Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bojanvet
    CBC Član
    • 06.04.2008
    • 85
    • kraljevo

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Ok je to, ali je malo cudan odgovor od lica koje uvozi i prodaje odredjeni proizvod, a nema pojma o osobinama svog proizvoda!

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Pa normalno da nema pravi odgovor nije on pravio ulje. Zna za šta je preporučeno, a neko ga koristi za nešto drugo.

      Kao kada bi na slaninu mazao nuttelu, može, ali nije to to i ne znaš koliki rok trajanja imaš sa tom kombinacijom!

      Ljudi, opametite se sa tim uljima već jednom. Naš uvaženi član je potrošio silno vreme da sroči što jednostavnije a mnogi nisu pročitali, a traže instant rešenje. Opet oni drugi su iščitali, pa to ponavljaju kao bibliju.

      Ko razume, razume, a ko nje,... jbg!
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Eon

        Da ne budem ja najpametniji ima i pametnijih, skokni na link:
        http://www.maziva.org/saveti.htm (vidi tačke 18 i 20).

        Gospodin Mile je jedan od retkih profesionalaca koji je još ostao amater u duši.
        Bez lažne skromnosti nisam daleko od njega po znanju o uljima (mada on sigurno ima više iskustva, profesionalnog), međutim čovek je i mašinski inženjer i poznaje motore (ja to moram da nadoknađujem timski, sa ragazzonijem, Boost-om ili Lazom). Ovo pitanje zalazi i u oblast rada motora. Tako da je on mnogo relevantniji sagovornik (iako ne odgovara na pitanja).

        Jedno pojašnjenje: obe pojave koje su opisane se (obično) ne razvijaju tako brzo (mada se nikad ne zna) i treba ih očekivati tek posle nekoliko normalnih intervala izmene (uzastopno).

        Dakle ostaju dve mogućnosti:
        1) Voziti 5000km i zameniti ulje. Jeste šteta ali tek bi bila po motor u slučaju pojava detonacija (pretpaljenja).
        2) Radikalnija mera (kojima sam više sklon, ali to zvuči kao kad vam doktor kaže, oslabi 10kg pa ćemo videti za pravu terapiju) je naravno da odmah ispustite ulje i dok je još novo poklonite nekom prijatelju ili date upola cena (ako izgleda kao novo).

        I pamet u glavu. Cenu ste platitli. Čitajte CBC i blog pa ćete izbeći buduću plaćanje buduće edukacije (o mazivima).

        Hint (svet plus): Kako WR ima (ne samo 502.00) ACEA B4 (doduše bilo bi još bolje da su naveli i godinu: 02, 04 ili 08) koja ograničava sulf.pepeo na 1,6% što znači da bi mogli mirne duše da izgurate i celu izmenu. Razlog više da polovinu izvozite bez zebnje. Šteta te nije baš za traktor inače bi ste već imali najbolju varijantu.

        Setite se Eon-ove aluzije sa Nutelom i slaninom. Možda i prođe prvi put, ali bilo bi mučenje to jesti stalno (mada se neki navuku pa pričaju da je to najbolje i da ostali nemaju pojma šta propuštaju )

        Ako još uvek niste sigurni šta da radite, bacite novčić. To vam je sigurnije nego bilo koja garancija koju možete dobiti od ovlašćenog servisa ili fabrike (50% prizanvanja je odlično, nemaju to svi).
        Ukoliko nastavite sa uljem dolivajte (ukoliko bude uopše potrebe) nekim uljem za benzince. Selenia K ili K P.E. bi bile dobar izbor.
        I ... sledeći put mu sipajte neko kvalitetno 10W-40 ulje koje se najviše isplati za Ignis (Castrol Magnatec, Mobil 2000, Motul 4100 ili 6100, Eneos, . . . , Selenia Gold, ...)
        Mogu se koristiti i 15W-40 ili za ultimativnu zaštitu motora i 5W-40 sintetička ulja, neka jeftinija (Mobil 3000, Valvoline SynPower i slična).

        O ovome više ni reči, bar od mene. Ende.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • Real Thing
          CBC Početnik
          • 22.02.2011
          • 1
          • Bgd

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          A šta mislite o MOL uljima? Do sada sam čuo sam reči hvale o njima, a nisu ni puno skupa...u svakom slučaju mislim da je dobar sklad cene i kvaliteta
          Ja koristim njihov Max 10W-40.. skroz ok radi u mom Golfu

