Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T1T0
    CBC Član
    • 15.03.2010
    • 12
    • Zrenjanin

    #76
    Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

    Model auta je Astra H cdti 1.7 karavan 2005. 80ks ,oznaka motora DTL
    Problem je sledeci: Riknuo akumulator cim je malo zahladnelo.Odem ja kod autoelektricara da ga proveri ,pa ako je riknuo,da ga nosim na reklamaciju.Elektricar ga prikaci na aparat i rezultati su sledeci:
    startna struja 540A
    soc:100%
    napon: 13.87V
    temp. akumulatora: 10c
    vek akumulatira:41%
    kapacitet:461A
    ispit startne snage: ispravan
    startna snaga: 96%
    napon: 9,36V

    ISPITA ALTERNATORA: NEISPRAVAN
    NAPON:14.12V
    REGLER: NEISPRAVAN

    Ispada da je akumulator ispravan(odmah zatim sam probao komsijin i desavalo se isto).I jos je majstor dodao da alternator salje dvosmernu struju,tj da puni ne dovoljno i da u isto vreme vuce struju....
    E sad,kad ostavim prikacen akumulator,isprazni se za jednu noc.Ponekad upali zajutra ali ima toliko malo struje da se i servo gasi.Moram da ga proteram par krugova da proradi...Da li je moguce da nesto vuce struju dok je auto ugasen?Sta vi mislite da li je zaista alternator/regler ili je nesto drugo u pitanju?
    Svaka pomoc bi mi bila dobrodosla.Zivi bili i svako dobro
    p.s.da li ovo pitanje mozda treba da postavim u odeljku "alternator"?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #77
      Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

      Originally posted by T1T0 View Post
      Ispada da je akumulator ispravan(odmah zatim sam probao komsijin i desavalo se isto).I jos je majstor dodao da alternator salje dvosmernu struju,tj da puni ne dovoljno i da u isto vreme vuce struju....

      Strucno lice je merenjem utvrdilo kvar.
      Metodom probe i ti si potvrdio kvar (sa 2 ispravna aku problem nije resen).

      Resenje: popraviti kvar zamenom neispravnog sklopa/ uredjaja.

      Neotklanjanjem kvara alternatora bice u veoma kratkom roku izazvan i kvar akubaterije, pa ce i to morati da se zameni.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • T1T0
        CBC Član
        • 15.03.2010
        • 12
        • Zrenjanin

        #78
        Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

        Hvala na odgovoru!Svako dobro

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #79
          Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

          Originally posted by T1T0 View Post
          Model auta je Astra H cdti 1.7 karavan 2005. 80ks ,oznaka motora DTL

          ISPITA ALTERNATORA: NEISPRAVAN
          NAPON:14.12V
          REGLER: NEISPRAVAN

          E sad,kad ostavim prikacen akumulator,isprazni se za jednu noc.Ponekad upali zajutra ali ima toliko malo struje da se i servo gasi.Moram da ga proteram par krugova da proradi...Da li je moguce da nesto vuce struju dok je auto ugasen?Sta vi mislite da li je zaista alternator/regler ili je nesto drugo u pitanju?
          Promeni električara, koji te pustio, da u takvom stanju voziš! Ili je pogrešna dijagnoza. Dobar električar će i bez skupocenih instrumenata (osciloskopa) ustanoviti, da li ispravljačke diode probijaju, pa dobijaš na accu direktno AC napon, u kom slučaju bi brzo stradao, ako ECU, koji je veoma osetljiv el. sklop ne strada prije. Nije moguć rad novijih motora sa neispravnim reglerom, upravo zbog ECU.

          Moguće je, da nešto drugo vuče struju, dok je auto ugašen, što je električar mogao da ustanovi. Malo čudno, da se servo gasi, nakon startovanja motora, a ostalo radi kako treba?!

          I poslušaj sw.bricka:

          Neotklanjanjem kvara alternatora bice u veoma kratkom roku izazvan i kvar akubaterije, pa ce i to morati da se zameni.
          Tome bih dodao, kao što sam rekao, još neki skuplji elektronski sklop, kao ECU!

          Comment

          • T1T0
            CBC Član
            • 15.03.2010
            • 12
            • Zrenjanin

            #80
            Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

            pa gasi se servo,svetla slabe...ja kontam da je to jer u akumulatoru skoro da nema struje.kad ga provozam par krugova,polako sve dolazi na svoje.hvala na pomoci,cenim to

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #81
              Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

              Originally posted by T1T0 View Post
              Ispada da je akumulator ispravan (odmah zatim sam probao komsijin i desavalo se isto). I jos je majstor dodao da alternator salje dvosmernu struju, tj da puni ne dovoljno i da u isto vreme vuce struju....
              ... kad ostavim prikacen akumulator,isprazni se za jednu noc.
              Da je to tačno, accu bi odavno stradao! Prvo, bi se jače zagrevao, do kuvanja, nadimanja, pa do eksplozije. To se dešava u slučaju probijanja dioda, koje propuštaju AC struju. U slučaju, da je jedna dioda "crkla", alternator radi na pola snage, jer se ispravlja samo jedna poluperioda. Zato je accu uvek slabo napunjen, jer ne daje dovoljno struje za sve potrošače. Ni u kom slučaju alternator ne vuče struju. Električar je trebao, da izmeri, koju struju daje alternator.

