PSA Motor 1360 ccm ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    #61
    Ume i meni da prebaci 10l po gradu... pogotovo zimi...

    Comment

    • LEZA
      CBC Senator
      • 10.08.2007
      • 280
      • Beograd

      #62
      Meni mislim da ne prebacuje 10 litara ali je uvek oko 10 tako da je to izgleda tako. . .Inace ja mislim da polusintetika vise prija nasim motorima,sem toga bolja je polusintetika i sintetika od mineralnog bilo kog ulja. . .Dakle ja sam ipak vise za polusintetiku. . .

      Comment

      • vlnikolic
        CBC Član
        • 09.07.2007
        • 97
        • Zemun
        • Honda Jazz 1.4 iDsi

        #63
        Ja doduse imam TU5 1.6 16V ali mislim da je polusintetisko ulje sasvim ok u uputstvu kazu da su to odgovarajuca ulja i to esso ultra 10W40. Sto se potrosnje tice, posto vozim na gas, u toku zime je oko 10l u gradu na otvorenom oko 8.5 i normalno benzin koji potrosi dok se auto ne zagreje da bi presao na plin a to je oko 1-1,5km. Za oko 10000km koliko sam presao dosad na plinu(oko 7 meseci) prosek je oko 9l.

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #64
          Strava je taj TU5;
          da se ubaci u 205icu isla bi k`o veliki GTI a opet bolje

          Sta mislis o tome LEZA?

          Comment

          • LEZA
            CBC Senator
            • 10.08.2007
            • 280
            • Beograd

            #65
            Mozda bi i isao,ali bi i kostao ko Svetog Petra kajgana razmisljao sam i o tome i o rallye-u iz 106 ipak mozda je bolje GTI , ne znam bas da li bi isao bolje od 130 ks GTIa navijam za 130 ks GTI a vi? Jes da je ovo TU ali ipak je 1.9 GTI mala zver A u 206ici je taman nekako . . .

            Comment

            • mance
              CBC Veteran
              • 24.07.2006
              • 185
              • Beograd

              #66
              Meni citroen ZX sa TU3 motorom od 75ks trosi oko 7-8l benzina, a pug 306 sa TU5 98ks oko 9l benzina ili 10-11l plina.
              LEZA@
              Bolje se vrti TU lakse komponente motora.

              Comment

              • LEZA
                CBC Senator
                • 10.08.2007
                • 280
                • Beograd

                #67
                Moja racunica je vrlo jednostavna,600 evra me kosta da kupim GTIjev motor sa svim instalacijama,po toj logici TU5 koji je noviji moderniji bla bla bla mislim na ovaj od 110ks bi me kostao nekih 1000 evra sa svim instalacijama,a za tu razliku 400 evra mogu da kupim bregastu na primer pa ce i XU da se vrti lepo Slazes se?
                U jedno sam siguran sa tim 1.6 16v 205ica bi isla sjajno,mnogo bolje od 206ice jer je ipak razlika u tezini,ali opet mislim da bi GTI isao bolje. . .Ispravite me ako gresim, i mene to interesuje

                Comment

                • CannoN
                  CBC Senator XXL
                  • 15.09.2007
                  • 485
                  • Beograd

                  #68
                  Taj 1.9 ima dosta obrtnog momenta u svim rezimima,

                  Meni bi najzanimljiviji bio TU24 i to onaj sa karbovima i 103ks. To je skroz drugi dozivljaj u odnosu na GTI a performanse su slicne.

                  Comment

                  • LEZA
                    CBC Senator
                    • 10.08.2007
                    • 280
                    • Beograd

                    #69
                    Joj ne pominji mi Tu 24 sve sam prevrnuo ne bi li nasao taj motor nema ga nigde a osecam kad bih ga nasao da bi bilo ubijanje od cene . . .

