Voznja po snegu- par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gaga
    CBC Veteran
    • 27.11.2010
    • 124
    • Novi Beograd

    Re: Voznja po snegu- par pitanja

    Originally posted by 206
    Sta ce mu? Da ne ide unazad na uzbrdici ako je u brzini i ne drzi se kocnica.

    I imaju ih i automatici.
    To je i osnovni zadatak uređaja "hil holder".

    "206" budi malo određeniji u odgovoru, "i imaju ih i automatici" ! Šta to imaju ?

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Re: Voznja po snegu- par pitanja

      Funkciju da ne krenu unazad na uzbrdici, odnosno stoje u mestu, ako je auto u brzini a kocnica nije pritisnuta - pa sad, da li se to zove hill holder ili nekako drugacije, svejedno.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Gaga
        CBC Veteran
        • 27.11.2010
        • 124
        • Novi Beograd

        Re: Voznja po snegu- par pitanja

        Originally posted by 206
        Funkciju da ne krenu unazad na uzbrdici, odnosno stoje u mestu, ako je auto u brzini a kocnica nije pritisnuta - pa sad, da li se to zove hill holder ili nekako drugacije, svejedno.
        Pa i nije baš svejedno, u tehničkim stvarima mora se biti precizan, ali ajde.

        Evo tehničkog objašnjenja za uređaj „hilholder“.
        On blokira kočnice sva četiri točka svaki put kad u mestu pritisnete istovremeno pedalu spojnice i kočnice, a ručicu menjača prebacite u prvu brzinu. Kad ste na uzbrdici i aktivirate ovaj uređaj, treba držati pritisnutu samo pedalu spojnice i automobil se neće pomaći ni za milimetar. Kad želite da krenete popuštate polako spojnicu i dodajete gas.

        Jako zgodna stvarčica za one koji nisu toliko vešti na uzbrdici sa polaskom pod ručnom kočnicom (na semaforu ili u nekoj koloni), na vlažnoj travnatoj ili snegom pokrivenoj uzbrdici, a može da se koristi i za nizbrdice. Inače uređaj „hilholder“ je Subaruov patent.

        I dalje te nisam razumeo šta znači „i imaju ih i automatici” !

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Re: Voznja po snegu- par pitanja

          Jbt, pa ne znam onda kako da ti objasnim

          Rekao si da nijedan automobil sa automatskim menjacem nema hill holder, odnosno sistem koji ce pomoci autu kod kretanja na uzbrdicama. Ja ti na to rekao da ipak postoje automobili sa automatskim menjacima koji imaju sistem koji asistira kretanje na uzbrdici, u smislu da drzi auto da ne krene nizbrdo ako je menjac u brzini i pustena kocnica - da li se na automaticima taj sistem zove hill holder ili nekako drugacije nije bitno, vrsi istu funkciju.

          Sta sad tu nije jasno?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Marcus
            CBC Senator XXL
            • 19.10.2007
            • 631
            • Novi Beograd - B62

            Re: Voznja po snegu- par pitanja

            Ovo sto kaze 206... Vozio sam kadeta sa automatskim menjacem, sada s vremena na vreme sednem u c3 sa isto pravim automatskim menjacem, ne onim sekvencijalnim sranjem... I ni jedan od ta dva nije kretao unazad nizbrdo ako je auto u D... Uvek stoje na uzbrdici ukopani iako je kocnica pustena... Sad ni ja ne znam kako se to strucno zove, al automatici ga imaju 99%

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              Re: Voznja po snegu- par pitanja

              Imaju mečke novije generacije sa automatskim menjačima hill holder.

