Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Mene interesuje jedna stvar, ne znam da li je pominjana. Sta se desava sa automobilima koji imaju hladnjake ulja. Da li je to uvek bolja varijanta, u smislu podmazivanja, da li se onda manje degradira ulje jer je stalno na optimalnoj temperaturi, odnosno moze li da se produzi interval?
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • marko032011
      CBC Član
      • 07.11.2010
      • 18
      • beograd

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      ako hoces da me poslusas,nije platio reklamu.i veruj mi bices prezadovoljan,tamo je gazda koji je doktor za lubrifikaciju motora,bez zezanja covek je bukvalno doktor za podmazivanje motora sve ce da ti objasni i da te saslusa,a sto se tice kvaliteta ulja u to ne sumljaj jer ti garantujem da je REKLAMA kvalitetniji od svih ulja tipa (Motul,Selenija,castrol) i ostalih ulja koje nemaju ni poreklo.REKLAMA kao fabrika za ulja postoji jos od 1930 godine.sve ovo sto pricam stojim iza toga jer sam radio tu,reci marko me je preporucio kod vas jer tu ne dolazis slucajno jedino po preporuci...poz..

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Originally posted by marko032011
        .Jedan primer,covek vozi Skodu Superb taksista,1.9 TDi i presao je 600 000 km sa Marly-jem,a u ovlascenom servisu prijavljuje da motor nije razradjen...
        posto je ovo ozbiljan forum, moraces dobro da objasnis ovaj detalj sa prijavljivanjem da motor nije razradjen. Kako to tacno izgleda? Koji to tacno sklopovi motora nisu nalegli na svoje mesto posle 600 hiljada kilometara? Kako ti isti sklopovi to prijavljuju i kome?


        i druga stvar, ukoliko zelis da postavis komercijalni oglas za ta tvoja ulja, obrati se administratoru Dora, ona ce te dalje uputiti sta i kako.
        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Chubbs

          P.S.
          Poštovani g. Marko,
          lepo je imati svoja ubeđenja i "navijati za svoj tim", ali ipak vodite računa da imate meru i granicu.
          Marly je prilično O.K. ali (već sam naveo u "horizontu") prilično preskup.
          Iako u Srbiji (posebno, mada ne i isključivo) dobro prolazi "spitning image" (pljuvanje po drugima) bar ovde na CBC-u bi od toga trebalo da se uzdržite (nije ovo reklamni pano časopis pa da može da se piše svašta).
          Dakle "platite pa klatite" ali i onda vodite računa da nipodaštavanje konkurencije ne vodi pravom rezultatu.
          Za Castrol je glupo i komentarisati (toliko je gluuuupoooo da je blizu beskonačnosti). Kome činjenica da pripadaju grupi koja je TREĆI SVETSKI proizvođač maziva nije dovoljna, ništa ni ne vredi! Da, verovatno nemaju svoje "fabrike"
          Ko je čitao ovu rubliku mogao je da pročita i spominjani (mada slikom ne prikazani) pogon Motul-a, koji je tamo gde treba da bude: u Francuskoj (potpuno automatizovan). To je u delu gde se baš pričalo ko i gde ima svoja blending postrojenja.

          Marly ima svoje rafinerije. Zejtina? Od više desetina (međunarodna lista u profi časopisu) proizvođača baznih ulja (gde je navedena i Modriča) takvog nema, te nemojte baš da tvrdite nešto što (očigledno) ne znate.
          Ako i postoji tako nešto to je marginalna proizvodnja (ispod produkcije koje je relevantna da bi se svrstali u po obimu ozbiljnog proizvođača).

          Imati svoju rafineriju može biti i "kamen oko vrata" jer interesi blending-a i rafinerije obično bivaju dijametralno različiti.
          Tako da to i nije posebna preporuka za proizvođača vrhunskog renomea. Sintetička bazna ulja ionako (bar u Evropi) proizvode hemijski koncerni a ne petrohemijski.

          71 godina postojanja nije za podcenjivanje ali u svetskim razmerama to je tek "srednjovečna" kompanija.
          I o tome je pisano u OVOJ temi pa neću da ponavljam.