                    Comment

                    • Veseli
                      CBC Veteran
                      • 23.09.2005
                      • 107
                      • Vreoci

                      #70
                      TU5 16V je "oversquare" konstrukcija (78.5mm x 82.0mm) i ne može se vrteti bolje od XU5 GTI koji je "undesquare" (83.0mm x 73.0mm) tj manji mu je hod od širine klipa, bez obzira na savremenije materijale i lakše komponente. Ako mi ne verujete, pogledajte negde specifikacije motora, videćete da je po pitanju turaže bolji GTI, ali i potražite na stranim Pežo forumima, bilo je postavljanja 16V glave sa Mi16 i Motronic-a na 1.6 XU motore, postizano je >130KS na 6700 obrtaja. Uz još par modifikacija (neizbežno olakšavanje radilice) izvlačeno je 160KS na neverovatnih 7500 obrtaja! U suštini, XU5 i XU9 motori su isti. Razlikuju se samo radilica i klipnjače, zato je XU grdosija u odnosu na TU. Zbog svega navedenog GTI sa prilično lošijim ubrizgavanjem i upola manje ventila izvlači gotovo istu snagu, ali na većem broju obrtaja i sa mnogo manjim maksimalnim obrtnim momentom. Tako da je razlika između prenosa u menjaču na jednom i na drugom motoru ogromna.

                      Bez ikakvih modifikacija, TU je bolji, zbog viševentilske glave i boljeg ubrizgavanja, kao i zbog boljeg podnošenja opterećenja, ali ima i manju otpornost na iživljavanje na visokim obrtajima i manje su mogućnosti za povećanje snage. Ako se motor često vrti na preko 6000opm daleko je manje habanje na XU motoru, pa ako vidite neki XU sa 400.000km, nije to ništa čudno. Najveći nedostatak XU je potrošnja, kao i lošije ponašanje pod većim opterećenjem. Uzevši u obzir da je TU savremeniji, ako se ima dovoljno keša, sigurno je bolji izbor, ukoliko se ne planira nikakva dorada.

                      Ja sam imao u planu modifikaciju 1.6 motora, jer bi osiguranje bilo isto (ne prijavljuje se povećanje snage), a takse su niže za 1.6, nego za pravi Mi16. Pogotovo od 1. januara, od kad su takse prilično skočile. Međutim, motor koji sam besplatno nabavio, iako ispravan, ne zadovoljava svojim stanjem, da bi se nešto ovako na njemu radilo, dok se ne izvrši generalna, a ja sad nemam ni vremena ni novca, pa ostaje za kasnije.

                      Moja preporuka, ako ćete već nešto da radite, a da vas registracija ne košta 30.000 svake godine, je da potražite XU5 i to isključivo iz 205 !NE! GTI, jer su oni mnogo očuvaniji nego iz 405, 205GTI ili nekog Citrusa, pa na njega montirate glavu i ubrizgavanje sa Mi16 (srećno vam bilo u potrazi, ja za skoro godinu dana nađoh samo jednu). Podrazumeva se da se glava i motor obavezno sređuju, kako bi ova modifikacija bila dugotrajna. Zatim mora se malo smanjiti stepen kompresije, jer bi (za ovo nisam 100% siguran) bio oko 11.5:1, ali se može rešiti i ugrađivanjem gasa, koji je otporniji na detonacije nego benzin ili da se toči 98 oktana. Ovim putem se za nešto manje od 1000 evra sa svim troškovima dobija makar 130KS i neviđeno živahna i žilava mašina, koja gazi manje od 8s do 100km/h.
                      EDIT: Da dodam još samo da je odgovarajuću 16V glavu i neke delove moguće naći i na BX GTI 16V, ali i njega je isto teško naći.

                      Comment

                      • CannoN
                        CBC Senator XXL
                        • 15.09.2007
                        • 485
                        • Beograd

                        #71
                        Fora sa TU-om je sto ne mora mnogo da se vrti - ovaj bazicni od 65ks(TU3) ostvaruje max. momenta na 2200rpm, sto je k`o kod dizela i uparen je sa najduzim prenosom u TU gami. Francuzi su ga cak stavljali i u 405!

