F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Newey: Teraju nas iz Formule 1


    Glavni aerodinamičar Red Bulla otvoreno je pričao o problemima njegovog tima koji se tiču pogonske jedinice.



    Red Bullov tehnički sef Adrian Newey izjavio je danas kako je njegov tim izgleda prisiljen da se povuče iz F1, jer nema pogonsku jedinicu a njegov odnos sa trenutnim isporučiocem Renault je kritičan.

    Tim iz Milton-Keynes suočava se sa krizom snadbevanja motorima, jer su Mercedes i Ferrari odbili pristati na ugovor i isporuku motora za ovaj tim.
    Red Bull, koji je predložio razlaz sa francuskim proizvođačem posle sezone prepune razočarenja i neuspeha, okrenuo je list i predložio je novi dogovor o saradnji tokom ruskog VN Rusije.

    "Bilo je previše rastava brakova i razlaza između nas, pa mi sada nemamo motor."
    On je ovo izjavio danas i dodao kako bi za Red Bull bilo nemoguće ostati sa Renault sa obzirom na stanje njihovog odnosa:
    "Možda ćemo biti prisiljeni da se povučemo iz F1. Ferrari i Mercedes su iz straha odbili da nam isporuče svoj motor." rekao je on za Reuters.
    "Nažalost, nas odnos sa Renault je kritičan, tu je bilo previše razlaza."
    On je dodao kako Red Bull treba mnogo jači Renault, ali i da nije siguran može li francuski proizvođač poboljšati svoj agregat:

    "Nisu mi jasne njihove metode kako će to izvesti kako će poboljšati agregat. Red Bull se želi takmičiti, ali mi nećemo biti tu samo radi reda." rekao je čuveni Britanac za kraj razgovora.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Mercedes proslavio drugu titulu u Berkliju


      Tim iz Štugarta proslavio je svoju drugu uzastopnu titulu svečanom ceremonijom.



      Mercedes AMG proveo je ponedeljak slavljenički, proslavljajući uzastopnu konstruktorsku titulu u svojoj fabrici u Brackley.

      Šef tima Toto Wolff, ovom prilikom bio je jako raspoložen:
      "Čestitke svima. Uspeli smo još jednom u onome što objedinjuje čitav tim, oba segmenta i onaj u Briksvortu i onaj u Berkliju. Za ovu godinu, smemo reći da smo bili najbolji na svetu, ali to nas ne sme opustiti. U 2016. moramo ući još spremniji za izazove koji slede."

      Paddy Lowe, izvršni tehnički direktor je rekao:
      "Proslava druge, uzastopne titule u F1 je ono o čemu većina timova samo može sanjati. Ovo je za nas divan san, ali sada dosanjan. Uspeh nije došao preko noći i nije neopravdan. Naš naporan rad omogućio je ovaj uspeh."

      Aktuelni svetski prvak i verovatno i ovogodišnji, Lewis Hamilton, rekao je svoje mišljenje novinarima:

      "Kad sam došao 2013 u novo okruženje, koje je bilo zastrašujuće, zaista nisam znao šta me čeka. Sada, osećam se ponosnim članom familije. Mogu još obećati da ću nastaviti sa napornim radom, kako bih zadržao naš nivo i naš kvalitet rada, koji ima moja ekipa."


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Ferrari već testira motor za 2016. godinu


        Po misljenju Giorgia Piole, Ferrari bi u SAD trebao testirati neke segmente motora za narednu sezonu.



        "Ferrari ima velika očekivanja i sigurno je da možemo preduzeti velike korake napred u borbi za titulu svetskog prvaka u 2016 godini." rekao je šef tima za BBC Maurizio Arrivabene juče u Sočiju.

        U prilog ovom stavu ide i mišljenje F1 veterana, tehničkog novinara Giorgio Piole, koji je u intervjuu za F1.com rekao kako Ferrari već ima spreman blok motora za iduću sezonu i čak razmisljaju da li ga upotrebiti za završne trke sezone 2015.

        "To je model za 2016. koji zahteva potpuno novi menjač. Na gornjem crtežu mozemo vidjeti da je na modelu 2015. rezervoar za ulje premešten sa zadnjeg dijela motora na prednji deo (crvene strelice). Novi agregat će takođe imati i MGU-K uređaj uklonjen sa leđa agregata i prebačen na donju levu stranu bloka motora (plave strelice). To je recept postavke i svih ostalih proizvođača."