          Dakle hvalite svoje a ne blatite tuđe.
          Uostalom Mobil 1 je sigurno dobar iz razloga (ovo je isto već bilo ali da ponovim) što su MNOGI bolji od te serije (2x, 8x, milion puta ...) ali NIKO nije bolji od nekih drugih brendova (Marly na primer). Ima tu i uticaja veličine ali nije samo ni to.

          ITD.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Originally posted by Srdjan
            Mene interesuje jedna stvar, ne znam da li je pominjana. Sta se desava sa automobilima koji imaju hladnjake ulja. Da li je to uvek bolja varijanta, u smislu podmazivanja, da li se onda manje degradira ulje jer je stalno na optimalnoj temperaturi, odnosno moze li da se produzi interval?
            Pominjano je u Boost-ovoj temi na 'horizontu' (kako sprečiti degradaciju ulja).
            Samo ugrađivanje hladnjaka (koje nije fabričko) je nešto što dobro treba da se razmotri jer samo po sebi neće uvek da donese boljitak (ulja vam može biti na nižoj temperaturi od radne, te viskoznije i nepogodnije za motor).
            Šta više COT (to je doduše u stručnom podforumu) sistem (koji omogućava produženje intevala zamene 5-6x radi tako što jednim delom ulje i zagreva (kratkotrajno) da bi iz njega izbacio gorivo i druge isparljive komponente, no naravno tu je i mikrofiltracija i još ponešto).
            Sve je to od slučaja do slučaja, teško je dati generalnu preporuku.
            Uostalom za tu temu je stručniji Boost pa će on već (kad stigne) dati dopunu (ako smatra da treba).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Originally posted by legenda
              Ako moze malo vise o tom atiel standardu...nezahvalno je pricati koje je ulje najbolje...posto je profesor naveo da su sintetike 'tanke',molio bih za objasnjenje...samo me interesuje,kako se meni motor pre ohladi,i nista ne lupa i ne grebe po motoru na 6500rpm,ako je sintetika tanka...da li je tacno da je stabilnija struktura sintetike i na visim i na nizim temperaturama...postoje drugi aditivi koji stite motor, u sintetici i obavljaju f-ju ZDDP-a,zaboravio sam naziv nesto na d....ako moze malo vise o tom aditivu...da pomerimo malo granice do meseca,jer mi se cini da smo se vratili na pocetak,odokativna metoda,kroz prste-tanko,gusto...unapred zahvaljujem ...ne mogu do Beca da skoknem i kad idem idem poslovno do Wien-a,ako zna neko gde se ovde radi,nije me interesovalo,pa da ne istrazujem
              Morao sam da citiram post jer nije bilo šanse da zapamtim ni pola onoga što je "legenda" naveo (tepih bombardovanje).
              Lepo ja pričam da si Legenda Legendi

              Malo si ti pomešao lončiće, šerpe i poklopčiće.
              Ne vredi da se vraćaš i da ponovo čitaš desetine strana teksta jer ako do sad pomoglo nije, neće ni odsad!

              Nisam ljut ali kad neki napaljenik počne da galami, a mnogi pomisle (evo "profa" pojma nema), nije mi baš svejedno.
              Naročito na pomen "ispitivanja prstima" (pa valjda smo ragazzoni i ja već od toga napravili sprdačinu što jedino jeste; lako je ovim političarima da nas mandaju kad imamo "kratko pamćenje").
              Baš sam hteo da vas poštedim nepotrebnih informacija ali "tražili ste, čitajte".
              Atiel je tehnička asocijacija Evropske industrije maziva.
              Kao što na njihovo amblemu stoji oni samo usmeravaju "driving standards" opšte standarde a strogo gledavši ne postaljaju ih.
              Najpoznatiji je njihov "Code of Practice" koji je niz procedura i uputstava za PROIZVOĐAČE maziva (u cilju ispunjenja ACEA standarda za njihova maziva, što je naročito od ACEA 2004 te 2008 veoma značajno).
              Ovaj kod se naslanja na druge standarde (pa i ISO) i organizacija (pa i API kao i ATC (Additives Technical Committee) evopskih proizvođača.
              Prilično je suvoparno štivo i nije zanimljivo širem auditorijumu. Tu je niz obaveznih uslova kao i (samo) preporuka.
              To bi trebalo da se tiče samo "suvih" profesionalaca. Korisnicima je bitnije da ulje ima odgovarajući ACEA standard po preporuci proizvođača motora.

