ukljuchena svetla zaista uveliko povecacaju bezbednost i doprinose onoj "vidi i budi vidjen".
oborena svetla na 90% mozda i vise auto nisu konstruisana za tu namenu, nisu pogodna za tu upotrebu, i ne povecavaju gotovo nista vidljivost jer se ne nalaze na ivicama vozila, ne oznacavaju gabarite.
vec sam pomenuo da postoje posebna dnevna svetla, namenski kosntrusiana za tu svrhu i na tim autima se ne pale oborena svetla a zakonom se _zabranjuje_ upotreba oborenih svetala vec samo dnevnih gabaritnih.
naravno, rec je o celom sistemu i koncepciji a ne samo o aktiviranju postojeceg para sijalica.
drugi problem je sto mnoga vozila imaju farove u kojima se nalazi sijalica oborenog svetla napravljene od plastike i koji su male zapremine vazduha.
to u praksi prevedeno znaci da ce leti na +40C doci do pregrevanja fara iznutra, do otkidanja reflektujuceg sloja, do zamucenja sociva, do losije osvetljenosti i po danu i jos vise po noci, do jos manje vidljivosti...
i gubitka svrhe pocetne ideje.
da ne govorimo o voznji u gradu leti gde su brzine kretanja u guzvi tipa kreni stani smesno male a time i rashladjivanje farova gotovo ne postoji.
nije retko da se leti pipne far posle par sati rada a on bude toliko vruc da izazove opekotine koze kada se dodirne. ( i to spolja, a unutra je jos toplije).
ako zakon uvede obavezu paljenja farova onda ostaje nedefinisano pitanje sta se desava ako crkne sijalica- vozac je okrenuo prekidac, sijalica ne radi a ne postoji nikakva informacija na tabli da obavesti vozaca o nastalom kvaru. i to sada vec teskom kvaru zbog koga vozilo po zakonu prestaje da bude upotrebljivo za javni saobracaj.
sta onda sa gomilom auta kod nas u opticaju, zabraniti ih ?
naterati fabrike (koje i kako) na naknadnu ugradnju check kontrole osvetljenja?
ko ce da plati preuredjenje elektro instalacije vozila ?
hoce li da vazi retroatktivno i za vozila proizvedena pre donosenja zakona ?
kako ce da se ogranici siroko dostupna mogucnost zloupotrebe od strane policije ?
sta je sa autobusima, kamionima i ostalim vozilima ?
itd.. ima mnogo novih pitanja kada nema sistema, osnove zasto i kako se sve to radi.
pa kod nas jos nisu zakonom obavezni ni pojasevi u autu za sve putnike a ovamo se kao prica o svetlima...
nisu obavezne ni zmiske gume zimi po snegu...
nije obavezan ekoloski atest...
i sada je kao odjednom postalo ekstremno vazno upaliti tih par sijalica kao resenje za sve probleme bezbednosti saobracaja.
nesto ne verujem da je redosled prioriteta za resavanje bas prvo oborena svetla a ostalo jednoga lepog dana.
Comment