Voznja po snegu- par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    Re: Voznja po snegu- par pitanja

    U nedelju sam se vracao iz Sombora,putem preko Odzaka i Rumenke do Novog Sada a posle novim putem do Beograda. Nikad ranije nisam video vise automobila pored puta,i to uglavnom prevrnuti u kanalu. Poneki je na tockovima ali u njivi,njih je verovatno jos teze izvuci odande po blatu. A sneg je tek poceo da pada! Mozda 1cm na asfaltu,i temperatura u blagom plusu! Ali,problem je sledeci: dovoljno je da 4 automobila prodju istim tragom i tu nastaje led kao ogledalo!Kazem 4 jer sam pretekao cetvoricu i posle toga sam vozio skoro kao po suvom,a mozda se zaledi i posle samo jednog traga,ne znam. Uglavnom,van tih tragova kao i kada sam pretekao kolonu sve je normalno,auto se ponasa kao sto je i za ocekivati za 1cm snega i zimske gume na tockovima. U tragovima niti mogu da kocim niti da ubrzavam,osim nezno,naj neznije. Najgore je bilo negde kod ulaza u Novi Sad,tu se napravila kolona i skoro ceo kolovoz je bio zaledjen od razgazenog snega. Tu je na svakih stotinak metara po neko bio u kanalu(obzirom sta sam video nadam se da nema zrtava),a svi su vozili dvadesetak na sat. Pretpostavljam da su ti ljudi imali letnje gume ili su naglo reagovali pa su zato izletali pri tako malim brzinama,jer ja sa zimskim gumama kad dodam gas ili prikocim auto krene da kliza u stranu i ako bih nastavio okrenuo bih se oko ose ili sleteo u kanal!Led zaista uteruje strah u kosti... Na novom putu ka Beogradu prosli su putari pa sam vozio normalno. Ono sto me veoma zanima,da li ce svi ti ljudi moci da naplate odstetu od preduzeca za puteve??

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      Re: Voznja po snegu- par pitanja

      Na tvoje logično pitanje,ja sam se gorko nasmejao .
      Neki će verovatno i uspeti.
      Nemam ličnog iskustva ali,čini mi se da to kod nas malo teže funkcioniše zbog začkoljice "brzinu prilagoditi uslovima puta".

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Re: Voznja po snegu- par pitanja

        Kasko to pokriva. Osnovna polisa tu stetu nece pokriti, osim ako se utvrdi odgovornost preduzeca za puteve za udes u smislu da postavljena ogranicenja nisu odgovarala stvarnom stanju u kom se nalazio put - a za tako nesto nema teoretske sanse zimi, em zato sto je zima pa je potrebna dodatna opreznost, em zato sto zbog famoznog "prilagodjavanja uslovima puta" putari nema sanse da odgovaraju, kriv je vozac...zalosno ali istinito.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Zloca
          CBC Senator XXL
          • 21.12.2005
          • 510
          • Novi Sad
          • Astra bertone turbo

          Re: Voznja po snegu- par pitanja

          Ja stvarno ne znam kakav vam je taj ABS pa smeta na snegu. Posao mi je na 50km od kuce, znaci svaki dan prelazim 100km. sad mi je sezona, pa krecem ujutru oko 6h, a vracam se u 19-20h uvece. Znaci, stalno je minus. I od pocetka zime samo mi se jedanput aktivirao ABS i to na 2 sekunde, onog dana kada je padala ledena kisa. I to sam se spustao velikom strminom, a taj deo puta se ne cisti i ne baca se so. Ja jedino da snimam po kakvim putevima vozim pa da postavim ovde, jedino sto je najcesce mrak pa ne znam da li ce se videti nesto.
          MESTO ZA VASU REKLAMU!

          Za samo 1000 din mesecno! :-)

          Comment

          • Puzo81
            CBC Senator XXL
            • 04.08.2009
            • 687
            • Novi Sad/Prijepolje

            Re: Voznja po snegu- par pitanja

            Originally posted by StudentBGD
            Mislite da je vas auto prljav? Ovakav sam danas dosao u Nis (put BG-JA-ZA-NI-BG)




            P.S. Obozavam voznje po snegu, narocito ove duze pa jos i brdovite
            Prljav,takodje

            Evo od pre neki dan posle 350km prevezenih NS-RU-SA-VA-Kaona-UE-PP (po novom ).Takodje potrosio 4l tecnosti za soferku!Na potezu posle Valjeva prema Divcibarama prevrnutih auta ko dobar dan







            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Re: Voznja po snegu- par pitanja

