Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Ja mu lepo kazem da se na ulju ne moze ustedeti i da razlika u ceni izmedju tog i nekog krstenog ulja nije veca od 15e po zameni a on na to:"Kad je dzabe i sirce je slatko".

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Ulje je skupo samo ako vam je motor jeftin!
      Hvala što ste me podsetili čemu uopšte "borba protiv vetrenjača". Loš kvalitet ulja se često ne osteti na jednoj ili par zamena nego dugoročno. "Što je džabe i bogu je milo" kaže narod ali to se sipa u: fiću, jugo, peg.. (izvini 'kris'), staru bubu, ... itd.
      Čak je i zejtin (suncokretovo ulje) preko 1,5€ za litar a kad mu dodaju "mirođije" (te omega 3, te ulje kukuruznih klica, malo maslinovog kominjaka ...) eto ga na 2,5€ za litar.
      E sad ko misli da motorno ulje treba da košta manje, neka sipa bilo šta.
      Majstori obožavaju takve!

      Pre bih vozio sa "krštenim" uljem 2x više nego li štedeo na ulju.
      Šta raditi sa "Џ" no name?
      Pokloniti (ne)prijatelju! Ako ispadne dobro, onda ste kupili mesto u raju, ako ispadne loše, utoliko bolje!

      Šalim se naravno, no ima dve poslovice po tom pitanju (bar):
      1) Šala, šala pa vešala
      2) U svakoj (dobroj) šali, pola istine!

      Pozdrav!
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • X9
        CBC Senator XXL
        • 28.06.2005
        • 3179
        • Wien-Sabac
        • RX-8 i X-9

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Originally posted by BOOST
        Originally posted by zverko
        Ulje nikad nije skupo !!!
        Najskuplje je kad ga fali

        E sad, po pitanju cena, recimo:

        http://www.magnagroup.com/products/omeg ... dis631.pdf

        http://www.magnagroup.com/products/omeg ... dis757.pdf

        cena takodje "sitnica", 50-60€ litra, dakle, definitivno ulja koja koristite nisu skupa.
        Ipak te pare koliko kosta jedna zamena ulja ne prelaze cenu goriva jednog rezervoara sto je oduvek bila politika cene ulja prateci ulje po izboru proizvodjaca. Sto je veci rezervoar toliko je i motor veci i ova proporcija vazi oduvek.

        PS: Samo da me expendable ne obesi sto ubacujem ova Omegina ulja koja NISU bas dostupna po ceni ni za zapad. Prvenstveno ih koriste u masinama koje prave pare...
        vidim da je ovo 631 "kobajagi" preporucheno i za nas wankelase,pa ako imas malo vise informacija bio bih ti zahvalan,moze i na pp.

        inace presao na Motul 5w-30 X-cess narednih 5000km,pa cemo onda videti sta i kako..
        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

        No ROTOR no MOTOR...

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          @expandable:
          Dragi doktore, moram da Vas pitam ...

          Vaše mišljenje o Castrol Magnatec 5W40 je ???

          Do sad sam imao u autu Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i bilo je OK. Sad me živo interesuje kakve su karakteristike ovog ulja u odnosu na Shell ?!

          Motor je 1.6CRDi 90KS u i30.

          Koliko znam pomenuti Shell je hidrokrekovano ulje, a po ceni i Castrol bi morao da bude takav, ali razliku između dva ulja ne znam ...
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Originally posted by X9
            vidim da je ovo 631 "kobajagi" preporucheno i za nas wankelase,pa ako imas malo vise informacija bio bih ti zahvalan,moze i na pp.

            inace presao na Motul 5w-30 X-cess narednih 5000km,pa cemo onda videti sta i kako..
            Poenta sa svim Omega uljima je prvenstveno cistoca. Cistoca prvenstveno se misli na partikle prilikom sagorevanja ulja. Dakle, motori koji sagorevaju ulje a tu spada i Wankel je iz razloga sto manje koksa na zaptivnim povrsinama oko klipa te i bolji efekat motora. Istovremeno se misli i na za diesel motore partikel filteri a na wankelu katalizatori da rade sa sto manje opterecenja.

            Recimo da ko misli na ekologiju i na motor da bez previse opterecenja bira korektno ulje za svoj motor. Kao sto recimo Aspenov Alkylatni benzin za tvotaktase u kombinaciji sa dvotaktol uljem daje cistiji izduv nego li klasican cetvorotaktni motor na BF95. Apsurdne teme za Srbiju van granica znaju da vaze zesca ekoloska pravila.