              Kad smo već kod toga, "najzvučnija" Marly ulja NIKADA ne bi ispunila Atiel "code of practice" zbog nestandarnih aditiva koji se kod njih primenjuju (nevezano da li to može da bude dobro ili loše).
              Inače Marly postoji i od 1919. ali tačno je da se automobilskim mazivima bavi od 1930.
              I kada se neko razbacuje pojmovima o kojim POJMA nema dođe u situaciju da:
              Marly nije član ATIEL-a (ali zato su tu: BPCastrol, Valvoline, Eni, Total, ExxonMobil, Shell, Fuchs, Kuwait Petroleum, Petronas, LUKOIL, ...).
              Naravno ja lično mu ovo ne uzimam za zlo jer je očigledno da manjim kompanijama nije baš jednostavno da uđu u ovu organizaciju iz raznih razloga (nije nemoguće ali pre svega košta, a košta i resursa ...). Ipak baš je IRONIČNO.
              Tako da lista članova nije lista TOP kvalitetnih ulja (mada nije ni daleko od toga) ali ako se već nešto poteže, onda treba reći kako stvari stoje.
              Ako već pričamo o egzotici i vrhunskom kvalitetu ne mogu a da ne pomenem korejski SK Lubricants. Ovo je za poseban tekst (možda na blogu) ali otom potom. E od ovih ulja se velikim "tresu gaće" a od Marly (uz svo dužno poštovanje) malo manje.
              Inače već sam ih spomiljao u ovoj temi (kada je pričano o Shell HX7) kao verovatno najboljeg i najvećeg proizvođača HC ulja u svetu (ili tu negde), II i III bazne grupe. Čak je Yubase postalo odomaćeno za korišćenje i u stručnoj literaturi kao i Gilete.
              Klasa za sebe i po sebi.

              "Tankost" ulja (sintetika) je uvek bila pod navodnicima. Ne proverava se prstima.
              Ponašanje sintetičkog ulja je očekivano dobro. Sve što si opisao je tako kako je.
              Pričati o aditivima i svojstvima baznih ulja (u slučaju Elf-a većim delom III bazne grupe) je (mislim) gubljenje vremena.
              Lakotečljivost i "tankost" su kolokvijalni nazivi a na oba sam se "navukao" jer se koriste i u stručnim časopisima (ponekad).
              Vrlo grubo rečeno: tankost ukazuje na viskoznost "osnovnog" (glavne kompenente, komponenti) bazno ulje (base stock).
              U tom smislu su 5w-40 ulja "tanja" od 15W-40 (ali ne mnogo ili uopšte od 10W-40 mineralki pa i HC ulja) a naročito od monogradnih (čak i SAE 30 a kamoli 40).
              SAE 30 monogradna ulja su ISO VG100 a SAE 40 ISO VG150, SAE 20 (20W-20) su VG 68 dok su SAE "10W" negde VG 32 što je otrpilike nešto kao PAO ili HC "šestica" dok je 5W - ISO VG 22 što je negde PAO "četvorka".
              Nije jasno? Neće ni biti. Treba tu mnogo osnovnog znanja ali siguran sam da ste ispratili bitno.

              Šta to znači u praksi?
              Hoćete ulje po "Atiel" standardu? Elf.
              Hoćete ulja koje ne košta mnogo (za svoju klasu). Elf
              Hoćete da vam "ništa ne grebe po motoru, ITD.". Elf 5W40
              Hoćete da vam procure sve žive (stare) zaptivke. Elf 5W40


