Sto se Zastave tice, neko ih je spomenuo, pa nisu oni proveli 8 meseci testirajuci Yugo i Floridu po Ceskoj iz zabave i sporta, nego zato sto ih je Dinkic ucenio da moraju da proizvode Euro 3 standard vozila, ili nema vise uplata drzave. Logika je jasna - ne mozemo traziti da uvoz bude ogranicen na Euro 3 standard ili bolje, a u zemlji proizvoditi vozila prema Euro 1 standardu. Koliko znam, ali nisam 100% siguran, rok im istice 31 decembra ove godine - otud onoliko uzurbano testiranje.
U praksi, to znaci potpuno izbacivanje karburatora na svim modelima i potpuni prelazak na EFI, i to ne Single Point kao sto su godinama radili, nego iskljucivo Multipoint.
E sada, sta ce biti od toga, zivi bili pa videli, nije ni taj 31 decembar daleko.
Pozdrav,
DVV
Pa to za Euro 3 važi za uvoz polovnih vozila a ove godine je pre par meseci trebala da bude doneta uredba za prodaju novih vozila u Srbiji- da sva nova vozila koja se prodaju u Srbiji moraju zadovoljavati Euro 4! to nam je valjda i jedan od zahteva EU...
Pa su onda donošenje te uredbe odložili do sledeće godine zbog zastave, ali baš me zanima kako će zastava i do početka sledeće godine to uspeti da postigne jer i ova zastava 10 odnosno punto što ga uvoze iz Italije dolazi sa Euro 3, a ne Euro 4 motorom. ali dobro, kad je ona u pitanju mogli bi i da predju na Euro 4 motor ali šta će sa jugićima, kečevima, floridama? koliko znam PSA motori koje ugradjuju isto su Euro 3, da pretpostavim da će početi da nabavljaju i tu Euro 4, ajde to još i nekako... ali šta sa domaćim motorima, mislim da će tu biti problema oko njihove prerade da zadovolje euro 4 i oko toga da se poptpuno izbace karburatori koji sada još uvek preovladjuju...
Euro 4 je standard za zagadjenje okoline. Sta ce se desiti sa "motorima", nista, ali racunar, dodatna oprema, drugi tip katalizatora, e to moze da se pazari i ugradi. Pa zar si pomislio da su nemci preradjivali blokove, klipove i ventile na svojim motorima.
a ove godine je pre par meseci trebala da bude doneta uredba za prodaju novih vozila u Srbiji- da sva nova vozila koja se prodaju u Srbiji moraju zadovoljavati Euro 4
takva uredba je doneta pre oko godinu dana, rok za pocetak primene je bio 01.04.2006.
na insistiranje Zastave (manje) i uvoznika koji prodaju samo euro 3 modele (Suzuki Maruti npr, Seat neki modeli itd) primena uredbe je pomerena/odlozena za 12 meseci tako da stupa na snagu 31.03.2007. godine (ako se nesto ne promeni do tada).
Pa zar si pomislio da su nemci preradjivali blokove, klipove i ventile na svojim motorima.
Nemci i svi drugi su preradjivali i to navedeno kao i jos mnogo sto sta drugoga sto utice na sagorevanje goriva.
narocito kod dizela su komplet nanovo konstruisani motori a benzincima promenjeno i do 80% komponenti da bi se pomerili od euro 3 iz 90tih.
izmedju ostaloga mnogi su presli na direktno ubrizgavanja benzina.
Pa zar si pomislio da su nemci preradjivali blokove, klipove i ventile na svojim motorima.
Nemci i svi drugi su preradjivali i to navedeno kao i jos mnogo sto sta drugoga sto utice na sagorevanje goriva.
narocito kod dizela su komplet nanovo konstruisani motori a benzincima promenjeno i do 80% komponenti da bi se pomerili od euro 3 iz 90tih.
izmedju ostaloga mnogi su presli na direktno ubrizgavanja benzina.
Ovo si "siroko" napricao, skoro kao Canak "pocetkom '90-tih, eto 99-te"
BTW Nemci su skoro jedini koji svoju paletu motora nisu "dirali". Osim opreme. Ne racunam pri tome ekstremne modele, ni F1, vec ove "za po kuci.
1,4; 1,6;1,8 i "cuveni" 1,9TDI u osnovi su isti motori. Broj lambda sondi, vrsta katalizatora, kompjuter, to je promenjeno. Uz neke "sminke" i "nekompatibilne" delove, kao meraci protoka vazduha, koji su kao rezervni deo, koji "voli da crkne", veoma "zanimljivi" sa cenom oko 200€.
A "novonastale" bubice takvih motora, "prozivljavam" mesecima na dva "djubrenceta" 1,4 i 1,6. Kako to moze da zaj...
Posebna prica im je "dodatna" oprema, gde mozes da "naletis" na A4 koji nema elektropodizace prozora na zadnjim vratima, strasno.
Pre neki dan sam sreo kod vulkanizera coveka koji vozi polo 1200ccm i kaze da je to jedna velika prevara, auto je prakticno nov a trosi 15l na 100km i kaze da je vozio u servis i oni nakace na komp sve pogledaju sve u redu i to je to i vozi...
Comment