              Baš si pravi zloća
              Nema baš svako tako dobar ABS. Kao i kočnice i ovaj sistem može biti bolji ili lošiji, podešeniji ili ne ili ispravniji ili manje ispravan ITD.
              Nego painter me baš podseti da kao i kod kiše (što sam negde spominjao) i kod snega je najopasniji period početka padanja naročito kada je par stepeni ispod nule i još ako je mokar sneg, kako prođe par automobila eto leda na putu.
              Tako se juče i kod mene desilo da se njih desetak sčuka kao Uskršnja jaja. Da sve bude "lepše" i jedna policijska kola su bila "na gomili". Lančani sudar, samo tako. Sreća pa nema teže povređenih (bar nisam čuo) a lim ćemo da ispravimo.
              Dakle ne pomažu vam ni kožne gaće kada ste u koloni. Policija (voleli je ili ne) ipak vozi iznad proseka (ako ništa drugo stalno na terenu i dosta pređenih km, plus poznavanje propisa ) pa im nije pomoglo.
              Upravo taj prvi sneg ljudi podcenjuju a to je najopasnije. Sreća moje te u moje "selo" možeš i da propustiš budalu koja ti se zalepi za branik ali u većim gradovima taj luksuz retko kad je moguć.
              Ljudi su zaista neoprezni. Na 40km/h bi rastojanje moralo da bude 20-30m ('školski' ovo drugo ali ne zaustavlja se ni prvi u mestu, mada udes je baš to, pa recimo 25m) a većina se drži 10 do max. 15m što kad nije gust saobraćaj zaista nije neophodno a opasno je.

              Uzgred samo ukratko o ledenoj kiši od prošle nedelje.
              Šta sam radio prvi dan? Zvao komša Marka! Bolje rešenje nisam mogao da nađem. Doduše kod nas je taxi jeftiniji a i "friendly offer" za komšu - akcijska cena.
              Čovek od ranog jutra na terenu, šta da se 'turčim'. Ioako je najgora naša ulica (kozji put). Em su mu kola bolja em su mu gume novije em čovek bolje vozi (ovo se teško priznaje, ali kad je tako, tako je; skoro kao kad OSL bude u pravu ).
              Tu pade i jedna anegdota, vraćamo se iz obdaništa i sad kao "pomažemo" čoveku
              - Ne moraš do kuće komšo!
              - Ma bre komšije, jeste li normalni? Kako ćete peške uz ovaj led?
              I zaista je bilo tako.
              Sledeći dan slično no za nijansu bolje (bacili so po raskrsnicama), a ulica ista.
              Dakle, prosto je:
              Ne koči ni za živu glavu!! (sve preko 5% nagiba ubrzava kao katapult). Ili ono baš kratko. Najbolje prvom i bez gasa pa makar 5-6km/h. Volan ti služi koliko u filmu 'Lov na zeleni dijamant' kada onaj R4 plovi niz reku. Uglavnom. Znači više ciljaš nego što upravljaš. Ručna može biti korisnija od nožne kočnice (ako imaš prednju vuču). Max. brzina 15km/h dokle god je uglačan led. To što na pravcu i blagim krivinama može više u iole oštrijoj sledi jendek, jarak, kanal, obrtanje oko svoje ose (pčele ), obrtanje na krov (izaberi opciju).
              Dakle gas kao "po jajima", volan takođe, a tek kočnica ... Svaka nervoza i ... calenzi za limara (ako ne prođete i sa povredama). Polazi se drugim stepenom prenosa ili ako ima snega iznada leda i prvom (dok uhvati, uz šlajfovanje), malo iskosa (FWD) i slično. Ne stajte na uzbrdici jer male su šanse da pođete (uspeo uz malo sreće pošto jedan stade pre mene). I da ... da biste lepo pošli morate imati dobro naštelovano kvačilo (izgeda da prošle zime nije bilo jer su iste gume od onda).
              I kada ima i snega i leda mešano, nekad treba malo veći gas za uzbrdo (kao što sam već rekao) ALI NE PUN!!
              Ako pođete prvom ostavite u prvom stepenu naročito ako vam motor nema veliki obrtni moment!! (za uzbrdice), inače prva je "majka" ("zakon") za led (u gradu).
              Ako se setim još nečeg - javljam!
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                a pa nisam znao da se ovde mere ...

                evo mog


                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  Re: Voznja po snegu- par pitanja

                  Ove godine osoliše puteve...
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: Voznja po snegu- par pitanja

                    Auuuu!
                    Onda sam među boljima (inače žmurim dok ne uđem u auto).