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            O MOL uljima sam (čini mi se) dosta rekao na:
            http://motornaulja.blogspot.com/2010/02 ... -oils.html
            U principu su to jako kvalitetna ulja. Cena je dobra ali bi mogla da bude i bolja (kao što je bila u vreme pisanja teksta pre oko godinu dana i nešto više, jer je objavljen bar par nedelja nakon pisanja). Ne kažem da nemaju dobar odnos kvalitet/cena ali je on blizu proseka jer iako tu i tamo jeftinija od drugih (i većih) premium brendova ipak su cene uporedive.
            Što se "Max"-a tiče, to sam pominjao (u raznim kontekstima) bar 2-3 puta na CBC-u ali neka bude i direktan odgovor:
            To je jedno od najboljih (sigurno TOP 5 ili makar TOP 10 u svetskim okvirima) PS ulja u 10W-40 visk. grad.
            Kako ispunjava VW 502.00 i MB 229.3 (što je tipično za srednju klasu 5W-40 sintetičkih ulja) o kvalitetu nemate šta da brinete.
            Naravno ispunjava i standardno API SL/CF i ACEA A3/B4 (i to po ACEA 2008.) a dodatna preporuka je i originalnost kada ulje kupite na MOL benzinskoj pumpi.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • TheWickerMan
              CBC Senator XXL
              • 11.09.2007
              • 791
              • DE
              • AR Giulietta TCT

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Originally posted by alfaskorpion
              Imao bi jedno pitanje , koja bi vasa preporuka bila za ulje za auto alfa romeo 156 2,0 ts 16v 114kw . Zanima me gradacija koja bi mogla da obuhvati celu godinu , sto na niskim sto na visokim temperaturama.
              Prosle godine sam imao u motoru Motul 6100 10/40w (da napomenem da imam dugogodisnje dobro iskustvo sa motulom) auto je radio savrseno ,sto na niskim sto na visokim temperaturama . Ove godine sam sipao seleniu racing 10/60w i primetio sam sledece na niskim temperaturama 0 i ispod 0 prilikom prvog paljenja (znaci samo jutarnje ,kasnije tokom dana toga nema,iako je skroz hladan) na vecim spoljnim temperaturama toga nema , blago cukaranje varijatora dvadesetak sekundi . Ovaj problem sa Motulom nisam imao .
              Zanima me konkretno vase misljenje u odnosu na ova dva ulja kod nas , koje od njih ima veci period zamene i u globalu kvalitet ?

              Unapred hvala , Pozdrav.
              Originally posted by expendable
              Poštovani 'alfaskorpion',
              Više je za temu "zima, zima e pa šta je" ali može i ovde.
              Nešto mi je pitanje poznato (5-6 put odgovaram na njega) no novi detalj je da 10W-60 ulje ne zadovoljava zimi.
              Motul 6100 je među boljim uljima za TS Alfu uopšte. Iako je praktično osim 10W-40 i 10W-60 postala fabrička preporuka za alfu koju spominjete. Selenia 20k for Alfa Romeo je verovatno dorađeno 20k ulje da bude dovoljno dobro i za varijator koji pominjete.
              U principu bi 10W-60 kao sintetička (ili više sintetička) ulja od 10W-40 trebala da su bolja čak i zimi no kao što se na vašem primeru vidi nije sve u principima.
              Moguće je da ovo čak i nema primarnu vezu sa viskozitetom već sa činjenicom da Motul (makar i Technosynthese) ima estarske sintetike koje se lepe za metal i čine hladni start "manje bolnim".
              Inače Selenia Racing je sasvim solidno ulje. Tačka tečenja od -36cel. je čak bolja nego kod Motul-a 6100 no to se ispoljava tek ispod -20 gde su sličnih viskoznosti dok je na manjem mrazu (-5 ili slično) 10W-40 ipak malo manje 'gusto' od 10W-60.
              Činjenica je i da Sel. R ima relativno mali indeks viskoznosti (150 kataloški mada je sigurno bar 165 do 170) te da je viskoznije ulje od svojih pobratima iz iste klase sa većim ind.visk.
              Shell na primer ima 182, a apsolutni šampion je OMV BIXXOL special SR 10W-60 sa oko 200.
              OMV bi mogao da bude idealan izbor za "srednje niske temperature" (do -15cel.).
              Za još niže jedino da se koriste 10W-60 sa nižom tačkom tečenja kao što su: Kroon Empreol Racing (-40) ili Addinol MV 1066 sa -45cel.
              Selenia bi ipak trebala da ima bolju osnovu (sintetičku) od 6100 ali kao što ste primetili ne znači i da je bolje za vaš slučaj!
              Taj varijator je zaista nezgodan za podmazivanje te ne treba da se štedi na ulju to je jedino sigurno.
              Selenia je ipak tek za 10k km iako bi umerenom vožnjom doterala i svih (preporučenih) 20k km jer je ipak 'racing' doterana.
              Motul 6100 bi mogao i svih 20k km ali uz upotrebu boljih benzina a u ovom (još uvek prelaznom) periodu je bolje ostati na 15k km.
              Ipak, obzirom na problemčić koji navodite za vaš automobil je najbolje koristiti (zapravo) 5W-40 sintetička ulja. Zaista se malo ljudi žalilo na 10W-60 no ako ste već primetili "blago cukaranje varijatora", nema druge.
              Uz dobro iskustvo sa 6100 (a i uopšte) prosto se nameće Motul 8100 X-cess kao idealno rešenje.
              I kao celugodišnje ulje i uopšte. Ovo je full ester sintetika te se još bolje "lepi" za metal od 6100 a slobodno vozite svih 20k km, sasvim opušteno.
              Dakle (da se još jednom podsetimo), za vaš auto je (osim zimi) Selenia verovatno bolja no 6100 je tek 'pola nijanse' iza što uz bolje zimsko ponašanje zapravo preteže blago na njegovu stranu. Kad smo već kod cene Selenia ulja, još je bolje koristiti 8100 i problem rešen. Malo skuplje rešenje su 10W-60 sa velikim indeksom viskoznosti (mada su ta ulja tek za do 10k km) ili najskuplje MOL Racing 5W-60 (plus što ni ono nije za više od 10k km).
              Dakle kad se sve sabere i oduzme najviše vam se isplati Motul full (ester) sintetika.
              Da li ovo vazi i za Alfu 145 2.0 TS 16V ? Nemam pojma sta je trenutno unutra ,a hocu odmah da ga menjam...