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                Originally posted by Gaga
                Hil Holder, kod Subarua, imaju samo atmosferski motori.
                EEEEEEEEE...wrong! Forester Diesel ga ima
                I ne drzie "sve dok ne krenes" nego 1-2s.
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • gorans
                  CBC Senator XXL
                  • 09.03.2010
                  • 1525
                  • Beograd

                  Re: Voznja po snegu- par pitanja

                  Vozio sam Kadeta kocku automatik i Ford Taunus automatik i bez obzira na uzbrdicu nisu se vracali u rikverc,dok je Touran sa DSG menjacem hteo da se vraca nazad ako ne drzim kocnicu.Ispada da su stari automatici imali i neka bolja resenja.Ma,levom nogom nagazis kocnicu a desnom pun gas pa kad pusyis kocnicu auto poleti kao raketa (ne vazi za sneg)

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    Re: Voznja po snegu- par pitanja

                    pao sneg. odoh da se vozam
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • rafiki
                      CBC Početnik
                      • 09.04.2009
                      • 9
                      • Beograd

                      Re: Voznja po snegu- par pitanja

                      Originally posted by mirdza
                      Originally posted by Gaga
                      Hil Holder, kod Subarua, imaju samo atmosferski motori.
                      EEEEEEEEE...wrong! Forester Diesel ga ima
                      I ne drzie "sve dok ne krenes" nego 1-2s.
                      I Outback diesel isto ima...

                      Comment

                      • nik2yu
                        CBC Senator
                        • 19.11.2007
                        • 298
                        • belgrade

                        Re: Voznja po snegu- par pitanja

                        Originally posted by Gaga
                        Originally posted by Eon
                        Originally posted by painter
                        Sad ste me podsetili na slucaj od poslednjeg snega u mom kraju! Prijateljica sa novijim mercedesom C klase se zaglavi na sred puta i zove da joj namontiram lance! ja dolazim sav prepotentan i kazem "ma kakvi lanci,sad cu ja to da isteram"! Vidim nove zimske gume,ona kaze namontirala pre par dana,reko super,sednem,kad ono automatik...plus gomila "kontrola" ne znam ni cemu sve sluzi...auto ne da ne moze da krene nego svaki pokusaj pokretanja ili zabaci zadnji kraj ili auto ide u rikverc (blaga uzbrdica) ili oboje! Kad ubacis u "drive" i popustis kocnicu,zadnji tockovi pocnu da se vrte a prednji su jos uvek zakoceni i zato se sve desava. Probao sam i naglo da pustim kocnicu ali proklizava kao da su gume letnje i celave! Ne moze da krene,ne moze da zakoci,ne moze da upravlja...Cini mi se da je auto placen tridesetak hiljada evra...da popizdis!

                        Možda te je zezao hill holder. Kada napada sneg i hoćeš da voziš po zavejanim uličicama sa kreni stani režimom ugasiš bar hill holder, a možda i ESP!!!!
                        Ni jedan automobil sa automatskim menjačem, od bilo kog proizvođača, nema uređaj "hil holder", šta će mu.

                        Kod Subaru-a, a motori koji su upareni sa manuelnim menjačem i imaju turbinu, isto u opšte nemaju uređaj "hil holder". Hil Holder, kod Subarua, imaju samo atmosferski motori. Ista stvar je i kad je u pitanju reduktor.
                        interesantno kako caletov Forester 2.0 boxer diesel ima hill hold, a pritom je manuelni menjac

                        edit: pretekose me
                        Henry Ford used to doff his hat when he saw an Alfa Romeo pass by!

                        Comment

                        • Bojan1212
                          CBC Senator XXL
                          • 15.07.2008
                          • 468
                          • Zemun
                          • Honda Accord

                          Re: Voznja po snegu- par pitanja

                          Originally posted by gorans
                          Vozio sam Kadeta kocku automatik i Ford Taunus automatik i bez obzira na uzbrdicu nisu se vracali u rikverc,dok je Touran sa DSG menjacem hteo da se vraca nazad ako ne drzim kocnicu.Ispada da su stari automatici imali i neka bolja resenja.Ma,levom nogom nagazis kocnicu a desnom pun gas pa kad pusyis kocnicu auto poleti kao raketa (ne vazi za sneg)
                          Dosao mi burazer pre par godina sa Xantiom automatic i parkirao je na rampi okrenut prema podrumu, tako da su prednji tockovi na nizbrdici (solidan nagib) a zadnji su na ravnom. Ja trazio da provozam prvi put automatic. Sednem i s*ebem se jer sam ubacio u N pa kad sam pustio rucnu i noznu poleteo sam ka podrumu (a u podrumu drugi auto ) Naravno, zakocio sam posle pola metra i nakon ubacivanja u rikverc posto sam vec bio na velikom nagibu (i zadnji tockovi na nagibu) osecaj mi je govorio da treba dati malo gasa, pa kad sam pustio kocnicu i opalio po gasu (nekako refleksna radnja da nadjem vagu) bukvalno sam ko raketa izleteo...

