Evo ja sam iz BG, svakodnevno vozim po BG, i slazem se sa Borisom.
Jednostavno u BG je jako lose regulisan saobracaj, decenijama se nije radilo na prosirivanju kapaciteta saobracajnica, tek skoro su poceli da rade nesto po pitanju parking mesta, GSP svi izbegavaju i maltene sve je skoncentirasano na centar grada.
Ukinuli su zelene talase. Evo pre neki dan citam u novinama kako razmisljaju o tome da ga vrate. Ja se secam kad sam bio klinac od 15. godina, da sam sa ocem otisao na pijacu na vidikovcu. Kupili smo namirnice po koje nas je majka poslala, i otac je hteo da odemo ispod pancevackog mosta da kupimo neki pribor za pecanje koji smo hteli, ali majka nije smela da zna. I zahvaljujuci zelenim talasima smo stigli ispod pancevackog mosta za manje od 15minuta. Na brzinu smo obavili kupovinu i vratili se nazad u zarkovo, i majka nije nista primetila, jer nam tih pola sata treba dok se obidje peske buvljak na vidikovcu. Josh je otac vozio po svim propisima, jer tako uvek vozi. To je bila subota oko 12h. Koliko bi danas trebalo vremena za tu akciju? 2 sata minimum, i to ako imas srece.
Takodje, pre se recimo znalo, od tolko do tolko je spic, i ako nemas jako dobar razlog da ides kolima po gradu, ne ides. A sad je spic od rano ujutro do kasno uvece. Vec od ranog jutra je guzva jer na posao idu ljudi koji rade u drzavnim institucijama i firmama. Odmah posle krecu ljudi koji idu na posao u privatnim firmama. Posle njih izadju na ulice ljudi koji imaju neka posla u gradu (da bi bili medju prvima na salteru) + firmina vozila. Posle toga idu oni koji su ranije izasli iz neke drzavne firme (kojih nije malo). Pa posle toga idu oni koji su izasli na vreme. Pa posle njih privatnici koji su posli ranije. Pa privatnici koji su posli na vreme. Pa druga smena. I tu je onda vec 22h, i lakse se vozi. Osim ako nije petak...onda krecu vikendasi da izbegnu guzve u subotu ujutro.
I posto je se iz godine u godinu taj "spic" u Beogradu povecavao, a nadlezni ne rade nista po tom pitanju, vozaci su krenuli da voze po pravilima divljeg zapada jer je to jedini nacin da zavrse nesto u nekom normalnom roku. Tako da su neka pravila saobracaja "promenjena". I izmene su otprilike ovakve:
- staje se na crveno, a ne na zuto.
- zaustavna traka na autoputu postaje regularna traka
- ogranicenje na znakovima ignorisati, vozis onoliko brzo kolko ti uslovi na putu dozvoljavaju
- pravila o minimalnom rastojanju nevaze, drzis rastojanje da mozes da procitas proizvodjaca rama za tablice
- puna linija ne vazi ako mozes da izvrsis preticanje
- znak o zabranjenom smeru ne vazi ako ulica ima 2 trake ili ako ima mesta da se mimoidjes sa vozilom koje se krece dozvoljenim smerom
To je ono cega za sad mogu da se setim. A ovo za prolazak kroz crveno koje krse uglavnom vozaci GSP-a, moram da priznam da mi je drago sto krse taj propis na jednom semaforu. U suprotnom bi se cekalo po pola sata na tom semaforu, a ne ugrozavaju nikoga.
Ja sam polozio pre 5 godina. To je relativno skoro. Kad sam polozio, vozio sam striktno po propisima, kako me instruktor ucio. Godinu dana kasnije, prestao sam da postujem ogranicenje brzine jer sam shvatio da su prestroga. Dve godine kasnije sam prestao da postujem zabranjen smer, jer u suprotnom iz svoje ulice mogu da izadjem samo na jednom mestu.
Prestao sam i da stajem na zuto jer sam shvatio da je bezbedno proci i na zuto. Takodje sam prestao da drzim zakonsko odstojanje, jer ako drzim, neko uleti
Tri godine kasnije sam prestao da postujem punu liniju ako imam preglednost za preticanje. A od pre neki dan sam poceo da vozim i trakom za zaustavljanje, jer mi saobracajna policija par puta pokazala da je koristim. Sad vise ne cekam da mi pokazu.
A ovi sa VA tablicama, i ja sam primetio. Kad god vidim VA ispred ili iza, samo se preventivno sklonim ako mogu. Oni su gori i od BG
@boris
za ono da mi sa BG jurcamo kad dodjemo u neki drugi grad, ja cu ti kazem kako ja to dozivljavam. Kad udjem u tako neki grad, svi mi deluju usporeni. Vozis se praznom ulicom, ili maltene praznom i lik ispred tebe vozi 30-40...a u BG se u takvim ulicama vozi 50-60 ili ako ima 2 trake, 80-90. I ako ulica ima 2 trake, obidjes ga, i on onda posle prica kako jurcas
Ili ako ne mozes da ga obidjes, onda mu sviras, pa posle pricaju kako ovi iz BG sviraju bez razloga
Meni treba bar 5 dana da budem u nekom mestu van BG, da bih vozio kao ostali u tom mestu, tj, po pravilima 
