Pravila voznje u kruznom toku

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    ko se krece crvenom i tamnoplavom putanjom treba da upali levi pokazivac pravca zato sto namerava da se prestrojava u staartu.

    Comment

    • comi 1342
      Moderator
      • 28.09.2005
      • 1126
      • NS
      • Giulietta ,PUG 106,

      Malo se vozah po "inozemstvu", i poražavajuće je videti kako su svugde, sem u Srbiji, skontali kako se prave kružni tokovi (rotori, ćista 'rvacka riječ ).

      RIJEKA
      U Primorsko-goranskoj županiji sve je više kružnih raskrižja,.... Sami po sebi, rotori mogu biti odlično prometno rješenje, ali također imaju i svoje mane. Iako generalno povećavaju sigurnost u prometu nije malo vozača koji nepropisno voze kroz kružna raskrižja. I dalje ima radikalno opasnih i nepropisnih načina vožnje kada vozila kroz rotor prolaze u suprotnom smjeru od dozvoljenog i takve krupne pogreške vozača najčešće su na rotoru Škurinje. Problem je i nedovoljna educiranost vozača, koji prečesto rotorima prolaze koristeći isključivo vanjsku prometnu traku. Iako je ta traka na prvi dojam najsigurnija i najpreglednija, pravilo bi trebalo biti da se vanjska prometna traka koristi samo onda kada vozilo izlazi s rotora na prvom desnom skretanju. Svi ostali trebali bi voziti unutarnjom prometnom trakom. No, u praksi se često vozila unutar rotora nepotrebno prestrojavaju iz jedne u drugu traku, oduzimaju prednost i time povećavaju nesigurnost u prometu. Dio problema je i u samim rotorima, odnosno načinu na koji su projektirani i izgrađeni.

      Ako rotor ima više traka (turbo rotor), postoje fizičke prepreke da ne možeš izaći na izlazu za koji se nisi prestrojio, a signalizacija ispred jasno pokazuje namene traka. Hoće li konačno naši famozni komiteti za bezbednost saobraćaja (prof. Vujanić, Okanović, ne silaze sa ekrana, mlate plate za smišljane novijih ZOBS-ova od loših prethodnih koje su oni pisali) izaći iz dražave i videti kako se to radi, a ne, prvo pucaš pa onda vičeš stoj ? Najveća glupost, da važi pravilo desne strane i u kružnom toku, uliva strah kod ljudi odlučno reše da uđu u unutrašnji krug, da će ih udariti kod izlaska neko ko se vozi u spoljnoj traci , a izlazi na drugom, trećem ili "višem" izlazu. Kod takvog zakona, ne primećuju da su namestili sistem da je kružni tok sa više traka beskoristan, unutrašni krug je gotovo uvek prazan, kriv si ako isečeš nekog ko ide na siguricu, spoljna pa vozi ... eee Srbijo...
      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

      Comment

      • GM
        CBC Član
        • 01.04.2005
        • 79
        • Beograd
        • Opel Astra, 1.6

        Originally posted by comi 1342 View Post
        Najveća glupost, da važi pravilo desne strane i u kružnom toku, uliva strah kod ljudi odlučno reše da uđu u unutrašnji krug, da će ih udariti kod izlaska neko ko se vozi u spoljnoj traci , a izlazi na drugom, trećem ili "višem" izlazu.

        To nije pravilo desne strane, vec pravilo da ne smes da seces nekog ko ide svojom trakom bilo da se prestrojavas u levo ili desno. Potpuno ista situacija kao da je normalan put ili autoput sa vise traka. Ne smes da seces nekog ko ide svojom trakom.

        Sve i da ne postoji vise traka u kruznom toku, vozililo u sredini kruznog toka nema prvenstvo prolaza u odnosu na drugo vozilo koje se vec nalazi u kruznom toku a sa desne strane mu je i zeli da nastavi pravo ili da se iskljuci.

        Trougao koji se uglavnom nalazi na ulazu u raskrsnicu (kruzni tok) regulise pravo prvenstva prolaza prilikom ukljucivanha vozila a ne prilikom iskljucivanja iz iste.

