Voznja po snegu- par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    Re: Voznja po snegu- par pitanja

    Mislis presla je u druge vidove energije
    Naravno,nego sam se malo ustezao
    Rećiće možda neko da mi je srednje ime Stanislav koji preterano s...,a onda se okrene da vidi svoj minuli rad

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Re: Voznja po snegu- par pitanja

      Originally posted by mirdza
      Originally posted by expendable
      Moja izjava sa početka uključivanja na temu je za AWD "zakon", ako ne možete sa novim i dobrim zimskim gumama da izađete (bilo gde), nećete ni sa lancima.
      Nije da se hvalim (nemam cime), ali osjecaj kad vozis 120 kroz snijeg dubok 10-20cm i prestizes sve, ali bas sve - PRICELESS

      Lepo kažem da je čovek čarobnjak!
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Voznja po snegu- par pitanja

        Stratos:
        Primer: jutros žena u jugu stisla kočnicu iz sve snage i mota volan desno do kraja,ali podloga je led.Njena reakcija bi bila primerena da je suv kolovoz ali po klizavom auto neće skrenuti,nego ga gura inercija pravo.

        Da nije bila u Navak školi? ... mislim celodnevnoj ... možda samo pobrkala lekcije, za suvo i klizavo
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • Stratos
          CBC Senator XXL
          • 10.09.2008
          • 2594
          • Novi Sad

          Re: Voznja po snegu- par pitanja

          Neznam za nju,pošto sam bio prvi iza nje,ali znam da je ona u fordaljci bila staložena i mirna...Oči joj nisu bile razrogačene...
          Ko da je kod Dalaj Lame učila vožnju

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Voznja po snegu- par pitanja

            Opet Stratos:
            "Prvi sneg uvek nosi najveće opasnosti u saobraćaju i povećan broj nesreća."

            Na žalost ima i povređenih ali prvih dana u gradu više lakših čukanja i češanja.
            Što bi rekli auto limari, zaradim više za tih par dana nego za mesec-dva u normalnim okolnostima, a posao uglavnom laća.

            P.S.
            Da opet ne citiram. Ono za Dalaj Lamu je za
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              Re: Voznja po snegu- par pitanja

              Ovde sve naucnici i duhovnici!
              Taj ABS je ipak bolje da je ukljucen- za redovne vozace,pa i za one vrhunske ako se voze opusteno. E,kad zuris i refleksi su "naostreni",onda ABS previse smeta! Ja ne mogu da ga iskljucim (osim da presecem zice pa prekidac u kabinu) mada meni ne pravi veliki problem,citroen sa hidropneumatskim ogibljenjem odlicno koci jer i kocnica radi preko istog sistema,i ABS je odlicno uklopljen u taj sistem.

              Comment

              • boban1982
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2010
                • 1106
                • Batajnica
                • SAXO VTS-BIC

                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                Gledam danas ljude po mom kraju,voze kao da je suvo,auti im se okrecu proklizavaju,valjda se jos nisu navikli na klizav kolovoz.Vidim neke kako krecu iz mesta,nabiju gas,auto vrti u mestu i tako cekaju dok ne uhvati za podlogu...Pitam se da li bas svi moraju imaju potrebe da idu autom???

                Comment

                • Bojan1212
                  CBC Senator XXL
                  • 15.07.2008
                  • 468
                  • Zemun
                  • Honda Accord

                  Re: Voznja po snegu- par pitanja

                  Malo teorijskih pojmova, mislim da nije na odmet u ovoj temi.

                  Understeer ili podupravljanje predstavlja proklizavanje automobila narodski receno preko nosa. Uglavnom se javlja kod FWD. Moze nastati npr. davanjem relativno jaceg gasa u krivini sa smotanim tockovima. Epilog automobil ide pravo. Takodje usled neprilagodjene brzine. Ljudi cesto u panici namotavaju skroz volan u toj situaciji, a time se jos vise gubi trakcija. U takvim situacijama cesto je bolje smanjiti ugao tockova dok ne dobije trakciju... Takodje moze nastati usled blokiranja tockova tokom kocenja.

                  Oversteer ili preupravljanje je zabacivanje zadnjeg kraja. Cesce se javlja kod RWD npr. slajfanjem u krivini, naglim pustanjem gasa i sl. Takodje i kod FWD zbog losih zadnjih guma moze doci do ove situacije.

