Z-Koral Nitro In - Iz pocetka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Pa Sale evo sta ja kontam da ne bude ovaj cacka sta stigne...

    Ja nikada nisam prafio 4 leptira usis, i ne znam sta me ceka, ali niko se naucen nije rodio, a ja sam bio eto napredan glupan pa sam pitao

    Naime, auto mi sluzi za svaki dan i niposto mi ne odgovara da sve ode k vragu preko 7000rpm jer cu svaki drugi semafor da verglam zato sto nisam mogao da krenem ili ce ljudi da misle da sam shu*ak koji se folira pa krece sa 5000rpm na svakom semaforu...

    dakle, moje zelje su da izvadim sto je vise moguce "normalne" snage tj obrtnog momenta u voznom tj normalnom rezimu voznje....

    U auto svakako ide N2O kad se sa motorom zavrsi, za slucaj da zatreba...

    Zelim da mi bude lepo dok ga vozim , a ne da se borim sa njim po guzvi...
    Da, cilja se na ne vise od 150ks sa sve N2O zajedno

    A isto tako zurim da ga zavrsim posto treba da oslobodim vreme za sledeci projekat koji ce biti diametralna suprotnost od ovoga sto sad pravim

    Vec sa ovim do sada uradjenim je motor dosta olabavio ispor 3000rpm. a poceo da divlja preko 6000.
    Zato mi mnogo znaci tvoje iskustvo Spasiba

    Sad se setih, imam 4x38mm mikuni sa sve polugama i to stelbajucim, za dz

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Lepo da se razumemo, konacno. Ja ti i ne pricam bez veze, vec da ne pravis iste greske kao ja i da znas sta te ceka.

      Uz 4 leptira racunaj na poveliki gubitak snage u nekom normalnom rezimu rada, dakle smanjenje obrtnog momenta, Jugic jeste lagan auto tako da i uz neko smanjenje obrtnog momenta, i poveliki motor, pretpostavljam da ce kako god okrenes lepo da vuce, ali to je vec relativno, ono sto je tebi OK meni nije itd...Problema sa stelovanjem svega toga ces imati, malo problema sa brljavljenjem, i na kraju ces imati auto koji hoce biti upotrebljiv u nekoj normalnoj voznji, ali da ga vozis opusteno na vrh gasa na 2-3000, i da ocekujes da poleti i "jase" neki silan obrtni moment od tih obrtaja - to tesko.

      Ono sto ti ja predlazem u celoj ovoj prici je da, ako ti je upotrebljivost i obrtni moment na malim obrtajima cilj, manes ce zafrkancija sa 4 leptira i ostavis samo 1. Ako zelis auto koji ubija na visokim obrtajima ali pravi vec pomenute kompromise, 4x38mm bi bilo nesto sto bih, za tu kubikazu i snagu, ja uradio.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Gumetina
        Banovan
        • 12.12.2004
        • 1082
        • Novi Sad

        Hvala puno za savet, naterao si me na razmisljanje...

        Samo i dalje imam osecaj da pricamo za dzaba, nista dok me ne provozas u tom tvom hipohondricnom jedacu blokova motora pa da dete vidi, inace se nece smiriti dok ne proba, a za probanje znas sta kazu, jedan probao pa se ussss....

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Ma bre sa tobom vise necu nista da se dogovaram, rekao si jedno 10x do sada svratices, pa slagao Eto, sad ni ne mozes, posto je ponovo rasturen, je li...

          Kad sklopim znaces, prati temu, pa dodji, sedi, vidi, probaj, pitaj sta te interesuje, pa onda radi sta vec mislis da treba
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            Polako bre!
            Rale, jesi li video da su ti srafovi za leptir M3 ili M4, a rupa u leptiru 5mm? To je da bi leptir mogao da se centrira u grlu tako da zaptiva lepo. Sada kada su upustio srafove nema nikakvog centriranja nego leptir lezi tamo gde su srafovi.

            Druga stvar, ugradnja cetiri leptira POVECAVA moment. Razdvajanje usisnih traktova tako da nema smetnji izmedju cilindara se odrazava na skoro ceo spektar broja obrtaja, cak i sa stock bregastom i napajanjem. A sa jacim bregastim je gotovo obavezan jer takve bregaste imaju evlika preklapanja ventila, ne samo usisnog i izduvnog na jednom cilindru, nego i dva usisna na razlicitim cilindrima.

            DejanV ima 36mm leptire i 140ks sa bregastom od 285 stepeni i 10.25 lift.
            Ti imas 16v glavu, pa samim tim veci potencijal, a 36 su knap i za sohc. Uzmi te mikuni 38mm i uzivaj.

            Uzgred, ne moze se nikako porediti 75mm single TB i 4x nesto.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Jeste, tacno, povecava obrtni moment. Ali na visim obrtajima. Sve je to lepo za razdvajanje usisnih traktova i otklanjanje pulseva, ali povecanje poprecnog preseka leptira za svaki cilindar takodje i usporava brzinu kretanja u****nog vazduha kroz taj isti usisni trakt, tako da je neophodno da se taj isti vazduh malo "zaleti" da bi mogao da napravi neku smislenu snagu. Snaga (odnosno moment) zaista i raste ali motoru treba obrtaja da bi ga dostigao, atmosferski ekvivalent "turbo rupe"

              Zato sam i rekao da mu je cak i 40mm puno, i objektivno i jeste, upravo zbog "kasnjenja" 38mm i jeste prava stvar. Medjutim...opet ce imati gubitak "civilizovanosti" tog motora, i pre nego sto ponovo izneses poredjenje sa DejanV jugom, seti se kakvu elektroniku koristi taj motor, i koji hardver, a sta se koristi ovde, i da li objektivno ima razlike?