        "Glavni cilj svega ovoga je uži zadnji kraj i to najviše radi aerodinamičkih zahteva. Sve sugeriše da bi Kimi Raikkonen mogao na narednoj trci testirati ovakav model motora, koji bi onda bio u procesu ispitivanja i na ostalim završnim trkama sezone." rekao je Piola.



        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Sastanak proizvođača motora u toku ove sedmice


          Tema će biti smanjenje zahtevnosti pravila o razvoju motora.



          Četiri F1 proizvođača motora, Mercedes, Ferrari, Renault i Honda sastaće se u toku ove sedmice, kako bi pokušali dogovoriti manje stroga pravila o razvoju pogonske jedinice u toku sezone, a što bi u mnogome doprinelo fer plej borbi, između svih proizvođača.

          Tri od četiri proizvođača podržavaju razvoj u sezoni, do je Mercedes izričito protiv, sa obrazloženjem kako ne želi na taj način izgubiti svoju prednost na stazi.
          Generalno, postoji bojazan kod vodećih da kako koja sezona prolazi, može doći do smanjenja broja razvojnih tokena u sezoni, a sa druge strane i područja u kojim se ti tokeni mogu utrošiti za razvoj pogonske jedinice. Kroz ovakav način propagiranja Mercedesovi rivali žele uhvatiti brz, i po njima, jedini mogući način za priljučak vodećem.
          Na ovom sastanku predstavnici ta tri tima i naravno FIA imaće težak zadatak da ubede Mercedes da pristane na promenu pravila a računaju sa tim da nemački proizvođač sve više popušta i nije tako strog, gledajući borbu Honde i Renaulta i da na tu borbu vodeći ljudi ove firme nisu bezosetljivi.

          Pozitivan ishod razgovora mogao bi biti spas za tim iz Milton Kinsa, pošto znamo da bi Renault jedino tako možda mogao uhvatiti priključak sa Mercedesom, razvojem u toku sezone, a to bi značilo i verovatno opstanak ugovora izmedu Red Bulla i Renaulta.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Raikkonen spreman da pomogne Vettelu u borbi za titulu


            Kimi Raikkonen kaže da nema problem da sada u timu igra ulogu drugog vozača.



            Posle VN Rusije Sebastian Vettel zauzeo je drugo mesto u konkurenciji vozača iza Lewisa Hamiltona, što ukazuje da bi Ferrari posle trke u Sočiju mogao da uvede timska naređenja na stazu. Nemac i Finac su na stazi u Rusiji imali nekoliko duela, ali posle jednog sumnjivog pokušaja, Raikkonen je morao da vrati mesto Vettelu pre nego što je tim to zatražio preko radija.

            "On me je obišao pre nego što sam ja zatvorio vrata na toj krivini. Pravila govore da mu ja tada moram da vratim mesto na stazi. Pored toga svi mi znamo pravila. To je bio normalan potez. Ja nemam prilike da se ove godine borim za titulu, pa ću tako dati sve od sebe da pomognem timskom kolegi." izjavio je Kimi.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Alonso ne veruje da će se trkati posle 2017. godine


              Španac je smanjio svoje šanse da se nađe u F1 karavanu i posle njegovog isteka ugovora sa McLarenom.



              I posle teške godine koju je imala Honda a koja se uveliko odrazila na performanse McLarena, dosta se pričalo da bi Fernando Alonso mogao da naredne godine pauzira u Formuli 1. Na prošlonedeljnoj VN Rusije, Španac je proslavio svoj 250 start i već bi od 2017. godine mogao da uđe u krug vozača koji su zabeležili 300 trka u ovom šampionatu.

              Ali, Alonso misli drugačije: "Ne verujem da ću dostići svoju 300. trku. Kada sam debitovao 2001. u Australiji, nisam ni sanjao da ću dogurati ovako daleko."


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Pirelli objavio svoj izbor za poslednje četiri trke


                Italijanski proizvođač izdao je spisak komponenti sa gumama za završni deo sezone.