              Skladištenje ulja vam je LEGENDARNO. Mislio sam da ste jedan od najpažljivijih čitaoca mojih tekstova ali izgleda da na tom času nisi bio
              Pa legendo, bar ti znaš više od toga. Gde nađe kantu od benzina sa skladištenje ulja?
              Naravno da će uticati na analize. No to nije glavno, uticaće i na kvalitet ulja (razdrediće se).
              Par kapi ili "umirisana" kanta nisu od većeg značaja ali ako je bilo više od 1% ...
              Setićeš se da sam već naveo da je kod dizel goriva (mada za SAE 30, uh ovo sam zaboravio u tekstu "monogradna ulja") dozvoljeno i svih 5% (kao granična vrednost), no kako već znamo dizel podmazuje
              Kod benzina je granica daleko niža (ne mogu napamet da se setim) a 1% je svakako plafon. To bi na tvojih 4-5 lit. bilo 40-50ml (ili čak i pola od toga) što može da bude u "praznoj" kanti.
              Šta da radiš?
              Pažljivo zagrej ulje (vodeno kupatilo) na 60-80cel. u posudi sa većim otvorom (da pare izađu) u zatvorenoj prostoriji (da ne pada prašina) koja se provetrava ili se kasnije može izvetriti (i ne služi kao spavaća soba). Držati na "tihoj vatri" (koristi struju a ne plamen za grejanje) pola sata ili sat. Benzin će izići (većim delom).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Za malo viši kurs (zbog čega namerno izbegavam tehničke detalje) odavno preporučujem:
                Dobrodošli! Cilj sajta maziva.org je da svim korisnicima, koji žele da se edukuju iz oblasti maziva i podmazivanja, pruži važne informacije o izboru i primeni maziva.  Nastao je kao rezultat višegodišnjeg rada i iskustva u oblasti primene maziva i činjenice da se podmazivanju posvećuje premalo pažnje. PODMAZIVANJE IZBOR MAZIVA DIJAGNOSTIKA PREPORUKE ZA VOZILA NOVOSTI IZ SVETA...

                Kome ni to nije dovoljno onda neka mi se javi (ili g. Miletu samo je on, mnogo, skuplji) 10€ za dva školska časa (1,5h).
                Uobičajena cena za srednjoškolsko štivo. Kafa i sok, uključeni u cenu

                Nije čak ni mnogo ironično.
                Mislim da je polako vreme "da pakujem kofere" i da zaj*b*m amaterizam. Uložene stotine sati se nisu isplatile ali sam (bar za blog) rekao, i još uvek mislim, da ako je bar nekom bilo od koristi (pa makar bio i jedan čovek), vredelo je u nekom (od novca bitnijem) smislu.

                Čudni smo mi ljudi (nisu ni drugi bolji ali nekako više veruju činjenicama i standardima), posle meseci i godina zasnovanih tema pojavi se neki "arlekin" sa bubnjevima te galamom nadjača sve zasnovano.
                Da ne pričam da sam pre par meseci bio u prilici da za Џ dobijem aditiv ("najbolji" za koga su svi ostali nula) ali NE Hvala!
                Ne bi ga sipao ni da mi plate a kamoli besplatno a tek da platim?! Nema šanse!
                Dakle kada je neko NAJBOLJI a svi ostali su tupsoni, nešto tu nije u redu. Nikad (ali NIKAD) se nisam usuđivao da sporim rezultat rada bilo kod kolege a kamoli tima, kompanije, institucije.
                I za Lukoil sam tek nerado priznao da su spustili kvalitet (ali u skladu sa oznakama na ambalaži) jer zapravo nisam imao laboratorijske rezultate. I za njih sam odavno znao da su članovi ne samo Atiel-a nego i mnogih drugih međunarodnih organizacija i udruženja "uljara". No nisam vam se peo na glavu i mahao time (mada mnogi to olako rade i kad nemaju nikakvih osnova).

                Tačno je da velike kompanije u "šljiva republikama" mogu da pošalju i granične šarže (ili delove proizvodnje) jer znaju da se ono ili ne ispituje ili ispituje na samo osnovne osobine. Ali nijedan renomirani proizvođač neće na bilo koje tržište poslati nešto što nije u skladu sa standardima koje deklarišu. Kvarovi motora i slično, mogu nastati samo u slučaju falsifikata, što je kod nas kao dobar dan.

                Upropasti si jedan tekst na blogu.
                A tek neostvarenih 10€ (za ovih sat i kusur)?
                No iako sam glup, nisam baš toliko, mogu i ja da vičem. Recimo: "Živeo Kapitalizam!!"

