RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Kod lagune nije potrebno, ali menjač u neutralnom položaju i pedala kvačila otpuštena (depressed). Dobro je pritisnuti pedalu kočnice, radi provere pritiska u servo sistemu.

    Koliko obrtaja imaš na praznom hodu odmah nakon starta? Da li variraju i koliko nakon minut-dva rada u mestu? Koliko rpm na leru nakon zagrevanja motora?

    Comment

    • optimus
      CBC Član
      • 23.03.2013
      • 11
      • modrica
      • laguna2,1.9dci,107ks

      okey,mada nikad i ne drzim u brzini(mislim zasto drzat u brzini kad ima rucna)!a kako sam ja primjetio kad su nize temperature(ovako"od oka") od 5*C pa na nize na 970 obrtaja,a kad su wise temperature na nekih 930 obrtaja pa onda nakon nekog wremena spadne na 900 obrtaja i tako radi bez ikakvih variranja i u stanju choka i na leru-zbog radi cega to pitas!?

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        Zato, što neke greške, koje se jave prilikom hladnog starta - kompjuter "ne pamti". Iste se odražavaju na rpm, jer kompjuter vrši korekciju broja obrtaja motora, zavisno od podataka, koje prima od pojedinih sondi, kao na primer temperature rashladne tečnosti. U startu, veliku ulogu ima i stanje baterije (accu).

        I pritisak u servo uređaju, odražava se na broj obrtaja, a ima veze sa kvačilom, pa time, moguće i sa tvojim problemom. Kočiona tečnost, veoma je hygroskopna, pa je treba kompletno menjati u propisanim intervalima, jer gubi na kvalitetu. Kod lagune je preporučeno SAE J 1703 dot 4.

        Pokušaj, pre starta, pet puta da "nadrukaš" kočnicu! Mora biti veoma tvrda. Ne sme, da propada! Pritisni pedalu kočnice i startuj motor. Pedala mora glatko da klizne, jer je servo pumpa aktivirana. Da li, nakon toga, imaš opisani problem?

        Comment

        • mazzy
          CBC Veteran
          • 25.07.2010
          • 164
          • Sarajevo

          pa i u mene se to desava. Kada se auto zagrije, normala obrtaji. I kod dosta drugih auta sam to vidio....a par puta sam primjetio da, kada zakocim i drzim kvacilo stisnuto, znaju obrtaji ispod 900 pasti... najvise kad brzo stanem, na semaforu... Kad auto skroz stane vrate se u normalu.

          ps: mene interesuje kakva je ona mreza na auspuhu? krenuo danas da kupim kad mi onaj 2-3 izbaci... kakva je ova u lagune? duzina? precnik?
          Last edited by mazzy; 29.03.2013, 16:40.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            Originally posted by mazzy View Post
            ... kakva je ona mreža na auspuhu?... kakva je ova u lagune? dužina? prečnik?
            Ekspanzioni članak! Zavisi, o kojoj laguni se radi, godištu i modifikacijama izduva. Najbolje, izmeriš, dužinu i prečnik cevi. Zamenu bih prepustio nekom auspuh servisu, jer kod nekih laguna treba rezati cevi.

            Comment

            • markofpi
              CBC Senator XXL
              • 27.07.2006
              • 1552
              • Bezanijska Kosa

              Originally posted by mazzy View Post
              pa i u mene se to desava. Kada se auto zagrije, normala obrtaji. I kod dosta drugih auta sam to vidio....a par puta sam primjetio da, kada zakocim i drzim kvacilo stisnuto, znaju obrtaji ispod 900 pasti... najvise kad brzo stanem, na semaforu... Kad auto skroz stane vrate se u normalu.
              Ovo se i meni povremeno desava...u cemu je caka?