                Na VN Meksika i SAD, Pirelli se odlučio da donese medijum i meku komponentu. Što se tiče trke u Osinu ovaj izbor je isti kao i prošlogodišnji, a prema podacima ova kombincija bi trebalo da bude dobitna i za novu stazu u Meksiku.

                Isti izbor je i za trku koja će se voziti na Interlagosu, za koju Pirelli veruje da će doneti raznovrsnost u odabiru taktike. Na finalnoj trci sezone u Abu Dabiju, italijanski proizvođač doneće meku i super meku gumu, što je indentičan izbor onome kao iz 2014. godine.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ferrari: Veći deo tima radi na bolidu za 2016. godinu


                  Sebastian Vettel možda još ima šansi za titulu, ali je italijanski tim polako prebacio sav svoj fokus na narednu godinu.



                  Vettel je posle trke u Sočiju trenutno zauzeo drugo mesto u plasmanu vozača, ali šef Ferrarija Maurizio Arrivabene na pitanje novinara o daljim planovima kazao je da tim trenutno gleda samo u budućnost.

                  "Zahvalan sam na ovom pitanju. Veći deo tima sada radi na bolidu za narednu sezonu. Jedna manja grupa trenuto radi i na bolidu za 2017. tako da mi svim snagama gledamo u budućnost." rekao je on.
                  Mercedes je nakon trke u Sočiju osvojio svoju novu konstruktorsku titulu, dok bi Hamilton još u Ostinu mogao da sebi i timu iz Štugarta obezbedi novi vozački trofej.

                  "To vam još govori da Vettel još može da dođe do titule, ali to je teže izvodljivo." dodao je Arrivabene.
                  Na novo pitanje novinara koje navodi da bi možda Ferrari u Ostinu namerno dobio kaznu za zamenu motora, kako bi na grid uveo svoj peti agregat koji bi bio razvojna pogonska jedinica za narednu sezonu, šef italijanskog tima je odlučio da bude misteriozan:
                  "To ću vam reći tek u Ostinu."


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Button: Magnussen zaslužuje mesto u Formuli 1


                    Jenson Button kazao je da mladi Danac potpuno zaslužuje da se nađe na gridu u Formuli 1.



                    Ovaj tandem činio je trkačku postavu tima iz Vokinga tokom čitave prošle godine, ali se McLaren-Honda odlučila da naredne sezone zadrži ovogodišnje vozače, pa je tako mladi Magnussen ostao bez trkačkog mesta. Zbog toga je Danac i tokom ove sezone tražio angažam van Formule 1.

                    "Trenutno sam u kontaktu sa nekoliko timova i jedino što mogu da radim jeste da čekam." kazao je Magnussen koji se trenutno oporavlja od povrede ruke koju je zadobio vozeći bicikla.
                    Šefovi McLarena javno su kazali kako čine sve da trećem vozaču tima nađu trkačko mesto, pa je tako i Jenson Button rekao kako Magnussen zalužuje mesto u karavanu.
                    "Iskreno, ja mislim da je on veoma talentovan i brz vozač, ali mislim da on još nije dostigao svoj puni potencijal. Trenutno ne znam kakve su mu opcije za budućnost, ali jasno je da on zalužuje neko mesto na gridu i ja ga toplo preporučujem. On nije tu samo da bi se trkao u Formuli 1 već i da napravi neki uspeh." kazao je Button.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ima li saga o motorima svoj kraj?


                      Prema onim koji imaju verodostojnost i njihove reči imaju težinu, Ecclestone će učiniti sve kako bi Red Bull ostao u takmičenju i iduće sezone.



                      Prema izveštaju Motorsport.com, Bernie Ecclestone možda pokušava naterati vodeće timove na promenu motora već za 2016.godinu, dok pokušava da reši situaciju Red Bulla na bilo koji način. Čini se da Bernie, koji nikada nije bio ljubitelj trenutnih hibridnih formata pogonske jedinice, traži alternativni motor za Red Bullov bolid u idućoj sezoni.

