jesu li vozaci u BG poludeli ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boravirus
    CBC Član
    • 18.09.2007
    • 12
    • Beograd
    • zastava 128

    boravirus

    Par puta sam naletio na situaciju po bg-u, na par vecih raskrsnica, posebno knMilosaxNemanjina gde saobracajac sa ugla trotoara regulise raskrsnicu. Ponekad se upitam dal ti saobracajac imaju neku kontrolu.
    Pa o tome i govorim, policajac na sredini raskrsnice je najjaci, fakat. Ali sa strane.....

    Comment

    • boris58
      CBC Veteran
      • 19.02.2007
      • 196
      • Cacak

      @dintel011
      pa ne samo kad vozis strane tablice, ja sam u vozilu sa belgijskim tablama, liege, krenuo krajna desna>>>krajna leva na nekih 70m od raskrsnice, gde je na semaforu bilo crveno, svi u svim trakama usporavaju i propustaju me. to mu dodje kao normalno ponasanje.
      u beogradu bi mi trebalo verovatno jedno 4 semafora dok bi to uradio.

      @sw.brick
      u ovom sa obukom sluzbenih vozaca moram da se slozim. u policiji je otprilike najgora situacija, jer svi mogu da voze kako im se cefne, pobogu oni su red i zakon. tetak mi je bio pandur 15 godina, za to vreme nikad se nije vezao, dobar je vozac al povremena jurcanja, preticanja kolona .... naravno nikad kazna, uvek "Dobar dan, kolega" i sluzbena umeto vozacke kad ga zaustave.

      vozaci hitne pomoci smatraju da je jedino bitno da sto brze voze. bratu su mi doslovno zeznuli bubrege na relaciji CA-BG jednom prilikom jer je vozac celo vreme cimao po gasu i kocnici.

      al. opet ostaje da cesto, i to ne samo u bg, vozaci ne propustaju vozila sa rotacijama.

      Comment

      • boris58
        CBC Veteran
        • 19.02.2007
        • 196
        • Cacak

        Re: boravirus

        Originally posted by boravirus
        Par puta sam naletio na situaciju po bg-u, na par vecih raskrsnica, posebno knMilosaxNemanjina gde saobracajac sa ugla trotoara regulise raskrsnicu. Ponekad se upitam dal ti saobracajac imaju neku kontrolu.
        Pa o tome i govorim, policajac na sredini raskrsnice je najjaci, fakat. Ali sa strane.....
        ... sa strane je prolaznik.
        al cik probaj da ga ne poslusas - verovatno dobijas kaznu ako kojim slucajem te neko ne samelje pre toga.

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          Originally posted by dintel011
          @mikimazda
          Niko ne svira kad na ulazu u grad stoji precrtana truba
          Meni se sa BG tablama desilo par puta ,zbog nepoznavanja grada, da moram iz krajnje leve u krajnju desnu traku, cim dam migavac, ljudi iza staju, propustaju, ko da sam rotaciju ukljucio, posle cujem da je to normalno, da pustaju sve kojima tablice nisu W.
          A najjaci su ex Yu taksisti, dal proradi nostalgija ili sta vec, svi na semaforima nude pomoc, pitaju kako se snalaziz itd...
          pa o tome i pricamo..znaci samo malo kulture..nemojte mi samo reci da je tempo zivota brzi u bg-u od na primer ovde u beci ili briselu..znaci to nije pravdanje...vec jednostavno nasa kultura(nekultura)...niko nije bez greske..evo ja prvi sam skucao nekih 200 na sat na auto putu i nisam primetio da je autoput suzava na 3 trake a ja bio skroz levo...ali zato ljudi u susednoj traci jesu i odreagovali su pravovremeno usporili i ja imao mesta dasmanjim brzinu i da se ubacim...normalno posle svakog ustupka od strane drugih ucesnika u saobracaju ja mahnem rukom ispred retrovizora u kabini tako da ga onaj iza mene vidi..dovoljan i lep gest zahvalnosti
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • HEMI 426
            CBC Senator XXL
            • 23.12.2005
            • 1833
            • Novi Sad -United States of Liman

            Ako ces da budes civilizovan vozac u hordi divljaka, u startu si izgubio bitku ali ako ces da budes divljak u takvom okruzenju, uspeces da stignes gde si naumio. U saobracaju se igra na ispadanje, ko nema dovoljno zivaca da vozi i koga nervira svaka i najmanja neprijatnost, taj ne bi ni trebao da seda za volan. Naravno da se slazem da su guzve kod nas vec postale ozbiljne i da je saobracajna kultura na jako niskom nivou i svetao primer jednog vozaca tesko da moze da promeni stvari, jednostavno, to je pitanje mentaliteta. Uporedite saobracajne slike evropskih gradova i guzvu bliskog istoga gde se grlo koristi isto koliko sirena i deranje nadjacava buku motora. Jedni su odrasli na tradiciji postovanja zakona a drugi na hajduciji pa im je takav i saobracaj. Posto smo mi negde izmedju, tako nam je i stanje na putevima... Sto je veci grad, to je veci problem saobracaja i primeri istog, bg prednjaci ali ns ne zaostaje...

