Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Odg: Koji akumulator?

    Originally posted by sw.brick View Post
    ... uslov za dobar start motora je da ulje nije gusto kao zejtin pa da anlaser prakticno bude kao u blokadi i ne moze da dovoljno brzo okrece motor.

    Nakon punjenja aku preporuka je da se izvrsi ako je moguce testiranje sa namenskim uredjajem, u nekom aku 0servisu zamoliti da urade dijagnostiku sa izvestajem.
    Čisto, teoretski! Kad si spomenuo zejtin, verovatno si mislio nešto tipa katrana? I jedini, od stotinjak uslova za dobar start, da je sve na vozilu u namanje: dobrom stanju (motor i periferni uređaji)! A, što se teorije tiče, stvar je uslova, da li će da kresne odmah, kao momak, ili ... (uopšte neće!).

    Mislim, trebalo bi, s obzirom, da konstruktori dobro mućkaju pametnim glavicama, a rađaju se sve pametniji! Koliko mladih genijalaca ima samo ova Srbija! (ovom prilikom, neću o nekim pominjanim epitetima, jer je politika na forumu zabranjena).

    Pitanje je, ustvari, u kolikoj meri, ovi uslovi utežavaju start motora u dobroj kondiciji? Dokazano, merenjima! Ako uzmemo, da su anlaser i zamajac, ustvari reduktor obrtaja, radi uštede energije! Stegnuto mazivo, može da pričinjava poteškoće u radu automata, dok na sam elektropokretač zanemarive, jer se radi o običnom elektromotoru!

    Da li, dobro odabrano MG ulje (zgusnuto na -25*C), pravi veći problem, od same kompresije, prilikom starta motora?
    Ni uljna pumpa ne zahteva mnogo više energije u startu, da bi ga onemogućavala.

    Znači, dobro (kvalitetno) i redovno održavanje motora, kao i priprema za sezonu, su uslov pouzdanosti vozila. Da ne bude: Pajo, šta radiš tamo dole? (Hladim ...)

    A za proveru (merenje) accu u dobrom servisu, slažem se u potpunosti!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      Odg: Koji akumulator?

      zejtin, jestivo ulje.
      kompresija je geometrijska osobina konstrukcije motora i prakticno je konstanta, ne zavisi (tako mnogo da je bitno za ovo pitanje) od spoljne temperature u smislu tezeg ili lakseg okretanja radilice.
      relativno retki su elektro pokretaci sa reduktorom, obicno na dizelima (skuplje kategorije) na vozilima.
      da bi SUS motor upalio neophodan i dovoljan uslov je da radilica odnosno klip ima brzinu kretanja vecu od minimalno potrebne, uobicajeno je 300 rpm i vise da garantuje siguran start.
      mala brzina okretanja radilice ne dovodi do uspesnog zapaljenja gorive smese u cilindru a brzina okretanja radilice je direktno povezana sa otporima kretanju od kojih je najveci promenljivi otpor upravo viskozitet ulja.

      pravilna gustina ulja je otprilike kao mleko, optimalna za hladan start.

      lako tekuce ulje je posebno vazna stavka za motore sa hidraulickim podesavanjem zazora ventila koji su mikronskih dimenzija zazora klipa.
      bez pravilnog zazora ventila je jako otezano startovanje motora, pogotovu hladan motor sa malo brzinom kretanja klipa (koji je zapravo pumpa koja u****va, sto je poznati negativni efekat upotrebe hidro podizaca ventila pri nizim spoljnim temperaturama. gusto ulje previse sporo puni komoru hidro podizaca i time produzava vreme potrebno da se stvore uslovi korektnog zazora ventila. motori sa mehanickim fiksnim podesavanjem zazora lakse pale pri nizim zimskim temperaturama sudeci prema praksi.

      gusto ulje ima mana pri startu motora a nema niti jednu prednost, ukljucivo i to da ima vece gubitke pumpanja ulja usled manje tecljivosti.

