CITROEN - Saveti za kupovinu,informacije

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #61
    Sanke su ono na sta se kaci vesanje i motor-menjac.
    U Sapcu Pilot servis 50E sanke netrebaju nikom tako da ostaju.
    Ako je toliko udaren da puknu sanke onda nije za uzimanje.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • nenad011
      CBC Veteran
      • 01.04.2006
      • 198
      • Novi Beograd

      #62
      ...procitao sam na forumu da ukoliko se zadnji tockovi "raskrece" da treba zameniti lezajeve.
      E sad kada sam razgovarao sa ljudima u prodavnici delova oni pitaju da li lezajevi zadnjih tockova ili zadnjeg trapa?
      Meni je nekako bilo logicno da su u pitanju lezajevi zadnjeg trapa ali rekoh da priupitam nekog strucnijeg
      Dakle koje lezajeve treba menjati u ovom slucaju?

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #63
        Menjaju se lezajevi zadnjeg trapa ima ih ukupno cetiri i isti su za XM-a i BX-a.
        Ako je puno zapusten trap onda se menja i osovinica inace nemora.
        Operacija po strani traje negde oko 2h.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #64
          nego jel se ti to nama ponovi sa nekim francuzom?
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • nenad011
            CBC Veteran
            • 01.04.2006
            • 198
            • Novi Beograd

            #65
            Ah ja se izvinjavam na propustenoj prilici da se pohvalim da je u mom vlasnistvu Citroen BX TRS '92 godiste
            Sasvim je dobar porema do sada vidjenom.
            Promenio sam mu desni homokineticki zglob, centralnu bombu jer je cesto "kuckala" i nosac motora.
            Zamenio sam mu kajseve, plocice i zadnje diskove takodje i koliko vidim nista drugo za sada ne zeza.Limarija je odlicna, motor za sada ne pokazuje znakove da trosi ulje ( oko 600 km od promene ulja)
            Naravno promenio sam mu filtere za vazduh, ulje i benzin i sipao mu Motul Power 4100 po preporuci iz Mass Company
            Jedino sto sam primetio jos jeste da jako mali tragovi ulja ostaju ispod njega ali za sad nisam uspeo da otkrijem odakle potice.Sa zavrtnja za ulje nije vec vise desno... :x
            Pitao sam za zadnje tockove jer svi to napominju a u prodavnicama delova se nigde ne prodaju sami lezajevi vec u kompletu sa osovinicom.
            Mislio sam da mu jos to odradim pa da budem miran sto se mahanike tice
            Svaki savet je dobrodosao i hvala ti na svemu do sada

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #66
              E pa neka ti je srecan

              BX

              Što više za što manje

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #67
                Znaci propadanja lezaja su sledeci:

                1. Raskrecenje koje si pomenuo
                2. U tezim slucajevima naginjanje na stranu propalog lezaja
                3. Neprijatna voznja (skakutanje zadnjeg kraja)

                Lezaji mogu da se kupe bez osovinice javi pitaj u autoopremi u zemunu 011 3160 621 ili XM auto shop 011 2101-968

                Sad sto se tice tragova curenja moze da bude sledece:

                ako pricamo o desnoj strani motora (do kaisa) moze da bude semering radilice u sta neverujem jer kazes da si promenio sve kiseve a serviser je trebalo to da vidi.

                Ono sto ti ja savetujem da OBAVEZNO pregledas (ili majstor) jesu povratna creva prednjih amortizera. Gumena su (plastika-guma) i mogu da prave probleme. Lako se menjaju i kostaju od 600-1000 din kako ko te odere. Dolaze u kompletu sa selnom (samo informacija za tebe) posto staru nemozes (ja jesam) da koristis ponovo.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • nenad011
                  CBC Veteran
                  • 01.04.2006
                  • 198
                  • Novi Beograd

                  #68
                  Videcu u Zemunu tamo sam uzimao i sve ove delove do sada.
                  E sad jos jedno pitanje, posto je moj majstor najpre klasican mehanicar da li ce umeti da se snadje sa povratnim crevima tj da ih promeni ili cu morati da odem u neki bas citroenov servis?
                  Posle ovoga cu morati da dospem LHM pa me interesuje od prilike sta mislis koliko ce mi trebati?
                  Takodje prethodni vlasnik mi je rekao da je ocistio "sito" pa ne znam da li je mislio na filter ili je sito nesto drugo?
                  I da budem dosadan do kraja mada verujem da ovo moze da interesuje i ostale,da li znas gde moze da se nadje i namesti neki merac temeprature vode u motori posto svi kazu da kad se lampica za pregrevanje motora upali tada je vec kasno?