              Comment

              • mazzy
                CBC Veteran
                • 25.07.2010
                • 164
                • Sarajevo

                @Franjo, laguna 2004 1.9 dCi . Ma cuje mi se vec godinu i pol, ignorisao sam ... al dosadilo pa otisao majstoru. on mi rekao da kupim, zamjenit ce bez problema. Ja otisao da kupim, kad mi izvadi 3 velicine,

                @markofpi, ne znam zaista... nije mi neki problem i vrlo rjetko se desava. Onako bezveze sam spomenuo kad je prica o tome bila...

                Meni je lagunica k'o lampa... samo imam neki problem mjesecima, cuje mi se ispod nesto.

                Ujutro kad je hladno, kad upalim auto kucne naprijed...a kad u krivine udjem ili preko lezeceg (znaci, kad trznem) zacuje se ispod suvozacevog sjedista, a nekad nazad .... I isao majstoru da digne auto, da provjeri auspuh i nosace auspuha (to mi najlogicnije bilo) i ispostavilo se da nije to ... jos ne znam shta je .

                Comment

                • UkiMazda
                  CBC Senator XXL
                  • 16.11.2007
                  • 444
                  • Beograd
                  • Alfa 156 2.0TS

                  Suma sumarum, da sad hocu da kupim lagunu 2, 1.9dci, pre restajlinga od 2005.godine, od kojih godista bi mi preporucili?
                  Da li im po "pravilu" bas nesto krupno crkava, npr zamajac, dizne, turbina ili nemaju tih problema? Da li je oprema pouzdana, npr tempomat, navigacija i slicno?

                  Vidim da je tema bas razradjena, ali ovo bi bio i jedan lep zakljucak ljudi koji su ucestvovali u diskusiji i verovatno bi buducim vlasnicima bio od koristi

                  Comment

                  • markofpi
                    CBC Senator XXL
                    • 27.07.2006
                    • 1552
                    • Bezanijska Kosa

                    Generalno Laagune posle 2005. god. su statisticki pouzdanije ali kako kupujes polovnjaka onda ti sve zavisi od toga kako ti se zalomi.

                    Comment

                    • optimus
                      CBC Član
                      • 23.03.2013
                      • 11
                      • modrica
                      • laguna2,1.9dci,107ks

                      "pa je treba kompletno menjati u propisanim intervalima, jer gubi na kvalitetu. Kod lagune je preporučeno SAE J 1703 dot 4.
                      Pokušaj, pre starta, pet puta da "nadrukaš" kočnicu! Mora biti veoma tvrda. Ne sme, da propada! Pritisni pedalu kočnice i startuj motor. Pedala mora glatko da klizne, jer je servo pumpa aktivirana. Da li, nakon toga, imaš opisani problem?"

                      u kojim intervalima je potrebno mjenjat?
                      ja sam izvrsio sve kako si reko,i sve i bude tako (nadrukam,bude tvrda,potone)iiiii onda lijepo klizne u brzinu okey znaci hoce,al ja ucinim sljedece,izbacim iz brzine i pokusam ponovo kad ono isti problem! i izvinjavam se sto prije u izjavi nisam napomenuo jer nisam htjeo previse da je sirim,tj.najvise mi prestavlja otpor kad hocu odmah nakon starta motora(normalno sa cekanjem da motor odradi chok) u rikverc da ubacim,sto to nije slucaj kod 1 brzine-jest da ima malkice otpora,al spram rikverca ni dovikalo,jer u rikverc uopce nece dok je ne "proradim"- il da ponudim rjesenje malo banalnije----> da kad ulazim u garazu da se parkiram u rikverc pa kad budem htjeo izac da izlazim naprijed a ne u rikverc

                      Comment

                      • optimus
                        CBC Član
                        • 23.03.2013
                        • 11
                        • modrica
                        • laguna2,1.9dci,107ks

                        i medjutim dok mi Franjo il netko drugi ne da odgovor na moje pitanje...
                        -pa najbolje je uzimat zadnju godinu tog modela,al kao sto se kaze uzimas polovno pa kakve srece budes(ne samo u vezi lagune to je opcenito za sva vozila tako)svako vozilo ima neke svoje mane,ja sto sam cuo da je u 2.2dci problem turbina i da je se 1.9 dci pokazao najbolje-samo kazem sto sam cuo tj.od vise ljudi! ev bas komsija mi ima tu 2.2dci i nedavno je radio turbinu ispo ga popravak 1 000 KM !

