Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    ukljuchena svetla zaista uveliko povecacaju bezbednost i doprinose onoj "vidi i budi vidjen".
    da ali svetla samo za to namenjena, i tako konstruisane optike.

    oborena svetla na 90% mozda i vise auto nisu konstruisana za tu namenu, nisu pogodna za tu upotrebu, i ne povecavaju gotovo nista vidljivost jer se ne nalaze na ivicama vozila, ne oznacavaju gabarite.

    vec sam pomenuo da postoje posebna dnevna svetla, namenski kosntrusiana za tu svrhu i na tim autima se ne pale oborena svetla a zakonom se _zabranjuje_ upotreba oborenih svetala vec samo dnevnih gabaritnih.

    naravno, rec je o celom sistemu i koncepciji a ne samo o aktiviranju postojeceg para sijalica.

    drugi problem je sto mnoga vozila imaju farove u kojima se nalazi sijalica oborenog svetla napravljene od plastike i koji su male zapremine vazduha.

    to u praksi prevedeno znaci da ce leti na +40C doci do pregrevanja fara iznutra, do otkidanja reflektujuceg sloja, do zamucenja sociva, do losije osvetljenosti i po danu i jos vise po noci, do jos manje vidljivosti...

    i gubitka svrhe pocetne ideje.

    da ne govorimo o voznji u gradu leti gde su brzine kretanja u guzvi tipa kreni stani smesno male a time i rashladjivanje farova gotovo ne postoji.

    nije retko da se leti pipne far posle par sati rada a on bude toliko vruc da izazove opekotine koze kada se dodirne. ( i to spolja, a unutra je jos toplije).

    ako zakon uvede obavezu paljenja farova onda ostaje nedefinisano pitanje sta se desava ako crkne sijalica- vozac je okrenuo prekidac, sijalica ne radi a ne postoji nikakva informacija na tabli da obavesti vozaca o nastalom kvaru. i to sada vec teskom kvaru zbog koga vozilo po zakonu prestaje da bude upotrebljivo za javni saobracaj.

    sta onda sa gomilom auta kod nas u opticaju, zabraniti ih ?
    naterati fabrike (koje i kako) na naknadnu ugradnju check kontrole osvetljenja?

    ko ce da plati preuredjenje elektro instalacije vozila ?

    hoce li da vazi retroatktivno i za vozila proizvedena pre donosenja zakona ?

    kako ce da se ogranici siroko dostupna mogucnost zloupotrebe od strane policije ?

    sta je sa autobusima, kamionima i ostalim vozilima ?

    itd.. ima mnogo novih pitanja kada nema sistema, osnove zasto i kako se sve to radi.

    pa kod nas jos nisu zakonom obavezni ni pojasevi u autu za sve putnike a ovamo se kao prica o svetlima...
    nisu obavezne ni zmiske gume zimi po snegu...

    nije obavezan ekoloski atest...


    i sada je kao odjednom postalo ekstremno vazno upaliti tih par sijalica kao resenje za sve probleme bezbednosti saobracaja.

    nesto ne verujem da je redosled prioriteta za resavanje bas prvo oborena svetla a ostalo jednoga lepog dana.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      Alaj ste se raspisali

      Da malo udjem u diskusiju, naime, Scandinavia ima sledeca pravila:

      Danju ili Dnevno svetlo, sto znachi da oborena svetla rade preko otprnika sa pola snage, ili drugo resenje da kao SAAB i VOLVO da imaju u pozicionim svetlima dupla vlakna, dakle sijalica za poziciju je 5W a za dnevno svetlo 21W. Naravno, bele bole.

      Sto bi rekli, ista kombinacija kao sto je u zadnjoj pozicija/shtop svetlo kod puno auta.

      No ni puno srednje svetlo nije zabranjeno.

      Obicno se pale zajedno preko kontakt brave sa kontaktom, ili se postavlja rele (Opel reshenje) koji ima pobudu sa alternatora, da kad se ugasi lampica za punjenje akumulatora, tada rele pali svetla. Ova opcija pomaze startovanje motora jer svetla nerade prilikom anlasovanja.

      ===============================

      Sad, sta je pogresno sa ovom solucijom, meni samo postavlja poteskoce da budem siguran u 100% dojam rastojanja do auta i njegove brzine ukoliko nema svetla upaljena. To je razlog zasto je uvedeno na MC vec odavno i kod nas.

      Nije li najlakse umesto gundjanja, jednostavno srediti da svetla rade i nemisliti vishe o tome , kad ih treba paliti, te tunel, te ovo, te ono.
      Upalis i gotovo.