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                A sta ti mislis da li vazi?
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • TheWickerMan
                  CBC Senator XXL
                  • 11.09.2007
                  • 791
                  • DE
                  • AR Giulietta TCT

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Ja ne znam,da znam ne bi pitao...poenta je da je moj motor euro 2 starije generacije a taj u 156-ici je euro3... u konstrukciju motora se ne razumem,nije mi struka,tako da je bolje da pitam iskusnije...

                  Comment

                  • kristina990
                    Banovan
                    • 13.04.2009
                    • 1066
                    • Srbija

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    važi sve,dodaj i Mobil 1 Peak Life 5W-50 na listu.

                    Comment

                    • kristina990
                      Banovan
                      • 13.04.2009
                      • 1066
                      • Srbija

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      skoknem danas do nisovog sajta da pogledam za G ENERGY ulja šta ima novo,ništa,al me iznenadi prijatno NISov novi katalog motornih ulja sa sve specifikacijamahttp://www.nis.rs/potrosaci/images/s...ec-katalog.pdf

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Da, ima ga već neko vreme. Nije samo katalog, nego i činjenica da su proširili proizvodni program (nadam se da bar 51% ulja, maziva, imaju u ponudi).
                        Po detaljnosti informacija su ušli u uži krug (zajedno sa INA i Prista Oil-om). Mislim na javno dostupne informacije, koje bi morale da budu i zakonska obaveza (da se prikažu i da se ispune).
                        Sviđa mi se NISOTEC HIPO SINT TDL SAE 75W-90. Liči (pogađate već) na Mobil 1 SHC.
                        Zapravo sva su full sintetička ulja tu negde. I dobro nije baš Mobil ali tu je negde (i nadam se upola cene, što bi se reklo manja je razlika u kvalitetu).
                        Takođe je da se primeti: Nisotec 2T SINT i Nisotec Autoline SINT SAE 5W-40.
                        Tu je takođe par ulja za specifične specifikacije, npr. Nisotec AUTOLINE W 504/507 SAE 5W-30.
                        Takođe su proširili teretni program.
                        Uz (nadam) se umerene cene Nisotec bi zaista mogao da bude (zapravo) NIS-ov favorit, dok bi G-energy išao po principu OMV-a (uz NIS karticu).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • Blackeyed
                          CBC Senator XXL
                          • 06.07.2005
                          • 402
                          • Novi Sad

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Već par godina u vremešnoj Skodi Favorit 135L sam držao LukOil ulje. Sada sam rad da probam nešto drugo. Ovaj PDF od NIS-a me je zaiteresovao. Šta bi (bar po specifikacijama na papiru) bilo odgovarajuće za moj motor:

                          NISOTEC AUTOLINE PREMIUM SAE 15W-40

                          NISOTEC AUTOGAS SAE 15W-40

                          NISOTEC SG SAE 15W-40

                          Zna li neko cene ovih ulja ?

                          Ili da batalim NIS, šta od je od ekonomik varijanti OK po kvalitetu ?
                          "You are reading this for the wrong reason..."

