Tecnost za kocnice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veljko
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2006
    • 476
    • Backi Jarak, NS
    • Volvo V50 DRIVe

    pa i vazduh je kao i kociona tecnost- fluid, tj. nestisljiva materija - ali drugih svojstava , nema kombinacije vazduh i ulje u istoj komori, nesto tu ne valja

    ali problem nastaje kad taj vazduh dodje do diska - tj klipa
    onda u vremenu stiskanja papucice ti vrsis pritisak na tecnost
    ali posto je vazduh na kraju
    potrebno je prvo pomeris vazduh, da bi dosla tecnost do klipa
    i tada je vec papucica propala
    a zavisi od kolicine vazduha, o tome i ovisi koliko puta moras stusnuti papucicu da bi kocnica proradila

    a na tehnickom se desilo da je vazduh na sredini
    i tada radi samo je kao malo mekse, zbog strujanja vazduha kroz tecnost

    onako laiciki
    to je tu negde objasnjeno
    Bolje biti sretan nego pametan

    Comment

    • panzer75
      CBC Član
      • 26.05.2007
      • 51
      • Novi Beograd

      Pa ovaj majstor kad mi je menjao kociono ulje on je valjda ispustio sav vazduh, bar je tako trebalo.
      E sad, posto je kocnica tako mekana bila i pre menjanja ulja znaci da postoji jos neka caka, sto rece dranix kod sistema sa ABS-om je malo drugacije.
      Kapiram onda da se vazduh kod auta sa ABS-om ne izbacuje kao kod automobila bez ABS-a, jel sam dobro razumeo ?
      Vectra B 1.6 16v 1998

      Comment

      • TECA
        CBC Senator XXL
        • 14.10.2007
        • 2355
        • Oz

        Da li je moguce odviti srafe za ozracivanje na sva 4 tocka?Dodju s tim problemom kod mene i kazu"ma sve smo radili a kocnica niska".Na vec prethodno postavljeno pitanje u najvecem broju slucajeva odgovore:Ma sve rade samo je jedna zakinuta ili je nismo mogli odviti

        Comment

        • dragan.marinkovic
          CBC Početnik
          • 02.09.2008
          • 1
          • Banja Luka

          Kocnica nakon promjene plocica


          Prije stotinjak kilometara sam mijenjao prednje kocione ploce nakon predjenih 90.000 km. Prvi sam vlasnik ovog auta i kupio sam ga novog - dzip Hyndai Santa Fe. kako je auto u besprekornom stanju, takvi su bilii diskovi, pa je ovlasteni serviser samo "ravnao" diskove (masinski). Nakon izmjene, kocnica odlicno radi - koci, ali je potreban, cini mi se mnogo jaci stisak papucice. Takodje, prag "hvatanja" papucice je osjetno nizi nego prije (kad su bile fabricke komponente). Treba dodati i to, da sam nakon izmjene probavao naglo kocenje, i kao da ABS ima odlozeno dejstvo nego ranije, odnosno, nije vise onako osjetljiv na anomalije na kolovozu prilikom naglog kocenja.
          Reagovao sam kod servisera, receno mi je da dijelovi treba da legnu i da je to samo "prividan" osjecaj da je papuca kocnice niza jer prilikom inicijalnog (citaj: i najmanjeg) dodira ploce sa diskom, ne dolazi do maksimalnog ucinka jer su plocice nove - to bi znacilo da one na disk nalijezu u istoj tacki kao i prije, samo sto ne blokiraju disk istom povrsinom kao ranije jer "nisu legle".
          To je moje iskustvo, zanimljiva je konstatacija jednog od posjetilaca da se odzracivanje kod vozila sa ABS razlikuje od onih koji isti nemaju?! Ljubazno bi molio da nam opise u cemu je razlika, mozda to ovi serviseri ne znaju.