                      Nešto slično kao Cosworth V8 ili neki 3.5 V6 turbo, sa KERS sistemom i dosta jeftiniji za proizvodnju. Ovaj izvor smatra da bi baš efekat ovog jeftinog rešenja trebao u klopku uhvatiti Ferrari i Mercedes, koji su za razvoj svojih jedinica potrošili stotine miliona dolara. Sada, drugi timovi sem Red Bulla, bi mogli dobiti neuporedivo jeftiniji agregat, slične snage, sa drugačijom tehnologijom, dosta jednostavnijom.

                      Dalje se navodi, kako bi to na kraju mogao biti samo trik, koji će ipak naterati ova dva proizvođača da ponude svoje agregate timu iz Milton Kinsa i tako prekinu sve nedoumice oko ove priče. Ostaje da u narednim danima vidimo šta će se desiti sa timom Red Bulla, najviše iz razloga što svi u oko Formule 1 tvrde kako njihov motor ugovara lično Ecclestone i kako je on glavni zagovornik ovog tima.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Abiteboul: Naporno radimo kako bi završili preuzimanje Lotusa


                        Prvi čovek Renaulta kazao je da je proces kupivine Lotusa trenutno u toku.



                        "Trenutno se fokusiramo da završimo ovaj posao." kazao je Cyril Abiteboul.

                        I sa druge strane sada prvi operativac Lotusa Federico Gastaldi, dodao je francuska kompanije sve bliža da se useli u Enston. Ipak, za sada situacija je idalje kritična, pa je tako Roman Grosjean izjavio da veruje da tim ima dovoljno delova kako bi popravio njegov bolid koji je znatno oštećen posle udesa u Sočiju.
                        "Ovo više nije naša odluka i svakako je mi nećemo doneti. Sav posao oko preuzimanja je dugotrajan proces koji će se najverovatnije završiti u decembru. Ne verujem da će se odluka desiti ranije, osim ako menadžment Renaulta ne odluči drugačije." kazao je Gastaldi.
                        On je dodao da je šokiran odlukom Romana Grosjeana da napusti tim: "Mi smo vi bili šokirani kada nam je on to saopštio, jer je on svakako pravi čovek za ovaj posao. Ima iskustva, sa nama je duži niz godina i plus je Francuz. Iznenađeni smo njegovom odlukom da ode u Haas. Mi još nismo u mogućnosti da mu pripremimo zamenu, tako da vam otvoreno mogu reći da nemamo još ni spisak imena."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Najnovija pravila izazvala pometnju u Formuli 1


                          Većina je znala, ali sad je sve aktuelizovano i dignuto na viši nivo od strane novinara, tako da je mnogo stvari u igri trenutno.



                          Novi set pravila za F1 donešen je još 30.septembra, ali do sada se nije mnogo polemisalo o njemu. Danas, tema kompletne F1 javnosti su upravo ta pravila, a najviše polemike izazvala je stavka o zabrani korištenja pogonske jedinice iz prethodne sezone, odnosno starije jednu godinu od one koja se trenutno koristi u takmičenju.

                          Da preciziram, to bi moglo biti spasonosno za tim Red Bulla, koji je mogao dobiti ovogodišnju specifikaciju motora Ferrarija, za svoj bolid iduće sezone. Od takvog scenarija neće biti ništa, po sadašnjim pravilima.
                          Najnovija pravila obuhvataju 20 trka u sezoni, dvostruku izduvnu cijev na bolidima i pogonsku jedinicu ne stariju od jedne sezone kod timova koji su korisnici, a ne proizvođači motora. Prva očigledna anomalija tiče se broja trka, pošto je nedavno lično Bernie Ecclestone izjavio kako će iduće godine u kalendaru biti 21 trka i pritom najavio VN Azerbejdžana. Ostaje samo pitanje, ko po novom rasporedu iskače iz kalendara...
                          Stavka broj dva, ove godine Manorov bolid pokretan je prošlogodišnjom pogonskom jedinicom Ferrarija. Kružile su glasine da bi po tom receptu, 2016. Red Bull i Toro Rosso trebali koristiti ovogodišnje motore Ferrarija. Od toga sada nema ništa, ako bude se igralo po tim pravilima.
                          Ne samo to, Ferrari je ove sezone, koristeći rupu u pravilima, trošio svoje razvojne tokene tokom čitave godine, unapređujući tako svoj motor u kontinuitetu. Sada, FIA je strogo zabranila ovakav način trošenja tokena, sa naglaskom da to može biti moguće jedino u "svrhu sigurnosti, štedljivosti i pouzdanosti," što će reći da 2016. nije moguće trošenje tokena za razvoj pogonske jedinice u toku sezone. Samo modifikacije koje podrazumijevaju ove tri osobine gore navedene mogu biti izvedene od strane proizvođača.
                          Njemački Auto Motor und Sport tvrdi, da je još jedna radikalna ideja za rješenje problema Red Bulla ,dopuštenje FIA ovom timu da koristi V8 motor iz 2013.godine, uz prilagođavanja nominalne snage motora i ostalih karakteristika trenutno važecim V6 motorima. Uvođenje druge izduvne cijevi za 2016. definitivno znači glasnije motore, ali bi povratak V8 vrištavaca sigurno bio glasnije pozdravljen od strane navijača.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            FIA i proizvođači motora pronašli dogovor


