Već smo u septembru i svi u roku od dve nedelje treba da znaju kakvi su Renaultovi planovi.
        Kada klupko konačno počne da se odmotava I Lotus napusti Mercedes, veruje se da će nova mušterija nemačkog tima biti Manor.
        Manor bi praktično postao eksperimentalni junior tim Mercedesa prema pisanju nemačkog lista Bild. Velika je verovatnoća da bi za njih u tom slučaju vozio Pascal Wehrlein.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Маrко: Nadam se da će Mercedes zažaliti


          Savetnik tima Red Bulla teško je prihvatio "ne" kao odgovor Mercedesa


          On je naglasio kako se iskreno nada da će Mercedes veoma zažaliti radi svog negativnog odgovora u bliskoj budućnosti, kada bude izigran od strane timova koje sada snadbeva sa pogonskim agregatima. Naime, Mercedesov izvršni menadžment prošlog vikenda rekao je finalno "ne" nastojanjima i zahtevima Red Bulla da ih baš ovaj proizvođač snabdeva motorima u narednoj sezoni.
          Iako je Red Bull razočaran što njihova ponuda nije naišla na potvrdu, Marko se nada da će to dovesti do žaljenja Mercedesa u trenutku kada dožive probleme sa trenutnim korisnicima:
          "Razgovor sa Mercedesom je došao do kraja, čak i pre nego li je otišao u detalje. Bilo je posebnih zahteva, ali nismo došli do tačke u razgovoru kada bi ih mogli razložiti u detalje. Sada ostaje da vidimo koji motor ćemo koristiti" rekao je Marko u intervjuu datom danas web sajtu SpeedWeek.
          "Možda ćemo ih moći pobediti sa našim novim paketom. To će im biti puno više neugodno, nego da ih pobedimo sa njihovim agregatom" kaze Marko.
          Marko je otkrio kako će njegov tim naredni sastanak sa Reanultom održati uoči Velike Nagrade Singapura:
          "Možda tad ili pre tog vikenda. Na tom sastanku ćemo raspravljati o svim pitanjima i pokušati doneti rešenje."
          Iako Ferrari za njih sada izgleda samo kao kratkoročna opcija, on kaže da u budućnosti ništa nije garantovano:
          "Za nas bi to bio prvi korak da ponovo imamo takmičarski motor i da budemo konkurentni od samog početka prvenstva" kaže Marko za Ferrarijev agregat.
          "Počećemo razmišljati o trkama samo onda kad ponovo budemo imali konkurentan motor" rekao je Helmut Marko za kraj razgovora.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Rivali nezadovoljni saradnjom Haasa i Ferrarija


            U američkom timu svesni su visine uloga, ali i zavidnosti drugih timova, kojim nikako ne odgovara njihova saradnja sa italijanskim timom


            Ralf Bach, pišući na svojoj net stranici F1 Insider, tvrdi kako Haas i Suderia jako naporno rade na ostvarivanju svojih ciljeva, ali nastoje da to usklade sa jako strogim trenutnim pravilima, što je opet veoma zahtevno.
            Sa svoje strane, Haas, koji je već sponzor Ferrarija sa svojom firmom Haas Automation, uopšte ne krije veliki obim saradnje između dva tima:
            "Od timova koji su došli u ovaj sport u zadnjih deset godina samo jedan je tu i ostao, pa smo mi odlučili da primenimo neke potpuno drugačije ideje, od dosadašnjih" kaze timski šef Haasa, Gunther Steiner.
            "Nema smisla praviti isto kao prošli timovi, ako F1 istorija pokazuje da takav pristup više ne prolazi."
            Dakle, Haas ne koristi samo Ferrari agregat, već i sve ostalo što se može dobiti zakonskim putem, uključujući i upotrebu u vazdusnom tunelu.
            U takvoj konstalaciji snaga i očekivanju ulaska tzv. B-timova na mala vrata u ovaj sport, Mercedes je nedavno krenuo u pregovore sa ekipom Manora, koji bi trebao biti njihov rezervni tim.
            "Jedna stvar je jasna" piše Bach, "rivali su jako besni radi ovog poteza."
            Upitan sa druge strane da li je Haas ustvari jedan konkretan B-tim Ferrarija, šef tima Steiner je rekao:
            "Teško je reći u procentima, ali naša saradnja ide u tom smeru. Ali, nemojte me krivo shvatiti, mi još uvek pravimo našu šasiju i karoseriju."
            Za kraj je rekao da je odnos Haas-Ferrari prepisan iz saradnje proizvođača drumskih automobila, gde jednu platformu deli više različitih modela automobila, ali sa druge strane zadržavaju svoj identitet.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Boullier zabrinut radi mogućeg povlačenja sponzora


              Objektivan je strah šefa ovog tima, jer McLaren ove sezone ima očajne rezultate, a od njih zavisi mnogo toga.