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              hemi...hmmm u necemu se slazem sa tobom u necemu ne...ajd da kazem od jedinke pocinje sve..i u pozitivnom smislu i u negativnom..
              promeni svoje(pri tome ne mislim direktno tvoje)navike pa onda utici i pokazi drugima da moze i tako...i polako ce da se krene..
              nazalost nama fali stvarno jedan kazneni sistem koji funkcionise..
              mozda najgori tj.najekstremniji nacin je kao u usa prilikom oduzimanja auta zbog nelegalnih auto trka...presa...i cao....ili kao ovde vozacka tablice,kazna itd..
              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • HEMI 426
                CBC Senator XXL
                • 23.12.2005
                • 1833
                • Novi Sad -United States of Liman

                u pravu si, sve pocinje od jedinke...
                e sad, ja jako lepo znam da pristojno vozim, tako da nikog ne ugrozavam i da budem kooperativan sa drugim ucesnicima u saobracju i to manifestujem relativno cesto ( uvek kad vozim po inostranstvu, bez obzira na tablice koje imam ) ali ako upadnem u nasilnu guzvu, ja necu biti zrtva i necu cekati satima da se neko smiluje da me pusti nego cu da krenem da se probijam....

                Comment

                • boravirus
                  CBC Član
                  • 18.09.2007
                  • 12
                  • Beograd
                  • zastava 128

                  boravirus

                  EDIT 003: Ne citiraj post iznad tvog!

                  Tu se slazem, od jedinke koja se zove DRZAVA. Koliko je uredjena drzava toliko je jedinka bolje organizovana (citaj kooperativna u svakom pogledu pa i u saobracaju). Sve se svodi na organizaciju. Pa valjda postoji fakultet koji se zove FON i verovatno da odatle izlaze kadrovi koji bi trebali da resavaju probleme tipa organizacije saobracaja, javnih sluzbi svega sto se tice drzave. Organizacija saobracaja u Bg a i u drugim mestima - poznata stvar. Zaostali znaci ogranicenja brzine, ukidanja parking mesta postavljanjem zabrana parkiranja na mestima gde su ranije bila dozvoljena (primer okolina Kalenic pijace) sve sa ciljem popunjavanja kase, jer i pauk sluzba treba da radi, a da se ne prave novi parkinzi, voznja zutom trakom a nisi GSP ili taxi, policija koja selektivno vidi prekrsaj... Lepo receno "uvek kada vozim u inostranstvu". Malo mi cudno - u inostranstvu a ne uvek i ovde. Zasto? Zakon postoji u inostranstvu i on se postuje, a postoji i citav mehanizam kontrole kao se ko ponasa i niko se tamo ne buni kada dobije urednu sliku sa prekrsajem koji je napravljan sa kaznom koja treba da se plati u zakonskom roku. To nama ovde fali, zakoni i uredjena drzava a ne ono "pravila, pravila, da bi nas udavila..."

                  Comment

                  • Ji 4Tze
                    CBC Senator XXL
                    • 04.05.2006
                    • 806
                    • bg
                    • Honda CR-V 4WD

                    zaludjujete se, nije stvar ni u zakonu ni u sistemu ni u drzavi vec u mozgu prosecnog balkanca (vozacha)
                    i tu pomoci nema

                    Comment

                    • HEMI 426
                      CBC Senator XXL
                      • 23.12.2005
                      • 1833
                      • Novi Sad -United States of Liman

                      Sumnjam da Fakultet Organizacionih Nauka FON treba da stvara saobracajne kadrove, za to je napravljen Saobracajni Fakultet...

                      E sad, kada bi svi, ali svi, se potrudili, ulica bi bila prijatno mesto bitisanja ali posto je to nemoguce imamo dzihad na putevima. Ja znam koja je ****** sa moje strane volana ali ne znam koja je ****** u drugim kolima...a malo po malo, saobracaj postaje metafora zivota...