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #69
                    1. Crevo za povratni vod mogu da ti zamenim na parkingu za 5 minuta. Znaci da mehanicar to moze da zameni za 30 minuta. Auto se podigne na najvisi stepen, na samom amortizeru skine se selna, samim time je i crevo slobodno a druga dva kraja skinu se rukom. Stavis novo crevo, selnu i prikljucis rukom druge krajeve creva i to je to. Napominjem ti da creva prvo proveris vizuelno. Ako su ispucala i deluju staro menjaj.
                    2. Vrlo mala kolicina LHM-a treba da iscuri. Znaci kupi 1L da imas da dolijes. Vodi racuna da je svaki LHM isti odnosno da nije vazno koji kupujes (da li je Castrol ili Valvoline) uzmi slobodno jeftiniji.
                    3. Sito kako ga zovu je filter koji se nalazi u posudi za LHM. Njegova zaprljanost moze biti uzrok problema tipa los rad i otezan rad servo letve...
                    4. Pogledaj LHM u rezervoaru, boja mora da bude fluorescentno zelena. Ako je zuckasta LHM mora da se menja a to ti je indikator zapustenog automobila.
                    5. Tvoj BX ima dve lampice za temperaturu. Prva je zuta i ona te upozorava na moguce pregrevanje a druga je crvena i ona te obavestava da je doslo do pregrevanja motora. Obzirom da jos posedujes u tabli indikaciju za nizak nivo rashladne tecnosti, sprega ove tri lampice sasvim ti je dovoljna da kod tvog benziskog motora budes bezbedan od pregrevanja. Naravno moras da proveris da li ti rade sve ove lampice.
                    6. Postoji posebna tecnost koja se koristi za ciscenje hidraulicnog sistema. Koristi se tako sto se LHM u autu zameni tecnoscu i tako se vozi do 5.000km i posle toga se ta tecnost zameni novim LHM-om. E sad pakovanje je veliko ja sam ranije cistio BX-a stime ako si zainteresovan a ima potrebe za ciscenjem mozemo da podelimo pakovanje (narucimo ga).
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • nenad011
                      CBC Veteran
                      • 01.04.2006
                      • 198
                      • Novi Beograd

                      #70
                      Hvala pre svega
                      Verujem da ce se majstor snaci da tebe ne maltretiram
                      Inace bio sam danas u dilemi jer sam zvao nekoliko prodavnica delova i pitali su me "Povratna ceva za sta? Da li vam treba za hidrauliku ili za amortizer?"...to me je malo zbunilo ali sad kapiram da je to crevo do amortizera.
                      Koliko vidim nisu ni u prodavnicama nesto posebno upuceni cim on mene pita "Jel to ono sa dva kraka?"
                      Sto se tice tecnosti za ciscenje mozemo da narucimo zajedno pa da podelimo, to smatraj da smo se vec dogovorili.
                      Filter za LHM se cisti ili menja?
                      Pogledacu sutra u kavom mi je stanju ulje mada mislim da nije lose jer mi je prethodni vlasnik rekao da ga je skoro menjao.
                      Da li je komplikovano da sam to uradim?
                      I gde ispustam LHM ili tecnost za ciscenje pre nego sipam novi LHM? Tj da li se uopste ispusta?
                      I jos jednu stvar da te pitam, nivo LHM-a se proverava tako sto se pdigne u najvisi polozaj auto, upali motor i onda posmatra plovak?
                      Ne zameri na pitanjima, ove hidraulicne stvari su za mene nove ali brzo kapiram

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #71
                        1. Da to je ono sa dva kraka gumeno i ima selnu koju dobijes uz crevo.
                        2. LHM se menja koliko cesto??? podeljena su misljenja ja licno menjam na svakih 20.000tak hiljada
                        3. Filter se cisti i to cisti se benzinom znaci pazljivo skines i ocistis
                        4. LHM nema sraf za ispustanje vec se radi sledece: Prvo se uradi malo gimnastike (ono od najnizeg do najviseg polozaja nekoliko puta otprilike 15stak minuta gore dole). Time se prljavstina pokrene i zavrsi u sudu za LHM. Potom spustis auto na najnizi polozaj da se svo moguce ulje vrati u LHM rezervoar. Onda pazljivo skines rezervoar izspraznis ga, operes benzinom i vratis nazad. Napunis ulje do vrha plovka i to ti je to. Upalis kada se podigne u najvisi polozaj dolijes ulje (ja dolivam do max crte na plovku.
                        5. Da gleda se tako sto ga podignes na ajvisi polozaj i dolijes do max. Nemoj preko jer kad spustis na najnizi prelice ti LHM
                        6. Imas na rezervoaru dve zice koje koje su spojene sa indikacijom niskog nivoa LHM-a. Proveri da li ti radi lampica obavezno!!!
                        7. U izuzetnim slucajevima gubitka ulja na putu zbog pucanja cevi posle zamene ili sanacije cevi mozes u sistem da sipas ATF ulje (ulje za automatske menjace). Naravno ovo se koristi samo da bi dosao do kuce i zamenio ATF LHM-om. Narocito je korisno kada ti strada auto na mojkovcu ti resis problem curenja ali nema nigde do CACKA da se kupi LHM. E onda kupis ATF u dovezes se do Beograda....

