PSA Motor 1360 ccm ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    #91
    Video sam skoro BX sa MI16.
    Izgleda da njemu usisna grana nije pravila problem - kaze decko da je stao motor bez prepravki.
    Cuje se opasno - nisam se vozio.

    E da, lik mu je ugradio venturi plin i ujebo stvari naravno.
    Skinuo ga je ubrzo.

    Kaze da dere sve na putu i da auto ide nezdravo.

    Po motor je is`o napolje i dovez`o ga je sa 405icom.

    Hvala PSA na plocicama kaze

    ----

    Da li ste razmisljali koliko razvodnik moze da utice na performanse?

    Gledam u autodati i poprilicno se razlikuju kod TUa.

    Comment

    • Veseli
      CBC Veteran
      • 23.09.2005
      • 107
      • Vreoci

      #92
      Ja lično mislim da nema svrhe čačkati bilo šta ako je motor u stock stanju. Onako, kako je fabrički podešen, uglavnom je najbolje podešen. Tek kad se nešto modifikuje, eventualno je potrebno čačkati oko razvodnika, kako bi se izvukao maksimum iz te modifikacije. Npr izmene bregaste, povećanje-smanjenje kompresije, drugo gorivo itd, što i jestu glavne razlike između raznih TU, pa su samim tim morali i drugačije razvodnike da postavljaju. Ono što bi u slučaju nas sa foruma dalo smisao nekom podešavanju jeste prilagođenje na plin. Glavna stvar je podesiti vakumsku korekciju predpaljenja, tako da se pomera još više unapred na većim obrtajima. Ali onda treba izvršiti prilično složene proračune, kako se ne bi radilo na osećaj nego tačno kako treba, a za tako nešto je potrebno i majstorsko i inženjersko znanje. Ko uspe da uradi sve kako treba, svaka mu čast, ja sam pokušavao jedno vreme i dobijao probleme sa preranim detonacijama i sl. tako da sam na kraju odustao. Iako me elektronika kod automobila iritira svojom nepouzdanošću, za ovakve stvari je zakon.

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #93
        Nisam mislio na nikakvo cackanje vec na zamenu celog, kao karb kada stavljas od jaceg modela.

        Siguran sam da bi TU1 motor imao koristi od TU3 razvodnika mada sam isto ubedjen da ne bi imao koristi od TU3S jer glava motora a prvenstveno bregasta ne bi podrzale max. sirenje tegova na 6400rpm kod TU3S razvodnika jer TU1 motor moze samo na leru da se zavrti toliko;
        valjda moze.

        Kako mozes da utices na vakumsku korekciju pretpaljenja?
        Imam jedan rastavljen razvodnik kod kuce i ne vidim nigde mesta prepravkama na tom gornjem delu gde je smesten mehanizam.

        Uskoro se upustam u servis membrane na pomenutom uredjaju,
        imas li neka iskustva sa tim?

        Comment

        • Veseli
          CBC Veteran
          • 23.09.2005
          • 107
          • Vreoci

          #94
          Čak i ako bi bilo nekog poboljšanja, teško da bi moglo da legne kako treba. Nut (prorez) na bregastoj uglavnom nije pod istim uglom, tako da bi totalno poremetio ugao paljenja, pošto štelovanje ne ostavlja prostora da se kompenzuje nekih 20-40 stepeni koliko se uglavnom razlikuju. Za primer se razlikuje nut na 1.4c i 1.4i motorima u 405, pa čak nije isti ni na svim 1.4c.

          Može da se podešava tako što ćeš naći najbolju tačku odakle da vučeš podpritisak. Upravo tražim negde torrent sa programom koji vrši kompleksne simulacije ponašanja gasova u usisima i izduvima motora, pošto sam eksperimentalnom metodom dobio jedino par rupa na usisu. Prilično je komplikovano, pošto ne sme da se ide u napred na niskim obrtajima zbog ranih detonacija, pa moraš da kompenzuješ to što uradiš za niske obrtaje, ali da ipak ostaje efekat na visokim. Ja za ovo nisam našao iole pristojno rešenje, tako da sam privremeno odustao od budženja.