      postoji optimalni viskozitet ulja za razne rezime rada motora, za pokretanje je pozeljno redje ulje generalno.

      akubaterija je sa svim tim osobinama povezana jer ima nezgodnu osobinu da opada brzina hemijske reakcije sa opadanjem temperature elektrolita a time i manje konverzije energije u struju a to podrazumeva da je potrebno smanjiti sve otpore pokretanju motora a pre svega otpore kretanja klipa.

      ulje je prvi faktor koji pomaze ili odmaze u tom poduhvatu da se brzo zavrti motor i time ostvari jedan od preduslova za paljenje smese- minimalna kompresija.

      gusto ulje zahteva i veci rad anlasera i time vece gubitke Dzulove energije usled protoka jace struje. kako gubici rastu sa kvadratom struje to je jasno da 2 puta jaca struja pokretanja anlasera znaci 4 puta veci termicki gubitak anlasera i pratecih vodova.

      jednostavnije receno, gusce ulje zahteva vecu akubateriju sa jacom strujom, citati skuplji aku i jaci alternator uz vecu potrosnju goriva da nadoknadi vece gubitke starta motora.


      gustina bitumena/katrana ili gustina meda je sto se zime tice neupotrebljiva kada je ulje u pitanju, kao optimum.
      mozda ce motor i uspeti da se pokrene ali su stete po motor i potrosnja goriva daleko vece nego da je upotrebljeno adekvatno za zimu prilagodjeno ulje.

      kada je dobro odabrano ulje motor se neposredno po hladnom startu moze odrzavati na 950-1050 obrtaja kao povisenom leru (tzv cok, saug rezim) koji je dovoljan da savlada sve otpore kretanja.

      sa pregustim uljem motor mora da se vrti 1500+ obrtaja da se ne bi ugasio usled prevelikih otpora radu.

      itd, u praksi se zna manje vise koja gustina ulja i koja velicina akubaterije odgovara za koju klimu.
      za benzince do 2000ccm je neka uobicajena mera 60Ah akubaterija, kako danas tako i pre 50 godna. nista se bitno nije promenilo po tom pitanju. za dizele 88Ah je uglavnom ok mera.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        Odg: Koji akumulator?

        Originally posted by zoranbg View Post
        ja imam ovakav isti punjac akumulatora, ispod rucke ima prekidac 6/12 volti i ima automatski osigurac na kome pise 6 ampera.
        kad iskoci samo stisnes dugmence i on se vrati. mozda ima vise razlicitih modela snaga,koji samo lice da su isti.
        i kod mene je kao na slici, isto ima 6/12v preklopnik i ima(imao je) termicku zastitu od pregrevanja koja se resetovala ali to nije osigurac / limiter struje.
        na merenjima Iskrin punjac moze da isporuci i do 10Ampera, na papiru je nominalno 8A deklarisano. model je iz 75-1976. godine, tu negde.

        nema nikakvu regulaciju niti limit struje vec je unutrasnji otpor akubaterije i napon struje u mrezi faktor koji odredjuje struju punjenja.

        mozda ima vise modela u istom kucistu.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Mr_Black
          CBC Početnik
          • 20.10.2009
          • 8
          • Beograd

          Odg: Koji akumulator?

          Uspeo sam da napunim akumulator sa ovim punjacem, malo duze je trajalo (oko 36 sati) ali odradio je posao

          Comment

          • thb
            CBC Početnik
            • 09.12.2011
            • 4
            • blizu

            Odg: Koji akumulator?