                          Dakle nisam uopste trebao nabijati gas jer auto ne bi svakako krenuo napred sto znaci da obavlja neku funkciju hill holdera samo sumnjam da se tako ovde zove. Kod manuelnog normalno svi znaju cemu sluzi i korisna stvar za veliki broj vozaca...

                          Comment

                          • zzZZzz
                            CBC Član
                            • 12.12.2008
                            • 84
                            • BGD

                            Re: Voznja po snegu- par pitanja

                            Puno price oko "hill holder"-a na automaticima.
                            Vecina automobila, sto manuelnih, sto automatika nema ugradjen doticni uredjaj. Sa tom razlikom sto ce na uzbrdici auto sa manuelnim menjacem imati tendenciju da krene unazad dok ne pocnemo da otpustamo kvacilo u brzini, dok se kod automatika to uglavon nece desiti (zavisi zapravo od nagiba).
                            U biti je stvar vrlo prosta - automatik uvek "vuce" ako je u D polozaju. Zato se i desava, da auto krene i bez gasa, cim se otpusti kocnica, na ravnom i manjim nagibima. Na vecim nagibima auto ne "vuce" dovoljno da bi krenuo uzbrdo bez gasa, ali vuce sasvim dovoljno da auto ne krene unazad.
                            Dakle automatik automobili nemaju implicitno hill holder, vec sama koncepcija automatskog menjaca omogucuje slicnu funkciju.
                            Naravno, ne iskljucujem opciju da neki automatik automobili imaju i dodatno, pravu hill holder funkciju, mada mi nije skroz jasno kako bi se ona aktivirala/koristila u praksi - kao sto je neko napisao, kod auta sa manuelnim menjacem se sistem aktivira kvacilo + prva + pritisak na kocnicu odgovarajucom jacinom, a kako bi se aktivirao sistem na automatiku, kad nema ni prve brzine, ni kvacila ?

                            Sto se tice automatik kadeta kocke i ford taunusa koji ne idu unazad na uzbrdici vs automatik touran-a koji se ipak spusta unazad, nije stvar da je neka funkcionalnost izbacena, niti ista slicno, vec razlika lezi u masi vozila - touran je ipak znatno tezi od kadeta kocke, te auto u D modu bez gasa nema dovoljno obrtnog momenta da zadrzi auto da ne krene unazad.
                            Life is a lesson - You learn it when you're through

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Re: Voznja po snegu- par pitanja

                              Da razbijem monotoniju oko hill-holdera (to mi neobično liči na ono ako neće Muhamed bregu ...).
                              Zaista tu nemam šta da kažem jer samo okvirno poznajem temu (pa bolje da ne pravim štetu ).

