Pravila voznje u kruznom toku

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Pravila voznje u kruznom toku

    U Novom Sadu se od nedavno pojavila ova "novotarija" i to u nekoliko primeraka. Novosadjani, koji i inace imaju problema sa snalazenjem u saobracaju, voznjom, signalizacijom i ostalim, kruzni tok su docekali krajnje nespremno, pa tako svakodnevno imamo(po mojoj krajnje slobodnoj proceni) 20tak kriticnih situacija po kruznom toku a dobili smo ih 4... U Veterniku, za nekih mesec dana od pustanja u saobracaj vec je 3 puta isti ispravljen, iz pravca Futoga. Sva tri puta automobili su na brzinu popakovani u kesu za smece i odneseni.

    da ne tupim previse:

    Postupak savladjivanja regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja





    Regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja se nalaze na mestima gde je veliki intenzitet saobracaja (ili su tu zbog vece bezbednosti), tu vozilo koje nailazi na raskrsnicu ima najcesce saobracajni znak ’’Ukrstanje sa putem sa prvenstvom prolaza’’.
    Taj znak ’’govori’’ da se vozilo krece sporednim putem i da se taj sporedni put ukrsta sa glavnim putem (jednosmernom ulicom - ''kruznim tokom'') i vozila koja se krecu tom jednosmernom ulicomimaju prednost u odnosu na njega.


    Pravilno kretanje kroz raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja podrazumeva:

    1)

    Pre ulaska u raskrsnicu sa kruznim tokom, ukoliko postoje vise saobracajnih traka, vozac se mora pravovremeno prestrojiti i biti u onoj saobracajnoj traci koja je za zeljeni smer, kako se ne bi nasao u konfliktnoj situaciji usled presecanja putanja ostalim vozilima. Zato je od velike vaznosti uociti znak obavestavanja pre ulaska u raskrsnicu i na vreme zauzeti odgovarajucu saobracajnu traku za zeljeni smer.






    Slika pokazuje kada vozac, nakon usporavanja, provere i najave zeljene radnje, nailazi na raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja koja je regulisana.
    Vozac uocava znak i shvata da je njegov put sporedan, pogled usmerava u levu stranu da bi uocio vozila koja se krecu ’glavnim’ putem i imaju prednost u odnosu na njega. Ukoliko ima vozila, vozac mora zaustaviti vozilo. Da bi vozac sve ovo postigao mora se kretati minimalnom brzinom.



    2)




    Nakon provere u levu stranu vozac sa ukljucenim desnim pokazivacem pravca stupa na raskrsnicu krecuci se uz desnu ivicu kolovoza i zavrsava radnju.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    Re: Pravila voznje u kruznom toku

    Postupak kada vozac vozila zadrzava pravac kretanja:

    1)
    Pre ulaska u raskrsnicu vozac (braon) vozila, zauzima pravilan polozaj, odgovarajucu saobracajnu traku (ukoliko ih ima vise), u situaciji kao na slici, vozac je blizi sredisnjoj liniji jer zeli odmah nakon stupanja u raskrsnicu da se prestroji u traku blize centru raskrsnice.



    Vozac vozila koji stupa na raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja, proverava situaciju sa leve strane, procenjuje daljinu i brzinu vozila koja se nalaze vec u kruznom toku i ukoliko je bezbedno stupa na raskrsnicu.

    Vozac svoje kretanje u raskrsnici treba da izvede tako da se krece najkracim putem. Sto znaci da nakon stupanja na raskrsnicu, vozac se prestrojava u saobracajnu traku blize centru raskrsnice.



    2)





    Nakon ulaska i kretanja levom saobracajnom trakom, vozac dolazi do prve raskrsnice sa bocnim putem, tu proverava situaciju sa svoje desne strane (vrseci provere 1,2 i 3.) i kada prodje raskrsnicu ili je prosao deo bocne raskrsnice (ukoliko je bezbedno), vozac ukljucuje desni pokazivac pravca i prestrojava se u desnu saobracajnu traku. Na takav nacin vozac nedvosmisleno pokazuje kuda zeli da ide, sto je veoma bitno za druge ucesnike u saobracaju.