        Comment

        • comi 1342
          Moderator
          • 28.09.2005
          • 1126
          • NS
          • Giulietta ,PUG 106,

          Kada si u unutrašnjem krugu, jako slabo vidiš tog sa desne strane, jer je praktično iza tebe. Zato sam pokušao da objasnim, da u Sloveniji, Hrvatskoj, Mađarskoj, i Italiji, gde god sam prošao, konstrukcijom raskrsnice i znacima ispred nje ne možeš doći u takvu situaciju, da gledaš desno iza sebe i isečeš nekoga ko ide na treći izlaz ili dalje, spoljnom trakom. Jednostavno, ne možeš iz spoljnog kruga otići dalje od drugog izlaza, postoje betonske polulopte. Ne postoji potreba da se raskrsnica tretira kao klasična. Ili ja ne umem da objasnim ni sada...
          Recimo jedna, jel ima u Srbiji ovakva :
          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

          Comment

          • GM
            CBC Član
            • 01.04.2005
            • 79
            • Beograd
            • Opel Astra, 1.6

            Sve jasno...
            Infrastruktura ne dozvoljava bilo kakvu improvizaciju i onemogucava voznju po principu "zakona jacega" i bezobraznijeg i sve u cilju brzeg protoka saobracaja.

            Comment

            • comi 1342
              Moderator
              • 28.09.2005
              • 1126
              • NS
              • Giulietta ,PUG 106,

              A koliko će našem saobraćajnom komiteju trebati da ukapira kako treba da se radi, pa da onda ostale edukuje, eh ?
              "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
              "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                katastrofa je napravljena kad je "renoviran" kruzni tok slavija,pa im objasnili na TV kako imaju prednost u traci non-stop. sad su poceli svuda tako da se ponasaju.ja idem preko topciderske zvezde cesto,ono je haos.voze pojedini likovi 3 odvajanja krajnja desna.krecem se levo kroz kruzni tok,a gledam u desni retrovizor.obavezno im svirnem ,kad me iseku tako posle 3 odvajanja koja prodju.jedva cekam da mi neki otvori prozor,da mu za pocetak slozim sve po spisku,pa i ostalo sta treba.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • GM
                  CBC Član
                  • 01.04.2005
                  • 79
                  • Beograd
                  • Opel Astra, 1.6

                  To je bezobzirnost i nekultura, ali su meni daleko opasniji oni koji sebi dozvoljavaju luksuz da se iz krajnje leve trake direktno iskljucuju na izlaz sekuci i po dve trake. Cest slucaj na Autokomandi, Bogosloviji...

                  Comment

                  • kuzmar
                    Moderator
                    • 18.12.2009
                    • 783
                    • Lazarevac
                    • Pezo 207 1.6 HDI

                    A zasto ljudi jednostavno ne shvate da se u kruznom toku treba ponasati i pridrzavati istih pravila kao na autoputu.

                    1. Ukljucenje je prakticno isto i niko se ne ukljucuje u krajnju desnu traku na autoputu i sva znaju da moraju da propuste one koji im dolaze sa leve strane tj. one koji se vec krecu autoputem.
                    2. Voznja je u oba slucaju u istom smeru u vise traka uz izuzetak da je na autoputu predvidjeno da se brza traka koristi samo za preticanje ali posto dobar deo vozaca to ne zna onda nije sporno za primenu u kruznom toku
                    3. Niko se sa autoputa ne iskljucuje iz krajnje leve trake vec se prethodno prestroji a onaj koji ce uskoro da se iskljuci vozi desnom trakom dok npr. Turci koji se iskljucuju u Istanbulu voze non-stop levom trakom od Minhena.

                    E samo to treba shvatiti i sve ce biti jasno ili bi bar trebalo.
                    www.paluba.info

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      Da probam još jednom
                      "pravilo bi trebalo biti da se vanjska prometna traka koristi samo onda kada vozilo izlazi s rotora na prvom desnom skretanju. Svi ostali trebali bi voziti unutarnjom prometnom trakom"
                      I onda ne treba nikakva poređenja sa autoputem, rasklapanjem raskrsnice, pravilo tri prsta, magnetnog fluksa itd.. i levo oko gleda napred, a desno pozadi i u retrovizor. Za većinu vozača to je vrlo rizična situacija, stariji ljudi i većina žena vozača imaju traume od kružnih tokova.
                      Uvode kružne tokove jer su videli da svuda to rade, a nisu prilagodili pravila, niti tehnički, niti ifrastukturno izvedu kako treba.
                      Meni je katastrofa što se može voziti spoljnim krugom dalje od jednog skretanja, dovede do apsurda uvođenje takve raskrsnice, bolje (p)ostaviti semafor.
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      Working...
                      X