              On kaže da Britanski tim ne može sebi priustiti luksuz da provede još jednu sezonu u zadnjem delu grida, jer bi mogao postati neprivlačan za velike finansijske ulagače.
              Tvrdi kako oseća da je finansijska situacija primarna briga vodećeg čoveka McLarena, Rona Dennisa, iako je njegov lični stav da bi se tim trebao posvetiti preprekama koje su aktuelne u ovom trenutku i njihovom otklanjanju.
              Ipak, padokom su počele kružiti određene priče kako se vodeći sponzori ovog tima, Johnnie Walker i Santander, spremaju povući iz poslova sponzorstva ovog tima na kraju tekuće sezone.
              Boullier misli da loši rezultati za sad nisu problem, ali će to postati ako se prenesu i u 2016:
              "Daću vam kratak odgovor i on glasi kako brend nije oštećen direktno lošim rezultatima. U smislu samog brenda nema štete, ali direktni prihodi od prodaje i prihoda ne mogu biti na istom nivou i moraju doživeti pad."
              "Ovo je poslovno-trkački sport, da ga tako nazovem i ako ne možete naći i dovesti nove sponzore, odmah očigledno postoji šteta. Ne možete je klasifikovati u milionima, ali ako ste tim koji ne napreduje brzo i ne osvaja određeni broj poena, onda ćete teško naći bilo kakvog sponzora, tako da šteta sa druge strane nije ni zanemariva."


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Sauber želi najnoviju verziju motora od Ferrarija


                Švajcarski tim očekuje najnoviju specifikaciju pogonske jedinice i u svojim bolidima, možda već posle Singapura


                Sauber kaže da je već u pregovorima sa Ferrarijem, a u vezi nastojanja da se domognu najsvežijih nadogradnji za motor, pre kraja sezone.
                Scuderia je potrosila još tri razvojna tokena za poboljšanje svoje pogonske jedinice, uoči VN Italije, dok je Sauber još na prethodnoj specifikaciji motora, koju je dobio uoči Spa, trke u Belgiji.
                Izvršni sef tima, Monisha Kaltenborn, kaže:
                "Mi smo u razgovoru sa Ferrarijem o tome kada ćemo preduzeti naš sledeći korak. Do kraja sezone, mislim da ćemo imati još jednu nadogradnju."
                Sauber je uživao u nedavnom napretku u formi, zahvaljujući razvojnom unapređenju motora i sada se nadaju još jednom koraku napred, zahvaljujući najavama poboljšanja i za Singapur.
                Ipak, Kaltenborn odbija da njen tim poleti obuzet ambicijama:
                "Prerano je za Singapur, previše kalkulativno. Mi znamo šta mi donosimo tamo, ne znamo šta donose drugi. Pretpostavljam da ćemo morati sačekati da vidimo."
                "U Italiji smo maksimalno iskoristili apgrejd mašine i to nam je pokazalo stvarni potencijal svega. Osvojeni poeni dali su samopouzdanje timu i tajming je dobar da nastavimo planirati osvajanje bodova i u Singapuru."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Perez uveren u bodove u Singapuru


                  Nakon što je napravio veliki proboj prošlog meseca, Meksikanac odlazi u Singapur ubeđen da će ponovo imati bodove na svom kontu


                  Force India predstavila je svoju B specifikaciju bolida u Velikoj Britaniji, ali su prve plodove truda pobrali u Belgiji i posle u Italiji, najvise odličnom vožnjom Pereza.
                  Kao napomena, da kažemo da je tim na ove dve staze uspeo biti peti i šesti sa Meksikancem.
                  Sa osećajem da je napravio veliki uspeh, Perez ide u Singapur sa nadom da može pomoći timu u borbi za peto mesto u plasmanu konstruktora:
                  "Idem sa veoma pozitivnim osećajem. U zadnje dve trke pokazali smo koliko konkurentni možemo biti i nadamo se sličnim performansama u Singapuru."
                  "Tim je naporno radio kako bi pripremio bolid, a mi i dalje pripremamo unapređenja bolida, koja će nam pomoći da budemo brži i idući trkački vikend."
                  Vozač koji je osvajao poene u prethodne sve četiri trke u Marina Bay Circuit, misli da može nastaviti taj pozitivan trend i ove godine:
                  "To je jedna od mojih omiljenih staza i svaki put tamo sam bio u osvajačima bodova. Uvek sam uživao u uličnim stazama, jer na njima moraš biti jako brz i jako precizan, a to potpuno odgovara mom stilu vožnje."