    3)





    Vozac zavrsava skretanje tako sto iz desne saobracajne trake izlazi iz kruznog toka.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      Re: Pravila voznje u kruznom toku

      Postupak kada vozac zeli da izvrsi skretanje po 90 stepeni:

      1)





      Vozac, pre nego sto stupi na raskrsnicu sa kruznim tokom, proverava situaciju u levu stranu i ukoliko nema smetnji stupa na raskrsnicu.

      2)





      Nakon ulaska u raskrsnicu vozac proverava da li moze da izvrsi prestrojavanje u levu saobracajnu traku.

      3)





      Posle prestrojavanja, vozac se krece najkracim putem – saobracajnom trakom uz ostrvo.

      4)





      Kada je vozac dosao na mesto prikazano na slici, vrsi proveru (pogledima 1,2 i 3) i ukoliko moze, tj. nema vozila koja se krecu tom saobracajnom trakom, ponovo se prestrojava u desnu saobracajnu traku.


      5)





      Nakon prestrojavanja vozac, radeci sve sa ukljucenim desnim pokazivacem pravca, izlazi iz raskrsnice krecuci se uz desnu ivicu kolovoza.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        #4
        Re: Pravila voznje u kruznom toku




        U situaciji kao na slici, vozac koji se krece blize centru raskrsnicei zeli da se prestroji i izvrsi skretanje u desnu stranu, mora pre toga da propusti vozilo koje se nalazi u toj saobracajnoj traci. Nikako ne da se zaustavi bez razloga i time dovede sebe i druge ucesnike u saobracaju u opasnu poziciju.
        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • Chubbs
          Everybody lies
          • 29.01.2006
          • 5807
          • Novi Sad
          • Audi A6 1.8T

          #5
          Re: Pravila voznje u kruznom toku



          Redosled prolaska vozila kroz raskrsnicu u situaciji prikazanoj na slici je sledeci:
          1. vozilo broj 2.
          2. vozilo broj 1.
          3. tek na kraju vozilo broj 3.


          Vozilo br. 1. krece se jednosmernom ulicom i nailazi na raskrsnicu sa bocnim putem, tu sa bocnog puta nailazi vozilo br. 2. i nema znak za regulisanje saobracaja u raskrsnici, sto govori da u ovoj raskrsnici vazi pravilo desne strane. Vozilo broj 1. ce se zaustaviti i propustiti vozilo broj 2., dok vozilo broj 3. mora da saceka da se isprazni raskrsnica, pa tek onda da stupi na nju.
          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6
            Re: Pravila voznje u kruznom toku

            Dodatna objasnjenja :



            Vozilo koje se krece "unutrasnjom trakom", mora da propusti vozilo koje se krece "spoljnom" trakom jer se ipak to vozilo prestrojava (menja saobracajne trake) i posto u raskrsnicama sa kruznim tokom saobracaja VAZE OPSTA pravila saobracaja - tako da se VOZILO PRESTROJAVA samo ukoliko je ta radnja bezbedna po njega i ostale ucesnike u saobracaju....


            U tekstu nigde nije navedeno da vozilo mora da se zaustavi vec daPROPUSTI (ustupi prednost) vozilu (na slici - zeleno) koje se krece svojom saobracajnom trakom i koje ima prednost, a to da li ce vozac vozila koji zeli da ''izadje sa kruznog toka" da smanji brzinu(dok zeleni auto ne prodje, ali time ne sme ometati dr. ucesnike u saob.) ili ce napraviti jos jedan krug u kruznom toku (ili vise njih !) zavisi od konkretne situacije u raskrsnici i procene vozaca i sl.

            U praksi mozete videti i situaciju, gde vozac vozila (zeleni auto), koji se krece spoljnom saobracajnom trakom usporava kretanje i time omogucava vozacu koji zeli da se "iskljuci" sa kruznog toka DA to i ucini, ali to je neka druga prica, to je dobra namera vozaca u zelenom vozilu, kolegijalnost, drug na drumu i sl, ali to nema nikakve veze sa pravilima saobracaja... Zato, pamet u glavu, drzite se pravila, jer kod sudije za prekrsaje samo je po vazecem Zakonu...