          Comment

          • Dudu
            CBC Član
            • 18.02.2011
            • 25
            • Kovin (juzni Banat)

            Odg: Ulje za kocnice

            Doslo je vreme za promenu kocione tecnosti, pa mi treba odgovarajuce kociono ulje.
            U VW specifikaciji za mog golfa (1986. god) pise da mora imati FMVSS 116 DOT4 standard.

            Moze li mi neko preporuciti neko od tih ulja ?

            Comment

            • nikaragva
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2008
              • 521
              • B. Palanka
              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

              Odg: Ulje za kocnice

              Originally posted by veljko View Post
              pa i vazduh je kao i kociona tecnost- fluid, tj. nestisljiva materija - ali drugih svojstava
              Ne bih rekao da je vazduh nestisljiv, inace bi nam gume bile barem duplo vece zapremine, ako uzmemo da ih duvamo na 2 bara i da je napolju 1bar

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                Odg: Ulje za kocnice

                Haha pomesao si apsolutni i relativni pritisak. Ako kazes da je napolju 1 bar onda je u gumi 3 bara apsolutnog pritiska. Inace se atmosferski pritisak uzima za referentni pritisak pa se racuna da je to nulti pritisak, zato je u gumi 2 bara.

                Comment

                • nikaragva
                  CBC Senator XXL
                  • 03.06.2008
                  • 521
                  • B. Palanka
                  • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                  Odg: Ulje za kocnice

                  Pa apsolutni pritisak je zbir atmosferskog i onoga sto meri instrument - relativnog?
                  Tako da je apsolutni pritisak u gumama 3 bara, a relativni 2 bara. To je ono sto ja znam iz fizike, davno je bilo

                  Hteo sam da kazem da taj vazdug sto je u gumama kada bi neko "iskljucio" stisljivost, bi se prilicno povecao u odnosu na sadasnju zapreminu

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    Odg: Ulje za kocnice

                    Originally posted by Dudu View Post
                    Doslo je vreme za promenu kocione tecnosti, pa mi treba odgovarajuce kociono ulje.
                    U VW specifikaciji za mog golfa (1986. god) pise da mora imati FMVSS 116 DOT4 standard.

                    Moze li mi neko preporuciti neko od tih ulja ?
                    Bukvalno bilo koje DOT 4 koje nadjes u radnjama delova. Sad nesto da juris posebno za auto star 26 godina i nema nekog smisla. Ionako ako nikad nisi menjao postoji mogucnost da ces morati da menjas kocione cilindre zato sto ce da procure.
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • sambol
                      CBC Veteran
                      • 30.12.2014
                      • 126
                      • BL
                      • T9

                      Do sada sam uvijek nabavljao Shell Brake and Clutch Fluid DOT 4 ESL (imam još priliku nabaviti je), ali je nema više uzeti na Shellovim pumpama u inostranstvu, niti se više spominje u njihovim preporukama tečnosti za auta... da li je moguće da je više ne proizvode, pošto je u pitanju odlična kočiona tečnost?

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Ne znam za ovo (onda sam uzeo na vreme).
                        Uzmite bilo koju Shell DOT 4 umesto nje i sve je o.k.
                        (sve bolje od bolje(g) ... Ultra DOT 4 je malo i bolja ali svakako je ESL (bila) posebna i vanserijska KT).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • sambol
                          CBC Veteran
                          • 30.12.2014
                          • 126
                          • BL
                          • T9

                          Kolega radi u Orbicu koji je zastupnik Shella, još uvijek imaju na stanju DOT 4 ESL. Prije se isto desilo sa antifrizom, imali su u ponudi, stajala preporuka na LubeMatchu. Onda je nestalo na sajtu, potom se nije mogao nabaviti. Sada za Brake Fluids stoji NO PRODUCT. Izleda da više ne proizvode kočione tečnosti. Uzimao sam ESL zato što je low viscosity. Ništa, nabaviti litru za sledeću izmjenu i to je to

                          Comment

                          Working...
                          X