Brick, nije valjda da do sada nisi primetio da mi ovde uporno trkeljamo o pojacavanju motora, vesanja, kocnica, itd, itd, itd?
Aman pobogu covece, pa ja svo vreme pricam o Yugu UPRAVO ZATO STO JE POJACAN NA SVE STRANE!
Boost prica o 1.8 motoru dignutom na 400+ ks - je li to ulicni motor mozda, namenjen domacicama za shopping?
Ja mu uvodim ubrizgavanje sa 4 leptira zasto - da dobijem bolju ekonomiju voznje?
Teza je da su kratkohodni motori pogodniji za pojacavanje, pa cak i podizanje zapremine uz to pojacavanje, od dugohodnih. Kljucna rec ovde je POJACAVANJE.
U tom - i samo u tom kontekstu u mom slucaju - kratkohodni motor je zakon. Da ne idemo dalje, uzmimo ponudu Zastava/DMB.
Probudis se ti jednog jutra, pogledas kroz prozor, a ono sunce, pticice pevaju, dan kao iz snova. Gane te to po sred srca, onako te presece po grudima, i kazes ti sebi, pravedno i nicim izazvano - hocu gradsku zujalicu, malo, okretno, do bola stabilno, da moze doooobro da zagrize, ali ne mora da bude skroz na skroz trkacki.
So who you gonna call? Ghostbusters?
Ma jok. Pozoves ti telefone koje sam ti dao ja ili neko drugi, a najbolje sve da sakupis ponude, i tom prilikom otkrijes da za 10.000 evra mozes da dobijes ganc novog Yuga, sa nekih recimo 120-140 KS i odgovarajucim leznjam i kocenjem, komplet spreman za voznju, kljuc u ruke, rok isporuke x meseci.
Prvo se lecnes - iju, zar toliko keka za jednog @#$%^& Yuga? Ali, kao tehnicki obrazovanom coveku, ne da ti djavo mira, pa pocnes da razmatras sta se nudi kod drugih. Brzo saznas da mozes da kupis Ford Fiesta ST, Renalut i Clio i Megan iz R. Motorsporta, Hondu Civic
, itd.
Onda im pogledas cene. Tu je vec kriticno, pumpica za gorivo hoce da ti trokira kada ukapiras da vecina kosta 2 ili vise puta cenu tvog Yuga, a ne moze da ga otkaci tek tako, stavise, neki od njih ne mogu ni da drze korak sa njim. Jer, oni su dekadentni zapadnjaci, ugojili se kao prasci, nema nista ispod 1.200 kg, a tvoj Yugo ne moze da namakne 830 kg. Mucenik, ispostile ga sankcije, ali je ocvrsnuo, razvio se.
I programiran je za 94 oktana, iako na sajtu NIS-a pice drugacije, bar formalno, a realno, ma programiran je za 92 bez problema. Sto znaci da se stvarna razlika u snazi motora izmedju tebe i SVIH konkurenata smanjuje, posto oni, truli burzoaski trutovi, istu samo 98 oktana i vise. Pa kada dobiju nase po standardu gorivo, nece da idu k'o u Nemackoj. A Yugo se kezi i prestize.
I vozis ti tako, u FTF funkciji (FTF = Fuck The Fuel!), opusteno, i razmisljas o svojim ventilima, koji sa 36 porastose na 39,5 mm, i sa 31 na 33,5 mm, pa o Jenvey ili CatCam bregastoj koja te vuce na 6.800 o/min, a nju si uzeo jer si pitom i miroljubiv covek, nije za tebe ona na 8.500 o/min, to je za divljake.
Comprende, amigo?
Pozdrav,
DVV
Aman pobogu covece, pa ja svo vreme pricam o Yugu UPRAVO ZATO STO JE POJACAN NA SVE STRANE!
Boost prica o 1.8 motoru dignutom na 400+ ks - je li to ulicni motor mozda, namenjen domacicama za shopping?
Ja mu uvodim ubrizgavanje sa 4 leptira zasto - da dobijem bolju ekonomiju voznje?
Teza je da su kratkohodni motori pogodniji za pojacavanje, pa cak i podizanje zapremine uz to pojacavanje, od dugohodnih. Kljucna rec ovde je POJACAVANJE.
U tom - i samo u tom kontekstu u mom slucaju - kratkohodni motor je zakon. Da ne idemo dalje, uzmimo ponudu Zastava/DMB.
Probudis se ti jednog jutra, pogledas kroz prozor, a ono sunce, pticice pevaju, dan kao iz snova. Gane te to po sred srca, onako te presece po grudima, i kazes ti sebi, pravedno i nicim izazvano - hocu gradsku zujalicu, malo, okretno, do bola stabilno, da moze doooobro da zagrize, ali ne mora da bude skroz na skroz trkacki.
So who you gonna call? Ghostbusters?
Ma jok. Pozoves ti telefone koje sam ti dao ja ili neko drugi, a najbolje sve da sakupis ponude, i tom prilikom otkrijes da za 10.000 evra mozes da dobijes ganc novog Yuga, sa nekih recimo 120-140 KS i odgovarajucim leznjam i kocenjem, komplet spreman za voznju, kljuc u ruke, rok isporuke x meseci.
Prvo se lecnes - iju, zar toliko keka za jednog @#$%^& Yuga? Ali, kao tehnicki obrazovanom coveku, ne da ti djavo mira, pa pocnes da razmatras sta se nudi kod drugih. Brzo saznas da mozes da kupis Ford Fiesta ST, Renalut i Clio i Megan iz R. Motorsporta, Hondu Civic

Onda im pogledas cene. Tu je vec kriticno, pumpica za gorivo hoce da ti trokira kada ukapiras da vecina kosta 2 ili vise puta cenu tvog Yuga, a ne moze da ga otkaci tek tako, stavise, neki od njih ne mogu ni da drze korak sa njim. Jer, oni su dekadentni zapadnjaci, ugojili se kao prasci, nema nista ispod 1.200 kg, a tvoj Yugo ne moze da namakne 830 kg. Mucenik, ispostile ga sankcije, ali je ocvrsnuo, razvio se.
I programiran je za 94 oktana, iako na sajtu NIS-a pice drugacije, bar formalno, a realno, ma programiran je za 92 bez problema. Sto znaci da se stvarna razlika u snazi motora izmedju tebe i SVIH konkurenata smanjuje, posto oni, truli burzoaski trutovi, istu samo 98 oktana i vise. Pa kada dobiju nase po standardu gorivo, nece da idu k'o u Nemackoj. A Yugo se kezi i prestize.
I vozis ti tako, u FTF funkciji (FTF = Fuck The Fuel!), opusteno, i razmisljas o svojim ventilima, koji sa 36 porastose na 39,5 mm, i sa 31 na 33,5 mm, pa o Jenvey ili CatCam bregastoj koja te vuce na 6.800 o/min, a nju si uzeo jer si pitom i miroljubiv covek, nije za tebe ona na 8.500 o/min, to je za divljake.
Comprende, amigo?
Pozdrav,
DVV
Comment