PSA Motor 1360 ccm ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    PSA Motor 1360 ccm ???

    Ugradjivao se i u Pezo i u Citroen, sa karburatorom i ajnspric diznom, i sa razlicitim snagama 65,75 i 95 konja sa multi ubrizgavanjem na gti-u. E sad mene konkretno interesuje onaj od 75 konja sa ajnspric diznom i ima ga u Ax, Bx-u, peugeot 106 i 205, 306 mada ima varijacija. U peugeotu 205 taj motor ima 80ks a u Bx-u 72ks. Moguce je da je samo u pitanju isti blok, a da su se stvari pomalo razlikovale od modela do modela. U svakom slucaju vidim da je siroko koriscen motor, a ono sto me interesuje je koliko prelaze otprilike do generalne i kakvi su za odrzavanje, sta riknjava itd... iskustva a i ono sta ste naculi.
    Hvala unapred!
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #2
    Ja sam konkretno vozio AX GT varijantu sa tim motorom. Taj u AX u je isao stvarno dobro (mali auto lagan). Drugar ga jos vozi a na satu mu je preko 180.000km ako je verovati pocetnoj kilometrazi. Jedino ga je zezala pumpa za gorivo...
    E sad neznam kako se on ponasao sa BX-om jer su jako retki bar ih ja nisam cesto sretao. Ako uzmes u obzir da tezi auto, mali motor sigurno imaju uticaja na trajnost...
    Opet moras uzeti u obzir da los motor nebi ugradivali u tako sirokoj gami ipak bre PSA nije WV
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • citroendzija
      CBC Član
      • 11.06.2006
      • 65
      • cacak

      #3
      Ja sam imao ax 1360ccm ali dizel mislim 36kw
      xm 2.0

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        Da i ja sam imao (moja devojka a sada zena) AX TGD 1.4Diesel. Naravno isti je blok (bar isti koreni)
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Aladin
          CBC Senator
          • 17.08.2005
          • 223
          • Beograd

          #5
          Ja sam vozio (onog sto je izgoreo) BX-a sa tim motorom... Posle 180000km je jos bio u odlicnom stanju, nije dimio ili trosio ulje. Pokoj mu dusi...
          Nije 65 konja dovoljno za taj auto da se divlja ali je isao pristojno. I nije bio bucan obzirom da je imao lanac umesto zupcastog kaisa. Pristupacan motor, najgore je bilo zameniti svecice koje su na tom lezecem motoru bile skroz ka vatrenom zidu...
          Ja bio zadovoljan.....
          Ko prvi devojci - sam u nju upada!

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Posto sam malo trazio evo i nadjoh dosta toga. Zaista dugo koriscen motor u raznim evolucijama ali dokazan i pouzdan sto me je interesovalo.
            Evo liste motora u pojedinim modelima pa koga interesuje neka pogleda.

            Visa-motoren:
            0,7 >> V06/644/655 >> 25 kW (35 pk) @ 5500 r/min
            1,0 >> 108C-XV8 >> 32 kW (45 pk) @ 6000 r/min
            1,1 >> 109/5 >> 36 kW (50 pk) @ 5500 r/min
            1,1 >> 109/5 >> 42 kW (57 pk) @ 6250 r/min
            1,1 >> 109/5F >> 37 kW (50 pk) @ 5500 r/min
            1,1 >> 109K/5F >> 35 kW (48 pk) @ 5750 r/min
            1,2 >> 129/5/5E >> 47 kW (64 pk) @ 6000 r/min
            1,4 >> 150B-XY8 >> 58 kW (80 pk) @ 5800 r/min
            1,4 >> 150D-XY7 >> 44 kW (60 pk) @ 5000 r/min
            1,6 >> 180A = XU5J >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min
            1,7D >> 161A = XUD7 >> 44 kW (60 pk) @ 4600 r/min
            1,8D >> 161/161A = XUD7 >> 44 kW (60 pk) @ 4600 r/min

            Axel-motoren:
            1,1 >> G11 >> 41 kW (56 pk) @ 6250 r/min
            1,3 >> T13 >> 44 kW (60 pk) @ 5500 r/min