            Omega 631 je upravo jedno od takvih ulja koje ne ostavljaju nista vise depozita u sagorevanju nego li moderni benzini cine. Ciscenje zaptivne povrsine (karike) dolazi suksesivno i naslage koksa nestaju te bolje zaptivanje cini da potrosnja ulja opada. Testirano skoro na V8 MB motoru od 4000cm³ (420CDi) gde je normalna potrosnja ulja deklarisana na do 0,8L na 1000Km sto se i uklapalo do pred izmenu na Omegu.

            907 tretman ciscenja motora te zatim 631 SLS 5W40 , prvih 1000km je uzeo 0,6L , dugih 0,4 sad je u trecoj hiljadi i jasno se vidi da je potrosnja ulja u konstantnom padu.
            Postoji i serija SCS koja je nesto jeftinija ali recimo ne ispunjava MB 231.31 vec je 231.3

            SLS je SL/CF (ACEA A3/B3/B4 - C3) ulje koje je i za starije motore dok je SCS SM/CF (ACEA A3/B4 (8) ) klasa.

            Ona jedinica iza je upravo za motore sa PF sto je i vise nego realno ocekivati da wankel trazi.

            Pozz
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Originally posted by prolupator
              @expandable:
              Dragi doktore, moram da Vas pitam ...

              Vaše mišljenje o Castrol Magnatec 5W40 je ???

              Do sad sam imao u autu Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i bilo je OK. Sad me živo interesuje kakve su karakteristike ovog ulja u odnosu na Shell ?!

              Motor je 1.6CRDi 90KS u i30.

              Koliko znam pomenuti Shell je hidrokrekovano ulje, a po ceni i Castrol bi morao da bude takav, ali razliku između dva ulja ne znam ...
              JBG ... ne da mi forum da editujem prethodni post...

              Našao sam odgovor na vlastito pitanje
              motornaulja.blogspot.com

              GTD Magnatec 5W40


              Uz sve osobine kao i kod prethodna dva ovo je potpuno sintetičko ulje i specijalno dizajnirano za dizele naročito turbo dizele i moderne ("brzohodne") dizel motore.

              Ispunjava: API CF, ACEA A3/B4/C3, MB 229.31 i VW 505 00.

              Toliko je specijalizovano za dizel da čak nema ni, kao sekundarnu bar, oznaku kvaliteta po API stendardima, mada po ACEA ima A3 što bi značilo da se ipak može koristiti u velikom broju evropskih automobila sa pogonom na benzin.
              Gustina od 0,8515 (već je treća brojka nepotrebno razmetanje a sa četvrtom su baš preterali sa stvarnošču makar i bila statistički zasnovana nema blage veze) prava sintetička.
              Boja "amber" (blago narandžasta) i čak neznatno mutno, tj. mutnjikavo. Prva možda još i jeste fensi no druga svakako ne. Po viskoznosti na 40 i 100 stepeni cel. malo ređe ulje unutar svoje klase ali stabilno u granicama standarda. Ind. visk. od 165 apsolutno velik a unutar viskozne klase najmanji (bar za koji autor zna). Ponašanje na niskim temperaturama (konačno) vrhunsko sa 6100cP na -30 što ga čini pogodnim do -33 pa i -35. Tačka stinjavanja (odličnih) -48°C.
              Sadržaj sulfatnog pepela izuzetnih 0,7% i na kraju TBN od 7,7 solidno i predviđeno za dizel goriva sa niskim sadržajem sumpora (euro dizel) kada može imati interval zamene i do 30 hiljada km a sa lošijim dizelima ne više od polovine te vrednosti.
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Castrol je malo modernije ulje. Za nijansu ima veće specifikacije. No ista su klasa. Ništa ne fali Shell-u sasvim je O.K. za vaš motor. Ako bi ste da malo promenite, Castrol je dobra "zamena" (čak na papiru i bolja).
                Uzgred, onih 30k km nije za vaš automobil već tek 15k km ili 20k km koliko je već propisao Hyundai (kod nas 15k km verovatno).
                Inače kod nas se prodaje (ili se prodavala) verzija Helix Ultra sa BMW LL-98 i MB 229.3 dok se npr. u Engleskoj prodaje Shell Helix Ultra Diesel sa MB 229.5 i BMW LL-01.
                Za tu verziju bi se moglo reći suprotno: da je nešto kvalitetnija od Castrola (mada i dalje manje moderna).
                Takođe Shell menja Castrol (osim kod nekih DPF-a, gde ovaj drugi može a prvi ne može).
                Mogućnost za 5W-30 postoji mada mi 5W-40 izgleda kao bolji izbor.
                10W-40 mi se nimalo ne sviđa, možda posle 150k km. Za iole noviji motor bolje "odstupanje" je 5W-30.
                Inače bi dobro išao i na monogradno SAE 30 ali treba da je u ACEA B4 kvalitetu (ako takvog ima) i da je temp. iznad nule.
                Zapravo sličnija su (i po klasi, ceni) Castrol Edge TD i Shell Helix Ultra Diesel (oba 5W-40) a u tom smislu je Magnatec 5W-40 malo moderniji i za vaš motor možda i bolji od "velikog brata".
                Shell i Castrol (pa sva tri) možete mešati u smislu dolivanja, no to više ako baš mora (ili da se ne baci neki dl koji je zaostao).
                Pozdrav!
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  I da, direktan odgovor na "moje mišljenje o Magnatec 5W-40":
                  Sasvim O.K. ulje. Pomalo u senci jer se uz Magnatec obično misli na 10W-40 a za 5W-40 na Edge (ili ranije na neka druga ulja).
                  Viđao sam dve varijante. Moje mišljenje je naročito dobro za ACEA C3 što je 'prolupator' gore "citirao".
                  U 5W-40 klasi bi zapravo trebalo da bude vodeće Castrol ulje no nešto mi se čini da nije.
                  Malo skuplje nego što vredi ali to bi moglo da se kaže za svako Castrol ulje. Vodite računa da je iz dobrih izvora (da je originalno).
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Sipano u ovl. servisu, oni se poreklom ne igraju, bar ne bi trebalo