              Nisi napisao, o kojem accu se radi i deklarisanoj snazi.

              startna struja 540A
              napon: 13.87V

              kapacitet:461A
              startna snaga: 96%
              napon: 9,36V
              Po ovom, accu nije ispravan. Ili je potpuno prazan, ili nešto vuče previše struje.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #82
                Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                Originally posted by Franjo View Post
                Da je to tačno, accu bi odavno stradao! Prvo, bi se jače zagrevao, do kuvanja, nadimanja, pa do eksplozije. To se dešava u slučaju probijanja dioda, koje propuštaju AC struju. U slučaju, da je jedna dioda "crkla", alternator radi na pola snage, jer se ispravlja samo jedna poluperioda. Zato je accu uvek slabo napunjen, jer ne daje dovoljno struje za sve potrošače. Ni u kom slučaju alternator ne vuče struju. Električar je trebao, da izmeri, koju struju daje alternator.

                Nisi napisao, o kojem accu se radi i deklarisanoj snazi.



                Po ovom, accu nije ispravan. Ili je potpuno prazan, ili nešto vuče previše struje.
                Fino je pomoci u nevolji ali,ovo citirano je prakticno sve navedeno sa pogresnim zakljuccima.

                Aku mozda jeste mozda nije stradao ali je zbog jedne kratkospojene diode veoma retko desavanje pojava koje opisujes osim kada se duze vreme maltretira akubaterija u kontinuitetu.

                Probojem diode nastaje spoj (B+ alternatora) sa masom preko namotaja statora.

                Moze da se opazi tako sto se pipne rukom kuciste alternatora dok ne radi motor i bice vrelo ako je proboj diode u pitanju, kao sto je majstor konstatovao.
                Akubaterija nije uzrok, nije kvar.
                Elektricar je imao auto pred sobom i izvrsio je merenja.

                Zasto apriori sumnjati u strucnost dijagnoze elektricara ?

                Alternator je taj koji "vuce" struju.

                Opis problema, opis dijagnoze elektricara, opis probe sa zamenskom akubaterijom- sve se savrseno uklapa i potvrdjuje ono sto je elektricar konstatovao.

                Iz svega, sto pre zameniti alternator/ ili diodni blok dok se nastrada i akubaterija.

                ECU i ostala elektronika je zasticena konstruktivno i nece stradati sve dok je na alternatori spojena akubaterija (koja "upija" naizmenicnu komponentu i ponasa se kao beskonacni kapacitet).

                Svaki krsteni proizvodjac auto elektronike ima zaseban reglerski/ stabilizatorski sklop upravo zbog ovakvih sasvim realnih dogadjanja, a i onako ECU radi na 5V.

                Mislim da treba uvaziti nalaze koje je strucno lice (pretpostavka je da je elektricar profesionalac) koje je pregledalo i ustanovilo kvar jer je imao auto ispred sebe i uzivo video i izmerio tokove struje, pogotovu jer se sve kockice savrseno slazu- opis kvara i dijagnostika uzroka.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment


                • #83
                  Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                  Franjo voli da piše o nečemu što ne zna. Akumulator se može puniti i naizmeničnom strujom. Vek mu neće biti naročito dugačak, ali za nuždu može ...

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #84
                    Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                    Kole, nemaš veze! Čemu ispravljači (usmerivači), ako se može puniti naizmeničnom strujom? Alternator je generator AC struje, za razliku od dinama. Ali se ta struja ispravlja, jer bi koliko puni toliko i praznila accu, koji je kondenzator, ali polarizovani.

                    Brick, pitanje je, koja je od četiri diode "prosvirala", ili crkla, jer su u gretz-ovom spoju. Majstor je loše odradio posao, da li zbog nedostatka ispitnih instrumenata, aljkavosti, ili nekog drugog razloga. A što se tiče napona +5 V, on se dobija u posebnom sklopu, koji funkcioniše u rasponu od 9-14 V. Moguć je kvar reglera, ali naponi ne ukazuju na to. Uostalom, sa običnim AVO metrom, može se na hladno ustanoviti, koliki je inverzni otpor.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #85
                      Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                      Franjo, prica se o alternatoru.

                      NEMA 4 diode, i ne postoji Graetzov spoj.

                      Ima 3+3 diode.

                      (i jos 3 diode za potrebe reglera).