                    Još jedno podsećanje:
                    Izuzetno je opasno reći - evo sunca, popustilo je - manje je opasno!! Velika greška!
                    Ako postoji nešto opasnije od leda, onda je to led koji se topi!! Doduše ako bace so nije baš toliko ali gde nije a temp. oko nule ili par stepeni ispod ali sunčano (oko podneva), onda čak i kad led nije otopljen, pod pritiskom pneumatika on se TOPI!!
                    Film vode preko leda - trenje NULA (ili teži asimptotski nuli).
                    Od ovoga ništa opasnije!!

                    Uzgred, 'west 014' je iskusio šta znači voziti brzo (nema vremena za reakciju) po ledu (čak i kada nije vidljiv). A tu moram da dodam da je Jugo po snegu a naročito ledu vrlo za*eban! Iako je praktično smanjen 'kec' (ili povećan fića ali ovde nije od značaja) bitna mala razlika je međuosovinsko rastojanje. Ako je ono osetno ispod 2,5m manevri su vam ograničeni i iskustvo sa većim kolima (makar i '101') često kontraproduktivno (i obratno, kao kod kapetana Titanika*).
                    Nije da ne može da se vozi ali traži se privikavanje i za nijansu sporija brzina. Jugo dođe nešto kao visoki karting. Iskustva sa cart-a su dobro došla ali retka su ona po vlažnom (a kamoli snegu) te spustite nogu sa gasa jer se takvi automobili lakše okreću i teže ih je kontrolisati u krivini kada im pobegne zadnji kraj. Džakče peska ili bar puniji rezervoari (ako ih ima 2) su od kolike-tolike koristi. Zimi je čak bolje imati bolje gume nazad iako je pogon napred (ako ima razlike u njima a dobro je da je što manja, tj. da su gume iste). Ovo je i opšte pravilo ali je zimi naročito pravilo a "leti kako hoćeš"
                    Ovde nije toliko bitna dubina šare koliko kvalitet gazećeg sloja.

                    *Nekad bolje hrabro udariti (makar u ledeni breg) nego naglo smotati (ili kočiti ili oba) pa završiti na krovu (samo za male brzine i samo po ledu).

                    Eon: ima se može se ...
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • mirdza
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2005
                      • 2437
                      • Katowice (PL) / Banja Luka
                      • AGP / W126

                      Re: Voznja po snegu- par pitanja

                      Vozim zadnjih dana W204 200K i iako volim RWD moram da priznam da nije lako. Prvo bilo -10-20 pa onda otoplilo na +10 a sada opet -10. Otopilo se, pa zaledilo pa pao snijeg... Sa semafora krecem iz II i odmah saltam u III. Elektronska pomagala iskljucena jer tako sijeku gas da auto nece da krene



                      Ovo crno je led a bijelo led sakriven snijegom...

                      Originally posted by expendable
                      Ako pođete prvom ostavite u prvom stepenu naročito ako vam motor nema veliki obrtni moment!!
                      Iako nije bas logicno, primijetio sam da na veoma klizavom lakse kontrolisem Abartha kad je ukljucen over-boost. Vozim ga u IV-V ispod 2000rpm ali i tada imam >200Nm.
                      Prvu zimi ne koristim - osim kad se igram
                      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Re: Voznja po snegu- par pitanja

                        Lepa dopuna!
                        Konkretno sam mislio "ako pođete prvom ..." UZBRDO jer možda sa slabašnim motorom nećete imati dovoljno snage (zapravo on neće imati dovoljan obrtni moment) da vam se motor ne ugasi do kraja uzbrdice. Isto tako prva brzina po ledu samo u kritičnim situacijama ne non stop. Npr. veliki nagibi (i na "gore" i na "dole") i oštre krivine. Jer u uslovima slabe trakcije slabašan motor ne može da prenese dovoljno snage da biste se izvukli iz (eventualne nevolje) ili čisto ne može da izađe uz brdo ili koči niz (motor).
                        Mada zavisi i od mašine. Verovatno je za vas u takvim situacijama II stepen ono što sam pomenuo za prvi. (npr. jedva polazim drugom, na ravnom, a Vaš Abarth može i trećom ).
                        Zanimljiva su vam zapažanja, kako za elektroniku (ua, el.! sviđa mi se vaše rešenje.) tako i za over-boost (šta li bi na to rekao Boost? ).
                        I na kraju, kao što kaže naš narod: "boj ne bije svjetlo oružje ..." ali bih dodao:
                        "ako se uz srce u junaka doda i svjetlo oružje (pa bilo Abarth ili Mazda sa Vankelom ili "samo" Zverkov BMW) onda je bitka (i protiv zime) dobijena". Za "čarobnjaka" kakav je mirdza to definitivno važi. Pogotovu što ima bar 'milionče' pređeno ("u nogama" što se kaže ).

