F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Vettel: Niko ne veruje kišnim pneumaticima


    Nemac je smatrao da je start iza sigurnosnog automobila bio primeren uslovima, ali misli kako kišne gume ne odgovaraju svom zadatku i da nisu dorasle situaciji u najbržem sportu.



    On dalje kaže kako se odluka o startu ne treba kritikovati, i da kritika treba biti upućena pneumaticima koji ne mogu odgovoriti zahtevima vozača.

    "Zavisi gde si na početku, i to određuje stepen tvog zadovoljstva. Na mom mestu, naravno da očekujete klasični start, jer samo tako možete napredovati. Sa druge strane, sa startom iza sigurnosnog auta, naravno da se ništa neće promeniti. Ako ste na čelu, možete se kladiti u veliki novac da ćete tu i ostati."

    "Na početku sam mislio da je start na ovaj način zaista pravo rešenje, jer je na prvom delu staze bilo dosta stajaće vode, a drugi deo staze bio je prilično suvlji od prvog. Mislim da kritike u stvari zaslužuje to što niko nema poverenje u gume za ekstremno mokre uslove. Znači, svako će rizikovati, i uzeti intermidija gume odmah nakon početka. Rizikovaće radi akvaplaniranja, i izletanja sa staze, ali neće hteti da vozi na gumama koje su tako nerešene i spore kao kišne. One jednostavno nemaju kvalitet."

    "Mislim da smo dosta puta do sada ponavljali kako su ovi pneumatici dobri samo za vožnju iza sigurnosnog automobila u ovim ekstremnim uslovima, a odmah posle toga svi hoće preći na intermidija. U tom pogledu, za protekli period ništa se nije promenilo."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Red Bull spreman da glasa protiv Halo


      Šef tima Christian Horner izričit je u tvrdnji kako njegov tim sigurno neće glasati za ovu zaštitu na bolidu.



      Ažuriranu verziju Halo testirao je Ferrari u petak na Silverstone, da bi danas na testovima guma taj posao obavila i ekipa Red Bulla. Vozač Ferrarija Sebastian Vettel izrazio je nezadovoljstvo dizajnom ovog štitnika za glavu, te naglasio jako lošu vidljivost pri korištenju ovog dodatka.

      Pierre Gasly vozio je Halo zaštitu na bolidu Red Bulla na testu u Silverstonu a Christian Horner danas još nije komentarisao ovaj dodatak, ali, novinari su potegli njegovu izjavu nakon petka, u kojoj je izraženo jasno negodovanje radi Halo, te stav kako treba još dosta rada na ovom dodatku, da bi on bio pravilno primenjen u šampionatu. Sa druge strane, FIA je jasno deklarisala kako će konačnu odluku o primeni Halo koncepta doneti do kraja ovog meseca

      "Personalno, nisam veliki ljubitelj Halo-a."rekao je Horner. "Mislim da je nelegantno rešenje za problem koji treba da reši. Preferiram još više istraživanja, kako bi se problem rešio kvalitetno, a ne na ovaj način. Nisam obožavatelj Halo, i ograničenja koja on sa sobom donosi. Sigurno ne bih glasao za njega u ovom trenutku."

      Da napomenemo, Red Bull je ulagao u alternatviu Halo, poznatu kao Aeroscreen, koju je doneo i testirao na F1 vikendu u Rusiji, ali je na insistiranje FIA preastao da ulaže u projekt, radi stava FIA kako je Halo dosta spremniji za realizaciju.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Lowe: Snaga motora ne ograničava Red Bull


        Šef Mercedesa ima svoju viziju kako Red Bull pristupa trkama kroz ovu sezonu.



        Paddy Lowe mišljenja je da motor ove sezone nije ograničavajući faktor za Red Bull.

        U stvari, po njemu, to je nivo prijanjanja koju ovaj tim koristi na većini ovosezonskih trka. Na taj način, njihovi bolidi imaju odlično kontrolisanu putanju u brzim krivinama, ali u tom smislu pate od nedostatka krajnje završne brzine u ravnoj liniji trkačkog pravca.