                    Hvala na odgovoru, ništa manje nisam ni očekivao
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • LordRaceR
                      CBC Veteran
                      • 01.04.2008
                      • 124
                      • Beograd

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      pitanje za doktora,
                      Mobil1 5W-50 vs Motul 300V 5W-40 vs neke eventalno ekonomicnije preporuke za 2.0 turbo benzin devedesetih sa oko 280bhp
                      "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Poštovani g. Racer,
                        Da pogađam? Subaru Impreza WRX s kraja 90-tih?
                        Kako god slično bi bilo i za druge motore iz tog perioda a te snage i (verovatno) preko 300Nm obrtnog momenta.
                        Jeftinije varijante? Pa i nema ih baš mnogo.
                        Za civilnu vožnju (ali striktno) bi poslužila API SM ulja kao što su:
                        Repsol Carrera 5W-50 ili Kroon Emperol 5W-50. Naravno ne znači da ne možete gaziti u patos ali ne tako često. Repsol jeste takmičarski nastrojen ali ipak za malo modernije mašine.
                        Možda najbolji odnos kvaliteta i cene imaju zapravo Fuchs i Elf sa svojim 5W-50, dok Elf sa 10W-50 biva i najuniverzalnije ulje za takav automobil.
                        Za tako jake mašine i ekstremne uslove ulje mora imati više ZDDP-a (ili analoga) jer velike centrifugalne sile, jako kočenje i slične situacije mogu da dovedu to tanjenja ili čak pucanja uljnog filma. API SM sigurno zadovoljava čak i umerene sportske ambicije ali prave "racing" - ni blizu!
                        U tom smislu je i Mobil 1 Peak Life isuviše "civilizovan" i ne tako dobar za oštre vožnje kao raniji "Rally".
                        No kao full sintetičko ulje uz blago povećanu viskoznost zaista može biti univerzalno ulje po umerenoj ceni te u tom smislu jedan od boljih izbora. Daleko da nije za oštru vožnju no HTHS od "samo" 4,4 pokazuje da je to više "civilna" sportska vožnja.
                        Pre Motul-a da pomenem još Eneos Racing 0W-50 o kome vredi razmisliti.
                        Ipak, za sportsko vozilo i sportsku vožnju u slobodnoj prodaji (lako dostupno) i po umerenim cenama nećete naći nešto bolje od Motul 300V. I samo kratko: za normalnu upotrebu bi "običan" X-cess 8100 bio bolji izbor.
                        Motul 300V je više za pola servisnog intervala (5000-7500km) nego full (12500km) što dodatno podiže troškove.
                        Ipak ...
                        Ako sa 10W-40 standardnim uljem imate 280KS, sa običnim 5W-50 ili 10W-50 tek 275KS, sa 5W-40 300V verovatno imate i svih 290KS!!
                        Morate doduše jako dobro proceniti šta vam zaista treba i da odaberete pravo 300V ulje.
                        Namerno ću 10W-40 preskočiti kao kompromisno rešenje, te se koncentrisati samo na 5W-40 i 15W-50.
                        Uz rizik da uprošćenjem i skraćenjem budem neprecizan i nedorečen, evo glavnih razloga za svako od njih:
                        1) 5W-40. Definitivno malo više snage, brže postizanje radnog pritiska i temperature ulja ...
                        Idealno za kvalifikacije ili trke kraće od 30min. Pre svega krug ali i kratki reli brzinci.
                        Naročito pogodno za "stani-kreni" staze, staze sa šikanama i slično.
                        Ne plašite se da će uljani film popustiti HTHS ovog ulja je 4,5.
                        Pad viskoznosti pri velikim smicajnim naponima (standardni testovi): 0% (standardna 15W-40 imaju 10-15%)
                        2) 15W-50. Malo manja snaga ali ne ispod deklarisanih 280KS. Malo mu treba više "zagrevanja".
                        Može da posluži (za nijansu lošije) kao prethodno a ima nešto prednosti u sledećim slučajevima:
                        Staze za brzim krivinama i dugim pravcima, brdski reliji i etape duže od 10km. Vožnja gasom u patos uz velike uzbrdice (bez mnogo krivina), dugotrajna vožnja u visokim obrtajima, sportska vožnja (ili takmičarska) pri temperaturi u hladu preko 35cel. (na suncu i 45), tduže od jednog sata i slično.
                        Shear loss: 0%; HTHS: 5,33mm2/s (ludilo!). Ovoliko otprilike imaju 10W-60 ulja.
                        Sad, možete lako da prevedete ovo i na malo normalnije uslove te lakše izaberete.
                        5W40 će vam u odnosu na 15W-50 uštedeti i neki % goriva, no nije od većeg značaja.