                  Danas taman malo napadao, pa sutra na vezbanje

                  Comment

                  • nidzola1
                    CBC Senator
                    • 26.04.2010
                    • 252
                    • Srbija

                    Re: Voznja po snegu- par pitanja

                    Ja vec "vezbao" malopre , samo se nadam da ce da potraje sneg

                    Comment

                    • Cherokee_NS
                      CBC Senator XXL
                      • 08.02.2009
                      • 802
                      • Novi Sad

                      Re: Voznja po snegu- par pitanja

                      Danas bas bilo rodno sto se tice voznje, mislim da sam jedno 10 godina zivota izgubio zbog situacija u kojima sam se nalazio, a nisam prelazio 40

                      Putare je opet iznenadio sneg usred zime A ljudi voze kao blesavi, krenu obilaziti po Zrenjaninskom putu i slecu kao avioni u oranje...

                      A tek po gradu... Pravac nakon silazenja sa Kackog mosta i prolaska ispod njega, uhvati me baja u oktaviji obilaziti a put ni milimetar ociscen... A u susret jedan Mercedes sleper koji skrece i kome je pobegla prikolica Meni nije bilo svejedno, a tek onome u Oktaviji
                      Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

                      Comment

                      • Zloca
                        CBC Senator XXL
                        • 21.12.2005
                        • 510
                        • Novi Sad
                        • Astra bertone turbo

                        Re: Voznja po snegu- par pitanja

                        Da probam i ja da prenesem neko svoje iskustvo na snegu, i to na otvorenom putu.
                        Kad krenem na put, imam obicaj da ispitam put, i to tako sto cu npr. dok sam u drugoj brzini (30-40km/h) malo zustrije da pritisnem kocnicu, znaci ne naglo vec ovako kao da hocu brze da stanem. Ako prokliza, imam informaciju da je klizavo ili led, i odmah znam da se vozi polako. Naravno najpre proverim da nema nikog ni iza ni ispred mene. Ako sustizem nekog, ne priblizavam se previse, vec na preglednom mestu, na 10-tak metara od vozila, polako prelazim u levu traku, polako dodajem gas dok ga ne obidjem i odaljim se od njega 10-tak metara pre nego sto se ponovo polako vratim u desnu traku. Neophodno je polako prelaziti iz trake u traku jer uvek ima utabanih kanala kuda se krecu vozila i svaki izlazak iz tih kanala nosi rizik i zato je bolje biti dalje od vozila koje pretices. Kada naidjem na krivinu uvek usporavam pre krivine, ne u krivini, i kad prodjem krivinu imam obicaj da naglo dodam gas (naravno zavisi od situacije i brzine kretanja) kako bih proverio stanje puta, tj. ako npr. u 3. brzini slajfuje, znaci led. Jos jedna stvar: pri voznji na snegu UVEK smanjim muziku i slusam motor. Kod rizicnih deonica, npr. veliki usponi, nizbrdice, ja ugasim skroz muziku. Meni zvuk motora daje neprocenljive informacije koje mi omogucavaju da u trenutku reagujem, da li gubim tlo, slajfujem, gusim ga, kakav je put... mozda deluje da kenj*m, ali je tako.
                        Kamion koji cisti put ne hvata ne znam koliko siroko, pa se najcesce vozi blizu bele linije, vozila se mimoilaze veoma blizu. To je tako i treba tako voziti. Ako prerano pocnes da bezis na svoju polovinu, onaj sto ti ide u susret samo ce poceti da se siri po putu kako bi izbegao situaciju koja moze tebe da zadesi, a to je da ako zagazis u neocisceni deo puta postoji realna opasnost da budes odvucen u kanal i zaglavis.
                        A sada usponi i nizbrdice! Ja licno vise volim uspone, jer ako ne mozes da izadjes, stao si, ali ako na nizbrdici izgubis kontrolu... pa nadajmo se da niko nece da naidje u susret.
                        Ako nailazis na uzbrdicu i ako uslovi dozvoljavaju uspori kako bi napravio razmak od onog koji ide ispred tebe, prvo da bi uhvatio zalet, a drugo ako ovaj ispred ne moze da izadje i uspori te, mozda ni ti neces moci da izadjes. Dakle, uhvatio si zalet, penjes se (teziti da imas veci broj obrtaja) i slusas motor, kako gubis trakciju, tako po malo oduzimas gas, i ne menjas brzinu sve dok bas ne moras da ga ne bi ugusio, i trudi se brzo da promenis brzinu. E kad si dovoljno usporio pocinjes da biras put, ides cikcak (ako nije guzva na putu) kako bi smanjio uspon, po potrebi gazis po malo ivicu dokle je ociscen sneg, jer po tragovima na putu je vec dosta pre tebe slajfovalo vozila pa je verovatno uglacano. I dotle ces valjda izaci na ravno. Za nizbrdicu koristim malo drugacije tehnike. PRE nizbrdice maximalno usporiti, ubaciti u prvu i poceti spustanje bez gasa. Takodje blago pritiskati kocnicu. NE DOZVOLI DA SE AUTO ZALETI! NAravno, ako vidim da nizbrdica nije opasna, ubacim u drugu i spustam ga normalno. Ali sada govorim o dosta klizavom putu. Ako zablokiraju tockovi (bez ABS) odmah popustas kocnicu. MORAS DA UTUVIS U GLAVU DA CE AUTO NAGLO UBRZAVATI AKO DRZIS KOCNICU! Iako ce mozak automatski da drzi kocnicu, moras da ga ubedis da pusti.Zato je vazno vezbati voznju po snegu na nekom bezbednom mestu. Cim vidis da auto ubrzava i preti da se otme kontroli, zagazi malo u sneg pored puta, lakse ces usporiti. I ako sustizes nekog, bolje po mogucstvu stani i sacekaj da se odalji. Ako si blizu i on izgubi kontrolu i pocne da sara putem, verovatno je tu led tako da ces i ti tesko da usporis i ukocis na vreme. Zato je vazno da posmatras vozila koja se krecu ispred tebe. Mogu ti dati vazne informacije o stanju na putu kako te ne bi nista iznenadilo.
                        Eto toliko.
                        MESTO ZA VASU REKLAMU!