      Priche o akumulatorima koji nece da se napune .. nemojte molim Vas , na ispravnom autu nema tih problema, dobar akumulator i sistem za punjenje nece ni osetiti , "mislice " da je nocna voznja , a vasha auta koliko znam rade i nocu

      Prihvatite ovo kao nesto dobro, nemorate da polemishete. Iskustva iz odavde ili odande nemoraju da imaju ama bas nikakve veze sa naom situacijom!!!
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Milos
        CBC Senator XXL
        • 12.05.2005
        • 700
        • Beograd, carraburma

        #33
        ja sam citao pricu da je procenat automobila srebrne boje porastao u odnosu na 80-90te i da se takvi automobili slabije vide (jer se kao stapaju u okolinu) i onda kao savet "upalite svetla, lakse ce vas videti"...

        Comment

        • Lukas
          CBC Veteran
          • 22.10.2004
          • 180
          • Slovenija

          #34
          Originally posted by brick
          vec se pokazalo u Makedoniji,Madjarskoj, Sloveniji, Hrvatskoj da nije donelo nikakav bitan napredak osim jos jednog elementa zanimacije policije i uterivanja haraca neopreznim vozacima umesto da se policija baci organizacijom bezbednijih uslova puta za obavljanje saobracaja.

          .
          E pa kolega ovde se varaš jer se kola mnogo bolje vide ako imaju upaljena oborena svetla u gradskom saobracaju a, da ti ne govorim na avtoputu kad ti neko doleti iza tvojih leđa sa velikom brzinom primetiš kola mnogo prije nego brez svetala
          A u Sloveniji te murija neče čekati iz čoška da te kazni sto nemaš upalitih svjetala kao recimo kad ide dole u RS gde jedva čeka da dobije koju kintu a za sigurnost u saobračaju jih baš zaboli..... Kosa

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            koliko je bilo manje nezgoda samo zbog faktora upaljenih svetla danju u Sloveniji- neki podatak ako moze ?

            ja se ne brinem za SLO policiju, ona se bori sa alkoholizmom za volanom- mene zanima sta i kako ce se ovde primenjivati a vec je vidjeno (i coco opisao plasticno) kako to rade susedne policije.

            ako je to cilj i razlog, vise kazni

            meni je tako svejedno, moj auto fabricki sam pali svetla odavno, tako i sada radi i moja su svetla non stop u voznji upaljena.

            moje iskustvo je da to nimalo ne doprinosi onome sto se potencira, imam i konkretan slucaj iz prakse bas gradske voznje.

            na autoputu su nesrece tako retke i sa i bez svetala da je tesko tu ocekivati neke bitne rezultate u smanjenju rizika.
            pricam ovde kod nas.

            najvise se gine i povredjuje na prigradskim putevima kroz faktore kao sto su pijanstvo, nepostovanje prava prvenstva, preticanje preko pune linije na nepreglednim mestima, voznja u kontra smeru, neupotreba migavaca ili neispravni migavci, kocnice, neobelezena kriticna mesta na putu/kolovozu, izletanje pesaka, biciklista, traktora i slicno.


            svetla ne otklanjaju te uzroke kao sto je pokazala praksa u susednim zemljama.

            lepo je misliti i o svetlima samo je pitanje sta je prioritet za resavanje, sta je najveci rizik u nasem (lokalnom) saobracaju.

            kada mi dostignemo svest jedne Svedske lako cemo resiti i pitanje svetala ili ma sta slicno tehnicke prirode...nas problem je jos uvek u bahatosti, niskoj svesti i saobracajnoj kulturi na masovnom nivou.

            a to zakon nece nista moci da promeni sam od sebe sve dok ne pocne da se primenjuje bez pardona.
            a ni postojeci zakon se ne primenjuje kao sto se moze videti svaki dan uzivo.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #36
              Priche o akumulatorima koji nece da se napune .. nemojte molim Vas
              To je bila vise manje sala

              Znaci ipak ce biti prepravki instalacije,ko ce to da plati

              Comment

              • Lukas
                CBC Veteran
                • 22.10.2004
                • 180
                • Slovenija

                #37
                Originally posted by brick
                koliko je bilo manje nezgoda samo zbog faktora upaljenih svetla danju u Sloveniji- neki podatak ako moze ?
                Pa ovako nemam tacne statistike ali ako je O.5% manje uzroka smrtnih nesreča zbog nepažnje u saobračaju što jeste 100%(tu ti pomažu upalita svjetla jer se kola bolje primete) to znači da kod nas pogine manje 3čovjeka u prosjeku sto je jako velik napredak!!!