                      Dakle ukupno 9 (devet) dioda.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment


                      • #86
                        Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                        Originally posted by Franjo View Post
                        Kole, nemaš veze!
                        To ti misliš ...

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #87
                          Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                          Originally posted by kole24 View Post
                          Franjo voli da piše o nečemu što ne zna...
                          Ljudski je grešiti, ali uglavnom pišem ono što znam, ili bar mislim da znam. U ovom slučaju, dobro sam potkovan. T1T0 nije napisao o kojem alternatoru se radi, pa sam prema spominjanoj amperaži, zaključio, da se radi o dvofaznom, a ne trofaznom generatoru, koji spominje brick. Ipak, u biti ništa ne menja moje zapažanje.



                          Znam, šta će se desiti i koji efekat će proizvesti "crkavanje", ili probijanje bilo koje diode na prikazanoj shemi, ali nema svrhe objašnjavati. Osim, da je u pojedinim slučajevima smanjen učinak za 33%, za razliku od yugovog dvofaznog, gde je smanjen za 50% i praktično neupotrebljiv. Proboj pojedinih dioda prema masi dovode do katastrofalnih posledica oba slučaja.

                          Regler bi trebao da reguliše napon u okviru +13,7 do +14,5 V. Pri uključenom alternatoru, može da padne i do +9 V.
                          U toku rada sa uključenim svim potrošačima, ne sme da padne napon za više od 0,4 V.

                          Da ne prepričavam, evo šta sam rekao, da majstor nije odradio posao, ili nije imao jedan od osnovnih instrumenata:



                          Da li treba još nešto dodati, ili objašnjavati?!

                          Comment

                          • banekg
                            CBC Senator XXL
                            • 06.09.2010
                            • 1274
                            • Nis
                            • Toyota Carina e 2.0

                            #88
                            Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                            Alternator je vrlo prosta sprava za ispitivanje, i svaki elektricar moze jako brzo pronaci u cemu je problem. I, naravno ima 3+3+3, dakle 9 dioda.

                            Znam, šta će se desiti i koji efekat će proizvesti "crkavanje", ili probijanje bilo koje diode na prikazanoj shemi, ali nema svrhe objašnjavati.
                            ...nece se desiti nista, jer ce indikator ili ziziti, ili se uopste nece ugasiti, te ce vozac odmah otici kod majstora ili resiti problem sam, ukoliko ima malo znanja. Najgore sto se moze desiti je da usled preteranog punjenja akumulatora, crkne akumulator i izadje kiselina iz njega i napravi svinjac pod haubom.
                            Long Live CBC!!!

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #89
                              Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                              O tome se upravo radi, da je čovek bio kod "majstora", koji na osnovu dobrih pokazatelja, postavlja dijagnozu o neispravnosti alternatora i reglera! Po tvom pisanju, moguće je puniti accu naizmeničnom strujom i još prepunjavati. Accu će se preterano grejati upravo zbog brzog punjenja i pražnjenja 60 puta u sekundi, ako je AC struja 60 Hz. Uz to, napon te struje je skoro tri puta veći.

                              Evo, protivargument tvojoj tvrdnji o prevelikom punjenju, ispravnog alternatora i reglera:



                              Kod neispravnog alternatora i reglera struja opada!

                              Comment

                              • chobo13
                                CBC Senator XXL
                                • 01.05.2009
                                • 1274
                                • pozega,srbija
                                • AUDI,VW

                                #90
                                Odg: Problematika pražnjenja akumulatora!!!

                                evo i ja da se ukljucim u diskusiju o ovom problemu.
                                prvo,vlasnik astre nije rekao sa cim je ispitan akumulator,dal je zadrzan kod majstora na detaljnom ispitivanju,ili je samo proverio sa digitalnim testerom koji pokazuje trenutno stanje baterije.a to trenutno ne mora da znaci i da je realno i pravo stanje.cim je napon baterije bio ispod 9.6v,tu je baterija sumnjiva i trebalo je detaljno ispitati,ver znate o cemu pricam.
                                drugo,stanje alternatora sa 14.2v izgleda ok.cim auto upali,posle predjenih par km sve se vraca u normalu,znaci da proizvodi alternator struju koja je potrebna za normalno funkcionisanje auta.na tom autu,strucniji znaju,da cim dodje do prepunjavanja ili pada napona na akumulatoru,servo prestaje da radi.
                                trece,na astri sa isuzu motorom imaju dve vrste alternatora,tj,na astri g,sa 3 plus 3,ili 4 plus 4 diode i naravno pobuda.desava im se u vecini slucajeva da crkavaju diode,mada ima i drugih kvarova,al diodne ploce su im po tom poznate.
                                ni na jednom autu se nisam namenjao diodnih ploca kao na tim astrama.

                                moj savet,ili promeni majstora ili oteraj auto u servis gde ispituju akumulatore,trebalo bi da ti kazu pravo stanje o problemu.

                                Comment

                                Working...
                                X