jesam li ja nesto pobrkao ili je firebird u startu zasnovan na platformi camaro........... firebird je imao podeljenu masku na pocetku a i kasnije mi se cini da ima makar neki pokusaj
Pitanja i zanimljivosti
Collapse
X
-
Tacno, Camaro i Firebird su mehanicki skoro identicni automobili ali je Firebird uvek bio za nijansu luksuzniji, jaci i sportskiji ( od pocetka ). Enterijer tokom 70 tih im je bio malo drugaciji sa tim sto je kod Firebirda ( pogotovo kod Trans Am-a ) imao hromiran finis.
Camaro 79
Firebird 79
a ovo je tabla iz Camara 76 ( nije se mnogo menjala od 70 i predstavljanja te generacije )
Comment
-
-
Najveca razlika je bila motor. Dok je Camaro dolazio u osnovnoj, Z28 i SS verziji, Firebird je dolazio u osnovnoj, Formula i Trans Am verzijama.
Znaci SS kod Camara i Trans Am kod Firebirda su bile najjace opcije. Ne samo sto se tice motora, nego su imali i vise standardne opreme kao i vece branike i rep i otvore na haubi (otvori na haubi su bili opcija na non-Trans Am, ali su bili standardni na Trans Am).
Evo da docaram:
'70 Firebird Formula
'70 Firebird Trans Am
'02 Firebird Formula
'02 Firebird Trans Am
Comment
-
-
Shaker Hood je bila cesta opcija na muscle cars i manje vise svi modeli su je imali, ime je dobila tako sto kad se digne hauba, usisnik ( koji viri ) ostaje na motoru i vibrira i trese se kako motor radi ( odatle shaker )
Comment
-
-
U principu je jednostavno,na internetu postoje dosta firmi koje prodaju imitaciju,koja se fizicki zakaci za motor,izbusi se hauba i trese,ali nema funkciju
Ja sam planirao da napravim funkcionalni ram air shaker i malo je falilo,ali pobego mi auto na kom je trebao da se montiraTurbos make torque,and torque makes fun
Comment
-
-
ali ako si bas lud, mozes da napravis i ram air sistem bez sheakera i bez busenja haube, koristeci Chryslerov patent Cross Ram-a koji se koristio kasnih 50tih i ranih 60tih na 300 Letter Series modelima. Kasnije je to koristio i Chevrolet na Camaru Z28 ( 1969) ali samo u nekoliko primeraka.
Sistem je genijalan, na svakom kraju motora postoji jedan 4orogrli karburator koji hrani suprotnu cilidarsku stranu ( odatle i cross ram ) u okvru cevi koje vode smesu postoje ventili i membrane koji rade i propustaju smesu vise kako se motor vise vrti. dug put koji ima da se predje ( od karburatora do glave ) znaci da se uz pomoc tog sistema smesa ubacuje pod odredjeni ( progresivnim ) pritiskom u cilindre. U praxi to znaci da se pri voznji ostvarivao "supercharger" efekat odnosno auto se ponasao kao da ima kompresor! Ne samo da je skakao na semaforu kao lud nego je i extra cimao pri velikim brzinama, neverovatan spoj. Ipak, mana sistema je bila u tome sto se taj supercharger efekat pojavljivao u relativno malom podrucju obrtaja i imao je manji efekat kako su se obrtaji povecavali. Bez obzira na to, izuzetan patent!!!
a ovo je jedan od automobila koji je imao 413 Wedge Cross Ram ( i to kao standard ) Chrysler 300 F 1969 "Letter Car"
Comment
-
-
e steta za slike, to su bas poprecni preseci!
aj da nadjem nesto slicno...
ovako izgleda mainfold ( usisnik koji ide ispod karburatora ) za kasnije modele Mopar motora po tom cross ram sistemu ali je bez ventila i membrana koje su karakteristicne za ranije masine
Comment
-
-
Da bre ljudi ajmo akciju da napravimo damo svi po 1000 E i napravimo neku fica-rod, a sta mislite ali ne ko PAklena Pomorandza, nego bash ROD, a sta mislite o tome, edan crate, 350, malo chroma, air ride pa da jumpujemo malo, a?
A sto se tice Ram Air-a kazu da nije ni za sta,
Speed "ram pressure"
77-mph ( 0.1 psi )
109-mph ( 0.2 psi )
134-mph ( 0.3 psi )
155-mph ( 0.4 psi )
173-mph ( 0.5 psi )
Evo pritisaka sa Ramom!!!Prevelika slika nije u skladu sa pravilnikom
Jos malo pa, cew biti neshto i od mene...
Comment
-
Comment