Pravila voznje u kruznom toku

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cika Sima
    CBC Član
    • 21.02.2012
    • 38
    • Novi Sad

    #61
    Odg: Pravila voznje u kruznom toku

    Na zalost, u pravu si. Pre par meseci je Okanovic (Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja) opleo po "piscima zakona" (Mup-u) bas u vezi KT i nazvao ih je neznalicama i sarlatanima. I najavio je usvajanje pravilnika koji ce precizno zakonski resiti izgled KT-a, i saobracaj u KT. Ovo sto sad imamo je u najmanju ruku opasno po vozace.
    Last edited by Cika Sima; 16.07.2012, 15:09.

    Comment

    • misar
      CBC Član
      • 20.10.2007
      • 62
      • Novi Sad
      • Fiat Bravo 1.8GT

      #62
      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

      Da li možeš da navedeš gde piše da vozilo u desnoj traci KT mora da izađe na prvom izlazu iz KT-a?
      Da li možeš da navedeš gde piše da je vozilo koje se kreće desnom(ili bilo kojom) trakom dužno da propusti ili se zaustavi zbog vozila koje se prestrojava bilo na redovnoj saobraćajnici sa više kolovoznih traka ili u KT čak i kada to vozilo hoće da izađe iz KT.
      Bilo u našem zakonu, bilo u nekom stranom.
      Okanović, inače, mnogo priča.

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        #63
        Re: Pravila voznje u kruznom toku

        za ovo prvo, zamisli kada bi iz desne trake mogao da se iskljucis samo na prvom ili drugom skretanju a iz srednje na drugom ili svakom sledecem, nikada ne bi imali ni jednu saobracajku ili spornu situaciju u kruznom toku.

        slika 3.

        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • misar
          CBC Član
          • 20.10.2007
          • 62
          • Novi Sad
          • Fiat Bravo 1.8GT

          #64
          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

          Ja sam pogledao u zakonu, iz 2009/10. i pravilniku, iz 2012. i nema odredbi koje regulišu kretanje u KT. Moguće da sam nešto prevideo ali sumnjam. Mi smo se, kao država, obavezali na usklađenost zakona o saobraćaju sa međunarodnim odredbama ali i bez te obaveze bilo bi izuzetno glupo da je kretanje u raskrsnicama ili u KT u različitim državama različito regulisano. Prosto ne verujem da je u Italiji ili Austriji zabranjeno da se desnom trakom nastavi do poslednjeg izlaza iz KT, koliko god da ih ima.
          Pamflet koji si zakačio je samo preporuka kako bi bilo zgodno da se kreće kroz KT i kao takav čista ******ština jer stvara iluziju da je vozilo u desnoj traci obavezno da na drugom ili nekom narednom izlazu iz KT dužno da propusti vozilo iz leve trake.

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #65
            Pogresno ti tumacis sliku.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • Cika Sima
              CBC Član
              • 21.02.2012
              • 38
              • Novi Sad

              #66
              Odg: Pravila voznje u kruznom toku

              @misar


              "Ja sam pogledao u zakonu, iz 2009/10. i pravilniku, iz 2012. i nema odredbi koje regulišu kretanje u KT."

              Pa zato je Okanovic i najavio donosenje pravilnika. Jel ti sedis na usima?

              "Prosto ne verujem da je u Italiji ili Austriji zabranjeno da se desnom trakom nastavi do poslednjeg izlaza iz KT, koliko god da ih ima."

              Nije zabranjeno nego nije moguce. u KT-u u Italiji i Austriji te desna traka automatski vodi napolje iz kruznog toka i kad bi nastavio pravo, naleteo bi na pesacko ostrvo, a da bi ostao u kruznom toku, moras da se prestrojis u levu traku. Samim tim iz leve trake nije moguce napustiti KT ako se pre toga ne prestrojis u desnu traku. To je pitanje projektovanja KT-a. Kad odes tamo, shvatices o cemu govorim. Dao sam koordinate jednog KT-a u Italiji sa 5 ulaza i izlaza pa ga pogledaj na Guglu. Ovo sto su nasi napravili je saobracajnica za lupanje kola a ne KT. Tako mali perica zamislja kako KT izgleda.

              "Pamflet koji si zakačio je samo preporuka kako bi bilo zgodno da se kreće kroz KT i kao takav čista ******ština jer stvara iluziju da je vozilo u desnoj traci obavezno da na drugom ili nekom narednom izlazu iz KT dužno da propusti vozilo iz leve trake. "

              Sta si ti prijatelju ovde hteo da kazes? Pamfleti??? čista ******ština... ? Pobogu, skoncentrisi se.
              Last edited by Cika Sima; 17.07.2012, 23:06.

