Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Srle, možda i nisi utripovao ali si zaboravio
    Bilo je o ovome a Rag. je zaustavio bilo kakvu diskusiju jer jedino kod istih automobila ima nekog smisla uopšte pričati.
    Zavisno od toga gde je senzor i koliki je min. pritisak SVE JE MOGUĆE
    Min. potreban pritisak bi trebalo da ostvaruje manje viskozno ulje (po pravulu sintetika, ali manje ima veze sa tipom ulja).
    Ovo zbog bržeg "zauljavanja" motora (optoka kroz ceo motor i sve ležajeve).
    Međutim radni pritisak brže postižu viskoznija ulja, pa sad lampica se može gasiti ranije ili kasnije zavisno od automobila.
    Možda je slučaj koji je naveo legenda? Tipično.
    U svakom slučaju male su razlike (naročito leti). Zimi bi moglo da se malo i šacuje ali nije od neke koristi.
    Prekidam dok Ragazzoni opet ne prekine diskusiju (da ne bi pisao enciklopediju).
    5W-40 sintetika (a naročito 5W30) će sigurno brže stići do svih ležajeva i u sve "pore" automobila, tako da ako je senzor pritiska negde dalje od uljne pumpe brže će gasiti lampicu, ako je bliže viskoznije ulje će brže gasiti lampicu (mada zavisi i koliki je min. pritisak, tj. na kom senzor daje signal).
    Ništa se ne sekiraj , stvari su ionako mnogo gore (nego što ti se čine). Leti motor bar 10 sekundi nije podmazan* (i kad se lampica ugasi) a zimi i ceo minut (ili dva).
    Pogledaj tekst "dolazi zima ..." u horizontu.
    * kompletno.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • mistermobil
      CBC Senator XXL
      • 09.11.2008
      • 469
      • pecinci

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Ima li savet za moje gore postavljeno pitanje?Preporuka za odgovarajuce ulje rover 75 2.0cdt,presao 200.000..prvenstveno polusintetika
      Ko leti,vrijedi
      Ko vrijedi,leti
      Ko ne leti,ne vrijedi..
      (Grunf,TNT..)

      Comment

      • kristina990
        Banovan
        • 13.04.2009
        • 1066
        • Srbija

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        koliko troši ulja na 1000 km?

        Comment

        • mistermobil
          CBC Senator XXL
          • 09.11.2008
          • 469
          • pecinci

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          od zamene do zamene 1L,menjalo se na 6000km
          Ko leti,vrijedi
          Ko vrijedi,leti
          Ko ne leti,ne vrijedi..
          (Grunf,TNT..)

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Zar taj Rower nema BMW-om motor ?! Ako je tako - onda je lako ...
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • kristina990
              Banovan
              • 13.04.2009
              • 1066
              • Srbija

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              bilo koje samo da je original 10W40 i da ima navedene standarde MB 229.1 i VW 505.00,i TBN da ne bude ispod 7,5 ....imaš na akciji motul 6100 sinergie+ 704 dinara/l u petlitarskoj ambalaži,najbolja polusint,zapravo skoro sintetičko ulje...

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Sve se slažem. Obzirom na navedeno diesel varijante su "prvi pik" (na draftu)
                Shell Helix Plus ili HX7 na akciji može da bude zanimljivo (isplatljivo).
                6100 je zaista skupo ali navedena cena je prava premija.
                Inače dok je motor noviji bolje je koristiti 5W40 (uz MB 229.3 i slične više standarde, mada to ima i 6100, od prosečnih 10W-40 PoluSintetika).
                Litar na 6000km nije nešto zabrinjavajuće no ipak ukazuje da treba preći na 10W-40.
                Ulje mora da bude (bar) ACEA B3 ili A3/B4.
                Interval zamene je jako kratak
                Zaista ne znam iz kog razloga. Naravno da "zapadnjačkih" 25000km nije kod nas preporučljivo izvesti (max. 20k km i to na dugim relacijama i uz 5W40) ali je 15000km sasvim prihvatljivo ili 10 hiljada km za pretežno gradsku vožnju. Čak i u teškim uslovima vožnje (taksiranje ali sa puno stajanja i isključivanja motora, vuča prikolice i slično) 7500km je dovoljno dobro. U mešovitim uslovima sa 60% gradske vožnje i sa 10W-40 je 12500km dobar trenutak za zamenu (duplo više nego što je do sada).

