Dug hod vs kratak i da li su 128 motori BAS TOLIKO zastareli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #61
    Brick, nije valjda da do sada nisi primetio da mi ovde uporno trkeljamo o pojacavanju motora, vesanja, kocnica, itd, itd, itd?

    Aman pobogu covece, pa ja svo vreme pricam o Yugu UPRAVO ZATO STO JE POJACAN NA SVE STRANE!

    Boost prica o 1.8 motoru dignutom na 400+ ks - je li to ulicni motor mozda, namenjen domacicama za shopping?

    Ja mu uvodim ubrizgavanje sa 4 leptira zasto - da dobijem bolju ekonomiju voznje?

    Teza je da su kratkohodni motori pogodniji za pojacavanje, pa cak i podizanje zapremine uz to pojacavanje, od dugohodnih. Kljucna rec ovde je POJACAVANJE.

    U tom - i samo u tom kontekstu u mom slucaju - kratkohodni motor je zakon. Da ne idemo dalje, uzmimo ponudu Zastava/DMB.

    Probudis se ti jednog jutra, pogledas kroz prozor, a ono sunce, pticice pevaju, dan kao iz snova. Gane te to po sred srca, onako te presece po grudima, i kazes ti sebi, pravedno i nicim izazvano - hocu gradsku zujalicu, malo, okretno, do bola stabilno, da moze doooobro da zagrize, ali ne mora da bude skroz na skroz trkacki.

    So who you gonna call? Ghostbusters?

    Ma jok. Pozoves ti telefone koje sam ti dao ja ili neko drugi, a najbolje sve da sakupis ponude, i tom prilikom otkrijes da za 10.000 evra mozes da dobijes ganc novog Yuga, sa nekih recimo 120-140 KS i odgovarajucim leznjam i kocenjem, komplet spreman za voznju, kljuc u ruke, rok isporuke x meseci.

    Prvo se lecnes - iju, zar toliko keka za jednog @#$%^& Yuga? Ali, kao tehnicki obrazovanom coveku, ne da ti djavo mira, pa pocnes da razmatras sta se nudi kod drugih. Brzo saznas da mozes da kupis Ford Fiesta ST, Renalut i Clio i Megan iz R. Motorsporta, Hondu Civic , itd.

    Onda im pogledas cene. Tu je vec kriticno, pumpica za gorivo hoce da ti trokira kada ukapiras da vecina kosta 2 ili vise puta cenu tvog Yuga, a ne moze da ga otkaci tek tako, stavise, neki od njih ne mogu ni da drze korak sa njim. Jer, oni su dekadentni zapadnjaci, ugojili se kao prasci, nema nista ispod 1.200 kg, a tvoj Yugo ne moze da namakne 830 kg. Mucenik, ispostile ga sankcije, ali je ocvrsnuo, razvio se.

    I programiran je za 94 oktana, iako na sajtu NIS-a pice drugacije, bar formalno, a realno, ma programiran je za 92 bez problema. Sto znaci da se stvarna razlika u snazi motora izmedju tebe i SVIH konkurenata smanjuje, posto oni, truli burzoaski trutovi, istu samo 98 oktana i vise. Pa kada dobiju nase po standardu gorivo, nece da idu k'o u Nemackoj. A Yugo se kezi i prestize.

    I vozis ti tako, u FTF funkciji (FTF = Fuck The Fuel!), opusteno, i razmisljas o svojim ventilima, koji sa 36 porastose na 39,5 mm, i sa 31 na 33,5 mm, pa o Jenvey ili CatCam bregastoj koja te vuce na 6.800 o/min, a nju si uzeo jer si pitom i miroljubiv covek, nije za tebe ona na 8.500 o/min, to je za divljake.

    Comprende, amigo?

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      po tebi se na trkama koriste samo motori napravljeni iskljucivo za trke? Pa mislim da nije tako. U 90% takmicenja se prepravljaju velikoserijski motori. I ja sam potpuno ubedjen da niko nece uzeti FIRE umesto 128 motora da ga sprema za trke.
      pa ne znam ko je sa fabrickim 128 motorom pokusao da nesto uradi na trkackim pistama i nesto postigao. mozda nekada davno ?

      nesto ne verujem da u evropskom sampionatu ima civilnih motora, onako iz radnje. ili u F1, ili po rallyijima.

      zaista to ne pratim ali mi nesto ne deluje ubedljivo da neko uzme motor od 55 konja i dotera ga do 120,130 ili koliko vec konja umesto fabrickog koji u startu ima 170 ili 200 konja iz slicne kubikaze, poput danasnjih velikoserijskih motora, u obicnim vozilima.