                        Uzgred, prijatelju (nadam se da smo se razumeli za onaj ATF tek ću pisati o tome, a bile ste u pravu):
                        setih se vaše avanture iz Poljske sa -32cel.
                        Pogledajte malo blog (www.motornaulja.blogspot.com), poslednjih nekoliko tekstova, gde je bilo o sintetičkim uljima za menjače i gde mnoga od njih (čak i 75W-90 a naročito 75W-80 i jedno 75W) mogu da budu prilično tečna i na takvim temperaturama! Nije čak toliko bitna tačka tečenja (od npr. -50cel.) koliko viskoznost na -40cel. (što manja to bolje).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • low rider
                          CBC Senator XXL
                          • 03.04.2006
                          • 613
                          • Beograd

                          Re: Voznja po snegu- par pitanja

                          Volim voznju po snegu i kisi, cak osecam dodatno samopouzdanje u takvim usolvima, s obzirom koliko sam puta sa smesnim gumama uspesno prolazio kroz smetove i mecave dok su drugi bili u jarku, koliko puta sam po mokrom kolovozu najbrze prolazio krivine...

                          Ali i mene je led prevario pre dva dana. Krivina kontra nagib, nije bila usoljena kao glavni put sa koga sam skretao. Namerno ulazim vrlo sporo u krivinu bez kocenja, kad auto sa sva cetri samo poleti po tangenti ka banderi pored puta. Da ne bi poljubio banderu krilom, namotam i naciljam je sredinom branika, jedva je kucnem, bandera pade .
                          Sedim u autu i ne verujem, cini mi se da je udarac bio nikakav, opet pala je bandera, sta je onda sa autom ?

                          Izlazim, a na autmobilu ni ogrebotina, posto je dotakao banderu tablicom. Krivina ko staklo zaledjena, voda izlazi iz nekog jarka pored puta. A onda skapiram banderu, izgleda da je stalno cukaju u toj krivini, pa prakticno nicim nije usidrena u zemlju samo stoji na nekom postolju. Sreca.

                          Mirdza mozda cu uskoro put Poljske automobilom, nije tema, ali kako ti se cini ovaj preporuceni put od viamichelina u poredjenju sa recimo slovacka-krakov varijantom:

                          Comment

                          • StudentBGD
                            CBC Senator XXL
                            • 18.12.2007
                            • 1027
                            • Beograd

                            Re: Voznja po snegu- par pitanja

                            Juce nije bilo snega na putu ali je bilo dosta klizavo i na odredjenim mestima sa ledom, kada je pao mrak!!! Isao sa BG-KV-Bg.
                            U odlasku pre Stepojevca (malo iza Eko pumpe) lancani sudar: auto-kamion sa prikolicom-kiper-cisterna-kombi. Zastoj od nekih 45minuta. Ako mene pitate i nije bilo preterano klizavo, ali ocito dovoljno da malo nepaznje napravi ovakvo s*anje.
                            Dalje, deo puta od Ljiga do GM je bio mokar, bojao sam se da ce to da zaledi kada padne mrak. Kako je pao mrak, temperatura se na tom delu puta kretala izmedju minus 10-11, ne treba reci da je na delovima ipak bilo i leda iako je put dobro usoljen Meni se pred farovima asfalt presijavao, svetlucali su kristali leda. Iako sam cesto vozio i 40kmh u koloniosetio sam kako prednji tockovi u krivinama povremeno izgube kontrolu.
                            Rezultat: jedan auto u jarku, par km nize (10ak km pre Ljiga) sleper sa Pepsijem proklizao i zveknuo prikolicom u stenu- palete, gajbe i staklo od flasa bili svuda po putu
                            Na sleperu sam video "standardne" gume, zar ne bi trebalo i oni da voze gume sa zimskom sarom? Ovako su potencijalne ubice iz nehata, narocito na ovakvim putevima gde ne mozes da ih izbegnes
                            Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Re: Voznja po snegu- par pitanja

                              Gledam slike i pricate o snegu i klizavom, salite se?
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Goran
                                Moderator
                                • 06.10.2004
                                • 535
                                • Vrbas

                                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                                Nekom klizavo, nekom decija igra

                                Originally posted by Dora
                                Banovao me Goran
                                Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

                                Comment

                                Working...
                                X