                        Dakle, što više para sve bolja i muzika, a procenite dobro šta vam zaista treba. Mnogi su se razočarali u 300V ali u 100% slučajeva je to bio pogrešan izbor. Za normalnu vožnju u umerenim obrtajima sasvim ćete se lepo navozati sa Mobil 1 5W-50 ili nekom sintetikom 5W-40. Možete čak i sa dobrom PS (10W-40) lepo da izvezete celu godinu po 1000km mesečno.
                        Za taj motor je API SJ sigurno dovoljno. No gre(h)ota je da se ne sipa makar "obična" sintetika.

                        Hint: 5W-40 i 15W-50 možete i mešati (u raznim odnosima). Jedno od boljih rešenja je da napravite smešu (pre-mix) 4litara jednog (koje "preteže") i litar drugog, pa to sipate još u startu. Preostalom količinom dolivajte a kasnije jednim od njih.
                        Može i da bude samo jedno a da se doliva drugo ... Kako već mislite da je zgodno.
                        Lično mi se čini da bi veći deo 5W-40 uz malo 15W-50 dao najbolje rezultate ali to je već na vama da odlučite (najbolje znate svoje potrebe).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • LordRaceR
                          CBC Veteran
                          • 01.04.2008
                          • 124
                          • Beograd

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          hvala na vremenu i iscrpnom odgovoru, samo jos jedno podpitanje. auto se regulano vozi svaki dan, sa povremenim odlascima negde na malo "voznje", i mozda se jednom godisnje negde ode u okolinu na drag. vec neko vreme koristim Mobil1 5W-50 i generalno sam zadovoljan, ali sam primetio da ga u poslednje vreme slabije vidjam po radnjama, pa zbog toga i ideja o mogucoj promeni. za ovo ulje sam se odlucio zbog preporuke sa nekim starnih foruma koji kazu da ovo PAO ulje ima odlicnu otpornost pri visokim teperaturama turbine i da ne stvara "sludge". jedina alternativa je 300V koja je prave eister sintetika, ali kosta skoro duplo u odnosu na Mobil1 5W-50, pa je to, posebno danas, veoma bitno u izboru i servisnom intervalau od oko 6000km. odavno sam iscitao dosta toga o uljima po netu (bobistheoilguy, opeioils itd) ali nisam ipak mogao da dodjem do jasnog zakljucka, pa zato reshim da pitam za misljenje, tj. da li 300V stvarno vredi razliku u ceni i treba se rastegnuta do njega, ili je Mobil1 5W-50 dovoljno dobar i da li mozda ima neka alternacija kada njega nema, ili mozda postoji neka opcija koju nisam primetio.
                          hvala jos jednom, poz.
                          "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            ajd' samo kratko (alternative su date ali bi moglo još koje da se doda sad kada je situacija malo jasnija).
                            300V je zaista malo isplatljivo ulje za uslove koje pominjete te se tu Mobil 1 čini kao bolji izbor (isplatljiviji) jer sasvim može da "odradi" stvar. Zaista kao ulje sa (pretežno) PAO osnovom i viskoke viskoznosti može solidno da izdrži visoke temperature i da ne ostavi taloge za sobom u turbini.
                            Motul 300V dobro podnosi do 185cel. !!
                            Mobil ne baš toliko (Mobil Racing ulja podnose i svih 200cel. no ona tek nisu za svaki dan).
                            Motul je nešto dostupnije full Racing ulje te zaista zaslužuje pažnju a da li se isplati, to je na svakom od korisnika da kaže (da je jeftino - nije, ali i ne može da bude).
                            Nemam mnogo šta da dodam (zapravo) ali javljam se sutra sa kratkim osvrtom na visoke radne temperature te još par kandidata za tako nešto.
