Zashto dizeli ubijaju benzince

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Nezanosi se sa ciframa, nije Porsche TuRbo svemoguc, bio sam u diesel autu i doziveo ubrzanje od 50-110 za 1,5 sec !!!

    Jes da nevolim diesele ali sam realan, mogu i oni da ubrzavaju i to jako lepo.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Skyline GT-R
      CBC Senator XXL
      • 13.02.2005
      • 806
      • Chicago - My Kind Of Town

      I to atmosferac

      Comment

      • low rider
        CBC Senator XXL
        • 03.04.2006
        • 613
        • Beograd

        Dosta toga interesantno g ste napisali, ja cu se osvruniti smao na pra stvari. Moram priznati da nisam procitao svih 18 str. .

        Neko rece ima turbo benzinaca i manjih zapremina. Ne znam sigurno ja ne znam dovoljno, ali evo da nabrojimo najprodavanije brendove u evropi. VW, pa Opel, onda Ford, pa Reno, Pezo, otprilike tako nekako. Pogledajte benzince od 1000cc do recimo 1600-1800cc, ne moze se reci da su TB motori tih zapremina dosta zastupljeni niti da su bestseleri.

        Brick je lepo pobrojao stavke koje koce masovnu ugradnju tubrbina u motore. Tu je i ta cuvena (ne)pouzdanost, i bas sam zato pomenuo elektricne turbine. Primarni izvor energije, nije bitno moze biti isti, turbinski dinamo na izduvu->elektro kompresor, ili neka vrsta alternatora. Prednost elektrosistema je u pouzdanosti, ceni, odavno proverenim sklopovima, najvaznije u finoj kontroli rada/pritiska (dizel lokomotive sekundarno pokrece elektromoor), sa ok baterijama postigla bi se konstantnost u radu. Mislim ja samo hipotetisem, ne znam kolika bi bila cena ovakve instalacije.

        @brick 20kW je oko 27KS, znaci turbina primrno kosta 27KS motor ?

        Comment

        • Rendjo
          CBC Senator XXL
          • 26.06.2006
          • 340
          • Zadar HR

          Originally posted by brick
          a tek 335 i

          ostavlja sve te sa d iza sebe u daljini
          Dobro..ima ipak i 50 ks više od 335d

          Comment

          • AreOut
            CBC Senator XXL
            • 22.07.2006
            • 590
            • Zabjelo

            Aje?!
            http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

            Comment

            • Skyline GT-R
              CBC Senator XXL
              • 13.02.2005
              • 806
              • Chicago - My Kind Of Town

              I 80Nm manje

              Evo ga jedno poredjenje Turbo vs Turbo.

              330d

              Engine: In-line six-cylinder petrol, 2 993 cc
              Power: 160 kW @ 4 000 rpm
              Torque: 480 Nm @ 1 750 rpm
              Transmission: Six-speed manual, rear-wheel-drive
              0-100 km/h: 8,6 seconds (claimed)
              Top speed: 245 km/h (claimed)
              Fuel consumption: 8,7 litres/100 km

              VS 335i

              Power : 300hp
              0-100 km\h: 4.9 sec
              Torque : 400Nm @ 1400-5000rpm
              Top Speed : 250km\h electronically limited
              Fuel Economy : 9.3L\100km

              Btw..ako se prica o isporucivanju torqua - "More than the power, it's the mountainous 400Nm delivered from 1400-5000rpm that defines the car"

              Comment

              • Vladd
                CBC Senator XXL
                • 09.07.2006
                • 581
                • NBG

                C c c, ne valja, razlika je odmah uocljiva, kod dizela je "Fuel consumption" a kod trosadzije je "Fuel Economy". plus PREKO pola evra vise na 100km, ne ne, otpada

                Comment

                • Rendjo
                  CBC Senator XXL
                  • 26.06.2006
                  • 340
                  • Zadar HR

                  Postao si podatke od E 46
                  Ovo su podatci za E 90
                  330d 2993 cm? 6 170 kW (231 PS) 6,6 s 250 km/h (abger.) 6,5 l/100km 1600 kg
                  Evo i 335d
                  335d 2993 cm? 6 210 kW (286 PS) 6,1 s 250 km/h (abger.) 7,5 l/100km 1645 kg

                  A evo i 335i
                  335i 2979 cm? 6 225 kW (306 PS) 5,5 s 250 km/h (abger.) 9,5 l/100km 1600 kg

                  Nije 335i toliko odmakao u perfomansama koliko ga ovaj(335d)šije u manjoj potrošnji Nečeš nikad naći turbobenzinca koji će isporučivati takve perfomanse uz toliku potrošnju..E sad za razliku u cijeni me ne pitaj jer mi se nije dalo tražiti prodajnu cijenu u nas..