                  Last edited by Pro FX-Sniper; 14.09.2015, 19:52.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Ghosn ozvaničio doskorašnje glasine o pogonskim jedinicama


                    Šef tima Renaulta potvrdio je kako njegova firma više neće isporučivati pogonske jedinice trenutnim korisnicima


                    Renault je potvrdio da od kraja ove sezone prestaje da bude dobavljač motora za Red Bull i Toro Rosso i time značajno umanjio svoje opcije za F1 budućnost.
                    Ovaj proizvođač prošao je kroz mučan odnos sa Red Bullom u 2015 godini i na kraju sage definisao sebe kao nekog ko će ili oformiti svoj F1 tim, ili se povući iz ovog sporta na kraju sezone.
                    Reaultov izvršni direktor Calros Ghosn kaže da njegova firma ponovo pregovara sa svojim korisnicima, ali i da su dani isporuke motora ovim ekipama odbrojani:
                    "Rekli smo vrlo jasno, gotovo je" rekao je Ghosn za Autosport o polozaju Renaulta kao dobavljača motora.
                    "Već smo informisali F1 vlasti da ne računaju na nas u budućnosti kao na isporučioce motora. Mi ćemo ispoštovati naše potpisane obaveze i ugovore, ali posle toga,sa naše strane saradnja prestaje."
                    "Danas smo ponovo obnovili pregovore sa našim klijentima, tako da je teško reći šta će biti konačan zaključak ovih pregovora. Naš trenutni stav je takav, Renault će ili izaći iz takmičenja, ili kao druga opcija, mi ćemo pokrenuti sopstveni tim."
                    Ugovor Red Bulla i Toro Rossa sa Renaultom traje do kraja sezone 2016.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Rossi menja Merhija u Manoru


                      Ovaj tim je potvrdio da će Alexander Rossi zameniti Roberta Merhija na VN Singapura.



                      Ovaj Amerikanac trenutno drži drugu poziciju u GP2 šampionatu, ali je pored toga spreman da zameni Roberta Merhija koji ovo mesto drži još od početka sezone. Pored toga, Rossi će se do kraja sezone pojaviti na još četiri trka, dok će zbog obeveza u GP2 seriji na trkama u Rusiji i Abu Dabiju Merhi ponovo doći na svoje prvobitno mesto.

                      "Veoma sam zahvalan što će voziti za Manor i hvala im što veruju u mene. Mislim da sam spreman za ovu priliku. Svi znaju za moje vezu sa ovim timom i mislim da smo imali nezavršena posla još iz prošle godine. Ovo je malo tim i mislim da smo postigli dovoljno. Potpuno su strastveni i sam njihov povratak u ovaj sport dovoljno govori." kazao je Rossi.
                      On će ujedno biti prvi Amerikanac koji će se trkati u Formuli 1 još od 2007. godine kada je Toro Rosso raskinuo ugovor sa Scottom Speedom.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Rosberg koristi svoj poslednji dozvoljeni motor


                        Nemac će u svom bolidu za VN Singapura imati svoj četvrti dozvoljeni motor.



                        Tokom VN Italije pojavile su se glasnije da je Mercedes zamenio pogonske jedinice na Rosbergovom bolidu pre kvalifikacija. Ipak, kako navodi Auto Motor und Sport, Nemac je sada došao u situaciju da mora da stavi potpuno novu pogonsku jedinicu, što bi ujedno bila i poslednja dozvoljena zamena do kraja sezone.

                        Mercedes se odlučio da agregat iz Monce ipak montira na bolidu, ali će to uraditi iz preventivnih razloga i ova pogonska jedinica koristiće se samo na slobodnim treninzima u petak. Ovo znači da će Nico Rosberg imati manjak od jednog agregata za Lewisom Hamiltonom koji trenutno vodi u šampionatu i ima 53 poena prednosti.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Roman Grosjean već odlučio gde će voziti naredne sezone


                          Francuz je već doneo doluku o svojoj budućnosti ali je odbio da da bilo kakve detalje.