              75mm single i 4xbilo sta naravno da ne mogu da se porede, mislim da je to jasno. Takodje je jasno i nosporno da cak i u varijanti da se ostavi samo 1 TB, 75mm OGROMNO za taj motor.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                Ne slazem se sa tobom da podize moment na vise obrtaje. Evo pri ruci su mi dijagrami momenta za dva fiatova TC motora od 2000ccm. Sa jednim leptirom (karburator) moment je na 3750/min (16.7kgm), sa cetiri dcoe 40 karburatora najevci moment je na 2600/min (18kgm).

                Sa vecim leptirom brzina vazduha se smanjuje u zoni leptira, ali ostaje ista u usisnom kanalu.
                Dejanov motor ima programibilno ubrizgavanje. Valjda ce i Rale da menja mape na svom. Dzabe mui sve ovo ako nece. U svakom slucaju ce ga lepo nastelovati na plin. Mislim da mogu da se porede. Osim bregaste Dejanov motor nema nista posebno. Glava jeste radjena ali Rale ima 16v glavu pa mozemo da ih smatramo slicnim.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Pa evo imam i ja grafikone momenta od mog motora, pa je moment pre i posle drasticno drugaciji
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    koga poslusati ?

                    probace drugar da mi nabavi 2x 40mm dcoe pa cemo da vidimo.....

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      Pa ti probaj pa vidi
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        Nema ti druge

                        E da, koliko bi najvise dao za one leptire? Mozda covek spusti malo cenu...
                        Steta da unistavas karbove


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          Izgleda da nema druge. Danas sam malo vozao ovo cudo, i jako mi se svidja efekat postignutog. tako reci jako mu malo gasa treba da ode u nebesa sa obrtajima...

                          Isto tako sam konstatovao da je ova mapa sto sam ubacio da bi ukinuo immo. iz ecu-a od automatika te sad nemam cut off tj motorom ne koci uopste.... sam daje medju gas, i ne dozvoljava da se obrtaji spuste ako je brzina veca od 30km/h - UZAS !!! trosi kao nesvest...

                          Sutra cu da probam da iznadjem resenje za immo. na staroj mapi....

                          Urose, ja cu ti jos javiti, za novce ne znam tacno, ali cu prvo da vidim da li se daju izbabrati ovi karbovi za dz. pa ti menjaj za leptirove, otkud znam, meni je sve jedno

                          ja bi najradije uzeo 4 komada od EFI-ja ali ovde nema sanse da ih iskopam, piju otpadari drogu najstrasnije...

                          Uz sve lepo, poceo je da se javlja jedan mali problem :

                          Tako reci, na onoliko gasa na koliko sam do sad vozio , auto divlja, tj slajfuje, i kasnije jace vuce te mi se dogadja da lako stignem do 100 a da nisam ni osetio kad probam da smanjim gas, a to je vec ljuta preciznost na prstima, nemirno radi, cima otima se, drnda itd. (valda konta jeste gas, nije gas...) sve se bojim da bi auto mogao postati tesko vozljiv po gradu....

                          pozz

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Spavao sam na casu pa nisam video ako si negde spomenuo, auto kao signal opterecenja koristi TPS, MAP ili oba istovremeno?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              Rale.....sta si konkretno ti uradio sa leptirom...nije mi sa slike bas najjasnije.
                              Da li si stavio ceo drugi veci trotl ili si samo razbusio stari a stavio neki veci leptir...ili samo odradio pravilan venturi.....sta?
                              I koliko si i gde dobio time.


                              I ajde da pojasnimo vise malo taj gubitak momenta sa 4 leptira i jednim.

                              Uros je upravu....ti Sale jesi izgubio momenta sa 4 leptira ili ti imas ga vise sa visim obrtajima...to je logicno.

                              Ali ako trazimo max momenta sa 4 leptira takav motor ce sa odredjenim p presekom imati vise momenta na manjim obrtajima a opet vise snage i momenta i na vecim od 1 leptira. To sto mi idemo sa velikim presecima radi postizanja max. efekta pa se dole gubi moment i onda ispade "e gubi se moment"to je druga stvar.
                              Uzmimo preseke tih 4 leptira i stavimo jedan ogroman leptir.....taj sa jednim leptirom ce opet imati i manje snage i momenta na nizim obrtajima.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Pa mislio sam da sam bio savrseno jasan, nisam ni rekao da se gubi maksimalni momenat motora sa 4 leptira, naravno da ce maksimalni momenat biti veci, ali ono sto mislim da je vaznije je da se na nizim obrtajima gubi moment, odnosno na istim obrtajima, obrtni moment motora sa 4 leptira ce biti manji nego kod motora sa 1 leptirom, dakle upravo ono sto si i rekao u poslednjoj recenici.

                                Naravno, 4 leptira ce, na visim obrtajima zaista i dati veci efekat odnosno moment, ali to vec za ono sto zovemo elasticnost motora i "driveability" po gradu, nema nikakve veze, zar ne - a koliko sam uakpirao, to je bitan faktor za ovaj motor?

                                Evo primer, moj motor - OK, podaci nisu 100% reprezentativni, posto motor koji sam merio ima odredjenih problema sa kompresijom i mozda izbaci i vise, ali za sada je to to, poredi se sa motorom koji je imao uradjenu glavu i drugu bregastu, i standardan leptir gasa.

                                Standard: 156Nm@3000, 176Nm@4250 max.
                                4 leptira: 137Nm@3000, 161Nm@4250, 193Nm@6250 max.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X