            Nakon prestrojavanja vozac, radeci SVE SA UKLJUCENIM desnim pokazivacem pravca, izlazi iz raskrsnice krecuci se uz desnu ivicu kolovoza.
            Pokazivac pravca je sve vreme ukljucen, jer i sami znate da - pokazivac pravca mora biti ukljucen sve vreme dok se izabrana radnja ne zavrsi, ukoliko se odustaje od neke radnje - onda nema ni pokazivaca.... Sve je jasno zar ne, u protivnom kako ce ostali ucesnici u saobracaju znati kuda ste se uputili...
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210

              #7
              Re: Pravila voznje u kruznom toku

              u bg je to jednostavnije - sto vise drskosti, to vise prednosti
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • stevak
                CBC Senator XXL
                • 31.05.2009
                • 1215
                • Zemun
                • Saab 9000 cs 2.0T

                #8
                Odg: Re: Pravila voznje u kruznom toku

                Originally posted by Chubbs View Post
                Dodatna objasnjenja :



                Vozilo koje se krece "unutrasnjom trakom", mora da propusti vozilo koje se krece "spoljnom" trakom jer se ipak to vozilo prestrojava (menja saobracajne trake) i posto u raskrsnicama sa kruznim tokom saobracaja VAZE OPSTA pravila saobracaja - tako da se VOZILO PRESTROJAVA samo ukoliko je ta radnja bezbedna po njega i ostale ucesnike u saobracaju....


                U tekstu nigde nije navedeno da vozilo mora da se zaustavi vec daPROPUSTI (ustupi prednost) vozilu (na slici - zeleno) koje se krece svojom saobracajnom trakom i koje ima prednost, a to da li ce vozac vozila koji zeli da ''izadje sa kruznog toka" da smanji brzinu(dok zeleni auto ne prodje, ali time ne sme ometati dr. ucesnike u saob.) ili ce napraviti jos jedan krug u kruznom toku (ili vise njih !) zavisi od konkretne situacije u raskrsnici i procene vozaca i sl.

                U praksi mozete videti i situaciju, gde vozac vozila (zeleni auto), koji se krece spoljnom saobracajnom trakom usporava kretanje i time omogucava vozacu koji zeli da se "iskljuci" sa kruznog toka DA to i ucini, ali to je neka druga prica, to je dobra namera vozaca u zelenom vozilu, kolegijalnost, drug na drumu i sl, ali to nema nikakve veze sa pravilima saobracaja... Zato, pamet u glavu, drzite se pravila, jer kod sudije za prekrsaje samo je po vazecem Zakonu...






                Nakon prestrojavanja vozac, radeci SVE SA UKLJUCENIM desnim pokazivacem pravca, izlazi iz raskrsnice krecuci se uz desnu ivicu kolovoza.
                Pokazivac pravca je sve vreme ukljucen, jer i sami znate da - pokazivac pravca mora biti ukljucen sve vreme dok se izabrana radnja ne zavrsi, ukoliko se odustaje od neke radnje - onda nema ni pokazivaca.... Sve je jasno zar ne, u protivnom kako ce ostali ucesnici u saobracaju znati kuda ste se uputili...
                Pravila su takva kakva jesu, ali primećujem nelogičnost ili nedoslednost. Iz svega gore prikazanog se nameće zaključak da kroz kružni tok treba ići najkraćom putanjom. Ako je tako, onda zeleni auto vozi nepravilno jer se iz njegovog kretanja vidi da je vozio spoljnim obodom raskrsnice umesto najkraćom putanjom. Nekad su nas učili da auto koji je ušao u kružni tok ima prednost u odnosu na ostale, pa i one koji su se uključili kasnije a iz slike je vidljivo da je zeleni auto ušao kasnije. Čak i ako nije, nego ga je sustigao ovaj drugi, opet je u prekršaju jer je vozio desnom trakom.
                ex SAABotražitelj

                Comment

                • MS PK
                  CBC Član
                  • 09.01.2012
                  • 89
                  • Prokuplje
                  • nema