          Nisam imao priliku da sređujem membranu, uglavnom najpre počnu da puštaju ulje, a onda je najbolje da ga baciš i staviš drugi.

          Comment

          • CannoN
            CBC Senator XXL
            • 15.09.2007
            • 485
            • Beograd

            #95
            Kakvo ulje iz membrane?

            Gde da nadjem vakum uredjaj a da nije u paketu sa razvodnikom kome opet taj mehanizam ne radi, posto kod vecine ne radi zbog lose membrane?
            Mislis da ima u nekoj prodavnici? Rado bih kupio.

            Sto se tice razvodnika:

            Svi razvodnici sa karb TUa su kompatibilni sto se tice prikljucka. Cak i onima koji imaju drugacije bregaste prikljucak tj. zavrsetak bregaste je isti.

            TU motori sa "injectorom" imaju drugacije paljenje u odnosu na karb modele pa nisu kompatibilni niti imaju vakum korekciju pretpaljenja.
            -----
            Ja 7-8 godina unazad imam po neki TU(u razlicitim karoserijama) na raspolaganju i svasta sam experimentisao - stalno mi je bila dostupna gomila delova sa razlicitih varijanti TUa.
            Sa razvodnicima i karbovima se najjednostavnije "fabricki" menja set-up ovog motora.
            Sledeca laka intervencija je menjac - stvarno je veliki izbor a svi su kompatibilni.
            ----
            Ovo da busim usis u potrazi za najboljom tackom podpritiska mi nikada ne bi palo na pamet

            Comment

            • Veseli
              CBC Veteran
              • 23.09.2005
              • 107
              • Vreoci

              #96
              Za puštanje ulja sam mislio na razvodnik i onaj semering u njemu, ali ja obično pričam tako da je samo meni jasno na šta tačno mislim. Što se tiče membrane teško ćeš nešto naći. Misliš li da kod nas neko proverava koliko se pomera predpaljenje sa obrtajima? Nije ni naštelovano!

              Mada se retko sreću, ima jedna serija 405 sa TU motorima koji su išli u BX-a. Nema ih ovde mnogo zato što su glavnom bili za UK tržište, pa su morali da zadovolje tada oštrije engleske norme za izduv. Pričam ovo zato što imaju totalno drugačiju konfiguraciju bregaste, paljenja i zazora ventila i razlikuje im se i taj prorez na bregastoj (i imaju 72KS). Znam zato što sam se opekao kupivši ga za sebe na otpadu pre 5 god. Vratim se na otpad, tražim da vidim odakle je skinut, misleći da me je prešao i dao mi ko zna sa čega, kad jeste 405, jeste 1.4c motor, ali ne liči mnogo na moj. Nema ga ni u jednom katalogu, našao sam podatke jedino u Laser-u. I to nije jedina mala serija. Mi16 ima 7 modifikacija ne računajući 4X4, a retko gde se mogu pronaći podaci za Mi16 uopšte.

              Comment

              • mance
                CBC Veteran
                • 24.07.2006
                • 185
                • Beograd

                #97
                A gde stoji termodavac kod TU5 na 306-ici 2000godiste? Jel moguce da je sa prednje strane?

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #98
                  Moguce je.

                  Pogledaj na mestu gde crevo hladnjaka ulazi u glavu motora.

                  To je sa prednje leve strane motora gledajuci iz vozackog sedista.

                  Valjda na taj termodavac mislis?
                  Mislim da je kod svih TUa to isto reseno.

                  Proveri pa javi.

                  Comment

                  • Veseli
                    CBC Veteran
                    • 23.09.2005
                    • 107
                    • Vreoci

                    #99
                    Kao što CannoN kaže, na priključku za crevo, sa gornje leve strane motora (kad gledaš u motor sa desne). Nije kao na starim tipovima odmah napred, nego malo sa strane i uvučeno. Evo sličica.