                I još jedan razlog javljanja: ne znam za konkretan model (pogledati uputstvo automobila) ali neki od (svi?) Rovera 75 imaju "default" zamenu menjačkog ulja na 150k km ili 6 godina (šta prvo istekne) što bi moglo da bude baš SAD. Promenite ulje najesen (pred zimu) ako nije menjano (a nije) te automobil ima 6 (mora bar toliko) ili više godina.
                Potrebno vam je 75W-80 API GL-4 ulje (MTF Rover).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • mistermobil
                  CBC Senator XXL
                  • 09.11.2008
                  • 469
                  • pecinci

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Jeste,u pitanju je BMW dizel motor.Hvala lepo na odgovorima.
                  Ko leti,vrijedi
                  Ko vrijedi,leti
                  Ko ne leti,ne vrijedi..
                  (Grunf,TNT..)

                  Comment

                  • Probisvet
                    CBC Senator XXL
                    • 07.06.2005
                    • 423
                    • FRANCUSKA

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Posto sam pregledao letimicno temu a i trazeci nisam naisao na ovaj naziv THG 302 ulje za motore visoke performance sa sadrzajem "tryboxylizacioni jonik"
                    koje se menja na svakih 40 000km i da stedi na gorivu do 350 litara za predjenih tih 40 000km. Nasao sam i da se prodaje po cenama koje su na ovom linku.


                    Imali takvog ulja u Srbiji ili se moze nabaviti samo u inostranstvu ili samo posredstvom gore navedene firme.
                    Naisao sam i na aditive koji sadrze ovu istu formulu i sipaju se u u ulja ali nisam obavesten da se takva ulja ne menjaju na 40 000km, vec kao i normalna sinteticka na od prilike predjenih 10 000km.
                    http://celica.forumpro.fr/t12068-lubrif ... hp-phoenix

                    Imali neko neka iskustva

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      Da čujemo iskustva.
                      Ne zaboravite doduše, da je zavisno od vrste ispitivanja, uobičajeni % placebo efekta 40 do 60!!
                      Zaista bi bilo previše da kažem da znam (kad ne znam) više o ovome. Bilo mi je (i ostalo) poznato samo kao pojam i iz šturih informacija sa sajta proizvođača (uz nepoznavanje francuskog, pa ...).

                      Ne kažem da tu nema nečega ili da neće postati zvanični aditiv ali ipak da podsetim na par stvari:
                      1) Navedeni efekti neobično liče na razne "magijske" aditive (počevši od Ruskog pa do Američkog, znate već na koje mislim).
                      2) Singl aditiv ili jedna jednina komponenta ne može napraviti "super motorno ulje". Eventualno je moguće kod nekih drugih primena. Setite se koliko vrsta aditiva (pa koliko je to pojedinačnih) ima u jednom ulju ... desetak.
                      3) Navedena ušteda goriva je (jednostavno) preterana. Doduše nije navedeno po kojim standardima je to izmereno ali čak ni u kontrolisanim uslovima ne izgleda moguće. 0W-30 ("super sintetika") u odnosu na 15W-40 (mineralku) može uštedeti 5 do 10% goriva ali samo na kratkim relacijama. Glavna ušteda je zbog viskoznosti!
                      Unutar iste viskozne gradacije i van grada uštede teško da mogu da pređu 1%. Znači oduzmite jednu nulu (red veličine) pa je možda moguće (1-1,5%).
                      Kod hidrodinamičkog trenja, koeficijent je 0,001 (red veličine) te ako bi bio i 10x manji ne vidim da bi to uštedelo više od 1% goriva. Glavni pravac uštede je u lakotečljivim uljima niske viskoznosti. Uobičajeno je 0W-20 a na redu je i 0W-10.
                      Ovo počinje da liči na vodu te smanjuje trenje na izuzetno niske nivoe. Ipak čak i onda (u odnosu na 5W-40 ili 10W-40) uštede ne mogu biti veće od 5-6% u gradu i 1-2% van njega.

                      40.000km i nije nešto posebno jer postoje standardi i za 50.000km (VW 506.01).

                      Nešto od navedenog (na sajtu) jeste tačno ali šta i u kojoj meri ... teško je reći.