                  Comment

                  • Skyline GT-R
                    CBC Senator XXL
                    • 13.02.2005
                    • 806
                    • Chicago - My Kind Of Town

                    9.3L\100km je (averge)prosecna potrosnja...znaci 50% grad , 50% hwy.

                    A na hwy..moze to dosta nize Moze i dosta vise u gradu ali...zato performance ne mogu ni da se uporede...a jos je ta snaga i smesna za Turbo.Moze to bez problema na 400-450hp..samo sto je (cena) gorivo limitator.

                    Comment

                    • Skyline GT-R
                      CBC Senator XXL
                      • 13.02.2005
                      • 806
                      • Chicago - My Kind Of Town

                      @Rendjo..obrati paznju na prvu recenicu ispod naslova

                      http://www.caranddriver.com/shortroadte ... sedan.html

                      Iste brojke i ovde..

                      http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... eId=117669

                      Comment

                      • AreOut
                        CBC Senator XXL
                        • 22.07.2006
                        • 590
                        • Zabjelo

                        Originally posted by Rendjo
                        Postao si podatke od E 46
                        Ovo su podatci za E 90
                        330d 2993 cm? 6 170 kW (231 PS) 6,6 s 250 km/h (abger.) 6,5 l/100km 1600 kg
                        Evo i 335d
                        335d 2993 cm? 6 210 kW (286 PS) 6,1 s 250 km/h (abger.) 7,5 l/100km 1645 kg

                        A evo i 335i
                        335i 2979 cm? 6 225 kW (306 PS) 5,5 s 250 km/h (abger.) 9,5 l/100km 1600 kg

                        Nije 335i toliko odmakao u perfomansama koliko ga ovaj(335d)šije u manjoj potrošnji Nečeš nikad naći turbobenzinca koji će isporučivati takve perfomanse uz toliku potrošnju..E sad za razliku u cijeni me ne pitaj jer mi se nije dalo tražiti prodajnu cijenu u nas..
                        Super znaci trosice 10,5 na sequent plinu sto je onda jeftinije od dizelasa i opet ce ici bolje... z
                        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                        Comment

                        • Rendjo
                          CBC Senator XXL
                          • 26.06.2006
                          • 340
                          • Zadar HR

                          Kad bi ga kupio 3-4god starog odma bi uzeo 335i i puknio mu plin unutra..
                          ali naftni lobi čini svoje..ovdje u nas su prije neki dan povisili cijenu LPG-a za 9% Kao razlog je nabavka novih,modernijih cisterni..bla,bla..
                          Uglavnom HR je energetski dosta neovisna jer doslovno ležimo na plinu..a ne uvozimo ga od GAZPROMA ili Rusije.Da su povisili cijenu goriva za 9 %izbili bi socijalni nemiri ali ovo su napravili čisto da zaštite potrošnju benzina i nafte koji su smrdljivi i prljaviji energenti koju nam naplačuju 8kn po litri..Još je jedan razloga to je činjenica da je u HR porastao udio auta sa ugrađenom autogas instalacijom za 200% zbog razlike u cijeni(l plina 3,05(nova cijena 3,39) spram benzina 7,85kn po litri).Bojim se da slijede nova poskupljenja jer i ovako je LPG previše jeftiniji da bi odvratili ljude od ugradnje autogas instalacije
                          Budući da se ne može kupiti novi turbobenzinac pogonjen LPG-om kad je u pitanju kupovina novog auta(ako se prelazi više od 50000godišnje) ekonomičnije je voziti se turbodieselom koji k tome i ne zaostaje toliko u perfomansama za benzincem..Čak dapače..

                          Comment

                          • TAZZ
                            Banovan
                            • 30.05.2005
                            • 1409
                            • NBGD,SERBIA

                            335d BiTuRbo
                            335i TuRbo...

                            O5 babe i zabe...