                P.S.
                Pomenuti je na 'horizontu' bio malo uzdržaniji. Ali ako bilo ko počne da viče (i priča gluposti) Chubbs će postati "puž" u brzini banovanja istih (da ga nema trebalo bi ga izmisliti, mislim na Chubbs-a).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Naravno legenda bi mogao da kaže bilo šta a da se ne naljutim (zašto inače služe prijatelji) a cela reakcija (preosetljivosti) se odnosi samo na "pipkanje" kao metodu ispitivanja ulja.
                  Znamo već gde je pipkanje vrhunski kriterijum izbora (jedno je pijac, a drugo je lako pogoditi).
                  Kad smo već kod toga, setih se (a "stara" sam garda) da za neshvaćeno gradivo ne može biti kriv student (učenik) nego samo profa.
                  Možda ni ono prethodno nije dovoljno uprošćeno.
                  E ovako ćemo:
                  Tanka ulja su vam kao manekenke, lepo iz daleka, katastrofa izbliza (recimo 10W-40 mineralna ulja).
                  Sintetike su više kao (foto) modeli. Tanke u struku ali izdašnih oblina. I nema da zapinje, sve ide glatko.
                  I naravno, mora da curi ... na sve strane!
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Dobro bre Stevo,imate i Vi prerogative suverene vlasti da brisete postove,ne treba Vam Chubbs...ako smatrate da tako treba Vi uradite odmah...izuzetno Vas cenim i postujem,extreman sam po mnogim pitanjima,probao sam i sintetiku,na svoju ruku i na svoj racun...pomenuti "propiskeli"dihtunzi su naceti sa Lukoilom 10w40,a sintetika ih je dokrajcila...i kolega Kristina zbog cije preporuke sam i nasuo taj Lukoil,sad mi soli mozak...glup sam,nisam nista naucio zato sto nisam naucio,praticu i dalje,ako mi bude trebao savet za izbor pitacu Vas na pp,ako dozvoljavate,ne zelim da se iko nervira zbog mene

                    Comment

                    • kristina990
                      Banovan
                      • 13.04.2009
                      • 1066
                      • Srbija

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      bilo je to dobro ulje,a ni sad nije toliko loše,jedino nedostatak nekih specifikacija ukazuje na evidentno niži kvalitet...uz prilično visoku cenu.ne verujem da je nekome nanelo štetu,ako jeste prvom bi meni...rang polusintetika je prilično izjednačen,postoji par koje odskaču,to je vidljivo iz specifikacija,i jako mi je krivo što sad mene prozivaš,šta je i kad načeto...

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Originally posted by marko032011
                        Ja mogu samo jednu stvar da kazem,a to je da je najbolje ulje trenutno REKLAMA.
                        Skroz si u pravu ... i ne možeš nigde da ih kupiš ...
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          znas nesto sto expendable ne zna? Pa podeli sa nama. Nemoj da se stidis.
                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • chile
                            CBC Početnik
                            • 20.06.2010
                            • 8
                            • zemun

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            expendable
                            da li bi mogli malo da prokomentarisete total 5w40 quarz9000
                            sipam ga u 2.0 turbo 200hp 2002god
                            menjam ga na 6-7000km i bukvalno nepotrosi vise od 3-4 dc za ovaj interval
                            cena nije jaka, a pouzdano je orginal (direktno od uvoznika)
                            video sam da ste spomenuli eneos ulja
                            imam problematicno iskustvo sa eneosom
                            cak sta vise sumnjam i u kvalitet i poreklo eneosa...
                            na etiketi nema jasne oznake odakle je,
                            dok je npr na totalu jasno francuska ili belgija(nisam siguran)

                            Comment

                            • legenda
                              CBC Senator XXL
                              • 28.03.2009
                              • 1345
                              • Beograd

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              @Prolupator ima da se kupe, adresa na pp, izuzetno skupo...ali imaju koloidalni grafit,kao recimo Liqui moly sto ima MoS2...imaju i dobrih aditiva,za ulje,za menjac,za hladnjak...Kolibrioil