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #67
                Re: Pravila voznje u kruznom toku

                posto si iz novog sada, verovatno si upoznat sa kruznim tokom i u veterniku. na pravcu ns-backa palanka ima ulaz iz dve trake i izlaz iz dve trake i po jedan izlaz u kralja petra, kralja aleksandra i jedan prema crkvi. Zbog frekvencije saobracaja, ovo je fantasticno resenje. Da su ulazi i izlazi iz jedne trake za 10 minuta bi se stvorila guzva do gradskog saobracajnog u jednom pravcu i futoga u drugom. To sa jednim ulazom i izlazom je dobro resenje kad ne prolazi puno vozila dnevno. Inace, do nedavno je tu bila klasicno raskrsnica sa semaforom i guzve su bile katastrofalne + sto si na izlazak iz veternika cekao i po 10 minuta zbog tri ulice koje izlaze na glavni put.

                i opet ponavljam, kada bi svi primenjivali prepruku br 3. sa ovog flajera gore, nikakvih problema i zastoja ne bi bilo, ali to bi znacilo da vozac mora da razmisli gde ce i na vreme, pre kruznog toka, da izvrsi prestrojavanje i sta sve ide uz to. Bila bi to prava revolucija za saobracaj u Novom Sadu. Ucesce u saobracaju i razmisljanje... mozda ocekujem previse.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • Cika Sima
                  CBC Član
                  • 21.02.2012
                  • 38
                  • Novi Sad

                  #68
                  Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                  "i opet ponavljam, kada bi svi primenjivali prepruku br 3. sa ovog flajera gore, nikakvih problema i zastoja ne bi bilo,"

                  Bilo bi. Sta kad bi ovaj desni nastavio pravo kroz kruzni tok? Desio bi se udes koji se najcesce i desava. NEMA NAPOLJE IZ LEVE - UNUTRASNJE TRAKE. Jer ne mozes znati da li ce onaj u desnoj traci da nastavi kroz KT ili ce da izadje iz KT.

                  Okanovic je upravo i govorio o tom MUP-ovom flajeru koji si skenirao i koji su majstori delili po NS-u i gradovima gde su se pojavili kruzni tokovi..

                  Stanujem na Adicama pa cesto prolazim taj kruzni tok. Najcesci udesi se desavaju kad majstor iz leve trake izlazi iz KT u levu traku ka NS ili ka Futogu i isece onoga u desnoj traci koji je hteo da nastavi voznju "pravo" u KT-u, jer je mislio da ce i on da skrene jer nije mogao da vidi njegov desni zmigavac.
                  Svaki dan imas po 2-3 saobracajke na tu istu foru.

                  E zato, za vase dobro!
                  Ne izlazite iz KT-a iz leve (unutrasnje) trake, nego se prvo malo ranije prestrojte u desnu pa onda napolje.
                  I nemojte desnom trakom da nastavljate pravo jer moze neki pacijent koji hoce napolje, da vas isece iz leve trake jer je mislio "da ces i ti da izadjes iz KT-a, a to je mislio jer nije mogao da vidi, da li radi tvoj desni zmigavac".

                  Uostalom kad skreces iz Bulevara oslobodjenja (od mosta Slobode), u Jevrejsku, npr. Kako to radis? Pa iz krajnje desne u krajnju desnu. Jel tako? A nikada iz krajnje leve u krajnju levu na primer..
                  Zasto bi onda u KT-u vazilo drugacije pravilo???
                  Last edited by Cika Sima; 17.07.2012, 23:37.

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #69
                    Re: Pravila voznje u kruznom toku

                    zivim u neposrednoj blizini tog kruznog toka pa mogu slobodno da kazem da nema 2-3 saobracajke dnevno, cak ni mesecno. Bilo ih je prvih dana postavljanja i iskljucivo zbog nepravilnog ulaska u kruzni tok, odnosno ne zaustave se vec samo "propice" pravo. Sa tolikim brojem vozila, koji prodje dnevno kroz taj kruzni tok, prestrojavanje i mrsenje muda unutar toka bi imalo za posledicu guzve slicne onima kao kad u beogradu ukines pola gazele.

                    primer sa jevrejskom ti nije dobar. uzmi za primer bulevar(pravac prema mostu slobode) i maksima gorkog, iz leve skreces levo, iz srednje ides levo ili pravo...
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • Cika Sima
                      CBC Član
                      • 21.02.2012
                      • 38
                      • Novi Sad

                      #70
                      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                      Pa iz krajnje leve ides levo prema spensu a ne desno. O tome sve vreme tupim. Tako ni u KT-u ne moze iz leve trake da se skrece desno. Osim u netacnim pandurskim uputstvima.
                      Konkretno za tu raskrsnicu, iz srednje trake ides pravo a iz desne skreces desno u Brace Ribnikara, i to u KRAJNJU DESNU TRAKU, a samo Bus moze pravo (zuta strelica za pravo). Ako produzis pravo pravis prekrsaj osim ako nisi Bus. Jesam li u pravu? Mozda se tacno ne secam.

                      P.S. Danas sam oko pola 7 prolazio tim KT-om, i bilo je sveze srče na asfaltu. Ima udesa itekako. Raspitaj se kod pandura pa ce ti potvrditi. Najčesće se radi o naslanjanju zbog male brzine, pa im panduri savetuju da pisu onaj euro papir ili kako se vec zove, jer je steta najcesce mala, jer stradaju uglavnom zmigavci branici i farba.
                      Last edited by Cika Sima; 18.07.2012, 00:30.