                    Comment

                    • bax76
                      CBC Senator XXL
                      • 07.11.2006
                      • 605
                      • BG

                      Uspesno sam zamenio filtere ulja, fiter vazduha, zajedno sa uljem na svom Pug 309 1.4 TU.
                      Kljuc koji mi je omoguci da skinem cep kartera je 24. Sve je proslo malo masno, ali bez vecih problema. Hteo sam da pitam poznavaoce dve informacije, kakve se podloske stavljaju na sraf cepa kartera ako ubuduce budem menjao sam.

                      A drugo pitanje posto je mastan oko onog poklopca ventila razmisljam se da sam zamenim dihtung poklopca.
                      Da li neko ima neki savet oko toga kako to izvesti. Cini mi se da nije mnogo komplikovano...

                      Comment

                      • Veseli
                        CBC Veteran
                        • 23.09.2005
                        • 107
                        • Vreoci

                        Ide bakarna tanka podloska, imas ih na buvljaku na Novom Beogradu, mada nije nužno da ih menjaš svaki put, ako ne pušta ulje.

                        Za dihtung poklopca ventila: od alata ti treba: ključ 13, može i gedora, šrafciger i nož; odviješ ona dva šrafa; ako ti je držač kablova pričvršćen na poklopac (mislim da jeste), skineš ga; skineš poklopac; ako poklopac neće da siđe, oštrim šrafcigerom ili nožem odvoji dihtung od glave; kad skidaš dihtung sa poklopca, pazi na prste, ivica dightunga je oštra; očisti ivice na glavi i poklopcu od ulja, najbolje je alkoholom, pošto najbrže isparava i ne ostaje ništa; nanesi silikonskog dihtung lepka (ima raznih, najbolji je onaj zlatasti, mada može i crveni, ima ih svaka prodavnica delova) u prorez u dihtungu i namesti ga na poklopac; nanesi silikon u tankom sloju na glavu i na dihtung i vrati poklopac na svoje mesto; nemoj mnogo da stežeš šrafove, da ne bi pukli odbojnici; sačekaj MINIMUM dva sata da se silikon zasuši; završio si posao. Neko će ti reći da ne stavljaš silikon, ali obično kad se ne stavi, posle par meseci opet procuri ulje. Uzrok je deformacija poklopca, koji vremenom ne pritiska dihtung dovoljno.

                        Comment

                        • bax76
                          CBC Senator XXL
                          • 07.11.2006
                          • 605
                          • BG

                          Hvala na uputstvima, eto meni nove zanimacije kad malo ugreje napolju... Kao bonus na promenu ulja i filtera vise mi se ne pali ni check engine lampca, verovatno sam uspit nesto dotegao

                          Nego Veseli jel su ti stigli oni prirucnici?

                          Comment

                          • Veseli
                            CBC Veteran
                            • 23.09.2005
                            • 107
                            • Vreoci

                            Jesu, jesu, hvala. Stigao sam i da ih pregledam. Ja imam priličan broj manual-a, pa ako nekome treba nešto i ako imam, javite na pm da šaljem.

                            Check engine sija zbog raznoraznih stvari i često bude neka sitna stvar, i reši se čak i samo od sebe.

                            Comment

                            • CannoN
                              CBC Senator XXL
                              • 15.09.2007
                              • 485
                              • Beograd

                              Ja sam promenio taj dihtung poklopca motora bez koriscenja silikona pre 70000km i odlicno drzi. Cak je dva puta skidan posle toga radi stelovanja ventila.
                              Ne pusta nigde.

                              Ako ga zaheftas silikonom neces moci da ga skines bez da unistis dihtung.

                              Moras da razmislis hoces li stelovati ventile jos neki put?

                              Comment

                              • mance
                                CBC Veteran
                                • 24.07.2006
                                • 185
                                • Beograd

                                Originally posted by Veseli
                                Kao što CannoN kaže, na priključku za crevo, sa gornje leve strane motora (kad gledaš u motor sa desne). Nije kao na starim tipovima odmah napred, nego malo sa strane i uvučeno. Evo sličica.
                                Zar nema negde na hladnjaku? Na ZX-u mi je ispod gornjeg creva za antifriz a na 306 je na tom mestu neki cep? Vi pricate o onom ECT senzoru? Jel on pali ventilator?

                                Comment

                                Working...
                                X