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Dobro bre legendo, nemoj se odmah ljutiš!
                                Nisam ni mislio na tebe (iako tako izgleda na prvi pogled) već na razne stručnije od mene.
                                Ajd' izvini. Za postove nisam mislio na tvoje (ako malo te jesam kritikovao zbog olakog oduševljavanja nečim što nije kako izgleda). Ma samo udri!
                                Znaš šta? Ni Kris nije imao lošu nameru ni ja ni ti. Nek ostane na onom virtuelnom pivu dok ne popijemo pravo.
                                Ako prihvataš izvinjenje prihvataš a ako ne, šta da se radi. Ne moraš na PP, neće biti toliko zanimljive teme bez tvojih postova.
                                Malo sam možda i preterao ali, kada neko kaže da je nešto NAJBOLJE mora to malo i da dokaže.
                                AMSOIL cenim ali ne koliko zapravo zaslužuju iz istih razloga (agresivan i dobrim delom nezasnovan marketing).
                                Ni AMSOIL a ni svi drugi zaista ne mogu da kažu da je Mainstream industrija diletanska i da hiljade stručnjaka nema pojma i slično (doduše u testovima AMSOIL-a Mobil uvek nekako ispadne drugi ili treći).
                                Marly ulja su visokog kvaliteta. Da li su najbolja? Mož' bit' da, mož' bit' ne. Kako koje i kako za koje vozilo. Svako uopštenje je sigurno pogrešno. Ima indicija da su iznad (veliko) industirjskog nivoa. Za više, treba više dokaza. Jako sam otvoren za tako nešto ali paušalne izjave me sigurno neće ubediti.
                                I jako je teško da se opravda veoma visoka cena ovih ulja. Čak i da apriori uzmemo da su (a ne mora da bude) nešto bolja od najboljih standardnih (Mobil 1, Castrol EDGE, Motul 8100 ...).
                                Iako se podrazumeva ipak ću naglasiti: to što neko nije član ATIEL-a ne znači da ne radi po njihovim preporukama i postiže pravi ACEA kvalitet (koji ispuniti a da je ACEA 2008. nije nimalo lako). To nije sporno. Sporno je da neko time maše a da ne zna ništa o tome.

                                I na kraju:
                                zaptivke su verovatno popustile pod "silesijom" salicilata (verovatno Lukoil nema veze sa tim) no ako je već tako one nisu vredele ni za suvu šljivu. Zamenio bi ih pre ili kasnije. Sad bar imaš kvalitetnije.
                                Zaista (kad sad listam) sam preterao spominjući te (legendo) no ako pažljivo pogledaš još jednom (ili mi veruj na reč) tvoj primer je uzet metaforično (kao opšti primer) čoveka koji o automobilima dosta zna, o uljima je bio dobro informisan i za temu zainteresovan, vremenom napredovao, a "olako pao" na galamu. Slično se desilo i "Kris"-u a može se desiti i meni.
                                Još jednom izvinjenje!

                                Ajd' pa da vidimo kako će se vrnemo s onog meseca. Daleko je zaista.

                                A da si obavešten (i znaš) već demonstriraš.

                                P.S.
                                Nekoliko puta sam to komentarisao na raznim mestima. Total je sasvim O.K.
                                Doduše malo je skuplji nego što vredi ali ako je pouzdano original nema šta da brinete.
                                Kao i većina 5W40 ulja to nije sintetičko ulje već HC i/ili SHC ulje.
                                Uz zamenu na 7500km (pretpostavljam za normalne uslove 15000km) je sigurno više nego dobro. Mislim da bi čak i kod vas bez problema izdržalo 10k km. Sintetike bi se bolje pokazale na tim "dugim relacijama" i pri čestoj nozi u patosu.
                                Zaista nema potrebe da menjate ulje jedino možete razmotriti alternativu u Mobil 1 ili Castrol EDGE (oba u 0W-40) kao i Motul X-cess 5W40 koje bi ste menjali na 10 hiljada km. Cenom bi već prošli isto ili čak bolje a kvalitet bi podigli na viši nivo.
                                Ipak za tek povremena teška opterećenja motora bitnu razliku ne biste primetili.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X