                          ENDYMION, Dan Simmons

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Sva tri ulja koja ste pomenuli su O.K. za vaš automobil. Može se razmotriti i PS (10W-40) ukoliko motor ne troši ulje (ne značajno više nego dok je bio noviji).
                            PS je (bar bilo) 413din. za lit. a 4 lit. je bilo bezmalo kao 4x1lit. i nije se nešto isplatilo da se kupi. Vama treba 4,5 lit. praktično 5 pa da li 4+1 ili 5x1 skoro svejedno.
                            Dakle mineralna 15W-40 su sigurno manje, znači 300-360din. (na primer).
                            Zaista nemam iskustva sa Nisotec-om, tri iskustva iz druge ruke (jedno negativno na blogu, preko mejla dva, jedno pozitivno i jedno neutralno). Stariju verziju (praktično isto ulje) 5W-40 su hvalili još ranije (dva čitaoca).
                            Šta reći? Nedovoljno da bi se išta tvrdilo.
                            Ovo je praktično nastavak Novolin priče a taj je brend bio prilično O.K.
                            I takođe, nisu prosto iskoprirane stare formulacije (možda za SF i SG te delimično za PS) već su uglavnom malo revidirane (nabolje). Uz veliku podršku i solidan tim (na čelu sa čovekom koga jako cenim) deluje da su napravili dobar start.
                            Zaista bi u ekonomskoj klasi (cenovnoj) mogao da dam (dobru) preporuku.
                            Naravno ne treba očekivati vrhunski kvalitet (niti se tome teži) ali jedan sasvim korektan, solidan i pouzdan. Ukoliko normalno vozite auto i bili ste zadovoljni Lukoil-om (dok se nije pokvario, ili čak i posle toga) nema razloga da ne budete zadovoljni i ovim uljem.
                            Kako ste iz Novog Sada možete razmotriti Fuchs koji jeste skuplji ali ne bi trebalo previše (zovite Multicompany).
                            U klasi povoljnih (nižih) cena Addinol je više nego O.K. a gde kupiti (osim u Zemunu), zaista nemam pojma.
                            Vrhunska mineralna 15W-40 su 500din. za litar i više te je pitanje koliko bi vam se isplatilo da ih koristite. Shell LPG 15W-40 (Helix Super LPG) ili samo Super su dobar orijentir preko čije cene ne treba dati pare. Ipak to su skupa ulja osim na akcijama gde bi 4lit. moglo da bude i ispod 1500 din.
                            Nemate više mnogo izbora u jeftinijoj klasi (Prista i INA) ili nisu lako dostupna (ta ulja).
                            FAM je prso a ni Galax nije mnogo bolji pa en ćete teško naći em (izgleda) da to nije više stara i solidna priča.
                            Nemojte previše gubiti vreme ali možete okrenuti par telefona (lokalni razgovor) te uporediti cene pa ćete lakše odlučiti.
                            U svakom slučaju Nisotec je dobar i zbog 100% originalnosti tih ulja. Ako vam se žuri i niste spremni da date više od 350din. za litar ulja, onda možete slobodno probati NIS.
                            Menjajte ulje na max. 10k km ili 6 meseci i nema problema. Ukoliko bi ste 10k km a jednu godinu, idite na što kvalitetnija ulja, PS ili Autoline premium. U tom slučaju je dobro razmotriti i neku skuplju varijantu (i G-energy 15W-40 PS varijantu koja je blizu idealnog po kvalitetu i viskozitetu za vaš auto ali je cena sigurno znatno veća od Nisotec serije).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Blackeyed
                              CBC Senator XXL
                              • 06.07.2005
                              • 402
                              • Novi Sad

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Toplo zahvaljujem na opširnom odgovoru!

                              Ulje menjam u principu na oko 6000km ili u mom slučaju 2 puta godišnje. Probao sam do sada (po par zamena) Q8 Formula Plus 15W-40 i LukOil Standard 15W-40. Šta znam, ovaj Q8 mi je bio OK, samo mi je malo komplikovan za nabavku jer se mora ići do Temerina. Malo sam se ulenjio pa mi je bilo jednostavnije uzeti LukOil na pumpi. Hvala na datim smernicama, kao što kažete, okrenuti par telefona i biće jasno šte se sipa pri sledećoj zameni.
                              "You are reading this for the wrong reason..."

                              ENDYMION, Dan Simmons

                              Comment

                              • kristina990
                                Banovan
                                • 13.04.2009
                                • 1066
                                • Srbija

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                ..čuo danas priču da se lukoil dovozi u cisternama i flašira kod nas,što je moguće istinita priča s obzirom na drugačiji kvalitet ambalaže o kojem je već pričano,a bogami i samog ulja(10w40)...nažalost,i mnogi drugi poznati rade na isti način...pitanje je samo ko ima bolju kontrolu da se ne umeša dodatno bazno ulje i smanji kvalitet,pošto smo najveći uvoznici baznih ulja u regionu ,sumnja je opravdana....

                                Comment

                                Working...
                                X