                        TU3S razvija snagu mnogo linearnije ali zato ima najkraci prenos u TU gami, ustvari deli isti prenos sa TU24 koji se pak vrti nezdravo-vise od bilo kog serijskog XU-a.

                        Comment

                        • demios
                          CBC Član
                          • 03.12.2007
                          • 76
                          • Beograd

                          #72
                          Originally posted by CannoN
                          Da je moderniji ne bi vise bio TU.

                          Moderniji je samo sistem ubrizgavanja goriva(ne u varijanti 75ks).

                          Demiosu se to izgleda ne probija do svesti ali ce zato probiti po novcaniku
                          Hehehehe, nisam ja hteo TU iz 206-ce zato sto mislim da je moderniji Neki su me savetovali da bi on trebao da bude u boljem stanju od TU iz 205-ce i to je jedini razlog. Pored toga obozavam karburatore

                          Ostalo je sada da premerim kompresiju u Panteru, to bi trebalo ove nedelje da se obavi, zatim da se otvori glava, da se zamene dihtunzi, eventualno ventili i da se izvuce iberlauf. Razmisljam i o Univerzalnom modifikatoru ili kombinaciji Wurth Motorol Additiv + Wurth sae 15w-40.

                          Meni i na plinu hoce da zaslajfuje na semaforu, ako brze pustim kvacilo

                          BTW. zar svecice ne bi trebale da se ciste malo cesce, s obzirom da plin teze razgradjuje masti od benzina? Neko rece da zbog toga, isto, nece ravnomerno da radi motor...
                          Peugeot 205GT '89.

                          Comment

                          • CannoN
                            CBC Senator XXL
                            • 15.09.2007
                            • 485
                            • Beograd

                            #73
                            Ja svecice ne cistim - menjam ih pri svakoj drugoj zameni ulja, tada i filter vazduha menjam.

                            U boljem stanju ce verovatno biti TU iz 206ice - to si u pravu.

                            Moj na plinu u najmanju ruku ide isto kao na benzinu.

                            Tebi ne?

                            Comment

                            • LEZA
                              CBC Senator
                              • 10.08.2007
                              • 280
                              • Beograd

                              #74
                              Ja svecice isto menjam nego veseli imam jedno pitanjce za tebe, posto ocigledno imas 1.6,interesuje me da li bi mozda mogao da nabavis menjac od 1.6 GTIa ne znam koja je oznaka. . .Ali bi mi trebao za ono sto radim ja na svojim kolima. . . I jos nesto TU iz 206 moze biti u dobrom stanju ali zato sto vlada takvo uverenje mu je veca i cena,mislim da mozes da nadjes ok TU i iz 205 za manje pare 200 evra mislim da je komplet ali nisam siguran. . .Imam jos jedno pitanje,koja je razlika izmedju TU iz 106 rallye i 205 rallye ?Milsim na onaj 1.3 iz 106ice,neko mi je rekao da ne moze da se stavi taj TU u 205 pa me interesuje zasto. . .Dobro dobro imam 2 pitanja, TU24 izvlaci iz 1300ccm 103 konjica,koliko je pouzdan taj motor? Jel uopste ima neko iskustva sa tim?

                              Comment

                              • demios
                                CBC Član
                                • 03.12.2007
                                • 76
                                • Beograd

                                #75
                                Ide on fino na plin, ali se primeti razlika kada ga prebacim na benzin. Sigurno je razlika 15% u odzivu gasa. Kada se proveri auto videcemo sta je ciniti, jer skoro sigurno ventili zezaju. Nekada kada dodam gas jace (recimo u 4. brzini) on kao da malo posustane pa onda ubrzava.

                                BTW, koje svecice da koristim za plin na Tu3s?

                                P.S. Ja sam bio zvao nekog lika koji se reklamira u Halo oglasima i pitao ga za TU3 motore i cena je bila oko 160e za 140k km motor, navodno iz Svajcarske. Mada meni to sve smrdi.
                                Peugeot 205GT '89.

                                Comment

                                Working...
                                X