            Poštovani forumaši,

            Polovinom decembra sam vam se obratio sa molbom za pomoć u izboru akumulatora, a na kraju sam kupio ProAtomic 74Ah 680A.
            Kada su počeli jaki mrazevi, primetim da su posle tri-četiri dana, iz meni nepoznatog razloga, svetla upaljena (sama od sebe) i da dok ne startujem motor ne mogu nikako da ih isključim. Šta da radim, skinem klemu i odem dalje. Utom počnu i obilne snežne padavine, auto na uličnom parkingu sasvim zavejan. Čistio ga par puta, a onda postalo besmisleno. Da muka bude veća kamion-čistač komunalne službe ga sasvim zatrpa brdom snega i leda skoro do stakala sa vozačeve strane. Sve u svemu, po ovim užasnim mrazevima autu nisam prilazio preko tri nedelje, a danas sam ga napokon odlopatao.
            Već sam se organizovao da nosim akumulator na punjenje, ipak da probam....Vratim klemu, sednem u auto, kad upalih što bi rekli "na čvrgu", momentalno, na prvi kres!
            Dakle, istina je da nismo ustanovili šta je (ko je i odakle je) ustvari taj ProAtomic, al' ko je - da je, svaka mu čast.
            Da, i problem sa svetlima je nestao kao što je niotkud i stigao, opšti hepiend.

            Comment

            • stepa53
              Banovan
              • 17.05.2011
              • 56
              • kragujevac
              • honda civic coupe

              Odg: Koji akumulator?

              Doslo vreme da se menja akumulator na Hondi civic pa sam u dilemi izmedju dve opcije,Energizer od45ah ili Banner iste snage posto su to gabariti koji jedino mogu da se ubace u auto a i to je fabricka preporuka.Sta mi vi savetujete?

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Odg: Koji akumulator?

                Mislim da i Varta i Exide imaju modele za Honda Civic. E sad, kod nas nemaju baš u mm iste dimenzije. Osnova je ista ali im je visina veća pa ako smeta tih 5 do 10mm u visinu, onda zaista ostaje samo izbor Energizer i Banner (mada verovatno da ima još opcija).
                Energizer i Banner su O.K. brendovi, a proizvođači pouzdani.
                Vidite garanciju, cenu a pre svega koji je više "taze". Iako do 6 meseci nema mnogo veze, uvek je bolje kupiti akumulator koji je što skorije proizveden (pre što manje meseci). Datum proizvodnje je "šifrovan" a bilo je malo i o tome.
                Inače, to su vam proizvodi otpilike iste klase i kvaliteta te bi i cena trebala da bude "tu negde".
                Ne bih dao prednost ni jednom od ova dva brenda. Iskustva su različita. U 90% slučajeva su pozitivna (za oba) ali ima i onih negativnih.
                Vidite i koliko vam prodavac deluje pouzdano po pitanju priznavanja (eventualne) garancije.
                I o tome je bilo ali se ne sećam ko je tu u prednosti. Zavisi i u kom kraju živite jer dobra centrala ne znači i dobar lokal i obratno.

                P.S.
                Kako su Proatomic hvalili, uz nisku cenu, pravi je favorit. ALI ... mislim da dimenzije koje Vama trebaju, nemaju.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • Ji 4Tze
                  CBC Senator XXL
                  • 04.05.2006
                  • 806
                  • bg
                  • Honda CR-V 4WD

                  Bolje Banner

                  Comment

                  • stepa53
                    Banovan
                    • 17.05.2011
                    • 56
                    • kragujevac
                    • honda civic coupe

                    Odg: Koji akumulator?

                    Expendable hvala na iscrpnom odgovoru!Posto sam morao da hitno izvrsim zamenu,Topla je naglo otkazala ipak sam izabrao Energizer posto mi je ta opcija bila pogodnija sto se tice cene,dao sam stari akumulator + jos jedan tako da mi je cena 1000din. manja tako da sam ga platio nesto manje od 5000din.Sto se tice garancije ona je 36 meseci s tim sto mora posle 2 godine u servis da bih se produzila garancija.
                    Servis u kragujevcu je vrlo korektan bio sam tamo covek mi izvrsio kompletan test instalacije na vozilu sto se tice punjenja akumulatora i potrosnje struje kao i test starog akumulatora koji je posle 1 dan skroz otkazao,a pre toga par puta sam ga dopunjavao da bi ujutru upalio auto.Tako da mi se izbor sveo samo na ova dva koje sam nasao u Kragujevcu.