        U ovom periodu nakon VN velike Britanije, gdje je Red Bull bio veoma blizu Mercedesima, Lowe smatra kako motor Renaulta nije faktor ograničenja za austrijski tim:
        "Silverston je staza koja je nedvosmisleno pravi test za auto, za njegov motor i aero svojstva. U tom pogledu, interesantno je da Red Bull konstantno plasira priču o manjku snage njihovog Renault agregata, ali samo da bi postavili rekord u brzinskoj zamci, što oni često čine. Istini za volju, oni su odabrali dosta agresivniji pristup aerodinamici od nas, kako bi bili što brži u određenim zavojima, a sa tim gube konačnu brzinu."
        "Na taj način, oni deluju da imaju manje snage, ali u globalu su dosta brži u krivinama. Mislim da su vrlo male razlike u snagama agregata u ovo zadnje vreme i da su u pitanju nijanse. Sa druge strane, na polju aerodinamike, postoje određene stavke na kojim se može još puno raditi."

        Lowe se još dotakao i specifičnosti koja se tiče razlike između njegovog vodećeg tima, i ostatka konkurencije:
        "Nikad to nisam znao objasniti. Ono što znam, jeste da i kod nas postoje varijacije između performansi iz kruga u krug i pitanje je kako ustabiliti sve to, da biste dobili jednu ravnu liniju. Verovatno smo uspešniji od ostalih."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Raikkonen najbrži na drugom danu testa u Silverstonu


          Finac u Ferrariju zabeležio je najbrže vreme na poslednjem danu testa.



          Kimi Raikkonen je ovom prilikom koristio ultra meku komponentu, sa kojom je uspeo da zabeleži vreme od 1m30.665s. Ovaj krug je bio za pola sekunde brži od ostatka karavana kao i od 0.2s bolje vreme od Raikkonenovog vremena koje je postavio u završnom delu kvalifikacija.

          Esteban Ocon je bio najbrži sve do pauze za ručak, a do kraja dana uspeo je da na svom kontu skupi više od 100 krugova. I Pierre Gasly je takođe imao bolji dan, jer je i on uspeo da izveze trocifren broj krugova. Francuz je u poslednjih dva minuta na mekim gumama ostavrio vreme koje ga je na kraju dovelo na treće mesto u završnom psmanu dana. Nikita Mazepin je još jednom impresionirao u bolidu Force Indie. Rus je zaeležio vreme od 1m31.561s, gde je za četvrtinu sekunde bio brži od vremena Fernanda Alonsa koji je koristio istu vrstu pneumatika.
          Stoffel Vandoorne je danas bio na dužnosti u McLarenu, ali je za vodećim Kimijem Raikkonenom kasnio za oko jednu sekundu. Valtteri Bottas je testirao novo Williamsovo krilo dok je Santino Ferrucci na najbolji način iskoristio svoj dan u Haasu. Jolyon Palmer je danas sa Renaultom radio na sistemu za vešanje bolida.




          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Rosberg bi mogao dobiti kaznu i u Mađarskoj?


            Nakon vremenske kazne u Britaniji, sada se priča i o zameni menjača kod ovog vozača, što bi svakako rezultovalo kaznom pomeranja na gridu od pet mesta.



            Nakon što je Nico Rosberg dobio kaznu u Silverstonu za povredu radio propisa, sada se nazire druga. Naime, Nemac mogao bi dobiti kaznu od 5 mesta pomeranja unazad na startnom gridu, radi zamene menjača, koja je jedna od mogućih opcija.

            On se praktično jedva dovukao do ciljne linije, radi problema sa menjačem, gde je izgubio jednu brzinu prenosa. Nakon konsultacija sa timom, dobio je deset sekundi vremenske kazne, a to je rezultovalo degradacijom na treće mesto u konačnom poretku.
            Sada, problem menjača nije rešen, a Mercedes nema mnogo izbora, jer su pravila strogo ograničena. U skladu sa tim, ako mu tim zameni menjač, u Mađarskoj će dobiti pet mesta pomeranja unazad-kao kaznu koja je standardna procedura za tako nešto.


            Bez sumnje, Hungaroring nije najidealnije mesto za takvu kaznu, što se videlo i prošle godine, kad se Mercedes mukotrpno probijao kroz grid nakon lošeg starta. Međutim, ako budu menjali prenos, Mercedes neće imati drugu opciju.
            Da bismo saznali, moraćemo ipak pričekati iduću nedelju, kad će definitivno biti jasno sve o ovom problemu.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Italijanski mediji: Ferrari u novoj krizi?


              Italijanski mediji slažu se u jednoj konstataciji, a to je da je Ferrari u velikoj krizi rezultata.