                      Naravno i meni bi bilo zanimljivo da čujem impresije ili (naročito) nešto zasnovano na ovu temu.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • Probisvet
                        CBC Senator XXL
                        • 07.06.2005
                        • 423
                        • FRANCUSKA

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Dobro sto se tice Francuskog sada bar mozes da prevedes to bar nije problem i ako i nije preveden 100% tacno naslutis sta je prevodioc hteo da kaze
                        Mene je zainteresovalo nesto kao nova formula ne bas mozda nova po godinama kada je odkrivena vec da se ti novi aditivi dodaju u sinteticka ulja koja su vec namenjena za zadnje generacije motora visoke kompresije ako mogu tako da se izrazim vec je stvar u tome da se ti aditivi vec mogu naci na sirem trzistu sa pristupacnim cenama od recimo 70 pa do 170evra 5 litara ulja sto ranije nije bio slucaj jer su koristili ta ulja za takmicarske motore to jest na trkama i raznim takmicenjima.
                        Interesuje me ukoliko je neko imao iskustva ili zna, dali je moguce da ovu vrstu aditiva (triboxytazioni jonik) koja se mesa iskljucivo sa 100% sintetickim uljima, moze mesati i sa standardnim mineralnim ili polu sintetickim uljima.

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Ma snašao sam se ja sa google-om, ali detalji tako izmiču. Upravo pitanja koja si postavio na sajtu nisam našao.
                          Stvar je nestandardna te zaista ne znam išta više o tome osim da postoji (i od ranije).
                          Možda sam bio i prestrog ali tako bi trebalo da bude u teoriji (možda praksa to i može da demantuje).
                          U svakom slučaju zvuči zanimljivo. Ko zna više ili samo ima iskustva neka se (lepo) javi. Iko?
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Dok čekamo iskustva i detalje, jedno obaveštenje:
                            Minut posla za novo glasanje (ovo skoro kao pravo glasanje) na temu: koji je brend (po vama) najbolji (uljarski)!
                            Skoknite do bloga.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • nikaragva
                              CBC Senator XXL
                              • 03.06.2008
                              • 521
                              • B. Palanka
                              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Imam jedno pitanje, teoretsko , vezano za uopste ulja. Ako po nekoj specifikaciji (npr. GM-LL-B-025) pise da u tvoj auto ide neko ulje koje zadovoljava tu specikaciju (npr. za letnje doba 5w40, a za zimsko 0w40) i nista vise ne pise, da li to znaci da do kraja radnog veka motora sipas samo to ulje ili se uskladjujes sa specifikacijama (nova goriva, euro10, euro11, ..., nove ekoloske norme, ...)?
                              Moze se videti da u neke starije automobile (a svi ce biti stari jednog dana) sipaju malo gusca ulja, kao tako treba kada je motor stariji. Kad nastupa to sipanje guscih ulja?
                              Ako si u motor u pocetku sipao ulja sa pocetka teksta i onda recimo na 300,000km odlucis da sipas 10w40 - gde je tu onda zima? Zar nije to ulje pregusto zimi? Ako mu je dok je bio "nov" smetalo zimi 5w40, kako ce tek onda sa 300,000 i kusur km da prezivi sa guscim uljem zimi?
                              I ako na pocetku pise da sipas sintetiku, da li do kraja radnog veka motora sipas sintetiku, a ne menjas recimo na polusintetiku ili mineralno?

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Dobro pitanje ali treba "godišnji odmor" da se odgovori.
                                Pri specifikaciji treba ostati što duže. Otprilike (ali o t p r i l i k e) sa 5W-40 (ili 0W-40) na 10W-40 treba da se pređe pri prvim znacima "troškarenja" ulja ili (napamet) u periodu 150-200k km.
                                10W je za (našu) zimu još uvek O.K.
                                I najkraće rečeno, malo niže specifikacije ulja su još uvek O.K. jer ni motor nije ono što je bio (veći zazori) kada mu je to bilo zahtevano. Inače nema lošeg ni u teranju sintetike do kraja, osim što je skuplje. Možda bolje rečeno "do pred kraj".
                                Jednostavno čim je motor pohaban veća viskoznost mu nešto više prija mada je veoma diskutabilno jer sintetička (ili sintetska bar) ulja imaju (za istu viskoznost) "jači" uljani film te nadoknađuju malo veću viskoznost.
                                Znači ne mora ali može. Kako šta i gde, to je već za dužu diskusiju.
                                Ako auto primetno troši više ulja nego kad je nov, ipak bi trebalo ići na veću viskoznost (pa i 10W-50 ili 15W-50 zavisno od motora) a da specifikacije budu što bliže originalnom ulju (nekada nemoguće samo zbog viskoznosti, pa treba gledati da se što više standarda preklapa, makar onih opštih, što već može u nekoj meri).
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X