RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke
Collapse
X
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Da li je neko mozda stvaljao za osvetljenje tablice led diode!? Interesuje me da li ce prijavljivati gresku i da li je bolje uzeti obicne ili smd!?
Ako ima pozitivnih iskustava gde se imaju kupiti kvalitetne i po kojoj ceni otprilike!?
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Originally posted by markofpi View PostDa li je neko mozda stvaljao za osvetljenje tablice led diode!? Interesuje me da li ce prijavljivati gresku i da li je bolje uzeti obicne ili smd!?
Ako ima pozitivnih iskustava gde se imaju kupiti kvalitetne i po kojoj ceni otprilike!?
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Sto se tice dioda, ja sam stavio nazad na table i napred na pzociju plave, kod mene ne izbacuje gresku(ph1) dok su mi u servisu rekili da na ph2 izbacuje, jer diode imaju manji napon. Imas da pazaris PILOT: zute, crvene, plave i bele, oko 660rsd, takodje mogu da se stave i u unutrasnje osvetlenje vozila.
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Pogledajte ovde http://www.hidxenon.rs/default.asp?T=20&G=627&NIVO=11&N=Auto Led Svetla - Poziciona svetla&Page=1
E da, danas sam pazario EXIDE 72A 720AN , cisto da ne bih opet morao da resetujem racunar, akumulator mi je bio preslab
Last edited by cale; 06.10.2011, 19:56.NE KITI SE TUDJIM PERJEM
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Originally posted by SerbianHero View PostSto se tice dioda, ja sam stavio nazad na table i napred na pzociju plave, kod mene ne izbacuje gresku(ph1) dok su mi u servisu rekili da na ph2 izbacuje, jer diode imaju manji napon. Imas da pazaris PILOT: zute, crvene, plave i bele, oko 660rsd, takodje mogu da se stave i u unutrasnje osvetlenje vozila.
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Da, da SMD.
Model sa ovog kataloga sa oznakom W5W ide na poziciju a C5W idu na tablice i unutrasnje svetlo.
http://www.hidxenon.rs/default.asp?T=20&G=627&NIVO=11&N=Auto Led Svetla - Poziciona svetla&Page=1
Comment
-
-
Odg: Re: RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke
Originally posted by saxphotos View PostOpet ja i moji problemi
Ovaj put je moglo biti poprilicno ozbiljno. Kratak spoj na krovnom svetlu iznad zadnjeg sedista. Izgorela instalacija duz celog krova sve do osiguraca srecom nije bilo vatre. Sve je sanirano monritano novo zadnje svetlo cela instalacija zamenjena...
Medjutim dijagnostika prijavljuje jos jednu gresku! Prijavljuje da napajanje na MAP senzoru nije ok. Merili su ima ok napon... pritisak turbine je ok... Probali dva druga map senzora jedan kinez jedan orginal medjutim greska je i dalje tu. Dalje je ostalo da se pregledaju instalacije i poslednja solucija da sa kompjuterom nesto nije ok
Da li je neko imao slican problem ?
I da napomenem u voznji nema nikakvih problema.
Turbinu skinu i imaju sta da vide remontovana je ranije i kad su je vracali dihtung su naopako okrenuli tako da je otvor do pola bio zatvoren gumom nije imala full protok. Odneli je u servis ocistili i ustanovili da je ipak ok! taj rad od nekih mesec dana na maksimumu nije ostavio posledice. Ipak su je ispeskarili, balansirali i ponovo sastavili. Sad se ceka interkuler koji stize u ponedeljak pa da opet provozam moju sivu ladju
Sve u svemu delovi za veliki i mali servis ~30.000 din sve iz orginala, Interkuler ~18.000 remont turbine ~5000 + ruke koje nemam pojma koliko ce izaci
Evo i slicica gde se vidi koliko se interkuler naduvao
Last edited by saxphotos; 08.10.2011, 20:07.
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Turbina se pokreće izduvnim gasovima i ne može da "radi punom snagom bez obzira koliko se gasa da". Takođe, turbina nema kočnicu, pa da nešto može da je usporava. Ona se jednostavno uvek vrti onoliko brzo koliko je pritisak izduvnih gasova pokreće. Ukoliko je turbina sa varijabilnim krilcima, onda se njima može regulisati potisak, ali sa ciljem da turbina počne da puni što ranije, tj. na što manjim obtrajima motora.
Višak pritiska turba se reguliše pop-off ventilom, a ako on ne radi, tj. ako pritisak nadpunjenja pređe zadate fabričke vrednosti, pojavljuje se greška na instrument tabli. Svaka dijagnostika (za ovo čak i nije neophodan renault clip) može da prikaže pritisak nadpunjenja u real-time. U ranijem mailu si i napisao da je pritisak turba ok. Ne znam šta ti tačno to znači, tj. da li znaš tačne vrednosti. Kod mene u vožnji ide do 1,4 bar.
U slučaju kontinuiranog povećanog pritiska, prva žrtva može da bude motor, a ne turbina.
