OK, prvo da odgovorim za ovaj prvi deo.
Za mene je Road Runner posle GTO najbitniji automobil u originalnoj muscle car revoluciji. Zaboravim na Chevelle, 442, Charger, Torino, GS i slicne. Road Runner sa 383 cid i 335 hp je kostao danasnjih $16,000. To je fenomenalno, mene nebi bilo briga ni na momenat da li on ima kozna sedista, otvaranje prozora na dugme i slicno (jedino bi morao imati klimu).
Superbird i Daytona nisu bili toliko skupi. Nista skuplji nego konkurencija. Nisu se prodavali jer su ljudi nisu voleli cudan dizajn. Pojedini Plymouth dileri su skidali rep i nos sa Superbirda i prodavali ih kao Road Runner i to bez ikakvih problema.
Druga stvar, nemozes porediti ukus kupaca danas i pre 40 godina. Tada je gorivo bilo 30 centi za galon (3.78 litara). Danas je $4.00 za galon. Tada je bilo poslova koliko hoces. Danas je veliki broj poslova otisao za Kinu, Meksiko i slicne drzave. Tada su importi igrali malu ulogu. Sada igraju ogromnu. I ono najbitnije - tada je GM kontrolisao 60% Americkog trzista i nebi ga pogodilo da ima jedan losije prodavan auto, Camaro nije bio prevelik rizik. Dok danas GM kontrolise jedva 25% trzista, izgubio je broj 1 poziciju od Toyote u svetu i po svaku cenu mu treba uspeh.
Chevy je rekao da planira da proda 100,000 Camara prve godine, ali po mom misljenju ako proda 60,000 moze biti prezadovoljan. Jer bez obzira sto su ljudi davali ogromne pare za COPO Camaro pre 40 godina, Chevy danas nema slican model. Cini mi se da je COPO napravio svega 50 Camaro. GM danas da napravi i 25,000 Camaro SS nece biti zadovoljan.
Da kazem ovako: GM-u nije dovoljno da dosta ljudi kaze kako im se Camaro svidja i kako bi ga rado posedovali ako ti isti ljudi na kraju dana kupe nesto drugo. GM-u se mnogo vise isplatio model kao sto je recimo Chevy HHR na koga se ljudi smeju svaki dan (jer je kopija Chrysler PT Cruisera), ali na kraju godine prodaja iznosi fenomenalnih 100,000 primeraka.
Za mene je Road Runner posle GTO najbitniji automobil u originalnoj muscle car revoluciji. Zaboravim na Chevelle, 442, Charger, Torino, GS i slicne. Road Runner sa 383 cid i 335 hp je kostao danasnjih $16,000. To je fenomenalno, mene nebi bilo briga ni na momenat da li on ima kozna sedista, otvaranje prozora na dugme i slicno (jedino bi morao imati klimu).
Superbird i Daytona nisu bili toliko skupi. Nista skuplji nego konkurencija. Nisu se prodavali jer su ljudi nisu voleli cudan dizajn. Pojedini Plymouth dileri su skidali rep i nos sa Superbirda i prodavali ih kao Road Runner i to bez ikakvih problema.
Druga stvar, nemozes porediti ukus kupaca danas i pre 40 godina. Tada je gorivo bilo 30 centi za galon (3.78 litara). Danas je $4.00 za galon. Tada je bilo poslova koliko hoces. Danas je veliki broj poslova otisao za Kinu, Meksiko i slicne drzave. Tada su importi igrali malu ulogu. Sada igraju ogromnu. I ono najbitnije - tada je GM kontrolisao 60% Americkog trzista i nebi ga pogodilo da ima jedan losije prodavan auto, Camaro nije bio prevelik rizik. Dok danas GM kontrolise jedva 25% trzista, izgubio je broj 1 poziciju od Toyote u svetu i po svaku cenu mu treba uspeh.
Chevy je rekao da planira da proda 100,000 Camara prve godine, ali po mom misljenju ako proda 60,000 moze biti prezadovoljan. Jer bez obzira sto su ljudi davali ogromne pare za COPO Camaro pre 40 godina, Chevy danas nema slican model. Cini mi se da je COPO napravio svega 50 Camaro. GM danas da napravi i 25,000 Camaro SS nece biti zadovoljan.
Da kazem ovako: GM-u nije dovoljno da dosta ljudi kaze kako im se Camaro svidja i kako bi ga rado posedovali ako ti isti ljudi na kraju dana kupe nesto drugo. GM-u se mnogo vise isplatio model kao sto je recimo Chevy HHR na koga se ljudi smeju svaki dan (jer je kopija Chrysler PT Cruisera), ali na kraju godine prodaja iznosi fenomenalnih 100,000 primeraka.
Comment