      FIRE motor iz obicnog Fiata ionako nije ekstra kapaciteta niti namenjen trkanju, koliko znam ali ima drugih van Fiata koji jesu visokog kapaciteta.

      u F1 su neko vreme bili popularni turbo motori bese...a onda su ih zabranili jer su kao previse jaki, ili tako neko bezveze objasnjenje razloga bese...vise se i ne secam ima podosta godina kada se to desavalo.

      ne vidim u cemu je 128 motor sa bilo kakvim prepravkama superioran nekom turbaku pripremljenom za opterecenja koja zahteva trkanje.
      niti u cemu to moze da parira, niti snagom niti momentom, niti odzivom, ukupna cena mozda ali to za trkanje i nije faktor na koji se obraca paznja posto su resursi neograniceni prakticno. (mislim na lovu).

      ispravi ako gresim, 128 motor je bio nekada u nekom dobu "in" i omogucavao uporedive perfomanse za trkanje, za trke u 2006toj godini (nemam ideju koje konkretno) ne vidim sta je to sto posebno pruza sa tehnicke strane.

      ok, ovde je siroko dostupan, veoma jeftina baza, ima ga na tone, delova takodje raznih proizvodjaca...sta je jos ekstra povoljno u vezi sa njim ?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #63
        Hajde napravi poredjenje rivala...
        Npr Uno Turbo i REno 5 GT turbo... Nebo i zemlja...
        Sad si poceo da poredis 128 motor i savremene turbo motore... Pa daj, za sta nas smatras. Ne smatramo mi taj motor niti njegove konstruktore za bozanstvo. Ja samo hocu da kazem da niej toliko los koliko ti tvrdis. Mnogo posle njega su se koristili motori sa bregastom u bloku i raznim drugim zastarelim resenjima. Za svoje vreme i dugo posle pojavljivanja je bio odlican motor. Nikako ne moze da se poredi sa savremenim motorima.
        No ipak, za trke i samo trke, moze biti bolja osnova od nekih savremenih motora.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          kakva prica za Blic ili slicne novinice

          vecina kosta 2 ili vise puta cenu tvog Yuga, a ne moze da ga otkaci tek tako, stavise, neki od njih ne mogu ni da drze korak sa njim. Jer, oni su dekadentni zapadnjaci, ugojili se kao prasci, nema nista ispod 1.200 kg, a tvoj Yugo ne moze da namakne 830 kg. Mucenik, ispostile ga sankcije, ali je ocvrsnuo, razvio se.
          jesi li ti nekada video kako izgleda Jugo kada se malo previse priblizi krutom predmetu ?

          nema te puske koja bi me uterala da sednem u Jugo i te ludosti da stavim glavu u torbu samo zato sto ima 830kg.

          sta mislis zasto na trzistu ti pobrojani vrede 2 puta vise od Juga, slucajnost ?

          svi ludi u svetu pa umesto da kupuju Jugice a oni ih eto zabranili ?

          kada je vec sta bi bilo kad bi bilo budjenje jednog jutra sa zeljicama, onda bih pre uzeo jednoga Saaba makar i 15 godina staroga nego ganc novog Juga ma kako budzenog.

          siguran sam da bi bilo i pouzdanije, i komfornije, i vece uzivanje, i bezbednije, i sa boljim perfomansama.

          ili Corvetu.

          ili uzeo neki Volvo 40 budzen od strane Sveda koji umesto fabrickih 200 ima 300konjica.

          ili neki S60R koji ima sve sto nikada budzeni Jugo nece imati, i kome ne treba nista da se doradjuje ni od kocnica ni od vesanja, a kamoli od karoserije da bi bio perfektnog ponasanja u voznji i perfomansama.

          meni bi njegovih 300 konja fabricki bez tjuninga bilo sasvim dovoljno.

          ako je pitanje, sta bi radio kada nemas para- ne bih ni imitirao super sportnjak sa bazom kao sto je Jugo.

          NHF, Jugo i trkanje/sport mi ne idu zajedno u istoj recenici.

          I vozis ti tako, u FTF funkciji (FTF = Fuck The Fuel!), opusteno, i razmisljas o svojim ventilima, koji sa 36 porastose na 39,5 mm,
          ne vozim tako, sto se popnem na planinu na 2.000 metara visine, nadjem planinski put sa krivinama koje mame, sa cistim vazduhom i predivnim pogledom, vozikam opusteno znirajuci krivine i razmisljas kako sam srecno izbegao da se patim sa Jugom

          kako sam vozio mnogo Juga i svaki od njih je bio sve samo ne auto za opustanje dozvoljavam sebi slobodu da to iskustvo vise ne ponavljam, a u izboru da odaberem auto u kome cu uzivati dok vozim a ne maltretirati.

          nesto ne vidjam da su na zapadu koji definitivno ima i para i mogucnosti izbora odlepili za Jugom, posto je tako dobra osnova.
          sorry, vise postujem razvoj u svetu koji je doveo do novih modela auta a koji su po svemu pojam za Juga.

          jos ako pokusas da ubedis i da je tjuniran Jugo bolja opcija od neke Honde S2000 ili nekog BMWa ili Jaguara sto se perfomansi tice, mogao bi pomisliti da si pristrasan

          nego ozbiljno, zar zaista mislis da je Jugo (odnosno Fiat iz davne proslosti) vrhunac konstrukcije auta koji je nesto najbolje sto postoji na svetu, bolje i od pobrojanih Clia, Hondi, i sta si vec sve pobrojao da kao ne valja ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #65
            Pa, recimo da se moze da se podigne na 1.372 ccm produzavanjem hoda sa 55,5 na 67,4 mm, drugom radilicom, klipnjacama i klipovima. E, tu se sada racvaju mogucnosti.

