Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Srle, možda i nisi utripovao ali si zaboravio
Bilo je o ovome a Rag. je zaustavio bilo kakvu diskusiju jer jedino kod istih automobila ima nekog smisla uopšte pričati.
Zavisno od toga gde je senzor i koliki je min. pritisak SVE JE MOGUĆE
Min. potreban pritisak bi trebalo da ostvaruje manje viskozno ulje (po pravulu sintetika, ali manje ima veze sa tipom ulja).
Ovo zbog bržeg "zauljavanja" motora (optoka kroz ceo motor i sve ležajeve).
Međutim radni pritisak brže postižu viskoznija ulja, pa sad lampica se može gasiti ranije ili kasnije zavisno od automobila.
Možda je slučaj koji je naveo legenda? Tipično.
U svakom slučaju male su razlike (naročito leti). Zimi bi moglo da se malo i šacuje ali nije od neke koristi.
Prekidam dok Ragazzoni opet ne prekine diskusiju (da ne bi pisao enciklopediju).
5W-40 sintetika (a naročito 5W30) će sigurno brže stići do svih ležajeva i u sve "pore" automobila, tako da ako je senzor pritiska negde dalje od uljne pumpe brže će gasiti lampicu, ako je bliže viskoznije ulje će brže gasiti lampicu (mada zavisi i koliki je min. pritisak, tj. na kom senzor daje signal).
Ništa se ne sekiraj
, stvari su ionako mnogo gore (nego što ti se čine). Leti motor bar 10 sekundi nije podmazan* (i kad se lampica ugasi) a zimi i ceo minut (ili dva).
Pogledaj tekst "dolazi zima ..." u horizontu.
* kompletno.
Srle, možda i nisi utripovao ali si zaboravio

Bilo je o ovome a Rag. je zaustavio bilo kakvu diskusiju jer jedino kod istih automobila ima nekog smisla uopšte pričati.
Zavisno od toga gde je senzor i koliki je min. pritisak SVE JE MOGUĆE

Min. potreban pritisak bi trebalo da ostvaruje manje viskozno ulje (po pravulu sintetika, ali manje ima veze sa tipom ulja).
Ovo zbog bržeg "zauljavanja" motora (optoka kroz ceo motor i sve ležajeve).
Međutim radni pritisak brže postižu viskoznija ulja, pa sad lampica se može gasiti ranije ili kasnije zavisno od automobila.
Možda je slučaj koji je naveo legenda? Tipično.
U svakom slučaju male su razlike (naročito leti). Zimi bi moglo da se malo i šacuje ali nije od neke koristi.
Prekidam dok Ragazzoni opet ne prekine diskusiju (da ne bi pisao enciklopediju).
5W-40 sintetika (a naročito 5W30) će sigurno brže stići do svih ležajeva i u sve "pore" automobila, tako da ako je senzor pritiska negde dalje od uljne pumpe brže će gasiti lampicu, ako je bliže viskoznije ulje će brže gasiti lampicu (mada zavisi i koliki je min. pritisak, tj. na kom senzor daje signal).
Ništa se ne sekiraj

Pogledaj tekst "dolazi zima ..." u horizontu.
* kompletno.
Comment