              Zadnjih dana, kritike su sve glasnije. Tako se La Gazzetta dello Sport glasno pita:

              "Pitamo se sada, da li su brzoplete odluke, poput otpuštanja velikog aerodinamičkog stručnjaka Nikolasa Tomazisa, bile ispravne."
              Corriere dello Sport dodaje:
              "Vettel ne može ništa učiniti sa tako sporim automobilom."

              La Repubblica kaže:
              "Kriza u Ferrariju se produbljuje, i sada već brod Red Bulla otplovljava ispred njih. Maranellove performanse bile su sive kao nebo iznad Silverstona."

              Ali Sebastian Vettel pozvao je proiv panike, dok je šef Maurizio Arrivabene dodao kako su performanse na VN Britanije izgledale gore nego što u stvari jeste bio:
              "Došli smo tamo, svjesni da karakteristike staze neće biti nimalo povoljne za naš auto, ali i sa mišljenjem kako najbolji ne smiju imati takve vrste slabosti na bilo kojoj stazi u prvenstvu."
              Takođe ima i mnogo kritika o Ferrarijevoj politici nedavanja šanse mladim vozačima, poput Sergio Pereza, dok se sa druge strane iskusnom Raikkonenu daje prilika još godinu dana:
              "Da, to je šteta što niko od mladjih ne može dobiti priliku, ali svi znamo zašto, zar ne?" upitao je on zagonetno novinare. Njemu blizak izvor dao je odgovor po ovom pitanju za za Times: "Razlog je Sebastian Vettel."


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Mercedes: Biće teško izbeći kaznu za Hamiltona


                U nemačkom timu svesni su problema i traže najbolju soluciju za njegovo rešenje, koja bi trebalada bude najbezbolnija i za tim i za Lewisa Hamiltona.



                Mercedes dalje tvrdi kako će naredne dve trke biti ključne u odluci tima o svesnom preuzimanju jedne ili dve kazne za Lewisa Hamiltona, a koje se tiču zamene pogonske jedinice u njegovom bolidu.

                Naime, Lewis je tokom N Rusije i VN Kine imao probleme sa svojom MGU-K komponentom motora, pa je opcija zamene ove komponente već izvršena bez mogućnosti kazne.
                Takođe, on je do sada potrošio svih pet dozvoljenih turbo punjača.

                Sada je Hamilton svestan da su mogućnosti za osvajanje šampionata dosta otežane sa mogućnošću kazne, te nazadovanja u odnosu na glavnog konkurenta Nica Rosberga i svestan je da se mora pronaći najbezbolnija moguća solucija. Ako Mercedes odluči da ne može izbeći kaznu, alternativa će biti staze gde je preticanje dosta mogući pojam, pa će tako ublažiti posledice. To je stav tima, a nama se kao takva mogućnost nameće Spa-Francorschamps, jer je veoma brza i ravna staza.

                Toto Wolff izjavio je da će tim doneti odluku nakon iduća dva trke, gde će se vidjeti kolika je pouzdanost bolida. Na pitanje je li tim već napravio taktiku oko Hamiltona,on je odgovorio:

                "Još nije. Pokušavamo se ograničiti na četiri agregata, ali je i sve izglednije da će to morati biti najmanje pet. Čini se da ćemo morati odraditi kaznu sa njim, ali ćemo u sledeće dve trke odlučiti kada, da li pre letne pauze ili nakon nje."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  McLaren želi da zadrži Alonsa i posle 2017.


                  Šef tima iz Vokinga kazao je da oni žele da na duže staze vide Španca u svojim redovima.



                  I dok je budućnost Jensona Buttona u McLarenu idalje u vazduhu, Eric Boullier kazao je u intervjuu za španski As da oni žele da vide Fernanda Alonsa u Vokingu i posle 2017. godine.

                  "Mislim da Alonso nije spreman da se penzioniše. Siguran sam da ako on veruje McLaren-Hondi da će ponovo biti šampion." kazao je Boullier.
                  Alonso trenutnu ugovor sa ovim timom ističe na kraju 2017. a nije tajna da britanski tim želi da mu ponudi produžetak saradnje.
                  "Da, naravno. Ja verujem u ovaj projekat i McLaren je sada spreman. Nadam se da ćemo uskoro imati konkurentan paket, nadam se sa Alonsom."


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Vettel uticao da Raikkonen ostane u Ferrariju?


                    Kako prenose britanski mediji Sebastian Vettel insistirao je da Kimi Raikkonen ostane u Maranelu i naredne sezone.