                      Comment

                      • misar
                        CBC Član
                        • 20.10.2007
                        • 62
                        • Novi Sad
                        • Fiat Bravo 1.8GT

                        #71
                        Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                        Originally posted by Cika Sima View Post
                        @misar
                        "Ja sam pogledao u zakonu, iz 2009/10. i pravilniku, iz 2012. i nema odredbi koje regulišu kretanje u KT."

                        Pa zato je Okanovic i najavio donosenje pravilnika. Jel ti sedis na usima?
                        A ja ti opet kažem da neće drugačije regulisati kretanje saobraćaja kroz KT zato što ti propisi moraju biti usklađeni sa međunarodnim propisima. Znači ne drugačije nego što je sad.

                        Originally posted by Cika Sima View Post
                        "Prosto ne verujem da je u Italiji ili Austriji zabranjeno da se desnom trakom nastavi do poslednjeg izlaza iz KT, koliko god da ih ima."

                        Nije zabranjeno nego nije moguce. u KT-u u Italiji i Austriji te desna traka automatski vodi napolje iz kruznog toka i kad bi nastavio pravo, naleteo bi na pesacko ostrvo, a da bi ostao u kruznom toku, moras da se prestrojis u levu traku. Samim tim iz leve trake nije moguce napustiti KT ako se pre toga ne prestrojis u desnu traku. To je pitanje projektovanja KT-a. Kad odes tamo, shvatices o cemu govorim. Dao sam koordinate jednog KT-a u Italiji sa 5 ulaza i izlaza pa ga pogledaj na Guglu. Ovo sto su nasi napravili je saobracajnica za lupanje kola a ne KT. Tako mali perica zamislja kako KT izgleda.
                        Primer koji si naveo nije za poređenje jer u taj KT i ulaze po jedna kolovozna traka i izlaze po jedna. A i ostali tako konstruisani KT u blizini su sa po jednom ulaznom i izlaznom trakom. A koliko sam malo pre pogledao na Google maps ima i masa drugih KT koji nisu tako konstruisani. Naročito oni koji imaji po dve ulazne ili izlazne trake.

                        Originally posted by Cika Sima View Post
                        "Pamflet koji si zakačio je samo preporuka kako bi bilo zgodno da se kreće kroz KT i kao takav čista ******ština jer stvara iluziju da je vozilo u desnoj traci obavezno da na drugom ili nekom narednom izlazu iz KT dužno da propusti vozilo iz leve trake. "

                        Sta si ti prijatelju ovde hteo da kazes? Pamfleti??? čista ******ština... ? Pobogu, skoncentrisi se.
                        Ako nisi razumeo, šta da ti kažem, skoncentriši se.

                        I da, čisto da ne bude zabune, KT u Novom Sadu su očajno konstruisani.
                        Last edited by misar; 18.07.2012, 01:25.

                        Comment

                        • Cika Sima
                          CBC Član
                          • 21.02.2012
                          • 38
                          • Novi Sad

                          #72
                          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                          "I da, čisto da ne bude zabune, KT u Novom Sadu su očajno konstruisani."

                          Pa to mi svi, sve vreme i tvrdimo. A u zakonu nemas pravilnik koji objasnjava ponasanje u KT-u. On po navodima Okanovica tek treba da se donese, a nasi panduri su napamet odstampali letak sa pravilima koji ne odgovaraju medjunarodnim propisima i podelili narodu.

                          Moze se ulaziti u KT iz dve trake. To nije problem. Ako odmah napustas KT, ulazis iz desne, a ako planiras da kruzis par krugova ulazis u KT iz leve u KT u levu.

                          Fora je kod izlaska. Videces na tom KT-u da mozes izaci uvek samo u jednu traku, iako je ulica dovoljno siroka za dve trake, a tek posle se ta ulica siri u dve trake.

                          Pogledaj onaj izlaz sto ide na dole kad gledas sliku.

                          Comment

                          • GiNIS
                            CBC Član
                            • 31.07.2012
                            • 10
                            • Vjeternik

                            #73
                            Citam i ne verujem koliko ljudi nemaju pojma o ponasanju u kruznom toku. Cika Sima je u potpunosti u pravu.



                            Pogledajte ovaj prilog. Posebno od 55. sekunde gde novinarka doslovce kaze da je izlazak iz KT direktno iz unutrasnje trake, jedna od najcescih gresaka koje vozaci prave.

                            Comment

                            • Siera
                              Cbc Senator
                              • 09.11.2009
                              • 1365
                              • Čačak
                              • Stralis

                              #74
                              Mislim sve je ok, samo teraj dalje



                              Zamalo da mi umakne da ga ne slikam
                              Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                              Comment

                              • zoranc
                                CBC Senator XXL
                                • 31.03.2005
                                • 1313
                                • Beograd
                                • AR 147

                                #75
                                Izgleda kao da je prešao - presekao preko travnjaka.
                                Moj najlošiji dan na pecanju je bolji od najuspešnijeg dana na poslu

                                Comment

                                Working...
                                X