                    Comment

                    • stepa53
                      Banovan
                      • 17.05.2011
                      • 56
                      • kragujevac
                      • honda civic coupe

                      Odg: Koji akumulator?

                      Ji 4Tze znam da su iskustva razlicita ja sam pre Tople imao Blek Horse koji je izdrzao garantni rok od 2 godine i posle 15 dana crko tako da ga nikom ne bih savetovao mada ga neki hvale ja sad uze ovaj pa videcemo!

                      Comment

                      • Ji 4Tze
                        CBC Senator XXL
                        • 04.05.2006
                        • 806
                        • bg
                        • Honda CR-V 4WD

                        Odg: Koji akumulator?

                        Banner je prva ugradnja u Hondu, Energizer slabije struje isporuči, kako se zove onaj prvi impuls i to primetim recimo zimi na minusu.
                        Mada možda je i do toga što sam ga sam montirao, bez neke brige oko elektroda, samo sam odvrnuo, skinuo stari, stavio novi i zavrnuo

                        Comment

                        • nikol82kg
                          CBC Početnik
                          • 22.04.2012
                          • 4
                          • Kragujevac

                          Odg: Koji akumulator?

                          Po meni Energizer je sasvim pristojan, Black Horse je odlican u garantnom roku posle toga obavezno crkava kao da su ga pravili da traje 2 godine pa onda vise nema veze

                          Comment

                          • Velja
                            CBC Veteran
                            • 22.12.2005
                            • 176
                            • https://t.me/pump_upp
                            • CharlesfaistOB

                            Treba da kupim akumulator i našao sam u Tempu Banner koji mi odgovara a i cena je dobra obzirom da je vikendom 10% popusta, samo me odbija činjenica da je akumulator iz novembra 2011. Koliko zaista to može da mu šteti i da li da kupim aku koji je toliko stajao?
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              To je taman malo manje od godinu dana. 12 meseci je neki maksimum uz dobre uslove skladištenja (iako proizvođači tvrde da full Ca-Ca mogu i 18 meseci, što je malo preterano). Morao bi da ga prvo dopuniš manjom strujom pa onda staviš u kola.
                              Rizik postoji, i u svakom slučaju je bolje kupiti neki kasnije proizveden makar i skuplji. Možeš i odlično da prođeš, pa vidi (koliko se smatraš srećnim).
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                Originally posted by nikol82kg View Post
                                Po meni Energizer je sasvim pristojan, Black Horse je odlican u garantnom roku posle toga obavezno crkava kao da su ga pravili da traje 2 godine pa onda vise nema veze
                                Upravo tako, ne verujem sam sebi da sam prošli put opet kupio to ovno od crnog konja i taman je crkao posle dve godine, i da je u dve godine opet ga nebih reklamirao jer ću ih blatiti gde god stignem od sada pa nadalje a i ubuduće...

                                Znači jedva sam sesuzdržao danas da ne kupim neki u tim robnim kućama jer smatram da to nije mesto za kupovinu akumulatora. Ušteda od 700 dinara (10%) je mala za nešto što je potencijalno već u startu loše zbog lošeg ili predugog skladištenja.

                                Sutra mi ostaje potraga za nečim od 60 ampera pa šta onaj da ali pepeljastog (ofucala se boja) konja nepada mi na pamet više da uzmem u ruku sem da ga ispustim na nogu fabrikantu...

                                Takodje sam razočarat u exide što opet može biti posledica lošeg skladištenja ali dva komada nisu izdržala neki razuman rok od 3 godine. Očekujem za tih bar 30% više para da traje bar tri godine a toliko piše sad u garanciji i naglašeno "bez ikakvog održavanja" e i to bih voleo da vidim a nije želatin.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X