            AX-motoren:
            1,0 >> C1A/C3A >> 30 kW (41 pk) @ 5200 r/min ('86)
            1,0 >> CDY = TU9M/Z >> 33 kW (45 pk) @ 6000 r/min ('92, U9!)
            1,0 >> CDZ = TU9M/Z >> 37 kW (50 pk) @ 6000 r/min ('92, U9)
            1,0 >> C1A = TU9 >> 33 kW (45 pk) @ 5200 r/min ('91)
            1,1 >> H1A/B >> 40 kW (54 pk) @ 5800 ('86)
            1,1 >> HAZ = TU1CP >> 40 kW (55 pk) @ 5800 r/min ('88, carb.)
            1,1 >> HDZ = TU1M/L >> 44 kW (60 pk) @ 6200 r/min ('89, inj.)
            1,1 >> H1A = TU1 >> 40 kW (54 pk) @ 5800 r/min ('91, carb.)
            1,1 >> HDZ = TU1M/L >> 45 kW (61 pk) @ 6400 r/min ('91, inj.)
            1,1 >> HDY = TU1MZ >> 40 kW (55 pk) @ 6200 r/min ('92, inj.)
            1,1 >> HDZ = TU1MZ >> 44 kW (60 pk) @ 6200 r/min ('92, inj.)
            1,3 >> M4A >> 76 kW (103 pk) @ 7200 r/min ('86, carb.)
            1,3 >> M4A >> 70 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('87, carb.)
            1,3 >> M4A >> 69 kW (94 pk) @ 6800 r/min ('89, carb.)
            1,4 >> K1A/B >> 44 kW (60 pk) @ 5400 r/min ('86-'88 )
            1,4 >> K1F >> 49 kW (67 pk) @ 5400 r/min ('88-'91)
            1,4 >> K1G >> 51 kW (70 pk) @ 5400 r/min ('88-'91)
            1,4 >> K2A >> 62 kW (85 pk) @ 6400 r/min ('88-'90)
            1,4 >> K2A >> 63 kW (86 pk) @ 6400 r/min ('91-'92)
            1,4 >> K2B >> 62 kW (85 pk) @ 6800 r/min ('90-'91)
            1,4 >> K2D >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('91-'93)
            1,4 >> KDZ = TU3MZ >> 55 kw (75 pk) @ 6200 r/min ('89-'90, U9)
            1,4 >> KDY = TU3M/FM/L >> 55 kW (75 pk) @ 6200 r/min ('90-'92, U9)
            1,4 >> KDX = TU3FMC/LZ >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('92-'97, U9)
            1,4 >> K6B >> 72 kW (100 pk) @ 6800 r/min ('91-'93, multipoint inj.)
            1,4 >> KFY = TU3FJ2/Z >> 66 kW (90 pk) @ 6600 r/min ('91-'97, U9, multipoint inj.)
            1,4 >> KFZ (TU3FJ2/L >> 70 kW (95 pk) @ 6600 r/min ('91-'97, U9, multipoint inj.)
            1,4D >> K9A = TUD3 >> 38 kW (53 pk) @ 5000 r/min ('89-'94)
            1,4D >> K9Y = TUD3Y >> 37 kW (50 pk) @ 5000 r/min ('93-'97)
            1,5D >> VJY = TUD5/Y/L3 >> 40 kW (55 pk) @ 5000 r/min ('94-'97)
            1,5D >> VJZ = TUD5/L/Y/L3 >> 42 kW (58 pk) @ 5000 r/min ('94-'97)

            Zo... eindelijk dat lijstje eens in z'n compleet op 't net. Nu nog even wat andere TU-motortjes erbij:

            Citroën C3:
            1,1 >> HFX = TU1JP >> 44 kW (60 pk) @ 5500 r/min ('02-'04, U9)
            1,4 >> KFV = TU3JP >> 54 kW (74 pk) @ 5400 r/min ('02-'04, U9)
            1,6 16V >> NFU = TU5JP4 >> 80 kW (109 pk) @ 5800 r/min ('02-'04, U9)

            Citroën Xsara:
            1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('97-'00, U9)
            1,4 >> KFX = TU3JP/L4 >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('98-'00, U9)
            1,4 >> KFX = TU3JP+ >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('98-'00, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'00, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP+ >> 66 kW (90 pk) @ 5800 r/min ('98-'00, U9)
            1,6 16V >> NFU = TU5JP4 >> 81 kW (110 pk) @ 5800 r/min ('00-'04, U9)

