Pravila voznje u kruznom toku

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mustimag
    CBC Član
    • 22.01.2008
    • 40
    • beograd

    #46
    Odg: Pravila voznje u kruznom toku

    Originally posted by NShappy View Post
    ali se tada možemo lako naći u situaciji sa ove slike:



    gde smo mi crveno vozilo (pod brojem 2)

    Proguglajte na netu roundabout. Vidi se da se uglavnom koristi to pravilo. Desna traka za desno i pravo, leva za pravo, levo i nazad. Pri takvom ponašanju, situacije sečena puta jedno drugom su najređe.
    Mislim da je jedino sto se materijalno moze dokazati iz situacije na slici ako dodje do kontakta izmedju crvenog i zelenog da je krivo crveno vozilo jer se prestrojavalo u traku zelenog (bez obzira sto zeleno planira krug od 270 stepeni. Tada sve sto se podvodi pod lepim ponasanjem je nebitno. Neka me neko ispravi ako gresim.

    Comment

    • fault-code
      CBC Član
      • 26.02.2012
      • 29
      • Novi Sad
      • Stilo JTD

      #47
      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

      Dosta je ovo loše rešeno u NS pogotovu za grad koji nije navikao svoje vozače na kružne tokove. Velika većina vozača ima samo B kategoriju i sa kružnim raskrsnicama su imali kontakt jedino na polaganju testova pa sad prolaze kroz raskrsnicu po pretpostavci kako treba proći. Nije retkost da vam u susret naiđe vozilo koje se kreće u suprotnom smeru vašom levom stranom u kružnom toku. Ja se dosta oprezno provlačim kroz kružni tog jer gotovo da nisam prošao kroz njega a da nisam zapazio nepravilnost u vožnji nekog drugog vozača. Iz tog razloga prilagodim brzinu situaciji i gledam da se bezbedno prestrojim ispred ili iza vozila koje ide pored mene.
      Međutim primetio sam u susednoj Mađarskoj jedno po meni dosta dobro rešenje za kružne tokove sa dve trake. Ispred raskrsnice je uočljiva signalizacija koja vas obaveštava koju traku da zauzmete za koji pravac kretanja. A u samom kružnom toku su uvodi i izvodi iz kružnog toka fizički razdvojili trake sa nekakvim kuglama koje ne bi bilo lepo da pregazite. Nemam nikakvu sliku da to pokažem ali je jako dobro rešenje jer rešava problem iz situacije sa zadnje slike. Vozilu iz desne trake se dozvoljava da ide desno 90° ili pravo a onda ga pomenute betonske kugle usmeravaju na izlaz iz kružnog toka. Poštuje se princip prokazan na ovim slikama iznad samo što je praktično onemogućeno vozaču da krajnjom desnom trakom kruži po kružnom toku.

      Comment

      • NShappy
        CBC Senator
        • 09.03.2005
        • 261
        • Novi Sad
        • Ford Focus 1.8TDCi

        #48
        Odg: Pravila voznje u kruznom toku

        Da, kod Mađara uvek ispred kružnog toka ima nacrtane strelice kako se treba kretati, i uvek vas teraju na ovakvo kretanje:


        I kada se malo razmisli, prilikom ovakvog ponašanja, najmanje je slučajeva da se seku putevi jedni drugima tj. da se dva vozila nađu paralelno jedno drugom i da seku putanje.
        Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

        Comment

        • reb0rn
          CBC Član
          • 04.07.2006
          • 32
          • Novi Sad

          #49
          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

          Ja sam skontao najbolju taktiku u NS posobno za kruzni tok na bulevaru evrope....
          Ulazak sa leve trake sa minimum 30km/h i gas i nema problema, oni debili sto kruze spolja ima da se preseku

          Ono je smesno sto rade cak pre neki dan devojka i instruktor ulaze sa desne trake ja sa leve ulazim i nista zmigavac idu na mene????jer neki debil stoji u desnoj traci

          Comment

          • pbenka
            CBC Član
            • 04.01.2009
            • 22
            • Bački Petrovac
            • Hyundai i30 CW