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              335i je takodje bi-turbo
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                @brick 20kW je oko 27KS, znaci turbina primrno kosta 27KS motor ?
                                red veli?ine potrošnje turbine je u desetinama kW koje oduzima iz viška ba?ene energije tj izduvnih gasova.

                                turbina koristi otpad.

                                otprilike je to 20, 30 40 KS zavisno od zapremine turbine, broja obrtaja, željenog stepena sabijanja a time i otpora protoku gasova.


                                svaki drugi vid kompresora tipa elektri?ni ili mehani?ki (Root) oduzima direktno tih 20tak KS od samog motora, od radilice i smanjuje snagu motora uz pogoršavanje stepena iskoriš?enja toplotne mašine.

                                turbina pove?ava stepen iskoriš?enja i (po teoriji a i ?esto u praksi) uz turbinu opada potrošnja goriva.

                                da budem precizan manja je specifi?na potrošnja goriva, dakle za istu koli?inu rada utroši se manje goriva.

                                ali kako obi?no turbo motor se navije da isporu?i ve?i efekat motora sveukupno naravno mora i da potroši više ukupno goriva iako je i dalje manje grama benzina-dizela po kWh.


                                problem sa strujom je što je jako skupo njeno ?uvanje i period razlike vremena kada se struja proizvodi i kada se troši.

                                pomenute su lokomotive, ni tamo to nije rešeno (akubaterije su preskupe ili neki drugi mehanizam ?uvanja elektro energije) pa se koristi pantografska napojna mreža i bukvalno žica kojom je lokomotiva vezana na elektro mrežu tokom svog kretanja.
                                kao i trolejbus, koji ima idealne karakteristike motora i pogona kao takvog ali ima ograni?enu rutu kretanja.

                                nestane dotoko sveže struje, trolejbus staje ubrzo i kraj vožnje.

                                uz toplotni turbo kompresor, koristi se otpadna toplota i to je njegova najve?a prednost.

                                povla?i ?itav niz drugih problema ...ali prednosti i problemi mislim da ipak pretežu prednosti pa se turbine i tako masovno koriste u današnjim (ydanjih 5-6 godina) konstrukcijama.

                                jedini razlog što turbo benzinci danas nisu 99% proizvodnje je želja za profitom fabrika i to što atmo benzinci još uvek nisu toliko loši, još nisu toliko zaostali iza turbo dizela pa to prolazi još kog povelikog broja ljudi.

                                kao što su izumrli atmo dizeli i to upravo zbog loših tj o?ajnih perfomansi tako ?e sa porastom zahteva kupava izumreti i atmo benzinci.

                                i to pre svega veliki atmo benzinci, mislim na one tipa 3000+ kubika koji troše goriva koliko moraju da troše usled zapremine a imaju skroman efekata motora u proedjenju sa turbinom.

                                turbina je ko stvorena za današnje teške aute.

                                da zamislimo na trenutak jednog Golfa 5 sa svojih 1300-1400kg mase i atmo dizel motorom od recimo 1600 kubika.
                                a to zna?i 55-60KS na 1400kg...i prate?e perfomanse.

                                ko bi to kupio, kako bi bilo teško voziti takav auto u gustom saobra?aju gde je potrebno i ubrzati auto na stisak pedale gasa...

                                turbina se prosto name?e kao minimum koji stvara upotrebljiv auto.

                                nisu turbo dizeli nastali kao izraz dobre volje fabrika, ve? su benzinci i to atmo toliko bili odmakli atmo dizelima (odnos efekta motora atmo benzin vs atmo dizel je bio 2:1) da je vožnja atmo dizela postala ko?nica na putevima.

                                uz turbinu dizel je povratio upotrebljivost, i eto ponovo popularnosti dizela kao pogonskog goriva.
                                uz cenu i potrošnju to zadovoljava ogroman broj neambicioznih vikend voza?a, ?ak je za njih i turbo dizel postao prejak.

                                za mnogo voza?a 100KS je previše snažan motor, prevazilazi potrebe njihovog na?ina vožnje.

                                ali marketing je neumoljiv, pa se dizeli voze ?esto neefikasno, odnosno sa gubitkom u nov?aniku po vlasnika.

                                što manja kilometraža to ve?a rupa u nov?aniku kod dizel motora.

                                za firme je obrnuto, puno se vozi i dizel je ko stvoren za te namene.
                                isto i za komercijalni transportni sektor, dizel je toliko nadmo?an da su kamioni na benzin danas jako retki.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X