U mestima van BG, jednostavno vozaci nemaju potrebe da jure, i onda kad dodje nego iz BG koji skoro ceo zivot pokusava da smanji izgubljeno vreme u saobracaju i koji ocekuje guzve svuda, naravno da ce da jurca.
Jednostavno u BG je jako lose regulisan saobracaj, decenijama se nije radilo na prosirivanju kapaciteta saobracajnica, tek skoro su poceli da rade nesto po pitanju parking mesta, GSP svi izbegavaju i maltene sve je skoncentirasano na centar grada.
Ukinuli su zelene talase. Evo pre neki dan citam u novinama kako razmisljaju o tome da ga vrate. Ja se secam kad sam bio klinac od 15. godina, da sam sa ocem otisao na pijacu na vidikovcu. Kupili smo namirnice po koje nas je majka poslala, i otac je hteo da odemo ispod pancevackog mosta da kupimo neki pribor za pecanje koji smo hteli, ali majka nije smela da zna. I zahvaljujuci zelenim talasima smo stigli ispod pancevackog mosta za manje od 15minuta. Na brzinu smo obavili kupovinu i vratili se nazad u zarkovo, i majka nije nista primetila, jer nam tih pola sata treba dok se obidje peske buvljak na vidikovcu. Josh je otac vozio po svim propisima, jer tako uvek vozi. To je bila subota oko 12h. Koliko bi danas trebalo vremena za tu akciju? 2 sata minimum, i to ako imas srece.
Takodje, pre se recimo znalo, od tolko do tolko je spic, i ako nemas jako dobar razlog da ides kolima po gradu, ne ides. A sad je spic od rano ujutro do kasno uvece. Vec od ranog jutra je guzva jer na posao idu ljudi koji rade u drzavnim institucijama i firmama. Odmah posle krecu ljudi koji idu na posao u privatnim firmama. Posle njih izadju na ulice ljudi koji imaju neka posla u gradu (da bi bili medju prvima na salteru) + firmina vozila. Posle toga idu oni koji su ranije izasli iz neke drzavne firme (kojih nije malo). Pa posle toga idu oni koji su izasli na vreme. Pa posle njih privatnici koji su posli ranije. Pa privatnici koji su posli na vreme. Pa druga smena. I tu je onda vec 22h, i lakse se vozi. Osim ako nije petak...onda krecu vikendasi da izbegnu guzve u subotu ujutro.
I posto je se iz godine u godinu taj "spic" u Beogradu povecavao, a nadlezni ne rade nista po tom pitanju, vozaci su krenuli da voze po pravilima divljeg zapada jer je to jedini nacin da zavrse nesto u nekom normalnom roku. Tako da su neka pravila saobracaja "promenjena". I izmene su otprilike ovakve:
- staje se na crveno, a ne na zuto.
- zaustavna traka na autoputu postaje regularna traka
- ogranicenje na znakovima ignorisati, vozis onoliko brzo kolko ti uslovi na putu dozvoljavaju
- pravila o minimalnom rastojanju nevaze, drzis rastojanje da mozes da procitas proizvodjaca rama za tablice
- puna linija ne vazi ako mozes da izvrsis preticanje
- znak o zabranjenom smeru ne vazi ako ulica ima 2 trake ili ako ima mesta da se mimoidjes sa vozilom koje se krece dozvoljenim smerom
To je ono cega za sad mogu da se setim. A ovo za prolazak kroz crveno koje krse uglavnom vozaci GSP-a, moram da priznam da mi je drago sto krse taj propis na jednom semaforu. U suprotnom bi se cekalo po pola sata na tom semaforu, a ne ugrozavaju nikoga.
Ja sam polozio pre 5 godina. To je relativno skoro. Kad sam polozio, vozio sam striktno po propisima, kako me instruktor ucio. Godinu dana kasnije, prestao sam da postujem ogranicenje brzine jer sam shvatio da su prestroga. Dve godine kasnije sam prestao da postujem zabranjen smer, jer u suprotnom iz svoje ulice mogu da izadjem samo na jednom mestu.
Prestao sam i da stajem na zuto jer sam shvatio da je bezbedno proci i na zuto. Takodje sam prestao da drzim zakonsko odstojanje, jer ako drzim, neko uleti

A ovi sa VA tablicama, i ja sam primetio. Kad god vidim VA ispred ili iza, samo se preventivno sklonim ako mogu. Oni su gori i od BG

@boris
za ono da mi sa BG jurcamo kad dodjemo u neki drugi grad, ja cu ti kazem kako ja to dozivljavam. Kad udjem u tako neki grad, svi mi deluju usporeni. Vozis se praznom ulicom, ili maltene praznom i lik ispred tebe vozi 30-40...a u BG se u takvim ulicama vozi 50-60 ili ako ima 2 trake, 80-90. I ako ulica ima 2 trake, obidjes ga, i on onda posle prica kako jurcas



U mestima van BG, jednostavno vozaci nemaju potrebe da jure, i onda kad dodje nego iz BG koji skoro ceo zivot pokusava da smanji izgubljeno vreme u saobracaju i koji ocekuje guzve svuda, naravno da ce da jurca.
Comment