            #50
            Odg: Pravila voznje u kruznom toku

            @reb0rn, na Bul. Evrope u N.S. ima 3 (tri) kružna toka, verovatno misliš na onaj na raskrsnici sa Kornelija Stankovića. Ulazak u kružni tok bez smanjivanja brzine ili zaustavljanja ipak nije po propisu, jer dok se oni u spoljnoj traci seku, mogu da ne zakoče i udare u tebe, ili da naglo zakoče i neko udari u njih, ali ti ćeš biti kriv, jer oni imaju prednost. Slažem se da pri ulasku u kružni tok treba brzo reagovati, jer možda dugo nećeš moći da se isključiš. U toj situaciji je najlakše uključenje u spoljnu traku kada se neko isključuje u tvoju ulicu. Neki dan sam video da je neki čovek stao u kružnom toku da pusti da se ovi uključe. Sirene su se začule i od ovih što čekaju i od ovih u kružnom toku tako da je brzo produžio. Verovatno se čovek pogubio.

            Comment

            • Cika Sima
              CBC Član
              • 21.02.2012
              • 38
              • Novi Sad

              #51
              Odg: Pravila voznje u kruznom toku

              Desnu traku koristite iskljucivo za napustanje kruznog toka na prvom izlazu, a unutrasnjom vozite u kruznom toku sve dok ne dodje vreme da izadjete, pre toga se prestrojte u desnu spoljnju traku , pa na prvom izlazu napolje.
              Ukratko:
              1. Nema izlazka iz kruznog toka iz unutrasnje (leve) trake, jer mozete da isecete nekoga ko je u spoljasnjoj (desnoj) traci i nastavlja pravo. Onda cete Vi biti krivi za udes. Pravovremeno se prestrojte u desnu traku i pripremite se za izlazak na zeljenom izlazu. Ako niste uspeli na vreme da se prestrojite zbog guzve u raskrsnici, onda napravite jos jedan krug u unutrasnjoj traci.
              2. Ako ste u spoljasnjoj (desnoj) traci, niposto ne nastavljajte voznju pravo kroz kruzni tok, nego se ili sto pre bezbedno prestrojte u unutrasnju (levu) traku ili se u protivnom obavezno iskljucite na prvom izlazu.

              Ako se drzite ova dva pravila ne mozete napraviti udes u kruznom toku, a da Vi budete krivi, ma kakav da je.

              Comment

              • sasha015
                CBC Veteran
                • 29.02.2008
                • 153
                • LOznica
                • Hyundai i-20

                #52
                Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                Ako se drzim drugog pravila ima sigurno da napravim udes u manjem kruznom toku,precnika nekih 30 metara,kakvi su po manjim gradovima.Imaju 4 -5 ulaza-izlaza koji su udaljeni nekih 15 metara i takvo setanje spoljasnja traka-unutrasnja traka je nezamislivo.
                Tako moze da se vozi na Slaviji ili na Nbg,mada i tamo se tako ne vozi.

                Comment

                • fault-code
                  CBC Član
                  • 26.02.2012
                  • 29
                  • Novi Sad
                  • Stilo JTD

                  #53
                  Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                  Da je kružni tok imao za cilj da se iz njega izlazi samo iz desne trake onda bi tako bio i konstruisan. Svi bi ulazili sa dve trake a sabijali se u jednu. Ovo pravilo od @Cika Sima je možda na neki način dobar savett kako najbolje izbeći kritičnu situaciju ali nikako pravilo. Kružni tok je saobraćajnica za sebe i ako je izgrađen sa više traka onda važe pravila pri uključivanju i isključivanju kao na raskrsnicama ulica ili bulevara sa više traka. Dakla iz krajnje leve u krajnju levu, iz krajnje desne u krajnju desnu i pri uključenju i pri isključenju. Konkretno u NS zapinje ovo pri isključenju jer dobar deo vozača nije siguran ko ima prednost onaj iz leve koji želi da pređe u desnu a zatim se isključi ili onaj iz desne koji želi da nastavi do nekog drugog isklučenja. Koliko je meni poznato pravila nalažu da vozač iz leve trake mora da propusti ovog iz desne ukoliko on želi da nastavi dalje kružnim tokom i tek onda se prestroji u njegovu traku pa zatim isključi. Stvar se dodatno komlikuje time što se ovo ne sme izvoditi sa zaustavljanjem vozila u levoj traci već jedino prilagođavanjem brzine ili ako uslovi ne dozvole onda vožnjom još jednog kruga.
                  Ovako to u teoriji izgleda a praktično se svakodnevno srećem sa situacijom da vozač iz desne ode u levu na kružnom toku a zatim se isključi na desnu, bez da upali žmigavac za bilo koje prestrojavanje-isključivanje pa opreza nikad mnogo.