                              Inače pošto nam možda sledi još jedan sneg a temp. oko nule, pazite se pojave koju bih opisao kao:
                              "ŽIVI SNEG"
                              To nije klasična lapavica ili "mud" kada je sneg raskvašen i sa dosta vode (česta pojava kod mene protekle nedelje) čak i ako ima leda ispod (ovo je baš klasičan primer kada mora malo da točkovi proklizavaju da se ne bi stalo).
                              To je "polu-tvrdi" sneg-led po kome se može hodati ali koji taman propada pod točkovima. Uslov je i da je dubina bar 20cm ili više (tu do blizu pola točka ali više od četvrtine, pa kako kod kog automobila).
                              E baš sam se pre par dana "nasankao" u ovome i treći put u više od 15 godina vožačkog staža zaglibio i to prvi put u gradu (jedom u planini, ukratko opisano negde ranije).
                              Po ovome se napred-nazad nekako i kreće na ravnom ali uzbrdo (pa još u rikverc) nikako čak iako je uspon 5-6% i kratak. Jednostavno se ukopavate a manji gas vas ne izvlači. 4x4 pogon je skoro imun na ovo ali pri 10% i dubljem snegu i njima može poći naopako (naročito ako su putnički automobili a ne pravi terenci i bez blokade diferencijala i sl. naročito bez reduktora).
                              Kako se izvući?
                              Zaletom. Ako nema zaleta (kao kod mene) jedino ašovčetom i/ili da vas 2 čoveka malo poguraju da krenete bar 5km/h (uz potrošnju 17,1l na 100km ).
                              Jednostavno točkovi TONU sve dublje pa samo možete nizbrdo ali ako nemate mesta zbog parkiranog vozila, zaista ste u problemu. Gume su mi došle na zakonskih 4mm ali i dalje gaze sneg (a i bacaju unaokolo) na pogonskim (inače) solidna Sava Eskimo. Zato kad je dubok sneg a temp. čas ispod čas iznad nule nije loše imati ašovče u gepeku čak i u gradu
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • jomini
                                CBC Senator XXL
                                • 11.03.2007
                                • 490
                                • Novi Sad

                                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                                Originally posted by Gaga
                                Originally posted by 206
                                Funkciju da ne krenu unazad na uzbrdici, odnosno stoje u mestu, ako je auto u brzini a kocnica nije pritisnuta - pa sad, da li se to zove hill holder ili nekako drugacije, svejedno.
                                Pa i nije baš svejedno, u tehničkim stvarima mora se biti precizan, ali ajde.

                                Evo tehničkog objašnjenja za uređaj „hilholder“.
                                On blokira kočnice sva četiri točka svaki put kad u mestu pritisnete istovremeno pedalu spojnice i kočnice, a ručicu menjača prebacite u prvu brzinu. Kad ste na uzbrdici i aktivirate ovaj uređaj, treba držati pritisnutu samo pedalu spojnice i automobil se neće pomaći ni za milimetar. Kad želite da krenete popuštate polako spojnicu i dodajete gas.

                                Jako zgodna stvarčica za one koji nisu toliko vešti na uzbrdici sa polaskom pod ručnom kočnicom (na semaforu ili u nekoj koloni), na vlažnoj travnatoj ili snegom pokrivenoj uzbrdici, a može da se koristi i za nizbrdice. Inače uređaj „hilholder“ je Subaruov patent.

                                I dalje te nisam razumeo šta znači „i imaju ih i automatici” !
                                Tačno tako, ja sam na starom Subaru Leonu imao Hill holder i funkcionisalo je odlično. Na uzbrdici iz mesta kreće kao po ravnom.
                                Automatik model ga nije imao, ali opet iz razloga koji 206 navodi, ne treba mu i to pored redovnog "zadatka" koji obavlja automatski menjač (mada kod automatika to pije vode samo na manjoj uzbrdici).
                                Jednom prilikom sam razgovarao sa ponosnim vlasnikom E mercedesa koji se hvalio hill holderom u svom autu, ali je elektronika bila u pitanju, dok je kod mog starog Subarua bila mehanika. Aktivirao se jačim pritiskom na pedalu kočnice dok je pritisnuto kvačilo i potom se slobodno skidala noga s kočnice. I dalje sve kao na ravnom. U kombinaciji sa uključenim 4WD (na Leonu se uključuje pritiskom na taster na ručici menjača), veoma, veoma korisna stvar.
                                Turbo modeli kod SUbarua ga nisu imali jer su izrazito sportske namene, a mnogo manje za nekakav off road, pa verovatno zato nisu imali, dok turbo dizeli imaju jer im sportska crta nije primarna.
                                San ispunjen. Impreza Turbo.

                                Comment

                                Working...
                                X