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        OFF prebachen:


                        Drzite se teme
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • zola_
                          CBC Senator XXL
                          • 24.06.2006
                          • 319
                          • Novi Beograd

                          neko rece kako su saobracajci na raskrsnicama kontraproduktivni, cisto da kazem is svog iskustva(preko 100.000km po beogradu za manje od tri godine) da su mi saobracajci u 99% slucajeva pomogli, slavija kada je tako regulisana je prohodnija od svake druge raskrsnice u gradu, pa onda semafor na sredini sajma(jedini) traje dosta dugo ali kada je tu saobracajac onda samo dam desni migavac i trubnem i on mi pokaze da krenem, mislim da sam na tom semaforu zahvaljujuci njima ustedeo jedno dva sata svog zivota...

                          Comment

                          • BRABUS
                            CBC Senator XXL
                            • 15.10.2004
                            • 2399
                            • London

                            Problem u saobracaju u BG je rezultat dva faktora - saobracajne infrastrukture i mentaliteta, od kojih je tesko reci sta je na nizem nivou. Veci deo Beograda je dosta hendikepiran geografskim karakteristikama, ali ima gradova koji su jako vise hendikepirani, ali je saobracajna infrastruktura u njima daleko bolja. Nedostatak tunela i narocito metroa je ono sto koci da se stanje promeni.

                            Mentalitet ljudi u BG generalno je tipican za prestonice na Balkanu, gde su to jedina mesta gde se nesto desava u drzavi i gde se sliva nenormalan broj ljudi. Ogromna kolicina nadmenosti i bahatosti, ukombinovana sa ritmom i nacinom zivota kojoj vecina nije spremna da se lako prilagodi (tipican primer je onaj koji je Nenad naveo) i dodatno uzasno stanje saobracajnica....rezultira u onome sto se vidi u Bg svakodnevno.

                            Resenje svakako nije jednostavno, i treba da dodje i od strane drzave (infrastruktura) i od strane samih ljudi. Dok na ovo drugo treba da se ceka i ne zavisi toliko od samog pojedinca, za ovo drugo bi svako mogao da poradi na sebi. Kad bi svako pustio po nekog da se prestroji ispred njega, bez mrkih pogleda i sviranja, mozda nebi na kratak rok dalo neke rezultate, ali bi sigurno doslo vreme kad ce i vas da puste. Ne menja se nista preko noci.

                            Po Zapadnoj Evropi su guzve svakodnevna pojava u velkim gradovima, ali nigde nema nervoze, sviranja, voznje po zaustavnim trakama i trotoarima. U Holandiji je recimo totalno normalno da je kolona 15km kad se svi vracaju s posla i da mili ili stoji....a opet ne mozes da cujes ni jednu sirenu, niti vidis nekog da pokusava na silu da se probije.

                            Za sebe mogu da kazem da se ne snalazim u Bg saobracaju, a imao sam priliku da vozim u mnogo vecih gradova sa brzim nacinom zivota, pa nisam imao problema, najvise zbog saobracajne kulture ljudi u tim mestima i tolerantnosti.

                            Neko je gore povukao paralelu izmedju toga kako se vozi u arapskim banana zemljama i kako se vozi u Evropi. Pitanje je na koga se treba ugledati i sa kim treba da se uporedjujemo. U Evropski nacin zivota se bas i ne uklapa arapski nacin voznje

                            Comment

                            • Bane R
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2006
                              • 1769
                              • Beograd

                              Primetio sam da su se o situaciji u Beogradu naširoko raspisali ljudi koji ovde ne žive . I sve sa nekim arhetipskim vidikom na Beograd kao nešto mistično i neuhvatljivo. Priče ovde je ružno, a tamo negde lepo, prepustite maloj deci . Ne znam kako ovo da vam saopštim, ali u Beogradu ljudi poštuju saobraćajna pravila, puštaju pešake na pešačkom (ovo još treba popraviti, ali svakoga dana je sve bolje), puštaju ljude da se uključe u glavne ulice i tako dalje... Jedini problem je vožnja u obilaznoj traci, ali da se i to korigovati, kao što su ljudi naučili da ne voze u žutoj traci, ali je problem zauzimanja obilazne trake prisutan u celoj zemlji. Infrastruktura je užasna i to je razlog problema u Beogradu, aman ostavite više jadne ljude u saobraćaju, ni krive ni dužne.

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                Neznam Bane zasto vidis to kao nesto negativno sto ljudi koji ne zive komentarisu saobracaj u BG. U najvecem broju slucajeva su oni u stanju da sagledaju stvari daleko objektivnije nego neko ko je svakodnevno tamo.

                                Za ovo sto si naveo o postovanju saobracajnih pravila, ako je tako, to je jako dobra vest, ali moram kao veciti skeptik da se uverim prvom prilikom

                                Comment

                                Working...
                                X