                  Comment

                  • Cika Sima
                    CBC Član
                    • 21.02.2012
                    • 38
                    • Novi Sad

                    #54
                    Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                    Problem je sto nasi saobracajci koji konstruisu kruzne tokove nemaju pojma sa zivotom, jer je za njih to nova stvar u Srbiji.
                    Ako je neko vozio po Italiji i Austriji zna o cemu pricam.
                    Ne moze se izlaziti iz KT iz leve (unutrasnje) trake i tacka.
                    Ako ste u levoj traci i date desni zmigavac, to drugim vozacima znaci da zelite da se PRESTROJITE u desnu traku i ni po kojoj logici ne moze da znaci da zelite da izadjete iz kruznog toka. *Dvosmislenost, tipa, moze da znaci a ne mora, u saobracaju ne postoji*
                    Uostalom pokusajte da "ispravite" kruzni tok i zamislite ga kao pravu ulicu sa dve trake u kojoj je leva traka za pravo a desna iskljucivo za skretanje u desno na prvoj raskrsnici. Koji biser bi skrenuo desno iz leve trake, ili nastavio pravo iz desne??? Mozda i bi, ali do prvog policajca koij bi mu pisao kaznu zbog ovih stvari. (Voznja protivno znaku)
                    Prosto, ako zelite da ne napravite udes, drzite se pravila iz prethodnog posta i to je to.

                    Comment

                    • Cika Sima
                      CBC Član
                      • 21.02.2012
                      • 38
                      • Novi Sad

                      #55
                      Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                      Originally posted by sasha015 View Post
                      Ako se drzim drugog pravila ima sigurno da napravim udes u manjem kruznom toku,precnika nekih 30 metara,kakvi su po manjim gradovima.Imaju 4 -5 ulaza-izlaza koji su udaljeni nekih 15 metara i takvo setanje spoljasnja traka-unutrasnja traka je nezamislivo.
                      Tako moze da se vozi na Slaviji ili na Nbg,mada i tamo se tako ne vozi.
                      U pravu si da su nasi KT nestrucno projektovani. Ali ne kontam na koju foru bi napravio udes ako se drziš drugog pravila???

                      Comment

                      • fault-code
                        CBC Član
                        • 26.02.2012
                        • 29
                        • Novi Sad
                        • Stilo JTD