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          Originally posted by optimus View Post
                          ... Kod lagune je preporučeno SAE J 1703 dot 4...u kojim intervalima je potrebno mjenjat?
                          Naš Profesor expendable, pisao je u temi o motornim uljima. Koliko se sećam, dve-tri godine. Međutim, ni ovlašteni, specijalizovani servisi, ne pridržavaju se preporučenih (propisanih) rokova zamene, a to je, prilikom velikog servisa. Bolje opremljeni servisi za tehnički pregled, treba da imaju uređaj, kojim se ispituje kvalitet tećnosti (ulja za kočnice), na osnovu tačke ključanja. Različite su za ulje i vodu!

                          Sve u svemu, nećeš pogrešiti, ako izvršiš zamenu. Ako i ne otkloni problem sa menjačem, imat ćeš sigurne kočnice!
                          Last edited by Franjo; 30.03.2013, 15:27.

                          Comment

                          • optimus
                            CBC Član
                            • 23.03.2013
                            • 11
                            • modrica
                            • laguna2,1.9dci,107ks

                            okey,hvala!budem vidio da to odradim ,al uglavnom javit cu bude li kakvih promjena il eventualno neko rjesenje mog problema!

                            Comment

                            • Milenko
                              CBC Član
                              • 11.11.2008
                              • 75
                              • Beograd
                              • Reno Megan 3 1,5 dci

                              Ulje za kočnice se menja na 3 godine.Mislim da je jednostavnije promeniti u tom roku nego tažiti servis koji može da ispita kvalitet ulja.

                              Comment

                              • UkiMazda
                                CBC Senator XXL
                                • 16.11.2007
                                • 444
                                • Beograd
                                • Alfa 156 2.0TS

                                Originally posted by optimus View Post
                                i medjutim dok mi Franjo il netko drugi ne da odgovor na moje pitanje...
                                -pa najbolje je uzimat zadnju godinu tog modela,al kao sto se kaze uzimas polovno pa kakve srece budes(ne samo u vezi lagune to je opcenito za sva vozila tako)svako vozilo ima neke svoje mane,ja sto sam cuo da je u 2.2dci problem turbina i da je se 1.9 dci pokazao najbolje-samo kazem sto sam cuo tj.od vise ljudi! ev bas komsija mi ima tu 2.2dci i nedavno je radio turbinu ispo ga popravak 1 000 KM !
                                Hvala optimus i izvini sto kvarim nit vezanu za tvoj problem. Nesto sam poceo da razmisljam o lagunama 1.9dci od 120 ili 130 i kusur konja tu oko 2003 ili 2004 godista, pa me je zainteresovalo da li imaju bas neke standardne boljke kao sto se prica za fordov tdci motor da ima problema sa diznama, plivajucim zamajcem i ponekad pumpom. Ne znam samo da li je dovoljno jak motor od 120 konja za lagunu? Sto se tice ubrzanja i medjuubrzanja, 270Nm koliko ima laguna od 120 konja nije malo, trenutno vozim alfu 156 benzin+tng koja po fabrici ima 181Nm i 155 konja, pa me bas interesuje koji auto od ova dva je zivlji, ali naravno, moracu da probam neku pa da presudim
                                Primecujem da dosta ljudi kudi elektroniku i uredjaje, ali pretpostavljam da je i to vezano za odrzavanje i da je individualna stvar - od vlasnika do vlasnika.

                                Comment

                                Working...
                                X