Pade mi jos nesto na pamet, koliko se automobila iz 80-tih godina secate da su imali velikih problema sa zupcastim kaisem? Danas ih ima koliko hocete. One varijante kao menja se na 80000 km ali se preporucuje na 60 000km i slicne zezancije... Jbg, ja kupio novi auto prosle godine ali sa lancem!
evo podataka iz knjizice koja se dobijala uz golfa II
ne navodis koji model Golfa II a njih ima raznih, (kombinacija menjaca i karoserija) posto se pravio u 3 razlicite karoserije i sa gomilom menjaca zavisno od godista i trzista.
nije ni bitno u km/h sta pise na papiru u teoriji, u praksi Golfovi koje sam vozio su tu negde do 110 eventualno 120 km/h sposobni a dalje je golema tuga i muka. bilo benzin 1.3 bilo dizel. (otprilike perfomanse u svemu kao i Jugo 1.1)
Golfa dizela sam uospte pomenuo u kontekstu perfomansi 80tih jer je tipican prosecan dizel tog vremena, i magicne brojke 150+ km/h za dizele.
opet naravno ne sve dizele ali za ogromnu vecinu sa ili bez turbine.
danas te brzine su dostizne u svim klasama sto je veliki napredak.
Daj ne zezaj Zastava 128 moja stara 1.1 je isla 140 po fabrickim podacima a ja sam je gonio 160 po kazaljci, to jeste bilo maltretiranje ali je tih 140 pravih bilo sigurno
Sam kvalitet delova, skolopova, motora... mislim da je bio bolji ranije, a da to nije trend koji se desava samo u auto industriji vec generalno. Obuca, odeca, hrana,...
Takodje je neosporno da bi svi mi ili vecina nas volela da vozi nov auto i da ga menja na 4-5 godina, te zbog toga i mislim da sada diskutujemo o tome da li nas prosek na ulicama od (ako se ne varam 17 godina prosecna starost vozila) da li je Golf II etalon za poredjenje kvaliteta???
Da su danas nova vozila "napucana" elektronikom to je ocigledno.
I ako volim dobre i kvalitetne stvari (tradicionalno dobre), ne mogu da se odreknem kompjutera, klima uredjaja, mobilnog telefona, struje, tople vode.... pa samim tim i ta elektronika u vozilima mi prija i lako se na nju naviknem. A i tu ima onoga sto jedan BMW ili jedna KIA stavi iza svog imena.
Jednostavno mislim da se danas trendovi toliko brzo menjaju da se nema vremena da se nesto u praksi proveri da li je i koliko dovoljno dobro i dugo trajati, vec se mora ponuditi "nesto" novo sto ce opet privuci nove potencijalne kupci, a vec ce se u fazi explatacije otklanjati greske.
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
Sećam se kao da je bilo juče, diskusija na temu, da li će Golf (tada jedinica) biti dostojna zamena za VW Bubu.Onda je sve počelo i Golf je postao nešto najpoželjnije na planeti.Njegov dizel motor definitivno nije revolucija ali je jednostavno odlična ideja.Poenta je bila preraditi odličan VW 1,6 benzinac u dizel klona koji je bio praktično prvi pravi mali dizel koji se veoma razlikovao performansama i svim ostalim od tada preovladjujućih "kamionskih" dizela.Sećam se da su ga svi voleli upravo zbog za to vreme veoma kultivisanog rada, ekonomičnosti i što je najvažnije velike pouzdanosti, tako da se uz auto sa oznakom "D" pozadi, nije automatski podrazumevao i uljem zamazani vlasnik koji u oblaku plavičastog dima nešto čeprka oko mašine!
Tako je počelo, a kako će se završiti......verovatno sa metanom, vodonikom ili možda nečim trećim!
evo podataka iz knjizice koja se dobijala uz golfa II
ne navodis koji model Golfa II a njih ima raznih, (kombinacija menjaca i karoserija) posto se pravio u 3 razlicite karoserije i sa gomilom menjaca zavisno od godista i trzista.
nije ni bitno u km/h sta pise na papiru u teoriji, u praksi Golfovi koje sam vozio su tu negde do 110 eventualno 120 km/h sposobni a dalje je golema tuga i muka. bilo benzin 1.3 bilo dizel. (otprilike perfomanse u svemu kao i Jugo 1.1)
Golfa dizela sam uospte pomenuo u kontekstu perfomansi 80tih jer je tipican prosecan dizel tog vremena, i magicne brojke 150+ km/h za dizele.
opet naravno ne sve dizele ali za ogromnu vecinu sa ili bez turbine.
danas te brzine su dostizne u svim klasama sto je veliki napredak.
Sta da ti kazem , odustajem, inace mozemo da teramo do sutra, ja ti navedem koja karoserija i menjac, ti opet nesto iskopas da ispadnes u pravu, pa ja opet opisem kako je bilo kad sam se vozio u tom (doduse)precenjenom autu i tako.....zaboravi...ionako tema nije bas o tome
Naravno da su vremena iza nas bila mnogo sentimentalnija od ovih danas ne samo sto se automobila tice, vec i svega ostalog!
Kupi se jedan TV pa ceo komsiluk gleda uvece emisiju o radnim akcijama i statijaznam...
Sada je malo teze vezati se za automobil, vise je sve otislo na to "ciji je veci" u smislu opreme, senzora i ostalih nazovi gluposti! I nekada je to bila stvar takmicenja, ali u fer play smislu, sve sama fizika, dinamika, kinetika i ostale 'prirodne' sile, a ne sve ovo vezano za kompjutere, ciji ABS radi bolje i da li se novi Opel sam parkira...
Kao sto nas dragi Albert rece, sve je relativno i zavisi od ugla sa kog se posmatra!
Sa jedne strane ne znam sta bih dao za jednu Alfu GTA iz tamo neke 60' i koje, ili ne daj Boze neku malo vecu ezoteriju! To bi bio pravi, cistokrvan automobil koji ne bih dao ni za jedan novi!
A sa druge strane da mi sada neko oduzme podizace, klimu, abs, air bagove, hmmm... Vrlo tesko!
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Šta si to naveo, a da toga nije bilo 1990-te.Ja sam baš tada neko vreme vozio Lanciu Deltu turbo i mogu ti reći da je imala sve odreda.Na putu je bila veoma zločesta tako da sam likove sa BMW-ima dovodio do ludila, pogotovo što je Delta veoma nevino delovala(samo na pragovima je imala sitno ispisano "turbo") pa je to što smo nas dvoje radili izgledalo pomalo filmski!
ja ti navedem koja karoserija i menjac, ti opet nesto iskopas da ispadnes u pravu,
ja nigde ne vidim da si naveo koja karoserija i menjac od mogucih kombinacija za Golfa 2. mozda sam propustio da protumacim taj bitni detalj, priznajem nije mi dovoljno jasno nacrtano
samo volim preciznost kada pricamo o necemu sto su brojke.
ne kazem da taj tvoj model i ta knjizica ne pise tako, ima puno modela Golfa 2 a nisu svi istih osobina.
ja sam isto kao i ti naveo podatak iz reklamen brosure za Golfa 2 (konkretno, model 85 godine, menjac 4 brzine kratkog prenosa, model karoserije bez spojlera prepoznatljiva po ogledalima na sred prednjih vrata- osnovni model za Evropu).
Comment