                          Za tim iz Enstona već odavno kruže glasine da bi mogao da postane fabričko odelenje Reanulta, odnosno da se vrati na nivo saradnje sa francuskim proizvođačem koja je datirala sve do 2010. godine. Renault je ujedno dao prvu šansu Grosjeanu u Formuli 1 a Francuz je pre toga prošao celu školu za razvoj mladih vozača. Ipak, sadašnji vozač Lotusa povezuje se i sa postavom novoformiranog Haas tima.

                          "Jedino šta vam mogu reći jeste da sam doneo odluku. Kod mene je sada sve jasno i znam šta će se desiti po pitanju moje budućnosti. Sve znam ali vam sada ništa ne mogu reći."


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Pirelli nametnuo nizak pritisak guma za VN Singapura


                            Pirelli i FIA izdali su tehničku direktivu svim timovima kako bi sprečili određene probleme koji su se pojavili u Monci.



                            Ovaj dokument sadarži novo pravilo koje određuje minimalan pritisak u gumama, zbog koje je Lewis Hamilton mogao da izgubi trku u Monci.

                            "FIA je znala da ako diskvalifikuje Mercedes sa trke, onda bi ova saga mogla da završi na sudu sa dobrim šansama da dobijemo slučaj." kazao je jedan od šefova Mercedesa.
                            To znači da će u Singapuru svi timovi dobiti detaljna upustva i spacifikacije šta bi mogli da rade, kako bi FIA imala uvid da se ova pravila poštuju. Pored pritiska u pneumaticima koji bi sada trebao da iznosi 18 PSI za prednje i 17 PSI za zadnje gume, vladajuće telo propisalo je i granice za uglove guma u odnosu na podlogu.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Williams uveliko razvija bolid za 2016. godinu


                              Tehnički tim Williamsa uveliko razvja model za narednu sezonu sa namerom da što više pariraju Mercedesu, Ferrariju i Red Bullu.



                              Claire Williams izjavila je da tim već razvija bolid za narednu godinu, kako bi mogli da što više profitiraju iz novih tehničkih pravila. Novi projekat nosi ima FW38 i prema njenim rečima ovo je najraniji početak razvoja bolida za tim iz Gruva, jer su novi propisi manje-više isti pa u tome tehnički tim Williamsa vidi svoju šansu za napredak.

                              "Već smo krenuli sa izgradnjom, jer će FW38 biti naslednik sadašnjeg bolida. Mi u ovoj projekat ulazimo sa činjenicom da će se već od 2017. tehnička pravila znatno menjati što će i imati uticaja i na narednu sezonu. Znamo da imamo dobru platformu koja se veoma dobro pokazala. Veoma nam je važno da stvorimo određenu sigurnost i nadamo se da 2016. godina može biti naša." kazala je Claire Williams.
                              Ona je dodala da će i pored ovoga tim nastaviti da unapređuje dosadašnji bolid.
                              "Momci rade fantastičan posao u fabrici ali od sada moraće da paralelno rade na dva projekta, kao bi mogli da do kraja sezone donesemo još poboljšanja. Veoma sam zadovoljna kako naš program razvojni program funkcioniše." dodala je ona.




                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Raikkonen: Ja sam kriv za loš start u Monci


                                Kimi Raikkonen prihvatio je krivicu za loš start na VN Italije.



                                Vozač Ferrarija kvalifikovao se u prvi stratni red, ali je zbog lošeg starta već posle prvih 200 metara pao na poslednju poziciju. Ipak, trku u Monci je uspeo da završi na petom mestu.

                                "Ja sam bio u anti-stol modu a razlog zbog čega je ovo nastalo, mada ja mislim da sam sve dobro odradeo, jeste da je jedan od mojih prstu bio na drugoj palici na volanu u pogrešno vreme. Ipak, rezultat na kraju bio je isti. Šteta, moramo da puno naučimo iz ove situacije."
                                "To je za sve nas bilo razočaravajuće, jer smo se posle prvih 200 metara nalazili u veoma teškoj poziciji. Ponekad znamo da se takve stvari dešavaju." izjavio je Kimi Raikkonen.
                                On je dodao da zbog ovog problema Ferrari ne treba da uvede neke dodatne izmene i mere.
                                "Nije da nam treba nešto drugačije. To je bio mali problem. Nastavićemo da radimo iste stvari kao i do sada samo na bolji način. Sve ovo je moglo da se desi bilo kome."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X