                    Italijanski tim je pored pregovora sa Raikkonenom otvoreno tražio novog vozača za narednu sezonu, a jedan od kandidata bio je i Sergio Perez. Na pitanje novinara da li je iznenađen što je Ferrari zadržao Finca, Meksikanac je odgovorio:

                    "Ne. Očekivao sam takvu odluku. Život ide dalje. Nastaviću da radim i da se dokazujem da sam spreman za neki fabrički tim."
                    Ipak, britanski list The Times navodi da je Sebastian Vettel bio toj koji je presudio kod vodećih ljudi u Ferrariju da Kimi Raikkonen ostane u timu, a to je ujedno potvrdio i šef tima Maurizio Arrivabene.




                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Newey: Renaultov motor nam je pomogao da smanjimo zaostatak za Mercedesom


                      Tehnički direktor Red Bulla kazao je da francuski dovabavljač značajno popravio perforamnse svog agregata.



                      Renault se od samog starta turbo ere nije baš najbolje snašao sa novim agregatima, a kao kulminacija ove situacije umalo nije došlo do raskida partnerstva sa Red Bullom na kraju prošle sezone. Ali uz pomoć komapnije TAG-Heuer, agregati iz Vira-Šatijona idalje se vrte u bolidima iz Milton Kinsa, pa je tako Max Verstappen uspeo da zabeleži trijum na VN Španije ove sezone. Pored toga, Red Bull je uspeo da smanji zaostatak za Ferrarijem kao i da se sasvim približi Ferrariju.

                      "Vidi se da je Mercedes dosta ispred svih, ali je Renault napravio korak napred jer su pre svega razumeli svoje probleme. Oni su preko zime uspeli da unaprede svoj motor koji su doneli u Monaku. Ako oni nastave sa ovim tempom veoma lako možemo da sistignemo Mercedes." kazao je Adrian Newey.
                      On je dodao da je Renault veoma zaslužan za pobedu Maxa Verstappena na Katalunji: "Trka u Monaku je za sve nas bio frustrirajuća, jer smo bili tako blizu vrha. Ipak, sve smo to malterijalozovali u Barseloni a za to je zaslužan i Renault koji je u poslednjih 12 meseci puno radio."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Bottas i dalje ostaje u Williamsu?


                        Menadžer Valtteri Bottasa tvrdi kako njegov vozač želi nastaviti karijeru sa svojom dosadašnjim timom.



                        Iako je ovaj Finac dosta povezivan sa Ferrarijem u zadnje vrijeme, do dogovora između ovih strana nije došlo. Pošto su vrata Ferrarija čvrsto zatvorena makar još jednu sezonu, menadžer Didier Coton kaže kako Bottas namjerava produžiti svoj ugovor sa Williamsom:

                        "Valtteri je bio čvrst u svojoj predanosti timu od početka godine, pogotovo zbog promjena u pravilima za narednu sezonu, a radi povjerenja koje osjeća premo svom timu."

                        "Priča jeste nedovršena u nekim stvarima, ali on sada želi pružiti najviše što može. Naravno, on je u Formuli 1 radi pobjede, a obe strane su radile maksimalno naporno kako bi to ostvarile. Williams je sjajan tim, i oni su u zadnje dvije godine pokazali šta mogu uraditi. Sa druge strane, ako pogledate Valtterijevu predanost, oni moraju biti sretni što ga imaju."

                        Finčev menadžer, koji je bio jedan od glavnih aktera u aktivnom Bottasovom ugovoru, gdje je tražena mnogo veća sloboda za ovog mladića, ali i uloga prvog vozača, sada smatra kako nema potreba za žurbom, i pričama o novom ugovoru:
                        "On je preuzeo lidersku ulogu u ekipi, i zna da mi stojimo iza njega u svakom trenutku. Nema smisla žuriti. Nije na meni da dajem neka predviđanja kada bi se to moglo desiti."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Button sam najavio da možda napušta McLaren


                          Ovaj Britanac kazao je da bi ova sezona mogla da mu bude poslednja u Vokingu.



                          Jenson Button koji se McLarenu pridružio još 2010. godine po nagoveštajima možda vozi i poslednju sezonu u ovom timu. Naime, izgleda da tim iz Vokinga planira da naredne sezone u trkački pogon stavi svog test vozača Stoffela Vandoornea. Eric Bollier kazao je tokom vikenda za VN Velike Britanije da je zadovoljan učinkom svojih vozača, misleći na sva tri svoja pulena.