                        #56
                        Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                        Ajde da rasčistimo neke stvari oko KT-a. Pričamo isključivo o KT-u sa jednom ili više traka gde nema posebnih znakova koji definišu prestrojavanje. Ja ću napisati neke definicije koje su meni poznate a koje su vezane za KT a vi me ispravite ako grešim.
                        - KT je posebna saobraćajnica i vožnja kroz KT je kao vožnja bilo kojom ulicom samo što ova ima kružni oblik.
                        - KT kao sabraćajnica ima prvenstvo prolaza i sva vozila koja se uključuju u KT moraju propustiti vozila koja su več u KT-u.
                        - KT ima smer kretanja suprotan kazaljkama na satu
                        - Prilikom uključivanja u KT iza saobraćajnice sa više traka uključivanje je isto kao i u svaku drugu saobraćajnicu sa više traka. Odnosno, iz krajnje desne se ide u krajnju desnu u KT-u, iz srednje u srednju, iz krajnje leve u levu.
                        - Isključivanje iz KT-a vrši se davanjem desnog žmigavca ukoliko ste u krajnjoj desnoj traci.
                        - Ukoliko ste u krajnjoj desnoj traci možete da obiđete ceo krug i niste dužni da propustite ni jedno vozilo iz leve trake KT-a koje želi da se prebaci u vašu, niti vozilo iz ulica koje se priključuju a koje želi da se uključi u vašu traku. Zato što se vozite KT saobraćajnicom pod prvenstvom sa dve trake i svako vozilo iz leve trake iste KT saobraćajnice može da se prestrji u vašu desnu traku onda kada se uveri da to može bezbedno da obavi bez da ometa vaše kretanje. Isto kao prestrojavanje u bilo kojoj drugoj saobraćajnici sa više traka u jednom smeru. Davanje žmigavca nije alibi da se iznenada prebacite u drugu traku. Potrebo je prvo propustiti vozila koja su već u toj traci i kojima bi ta radnja omela kretanje.
                        - Ukoliko ste u krajnjoj levoj traci možete neometano da kružite saobraćajnicom KT beskonačno kao i da se prestrojite u krajnju desnu (pod istim uslovima kao i u svakoj saobraćajnici sa više traka u jednom smeru)
                        - Izlazak iz KT-a sa više traka je identičan bilo kom izlasku iz bilo koje saobraćajnice sa više traka u neku saobraćajnicu sa više traka. Odnosno, iz krajnje desne idete u krajnju desnu traku saobraćajnice u koju se isključujete. Nije dozvoljeno da idete krajnjom desnom KT-a a da se isključite u srednju ili krajnju levu traku saobraćajnice u koju se isključujete.
                        Iz krajnje leve trake možete da se prestrojite u desnu traku KT-a a zatim napustite KT krajnjom levom trakom saobraćajnice u koju se isključujete. Ali pod uslovom da se uverite da nema vozila u vašoj desnoj traci KT-a koja biste tom radnom omeli u nameri da kruže dalje KT saobraćajnicom.
                        - Ukoliko se neko vozilo kreće paralelno sa vama desnom trakom KT-a a vi želite da se prestrojite u tu traku. Dužni ste da ga propustite pa tek onda se prestrojite ali bez zaustavljanja.
                        - Zaustavljanje u KT-u je zabranjeno
                        - Ukoliko propuštanje bez zaustavljanja nije moguće morate da napravite još jedan krug
                        - Napuštanje KT-a je moguće u sve trake saobraćajnice u koju se ulazi napuštanjem a po istom pravilu kao da se napušta jednosmerna ulica sa više traka i ulazi u jednosmernu sa više traka. Ovo važi za KT raskrsanice sa po najmanje 2 trake po svakom smeru uljučenja i isključenja

                        Comment

                        • Cika Sima
                          CBC Član
                          • 21.02.2012
                          • 38
                          • Novi Sad

                          #57
                          Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                          Sve je tacno osim sto imas jednu kontradiktornost.
                          - " Iz krajnje leve trake možete da se prestrojite u desnu traku KT-a a zatim napustite KT krajnjom levom trakom saobraćajnice u koju se isključujete " Znaci prvo se prestrojavas u desnu traku , pa tek potom napustas KT.

                          - "Napuštanje KT-a je moguće u sve trake saobraćajnice u koju se ulazi napuštanjem a po istom pravilu kao da se napušta jednosmerna ulica sa više traka i ulazi u jednosmernu sa više traka. Ovo važi za KT raskrsanice sa po najmanje 2 trake po svakom smeru uljučenja i isključenja " Ovo nije tacno.

                          Ako sam dobro shvatio, jer mi je nejasna poslednja recenica, to znaci da ako se vozis jednosmernom ulicom sa 2 trake, Nailazis na jednosmernu ulicu sa desne strane u koju je dozvoljeno skretanje, koja ima dve trake, NE SMES se iskljuciti iz leve (unutrasnje) trake u levu, nego samo iz krajnje desne smes da skreces u krajnje desnu. To je zato sto mozes da iseces nekoga ko ide pravo u spoljasnjoj levoj traci. A takvu raskrsnicu na primer jos nigde nisam video.

                          Znaci iz leve trake moras se najpre prestrojiti u desnu, pa onda napustas KT.