                            Vi zapravo imate normalne uslove vožnje uz (tek) povremene izlete u sportsku vožnju te ste bliži "civilnoj" upotrebi.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              I da završimo:
                              Proširenje liste? Nema ga. Zapravo će biti suženje te se vraćamo (skoro) na vaš inicijalni izbor.
                              Što se 5W-50 ulja tiče:
                              1) Dostupnost Mobil 1 je ipak bolje od svih drugih navedenih
                              2) Iako su sva O.K. čini se da je M1 ipak najbolji izbor a cena zaslužena (iako ne najmanja).
                              Da malo pojasnim šta M1 čini bar za nijansu boljim (pogodnijim) od drugih, iako se Fuchs čini najboljim kompromisom. Iako se radi o API SM ulju ono ima 1,3% sulf. pepela. Nije samo do ZDDP-a (iako i tu verovatno ima svih, max. dozvoljenih, 0,8% dok većina SM ima tek 0.6%) već i do drugih "anti-wear" aditiva (klasičnog tipa) koji su po pravilu "pepeljasti". Nisam li više puta naveo da to nema veze jer nova ulja imaju i "bezpepelne" aditive ovog tipa? Jesam ali ovo je poseban slučaj (turbo-benzinac iz devedesetih).
                              Oksidaciono i temperaturno je otporno tako da zaista ispunjava vaše potrebe. Ovo ste i sami potvrdili u praksi.
                              Ende? Jok! Može i (malo) bolje.
                              Zapravo mi se čini da bi idealno bilo sledeće:
                              Mobil 1 Peak Life 5W-50 + Motul 300V 15W-50.
                              Mobil vozite veći deo godine a 300V u "špic" leta (jun-avgust ili sredina maja do sredine sept.).
                              Ako prelazite 15k km imate idealnu raspodelu na 5k km sa 300V i 10k km sa M1 (malo prilagodite kalendarski raspored sa prosečno pređenim km). Čak i sa 18k km godišnje (pa i svih 20k km) imate potpuno iskorišćenje: 10 (12,5)k km sa M1 i 6 (7,5)k km sa 300V.
                              A šta ako manje vozite u toku godine?
                              Ništa, nema problema. Slučaj 9000km. Vozite 6000km sa M1 a 3000km sa 300V. Onda lepo sačuvate i jedno i drugo pa imate za dve sezone. Naravno ima više kombinacija a može se desiti da samo jedno od njih koristite dve godine. Kao slučaj 12k km, gde bi išlo po shemi: 9+3(sa čuvanjem za sledeću godinu ovog drugog).
                              Filter za ulje je najbolje uvek menjati ali posle 5000km obavezno (znači za samo 3k km i nije baš neophodno).
                              Malo zaostalog jedog ulja nije strašno kao i neke količine od zamene. U smislu dolivanja ova ulja se mogu mešati (bez ikakvih problema).
                              Ovo je idealna strategija iako traži dve izmene ulja godišnje, no to i nije neki posao. Troškovi ne moraju da se drastično uvećaju, naročito ako se računaju po km i ako se uporede sa korišćenjem samo 300V ulja. Jedan filter za ulje više (godišnje) je takođe mali trošak ako se u vidu ima njegova funkcija. Koristite što kvalitetnije (fabrički original) filtere jer dobro ulje samo u kombinaciji sa pravim filterom dolazi do izražaja.
                              Ende.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • kristina990
                                Banovan
                                • 13.04.2009
                                • 1066
                                • Srbija

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                @legenda...kako ti se ponasa OMV,jel prestalo piskenje_...

                                Comment

                                Working...
                                X