                            Neke stvar i napokon deluju malo jasnije.



                            Tresla se gora, rodio se miš. Iako se danima najavljivao mogući povratak V8 konfiguracija, pa onda neki jeftiniji V6, jasno je da sada od toga nema ništa.

                            Na današnjem sastanku precizirano je a objavio je AutoSport, kako će i iduće 2016. godine, biti omogućeno korištenje razvojnih tokena i potrošnja tih istih tokena kroz sezonu i to ukupno njih 32.
                            Tačno je definisano i područje motora gdje će biti moguća potrošnja ovih žetona u razvojnom radu iduće godine. To su gornje i donje kućište motora, određeni delovi radilice, vazdušni sistem ventila, pogon ventila i delovi pomoćnog, električnog pogona u doslovnom značenju.

                            Jasno je da je Mercedes popustio u ođredenom smislu i da će Ferrari opet imati mogućnost da kalkuliše a uz njega i ostali timovi koji budu imali dovoljnu finansijsku potporu.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Honda odredila prioritete za 2016. godinu


                              U ovom timu su ipak zadovoljni napretkom sa VN Rusije, ali su i svesni očiglednih nedostataka njihovog motora.



                              Honda kaže da je rešavanje problema sa sistemom za povrat energije na njihovoj pogonskoj jedinici i dalje prioritet, iako je evidentan napredak u radu.

                              Koristeći neke od preostalih tokena, japanski inženjeri uspeli su svojoj jedinici pogona dodati još 20ks što u Sočiju i nije bilo baš toliko vidno, radi nekih drugih gorućih problema. Opisujući unapređenja iz Rusije kao "vrlo pozitivna", trkački direktor Eric Boullier je rekao:

                              "Svi noviteti radili su kako je planirano i dinamička merenja su izvršena kako je trebalo."

                              Honda smatra da će fokus za ovu zimu biti na skladištenju energije u pogonskoj jedinici i raspored potrošnje te energije, jer je to najveći problem ovog bolida. Generalno sadašnji motori mogu proizvesti do 160ks kroz povrat energije.
                              Njihova pogonske jedinica nema kapacitet da isporuči tu snagu za čitav krug na stazi i vozačima McLarena dešava se da ostanu bez te dodatne snage na kočenju, pred startni pravac.
                              "To je prioritet, da rešimo taj problem, ali ne možemo reći u kolikoj meri to možemo poboljšati." rekao je Arai za MotorSport.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Magnussen napušta McLaren na kraju sezone


                                Ovaj Danac na kraju sezone napustiće tim iz Vokinga.



                                Prošle sezone ovaj Danac nije izvezao niti jednu trku za McLaren. Magnussen je bio prijavljen kao trkački vozač na VN Australije, ali je zbog problema sa motorom morao da parkira bolid već u krugu za zagrevanje.

                                Copenhagen Post je napisao da je Danac završio svoju priču sa ovim timom i da je sada u daljim planovima izvio GP2 šampion Stoffel Vandorne. Sada sa druge strane Magnussena povezuju sa novim Haas timom kako i da je na listi želja Lotusa.
                                "Želim da se zahvalim svim mojim prijateljima u McLarenu. Tamo ima puno sjajnih ljudi. Srećno momci." napisao je Kevin na svom Tviter profilu.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X