                        To ti je to
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • nenad011
                          CBC Veteran
                          • 01.04.2006
                          • 198
                          • Novi Beograd

                          #72
                          Danas idem to da menjam pa cu ti reci sta je bilo.
                          Razmisljam da operem motor da bi se bolje videlo ako jos negde curi ulje.
                          Vidim da ponavljas da skidanje posude za LHM treba uraditi pazljivo, pazljivo skinuti filter i sl.
                          Sta konkretno mislis pod tim pazljivo tj sta moze da se desi i na sta da obratim paznju?
                          Ako mi zadnju trap "mekano" i fino reaguje da li uopste ima svrhe da proveravam lezaje i da li je moguce da iako je sve tako "elasticno" ipak moze malo da bude nagnut na stranu ili ja tripujem
                          Hoces li da uzimamo tecnost za ispiranje sistema?

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #73
                            Pazljivo mislim na sva ona creva koja vidis da idu na rezervoar LHM-a. Creva su plasticno-gumena (ovo je samo opis neznam njihov sastav ) Gledaj da ih prilikom pomeranja poklopca rezervoara nepokidas! A ako ih pokidas e onda cu da ti otkrijem veeeeliku tajnu svi nas koji vozimo HP citroene

                            Tecnost hocu da uzmem mozemo i zajedno samo da uhvatm malo slobodnog vremena jerbo me ova kisa ubi a i servis mi je pun ovih dana (servis racunara ) pa nemam vremena.

                            Sto se tice trapa uradi sledece. Upali auto. Otvori gepek. Sedi na ivicu gepeka. Auto ce se spustiti i posle nekoliko sekundi trebalo bi da se popne i vrtati na predjasnji nivo. Ako to radi "elasticno" a ti pritom nema u voznji lupanje i slicno i naravno vizuelno auto ti se nije puno raskrecio nazad, onda lezajevi nisu za zamenu (bar ne za hitnu zamenu)...
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • nenad011
                              CBC Veteran
                              • 01.04.2006
                              • 198
                              • Novi Beograd

                              #74
                              Evo posle danasnjeg burnog dana rezime bi bio sledeci (mada sam malo toga resio) :
                              -Pogledao sam LHM i zelenkst je tako da verujem da je u redu.
                              -Creva na amortizerima suva kao barut i veoma dobro izgledaju
                              -Ipak i dalje ostaju fleke ispod prednjeg dela pa sam oprao motor da bih jasnije mogao da vidim za koji dan odakle to curka
                              -U rutinskom pregledu i zavirivanju sam video da mi je pukla leva manzetna na letvi volana ( da ne pominjem da niko od majstora to nije video) i jedva je nadjoh u Zemunu posto niko ne zna odmah koja je leva vec pitaju koja je duza ...sve strucnjaci
                              Sutra cu testirati zadnji trap mada mislim da je to u redu, barem prema onome sto sam do sada primetio...u svakom slucaju hvala na savetu
                              -I jos jedno pitanje, da ne narusim obicaj...Ubih se trazeci na tabli gde mi je pokazivac za nizak nivo rashladne tecnosti pa ako mozes da me prosvetlis bio bih ti neizmerno zahvalan...druge dve lampice su ok.
                              -Takodje pokazivac za ulje mi je zakovan za minimum iako je sa uljem sve OK, elektricar mi je rekao da je to "kod Citroena komplikovano i najbolje da odes u neki Citroenov servis" a u servisu "Koji ce ti to k...."
                              -Kako da proverim lampicu za nivo LHM-a? To je verovatno taj pokazivac koji je na nuli ali plovak je na makssimumu i ne pada.

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                #75
                                U kabini nemas indikator nivoa LHM-a. Kada se nivo spusti na minimum upalice ti se STOP lampa.
                                Lampa za nizak nivo antifriza na TZD-u je u donjem levom uglu table.
                                Inace spoj ona dva kontakta na rezervoaru LHM-a i trebalo bida na tabli u kolima upais STOP lampu.
                                Kontrola nivoa ulja u motoru radi tako sto kada das kontakt a pre paljenja trebalo bi da ti pokaze nivo kazaljka u kabini. Najcesci uzrok kvara je prljav senzor koji se sa zadnje strane srafi u blok a ide direktno u karter ili ako je motor vadjen mrzovolja majstora da ga zakace po ubacivanju motora.
                                Inace indikator se gasi normalno po paljenu motora (oko 10sec).
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X