                        Za samo 1000 din mesecno! :-)

                        Comment

                        • -Miloš-
                          CBC Senator
                          • 16.12.2007
                          • 269
                          • Beograd, Karaburma
                          • yugo tempo 1.1

                          Re: Voznja po snegu- par pitanja

                          Lep video ponašanja RWD na snegu. Lepo se vidi par momenata kako iznenadi neprijatno, al opet istovremeno koliko i može biti zabavan

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Voznja po snegu- par pitanja

                            Zloća:
                            "Kod rizicnih deonica, npr. veliki usponi, nizbrdice, ja ugasim skroz muziku. Meni zvuk motora daje neprocenljive informacije koje mi omogucavaju da u trenutku reagujem, da li gubim tlo, slajfujem, gusim ga, kakav je put... mozda deluje da kenj*m, ali je tako."
                            TAKO JE!
                            Uzgred veći deo teksta je odličan.
                            Miloš je takođe našao lep video. Obratite pažnju na upozorenja unutar filma i ne pokušavajte slično jer je čovek PRO.
                            Mislim može malo ali vozite sporije!
                            Obratite pažnju na jedan detalj: 'Stig' drži volan na 15 do 3 a ne klasično na 10 do 2. Ovo čak i nisam znao ali sam intuitivno došao do zaključka da je zimi korisnije (jer moraš više da motaš nego inače). Dobro, malo je i zbog oblika volana ali pre svega zbog zime.
                            Uostalom F1 se vozi sa "5 do 1" iz očiglednih razloga mada po kiši prelaze na 10 do 2.
                            I još jedna stvar, na ravnom se prenosni odnos relativno često menja (posmatrajte na videu) dok na usponima baš kada nema druge.
                            Naravo NIJE LAKO KAO ŠTO IZGLEDA!! Potrebne su godine vežbe da bi vozili kao test vozač iz videa. Uostalom ne može se sve ni videti, naročito bi bilo korisno videti kako se barata gasom pri manevrima ali to je baš za (NAJ)VIŠI KURS.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • radebgyu
                              CBC Senator
                              • 03.02.2009
                              • 244
                              • Beograd

                              Re: Voznja po snegu- par pitanja

                              Ja sinoc isao Cort ,skrenuo sa auto puta i na nazovi s krivini poceo da plesem.Sreca nije bilo nikoga pa nisam napravio problem.Posle sam na parkingu iza Corta isprobavo gume i podlogu .
                              http://www.mitsubishiclubserbia.com

                              Comment

                              • mirdza
                                CBC Senator XXL
                                • 14.03.2005
                                • 2437
                                • Katowice (PL) / Banja Luka
                                • AGP / W126

                                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                                Svidja mi se kako vozi "Stig" - "mekano", bez naglih pokreta
                                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                                Comment

                                Working...
                                X