                  #9
                  Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                  Ma sve se svede na "pravilo jaceg"

                  Comment

                  • nikaragva
                    CBC Senator XXL
                    • 03.06.2008
                    • 521
                    • B. Palanka
                    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                    #10
                    Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                    Jedno pitanje:
                    Da li onaj vozac koji se vozi krajnjom desnom trakom (pod uslovom da ih ima barem dve) mora na sledecem izlazu da izadje iz kruznog toka, ili moze da pravi krugve, kao i onaj u unutrasnjoj traci i da izadje, ako hoce, tamo i gde je usao, sve vreme vozeci se spoljnom trakom?

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #11
                      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                      Originally posted by MS PK View Post
                      Ma sve se svede na "pravilo jaceg"
                      To je razlog, da retko kada koristim unutrašnju traku u takvoj raskrsnici (Opština NBG).
                      U situaciji na prvoj slici, oba vozača greše: zeleni, jer je uključio levi migavac, kojim pokazuje nameru da promeni traku u kojoj se uporedo s njim nalazi vozilo. A drugo vozilo, što se na vreme nije prestrojilo u desnu traku. Kočenjem, ili zaustavljanjem u "brzoj" traci, upravo bi ugrožavao bezbednost drugih, isto kao "presecanjem" puta zelenom vozilu.

                      Upravo, kako je Chubs naveo:
                      U tekstu nigde nije navedeno da vozilo mora da se zaustavi vec da PROPUSTI (ustupi prednost) vozilu (na slici - zeleno) koje se krece svojom saobracajnom trakom i koje ima prednost, a to da li ce vozac vozila koji zeli da ''izadje sa kruznog toka" da smanji brzinu(dok zeleni auto ne prodje, ali time ne sme ometati dr. ucesnike u saob.) ili ce napraviti jos jedan krug u kruznom toku (ili vise njih !) zavisi od konkretne situacije u raskrsnici i procene vozaca i sl.
                      @nikaragva, ako već znaš, da vršiš polukružno okretanje, odmah ulaziš u unutrašnju traku i u zavisnosti, da li menjaš traku, daješ levi migavac i na vreme se prestrojavaš, davanjem desnog migavca, stalno uključenog do izlaska iz raskrsnice. Nije greška, ni vožnja krajnjom desnom trakom, posebno nesigurnih i neveštih vozača (početnika).

                      Comment

                      • boban1982
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2010
                        • 1106
                        • Batajnica
                        • SAXO VTS-BIC

                        #12
                        Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                        Navici ce se Novosadjani,svaki pocetak je tezak,narocito za onog ko nikad nije vozio kruznim tokom,ali vremenom ima da voze trke kroz krug!

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                          Kao u Beogradu, pa na navedenoj lokaciji, svaki dan, najmanje jedna nezgoda sa materijalnom štetom! Izazvana, kršenjem sobraćajnih propisa.

                          Comment

                          • nikaragva
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2008
                            • 521
                            • B. Palanka
                            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                            #14
                            Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                            Tako sam i pretpostavljao, a pitao sam jer mi je neki covek svirao, on je iz unutrasnje krenuo da se iskljuci, tako sto je meni sekao put. Pa reko mozda je ocekivao da cu i ja izaci gde i on, posto sam u spoljasnoj. Ali bolje je sto sam prikocio, nego da budem u pravu i slupanog auta

                            Comment

                            • doc
                              CBC Senator
                              • 25.08.2006
                              • 240
                              • BGD/KG

                              #15
                              Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                              slazem se sa teorijom, praksa se pokazala da prednost uvek ima onaj koji je blizi centru kruznog toka.
                              u slucaju nezgode, dokazi ti da si usao u kruzni tok i planirao da se iskljucis na prvom iskuljucenju.
                              zato se uvek trudim da budem sto je moguce blize sredini kruznog toka, ako ni zbog cega drugog, zbog preglednosti situacije; moram da pazim samo na ludake koji mi dolaze sa desne strane
                              Pametniji popusta, ali mentalno...

                              Comment

                              Working...
                              X