                          Batton koji je već napunio 36 godina bi mogao da se varti na mesto gde je i počeo svoju karijeru, odnosno da se preseli u Williams.
                          "Ako se naredne godine budem trkao, to će biti u timu koji može biti konkurentan. Uživao sam u ovom putovanju poslednjih par godina i drago mii je što sam bio deo ovog projekta. Imamo još ugovor sa McLaren-Hondom a nadam se da će sledeće mesto za nastavak moje karijere takođe biti dobro, gde mogu da se borim za pobede i podijume." kazao je Jenson Button.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Rosberga možda očekuje kazna na VN Mađarske


                            Lider u šampionatu možda dobije kaznu zbog problema koje je imaao na VN Velike Britanije.



                            Nica Rosberga možda očekuje kazna od pomeranjem za pet mesta na gridu u Mađarskoj, pre svega zbog potencijalne promene manječa a ovu odluku njegov tim još nije doneo. Već pred sam kraj trke na Silverstonu, Nemac je primetio problem sa svojom transmisijom na bolidu, kada je njegov Merecdes ostao zaglavnjen u sedmoj brzini.

                            Inače ova menjačka kutija je kod Rosberga postavljena još na trci za VN Austrije, kada je zbog udesa na trećem treningu Nemcu zamenjen ceo zadnji deo. Mercedes pokušava da do trke na Hungaroringu popravi problematičan menjač.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Haas tek posle VN Italije donosi odluku o vozačkoj postavi


                              Gunther Steiner se ne žuri oko odluke o narednoj vozačkoj postavi.



                              Američki tim je prvi deo sezone počeo na spektakularan način, ali zbog nedostatka iskustva i poteškoće oko razumevanja rada pneumatika u nastavku sezone izostali su određeni rezultati. Šef tima kazao je da su svi fokusirani na razvoj bolida i na trenutne probleme dok pitanje vozačke postave još nije stiglo na dnevni red. Romain Grosjean ima važeći ugovor i za narednu sezonu ali status njegovog timskog kolege još nije rešen.

                              "Mi imamo interni dogovor u timu da ne pričamo o tome sve dok ne se ne završi evropski deo sezone. Možda nije lepo da sada pričam o Esebanovim rezultatima, jer se trko u uslovima koji nisu odgovarajući. Ne želimo da nikoga stavljamo pod pristisak. Ako krenemo da pričamo o vozačima počeče i određene špekulacije što nije dobro. Posle Monce održaćemo sastanak i onda ćemo videti kojim putem možemo krenuti." kazao je šef tima Gunther Steiner.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Rosberg na pol poziciji u Nemačkoj


                                Nemac je u kvalifikacijamana Hokenhajmu izašao iz borbe sa timskim kolegom kao pobednik.



                                Mercedesi su bili veoma ubedljivi u prvom delu kvalifikacija. Oni su na mekim gumama imali najbolja vremena, a najbrži je bio Hamilton sa krugom 1m15.243s, dok je Rosberg zaostajao oko dve ipo desetinke. Na kraju Q1 je bilo veoma neizvesno ko će proći dalje. Na kraju su se od kvalifikacija oprostili Magnussena, Wehrlein, Kvyat, Haryanto, Nasr i Ericsson.

                                U drugom delu kvalifikacija smo prvi put ovog vikenda videli vremena ispod 1m15s. Njih su ostvarili vozači Mercedesa, a Hamilton je sa krugom 1m14.748s bio desetinku ispred timskog kolege, dok je njima najbliži bio Verstappen sa tri desetinke zaostatka.
                                Gutierrez, Button, Sainz, Alonso, Grosjean i Palmer su se oprostili od kvalifikacija nakon Q2 pa su se tako u prvih deset našlo pet najboljih timova - Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams i Force India.
                                U Q3 se očekivano borba za pol poziciju vodila između vozača Mercedesa. Hamilton je imao prednost nakon prvog izlaska na stazu, ali je nakon drugog pokušaja Rosberg sa 1m14.363s obezbedio sebi pol poziciju. Hamilton je završio sa desetinkom zaostatka, ali treba reći i da je napravio veliku grešku u svom poslednjem krugu koja ga je verovatno koštala prvog mesta. Treći i četvrti su bili Ricciardo i Verstappen u Red Bullu, dok su Raikkonen i Vettel bili peti i šesti. Sedmi je bio Hulkenberg, osmi Bottas, deveti Perez, a deseti Massa.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X