                [quote:26dsy7mt]kada mi dostignemo svest jedne Svedske lako cemo resiti i pitanje svetala ili ma sta slicno tehnicke prirode...nas problem je jos uvek u bahatosti, niskoj svesti i saobracajnoj kulturi na masovnom nivou.
                Eto tu ti počinje sve kad narod misli sta če mi svetla kako može svjetlo da sačuva živu glavu ili što da se vežem ko šiša muriju Ja ne žalim takve nego druge koji zdravo razmišljaju a ne samo da su najpametniji kao "nama to netreba" Negde morate da počnete pa makar od svjetala



                a to zakon nece nista moci da promeni sam od sebe sve dok ne pocne da se primenjuje bez pardona.
                a ni postojeci zakon se ne primenjuje kao sto se moze videti svaki dan uzivo
                [/quote:26dsy7mt]
                Korupcija a toga ima svugde samo kod vas "MALO" više ali bit če jednog dana bolje sigurno jer tako se nemože nigde

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Negde morate da počnete pa makar od svjetala
                  a ako ce svetla da nas spase od pijanstva, voznje u kontra smeru, bahatosti, uletanja u makazice..sumnjam.

                  nemam tacne statistike ali ako je O.5% manje uzroka smrtnih nesreča zbog nepažnje u saobračaju što jeste 100%(
                  pa da li je 0,5% manje ili 0,000005% manje uzrocno posledicne veze upaljenih svetala i smrtnih slucajeva ?

                  ima li nekih fakata iz zemalja juzne Evrope, pre i posle uvodjenja ??

                  Korupcija a toga ima svugde samo kod vas "MALO" više ali bit če jednog dana bolje sigurno jer tako se nemože nigde
                  naravno, svetla su tu usputna prica, tek reda radi.

                  da ne bude zabune, meni su stalno ukljucena svetla i nemam nameru da prepravljam auto da bi ih gasio, u praksi je dokazano bar na jednom primeru konkretno da upaljena ili ugasena svetla imaju isti efekat, ne sprecavaju da neko ne primeti auto, ne sprecavaju kontakt 2 vozila.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • CLD
                    CBC Senator XXL
                    • 08.02.2005
                    • 1225
                    • Belgija - ranije Luna-Chico

                    #39
                    Ma o cemu vi pricate kad je pola ljudi kod nas vozacki nepismeno. Koliko puta ste skrenuli bez zmigavaca ili bili u situaciji da udarite nekoga ko nije koristio iste. Koliko puta ste stali na pesackom da propustite pesaka, koliko puta ste stali i pustili vozili i ako vi imate prednost. Ima mnogo situacija koje su od tih svetala vaznije, a tek onda da pricamo o svetlima.
                    Naj vaznije je da vozaci sa ovog podneblja nemaju vozacku kulturu, a uz to ide i mnogo drugih stvari.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Kakvi su nam instruktori dobri nam vozachi
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • CLD
                        CBC Senator XXL
                        • 08.02.2005
                        • 1225
                        • Belgija - ranije Luna-Chico

                        #41
                        Ma salu na stranu, ali to je tako. Ja sam uvek uredno placao moje kazne kad napravim prekrsaj i nisam se bunio. Moja logika je ako sam prekrsio neki zakon onda treba i da platim. Znaci ako sam ja svesno vozio 150, a dozvoljeno je 120 ko mi je kriv. Mislim da treba da mozda trazimo prvo problem u nama samima, a tek onda u drugima. Sad situacija ui kojoj se drustvo nalazi to ne dozvoljava jel ce uvek tamo da se nadje neki pametnjakovic koji ce da zaobidje kolono na semaforu i da stane prvi na pesacki i onda takve stvari izazivaju bunt kod onih sto posteno cekaju na semaforu. Ja kad dodjem u Beograd vozim po pravilima da bi posle 10 dana i ja poceo da vozim kretenski. Znate kako se kaze s kim si takav si.

                        Comment

                        • HotDog
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 965
                          • BSG 75 (011)

                          #42
                          Originally posted by Luna
                          Koliko puta ste stali na pesackom da propustite pesaka, ...
                          Ja ih redovno propustam, i prvo me gledaju sekund dva u neverici, pa onda okolo sekund dva da vide gde je skrivena kamera, pa tek onda predju

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #43
                            Posto ja na SWE autu imam brizgaljke za farove, za takve neverne koji se vuku kao slepo crevo preko prelaza i gledaju me sa nevericom zasto sam stao, imam lepo iznenadjenje, posebno za ove u minicima

                            Okrenem brizgaljke prema napred, pa prsnem onako, odozdo
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Wartburg
                              CBC Senator XXL
                              • 01.02.2005
                              • 663

                              #44
                              Luna kad si vec kod pametnjakovica, stvarno iritiraju kad iz leve trake ide pravo, ili obilazi kolonu pravi se pametan.
                              Ja ako sam prvi ili ako je pored mene oce da se ubaci u inat mu ne dam.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #45
                                Ma jok, netreba ici na inat, nije dobar nachin sirenja kulture.

                                Pustis da udje pa ga posle kad krene oderes ko jarca
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X