            Citroën Xsara Picasso:
            1,6 >> NFV = TU5JP/L4 >> 70 kW (95 pk) @ 5700 r/min ('00-'04, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP+/L3 >> 66 kW (90 pk) @ 5500 r/min ('99-'00, U9)

            Peugeot 106 Phase 1:
            1,1 >> H1A = TU1/K >> 46 kW (63 pk) @ 5200 r/min ('91-'93)
            1,3 >> MFZ = TU2J2L/Z >> 72 kW (100 pk) @ 7200 r/min ('94-'97, U9)
            1,3 >> MFZ = TU2J2L/Z+ >> 79 kW (107 pk) @ 7600 r/min ('94-'94)
            1,4 >> KDY = TU3M/Z >> 55 kW (75 pk) @ 6200 r/min ('91-'93, U9)
            1,4 >> KDX = TU3M >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('93-'96, U9)
            1,4 >> KFZ = TU3FJ2 >> 69 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('91-'96, U9, multipoint inj.)
            1,4 >> K6B = TU3FJ2 >> 72 kW (100 pk) @ 6800 r/min ('91-'93, multipoint inj.)
            1,4 >> K2D = TU3,2/K >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('91-'93)
            1,6 >> NFY = TU5J2 >> 74 kW (100 pk) @ 6200 r/min ('94-'96, U9)
            1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('94-'96, U9)

            Peugeot 106 Phase 2:
            1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('97-'03, U9)
            1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5400 r/min ('00-'03, U9)
            1,4 >> KFX = TU3JP/IFL4 >> 55 kW 75 pk) @ 5500 r/min ('98-'03, U9)
            1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('97-'03, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP >> 66 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
            1,6 16V >> NFX = TU5J4/L3 >> 87 kW (120 pk) @ 6600 r/min ('97-'03, U9)
            1,6 16V >> NFX = TU5J4/L4 >> 87 kW (120 pk) @ 6600 r/min ('00-'01, U9)
            1,6 16V >> NFX = TU5J4/IFL4 >> 94 kW (128 pk) @ 6800 r/min ('98-'99)

            Peugeot 206/206 CC:
            1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('98-'04, U9)
            1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5400 r/min ('00-'04, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('98-'02, U9)
            1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('98-'99, U9)
            1,6 16V >> NFU = TU5J4 >> 80 kW (110 pk) @ 5800 r/min ('00-'04, U9)
            1,6 16V >> NFX = TU5J4/IFL4 >> 94 kW (128 pk) @ 6800 r/min ('98-'99)

            Peugeot 306:
            1,0 >> CDZ = TU9M/Z >> 37 kW (50 pk) @ 6000 r/min ('93-'94, U9)
            1,1 >> HDZ = TU1M/Z >> 44 kW (60 pk) @ 6200 r/min ('93-'01, U9)
            1,4 >> KFX = TU3JP/L3 >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('96-'01, U9)
            1,4 >> KDZ = TU3M/Z >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('93-'97, U9)
            1,4 >> KDX = TU3MCZ >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('94-'97, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP/Z >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('93-'97, U9)
            1,6 >> NFT = TU5JP >> 72 kW (98 pk) @ 5700 r/min ('00-'01, U9)
            1,6 >> NFZ = TU5JP/L3 >> 64 kW (87 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)

            Peugeot 307:
            1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('01-'05, U9)
            1,6 16V >> NFU = TU5JP4 >> 80 kW (110 pk) @ 5500 r/min ('01-'05, U9)

            a na ovoj adresi mozete skinuti elektricne seme za skoro sve Pug-ove, kao i kodove ugradjivanih motora po modelu i verziji.

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              A evo ovde programcic koji kad se instalira daje radionicke podatke za Ax i to za modele sa karburatorom i ubrizgavaljem (Bosch i Mareli).

              pasword pri instalaciji je axgt

              Comment

              • Veseli
                CBC Veteran
                • 23.09.2005
                • 107
                • Vreoci

                #8
                Da oživim ovu temu. Koji dvogrli karburator je na 205GT 1360ccm, sa kojim ima 80KS. Probao bih da povećam snagu motoru, jer je mnogo kilav motor za 405, a ne bih da budžim ajnšpric zbog plina.