Sa tim što si napisao se apsolutno ne slaže da je neki otvor bio zatvoren dihtungom i da zbog toga turbina nije imala "full protok". Ne znam da li si mislio na izduvne gasove, ili na kompresovan vazduh.
Naduvavanje interkulera je poznat problem na lagunama do 2003. godišta. Posle toga su montirali ojačanja koja sprečavaju IC da se naduva.
Sve u svemu, sumnjiv mi taj majstor i njegova dijagnoza.
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Turbina definitivno nije radila kako treba jer se uopste nije cula. Milism nije se culo njeno zaletanje pri dodavanju gasa i usporavanje kada se gas pusti, A laguna je isla normalno (stim sto je auto dimio poprilicno kad se nacepi) sto znaci je radila non stop vecom i konstantnom brzinom. Dihting koji je okrenut sam i sam video i vidi se na turbini trag od njega on je u obliku trougla sa tri rupe kad se ispravno postavi otvor na njemu se poklapa sa otvorom na turbini nekij 3-3,5cm precnik ako se okrene naopako kao sto je bilo kod mene otvor turbine i otvor dihtunga se preklapaju na pola. evo slike sa neta kako izgleda otprilike deo gde je taj dihtung
Greska na isntrument tabli je bila prisutna non stop "Fault in fuel injection" na dijagnostici jedina greska koju je video renauult clip je bila da davac pritiska turbine ne radi. Probano je sa novim iz orginala sa polovnim orginalnim i sa novim iz zamene i greska je bila ista. Pregledom istalacija nasli su da je kabal jedan prikljesten i probijen kad su to sredili greska je nestala a turbina pocela da radi kako treba (da se cuje zaletanje...) Ona je skinuta i reparirana cisto iz preventivni razloga.
Ne vidim razlog za sumnju u majstora. Odrzava mi vozila nekih 4-5 godina i zadovoljan sam sa njim. Trudi se da me provede kroz ceo proces popravke kad nesto ustanovi da nije ok zove me da dodjem da vidim sta kako i zasto se to deshava... Nije kao drugi da odradi sve smrsi sta je radio lupi cifru i to je to.
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Kažeš da se turbina nije čula, a da je auto išao dobro i da je radila non-stop punom snagom.
1. Nemoguće je da turbina radi non-stop većom i konstantnom brzinom, to sam pokušao da ti objasnim u prethodnoj poruci. Nju ne pokreće nekakav motor, pa da tako nešto bude moguće.
2. Turbina ne mora mnogo da se čuje da bi radila dobro. Kod mene se jedva primetno čuje a radi odlično.
i
3. Majstor ne sme da daje dijagnozu na osnovu sluha. Za te stvari se priključi kompjuter, provoza se auto i vidi se tačno koliki je pritisak punjenja turbine. Ako je dobar, ne diraš ništa, ako nije - tražiš uzrok. Kod tebe verovatno pritisak nije bio dobar zbog tog loše montiranog dihtunga. Pogrešno montiran dihtung je svakako problematičan i to je moralo da se popravi. Ovaj se nalazi na izduvu, i sigurno je sprečavao da se turbina pogoni optimalno, a istovremeno je i opstruirao izduv motora. Moje mišljenje je da je turbina konstantno davala niži pritisak nadpunjenja u odnosu na ono što je ECU u motoru "očekivao". Verovatno je to i bio uzrok pojave dima, a i toga što se turbina nije čula, jer se vrtela na manjim obrtajima od onih za koje je projektovana.
Kad se već demontira turbina, onda je to idealna prilika da se proveri da li postoji neki kvar na njoj. Već na dodir može da se oseti luft u ležaju i ako je postojao, onda je svakako trebalo remontovati turbinu. Bolje nego da se čeka da napravi veću štetu. Znači, potpuno podržavam preventivni remont. Tako je i jeftinije i sigurnije.
Dakle, kao zaključak, ne sviđa mi se kod tog majstora to što (kako mi se iz tvoje priče čini) nije proverio tačno koliki je pritisak turbine pre rada i što ti je pogrešno objasnio da je turbina pravila konstantno povećan pritisak, jer to nije moguće.
U svakom slučaju, ako si ti zadovoljan majstorom, onda ko sam ja da te ubeđujem da ga menjaš!
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Uskoro me ceka i zamena prednjih amortizera imate li neke preporuke savete... kako im se krecu cene...?
Jedino sto znam da ne zelim mnogo tvrde ne volim te sportske varijante... zelim da limuzina ostane limuzina
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Kako znaš? Jesi li bio na dijagnostici, ili osetiš u vožnji? Pređena kilometraža ne znači mnogo. Dobri amortizeri mogu da nadžive vozilo. A loši da ga pokopaju! Usput, sigurno si čuo o serviserima, koji vrše reparaciju amortizera, veoma kvalitetno, ali ja sam uvek za nove.
Comment
-
-
Odg: RENAULT LAGUNA II - iskustva - EP II
Da li neko zna čemu služi ručica na vozačevom sedištu sa desne bočne strane.Kod mene su kožna i električna podešavajuća sedišta,a ova pomenuta ručka ide u polu krug /180 stepeni/.ali nema nikakav efekat kada je pomeram.
Comment
-
Comment