                          Evo kako izgleda dobro projektovan kruzni tok sa 5 ulaza i izlaza: google earth koordinate: 45°31'5.72"N i 11°35'57.47"E.

                          Obrati paznju na onaj izlaz gde se izlazi u jednoj traci a kasnije se taj put siri na 2 trake, Znaci izbegava se mogucnost da neko pomisli da iz KT izadje iz unutrasnje trake. Precnik ovog kruznog toka je 150 metara, pa vozac ima vremena da se na vreme prestroji i pripremi za napustanje KT-a.
                          A nasi videli da se konj potkiva pa naguraju KT koji ima 30m plafon, i to jos sa dve trake.
                          U Novom sadu su naknadno prepravili KT na Bulevaru Evrope, i Bul Vojvode Stepe, pa su napravili poseban "putic" za skretanje u desno, pa ne moras ni da ulazis u KT ako skreces desno. To je jedno od boljih resenja.
                          Last edited by Cika Sima; 10.07.2012, 19:35.

                          Comment

                          • pbenka
                            CBC Član
                            • 04.01.2009
                            • 22
                            • Bački Petrovac
                            • Hyundai i30 CW

                            #58
                            Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                            Originally posted by fault-code View Post
                            - KT kao sabraćajnica ima prvenstvo prolaza i sva vozila koja se uključuju u KT moraju propustiti vozila koja su več u KT-u.
                            Ovo nije tačno!
                            Ako na priključenju puta koji ulazi u KT nema znak "nailazak na put sa prvenstvom prolaza" ili "obavezno zaustavljanje" odnosno popularno rečeno obrnuti trougao i stop, onda vozila krećući se po tom putu imaju prednost u odnosu na vozila u kružnom toku.

                            Comment

                            • Chubbs
                              Everybody lies
                              • 29.01.2006
                              • 5807
                              • Novi Sad
                              • Audi A6 1.8T

                              #59
                              Re: Pravila voznje u kruznom toku

                              au...
                              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                              Comment

                              • fault-code
                                CBC Član
                                • 26.02.2012
                                • 29
                                • Novi Sad
                                • Stilo JTD

                                #60
                                Odg: Pravila voznje u kruznom toku

                                Originally posted by pbenka View Post
                                Ovo nije tačno!
                                Ako na priključenju puta koji ulazi u KT nema znak "nailazak na put sa prvenstvom prolaza" ili "obavezno zaustavljanje" odnosno popularno rečeno obrnuti trougao i stop, onda vozila krećući se po tom putu imaju prednost u odnosu na vozila u kružnom toku.
                                Ovo je podrazumevano. Pričamo ovde prvenstveno o uobičajenim KT raskrsnicama gde svaki prilaz ima obrnuti trougao.
                                @Cika Sima
                                Preterano filozofiramo oko pravila koja su već odavno jano precizirana našim zakonom. Jasno je meni da je to negde bolje rešeno, i sam sam se u to uverio. Ali ovde pričamo najpre o novosagrađenim NS KT-ovima gde je situacija ovakva kakva je. Izlazi su u dve trake te samim tim nema logike da se svi nabijamo u desnu traku izlazne saobraćajnice. Možemo KT da napuštamo i iz desne i iz leve, s' tim da iz leve moramo sa posebnom pažnjom bez zaustavljanja da se prestrojimo u desnu a zatim napustimo KT uključivanjem u levu traku izlazne saobraćajnice. Po meni je ispravno ako su sve saobraćajnice sa po 2 trake u oba smera da se se iz desne ulazne uključuje u desnu ulaznu i isključuje u desnu izlaznu. I da se iz leve ulazne uključuje u levu KT-a i isključuje preko desne (ako je moguće!) u levu izlazne. Isto tako vozilo može da kruži krajnjom desnom trakom ceo krug i ako mu presečete put a ono naleti na vas BIĆETE KRIVI ZA UDES! Bili ste u obavezi da se uverite da možete bezbedno da se prestrojite u njegovu traku. Ako nisam u pravu neka me neko ispravi.

                                Comment

                                Working...
                                X