                Comment

                • LEZA
                  CBC Senator
                  • 10.08.2007
                  • 280
                  • Beograd

                  #9
                  Hm ja mislim da ide dvogrli weber,ali nisam siguran na mom je jednogrli solex,dobijas maximum 80 ks,a Gt/Xs imaju 85 ks onih pet ne mozes da dobijes iz drugih razloga

                  Comment

                  • PUG405
                    CBC Član
                    • 28.09.2007
                    • 23
                    • Beograd

                    #10
                    Ti GT, XS i ostale varijante od 80 KS imaju različitu glavu od TU3 motora, tako da se razlikuje i usisna grana i sve ostalo. Nije čak ni moguće pukim prebacivanjem komplet glave da se poveća snaga TU3, jer su na tim motorima sa XY"br" glavama (koje deli i poneki Citroen) izvršene određene modifikacije radi ojačavanja, tako da bi dobio 70-75 KS na mesec dana, a posle toga raskantan motor i generalku. JEDINI motor iz 405 ili 205, svejedno, kod koga ima prostora za izvlačenje dodatne snage jeste 1.6 i to čisto zbog ogromnih klipova u poređenju sa hodom, tako da mogu da se zavrte i na 8.000 obrtaja, ali to je druga priča.

                    Comment

                    • CannoN
                      CBC Senator XXL
                      • 15.09.2007
                      • 485
                      • Beograd

                      #11
                      85KS TU3S. Ono S je zbog drugacije bregaste i weber dvogrlog carba. Blok je potpuno isti pa ne vidim sta bi moglo da se raskanta promenom glave?

                      TU3(1360ccm) blok se i danas stavlja u 206ice... samo sa savremenim sistemom ubrizgavanja.
                      TU blok je najvise dao u TU24 varijanti 1.3l 100ks sa diznom a nesto vise sa dva karburatora.
                      TU9 je patetican
                      TU1 je iz 1.1l davao do 65ks sto je isto kao i bazicni TU3
                      XS je najcesci sa mono point ubrizgavanjem ali ima ga i sa dvogrlim weberom k`o sto neko rece.

                      Moj je na 200 000 km. Ne trosi ulje i odlicno ide.
                      300k do 400k moze uz uobicajeno odrzavanje. Ko vozi na plin i vise.

                      Comment

                      • LEZA
                        CBC Senator
                        • 10.08.2007
                        • 280
                        • Beograd

                        #12
                        Ja koliko znam, razlika je u izduvnoj grani, u dvogrlom weberu i razlika je u bregastim i zato ne mogu da se dobiju svih 85 konjica nego maksimalno 80ks ko ne veruje nek pogleda na http://pages.zoom.co.uk/rossd/ to je 205 centrala slucajno je nadje i ima dosta korisnih informacija po meni

                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #13
                          Mislim da je izduvna grana ista(XS i XR). Jedina razlika je u bregastoj i tajmingu paljenja/otvaranja ventila kao posledica drugacije bregaste.
                          TU24 ima drugaciju granu(4-2-1).

                          Znam za site-veliki sam fan 205-ice;
                          srodio sam se sa svojom.

                          Comment

                          • PUG405
                            CBC Član
                            • 28.09.2007
                            • 23
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by CannoN
                            85KS TU3S. Ono S je zbog drugacije bregaste i weber dvogrlog carba. Blok je potpuno isti pa ne vidim sta bi moglo da se raskanta promenom glave?
                            Blok je isti, ali dobar deo delova nije. Može se naći u katalogu, različite su oznake za ležajeve, klipnjače... Mnogo veća naprezanja trpe i M i S i A varijante TU3, nego bazični motor. Ne trpe takve konverzije ni novi delovi sumnjivog kvaliteta, a tek da se tako nešto radi na motoru koji je ko zna koliko prešao... Imao sam priliku da vidim kako izgledaju delovi 10.000km posle generalke, bolje su izgledali fabrički koji su izdržali preko 200.000km. Samo zato sumnjam u izdržljivost takvog motora, inače da je novo, ne bi bilo previše problema.

                            Comment

                            • CannoN
                              CBC Senator XXL
                              • 15.09.2007
                              • 485
                              • Beograd

                              #15
                              Nisam mislio da je tako,

                              Koji je motor kod tebe?

                              Comment

                              Working...
                              X