Originally posted by brick
disel motori diskusije...
Collapse
X
-
dizel je jednostavno drugacije konstrukcije sa specificnim osobinama. dizeli su strahovito napredovali kao posledica napretka u materijalima i narocito izuzetno precizne regulacije sistema ubrizgavanja. za dizel motor se kaze da je "sva snaga u glavi" u smislu ona je kriticni element konstrukcije.nisam potcenio dizela,iako ste vi to mozda shvatili tako...a sto se tice gazenja,ja hocu jednostavno da kad mi dodje da gazim, da gazim do maksimuma,a sa dizelom to ne bih imao srca da radim.
dodatno danas dizela prakticno i nema, jos samo VW ih pravi. svi su presli na Turbo motore sa dizel gorivom i turbina je ono sto im daje danasnju zivost.
kada i benzinci odumru i predje se masovno kao main stream na Turbo benzince opet ce se pokazati inertnost dizel goriva kao takvog.
rade se u svetu kamiona tuniranja turbo dizela sa dizanjem turbine na 3 bara pa cak i vise. nezgoda je sto moraju posebno oblozeni klipovi i ostali posebni materijali da se ne bi motor samounistio. i skup je sport pa se fabrike zadovoljavaju sa slromnih 0.5 do 0.7 bara sto je tek pocetak mogucnosti dizela. ali tada nestaje i ekonomicnost.
a staro je pravilo da je najbolji lek za udobnost motora u voznji (obrtni momenat i elasticnost) zapremina i broj cilindara pa su V12 izvanredni motori i po snazi i po momentu/elasticnosti i komfornom radu bez vibracija.
ali i trose + su skupi za siroke mase sto su jedine mane.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
brick >> Izgleda da informacija GM koncernu nije dovolno rasprostranjena.. kao ni o Ford Motorsu..
Isto kao sto nema puno informacija da je gM poceo da koristi SAAB Trionic ECU sistem po celom koncernu za sve TuRbo motore
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
sto, sta fali. dve jake konstruktorske skole koje su decenijama na marginama trzisnog segmenta sada imaju sansu da poprave GM i nauce Amere kako se konstruisu odlicni auti.O ne...samo to ne!!!
pa Alfina proizvodnja se seli u Svedsku, a motori dizeli za Saab dolaze mali iz Alfe a veliki iz Opela.
kao sto u Volvo sada ubacuju Pezoove male dizele a Fordove benzince.
veliki su veliki i postaju sve veci konglomerati
volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Pa moraju, jer sve se okrece prema laksim agregatima a trazi se potencijal iz njih.
nove serije Opela sa TuRbom su uradjene kroz izbacivanje SAAB 9-3 SS 03>
sa Opelovim aluminijumskim blokom, SAAB je uradio glavu i ostalo, a sad se isti motori ubacuju nazad odakle dolaze samo oplemenjeni
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Ma salio sam se...ujedinili se moja 2 najveca protivnika...heheOriginally posted by bricksto, sta fali. dve jake konstruktorske skole koje su decenijama na marginama trzisnog segmenta sada imaju sansu da poprave GM i nauce Amere kako se konstruisu odlicni auti.O ne...samo to ne!!!
pa Alfina proizvodnja se seli u Svedsku, a motori dizeli za Saab dolaze mali iz Alfe a veliki iz Opela.
kao sto u Volvo sada ubacuju Pezoove male dizele a Fordove benzince.
veliki su veliki i postaju sve veci konglomerati

Power of dreams !!!
Comment
-
-
Ha
... Honda, ostavio sam ti namerno mogucnost da stvari preokrenes da bude kako nije itj. kako ti odgovara bolje .. 
btw: Moj tata je jaci od tvog tate
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
nece, benzinac ce prije da potrosi gorivo i morace na pumpu,ako neostane negdje bez gorivaOriginally posted by Honda
PS. Ako pustis benzinca i dizela da idu istom brzinom kao sto si ti naveo...stici ce u isto vreme
HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
Comment
-
-
nema potrebe da ga gazis,dizel na 3000 o/min ide ko benzinac na 5000-6000 o/minOriginally posted by Honda...a sto se tice gazenja,ja hocu jednostavno da kad mi dodje da gazim, da gazim do maksimuma,a sa dizelom to ne bih imao srca da radim.
kod dizela se najbolja ubrzanja postizu izmedju 2000 i 3000 obrtaja, sto znaci da nema potrebe da ga drzis preko 3-3.5 k ob. jedino radi postizanja konacne brzine,a u vecini slucajeva nema potrebe za tim,jedino ako vozis golfa 2 d
HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
Comment
-
-
Ne nisam kompjuter ali sam analitichanOriginally posted by HondaA jeste, ostavio si mi mogucnost...jel si ti kompjuter pa racunas moje poteze unpared?
PS. Ali moj tata je pametniji

PS: Zvao sam tatu , kaze , ma pusti sine dete , nije me sreo pa nezna
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
Comment