            Uz malo jeftinog tjuninga i mahom lako dostupnih delova, taj motor se moze podici na 100 KS bez vecih problema. To znaci da na tockovima mozes racunati na 85 KS, a ako ti to ne zvuci bas impresivno, vodi racuna da je masa Yuga nekih 35-38% mase tvog Volva. Ako te zanima da licno probas, javi mi se, evo ti mog da ga provrtis malo, on je sada tacno na toj tacki (mada sa 1.301 ccm, odnosno sa hodom od 63,9 mm).

            Uz vise para, moze se dosta lako podici na 135-145 KS, u zavisnosti od broja obrtaja koje smatras prihvatljivim, tj. sa bregastima spicovanim na 6.800 ili 7.500, a ima ih i za 8.500 o/min.

            Ko hoce da bas "put the pedal to the metal", ugradice i neki ozbiljan turbo punjac. Tada vec razmatra raspon snage i do 200 KS, ali i prilicno ostre troskove oko pripreme karoserije za takav poduhvat.

            NEMA fabrickih motora slicne kubikaze na raspolaganju, kao sto si iz tabele koju sam prilozio mogao da vidis, 1.3 litara se serijski zavrsava ispod 100 KS, i to u karoserijama koje su najmanje 200 kg teze od Yuga, a tipicno 300+ kg teze.

            Najjaci meni poznat fabricki motor od 1,3 litra nudi Daihatsu (YRV 1.3T, 72,0x79,7 mm, 1.298 ccm, DOHC 16V, komp. 8,5:1, turbo punjac, 129 ks pri 6.400 o/min., 170 Nm pri 2.800 o/min, masa 1.002 kg, 0-100 8,6 sec., maks. 180 km/h). Za tu snagu, ni malo impresivne performanse, ali dobro, Daihatsu nije bas legenda trkalista.

            Dakle, Yugo je odlicna baza za tjuning, pod uslovom da covek ne zeli bas previse. Ako ga odmah kupi sa 138 blokom, prosiriv je do 1.580 ccm, sto uz turbo punjac i mnogo rada, moze da donese i do 220 KS ispod haubne. Pazi, kazem "do", ne kazem da mora ili da je obavezno, pri cemu je sasvim jasno da tako nasviran motor nece trajati dugo.

            Jesi li ti cuo za nasu nacionalnu klasu, onu do 1.150 ccm? Jeste da je to nasa lokalna klasa, ali ona postoji i vrlo redovno se vozi.

            Obzirom da je Yugo tako lako prosiriv do 1,6 litara, moze se trkati i u toj klasi tamo gde ona postoji, a kod nas u recimo hobi klasi.

            Sta ces lepsu platformu za ucenje dece o tjuningu?

            U stvari, problem je u tome sto nikada nisi seo za volan jednog takvog vozila. Uradi to, a mozes kada god hoces - treba samo da hoces, i onda ce ti mnogo toga biti jasnije.

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #66
              Originally posted by brick
              ... jesi li ti nekada video kako izgleda Jugo kada se malo previse priblizi krutom predmetu ?
              Cuj, video - sjedio, bolan! Sa najboljim drugom ispred mene koji je glumio taj tvrdi predmet (dobro, nije on licno, vec njegova Pegla).


              ... kako sam vozio mnogo Juga i svaki od njih je bio sve samo ne auto za opustanje dozvoljavam sebi slobodu da to iskustvo vise ne ponavljam, a u izboru da odaberem auto u kome cu uzivati dok vozim a ne maltretirati.
              I sada kategoricki odbijas da probas bilo sta sto bi te mozda moglo navesti da promenis misljenje?

              jos ako pokusas da ubedis i da je tjuniran Jugo bolja opcija od neke Honde S2000 ili nekog BMWa ili Jaguara sto se perfomansi tice, mogao bi pomisliti da si pristrasan
              Ja nisam rekao BOLJA, ja sam rekao REALNIJA za nase uslove i primanja. I fleksibilnija sa aspekta licnih zelja, jer ga radom mozes jako prilagoditi nekim svojim posebnim zeljama, ako ih imas. Neuporedivo vise nego bilo koji serijski auto uz sve opcije, ali sa druge strane, nema sanse da u njega strpas sve ono sto se moze strpati u serijsko vozilo.

              Nema apsoluta, samo relativnosti. Negde izgubis, negde dobijes.

              nego ozbiljno, zar zaista mislis da je Jugo (odnosno Fiat iz davne proslosti) vrhunac konstrukcije auta koji je nesto najbolje sto postoji na svetu, bolje i od pobrojanih Clia, Hondi, i sta si vec sve pobrojao da kao ne valja ?
              Daleko od toga - da jeste, pravili bi ga i danas, cekajuci da se konkurencija opepeli.

              Realno gledano, Yugo je antikvitet, jedini preziveli dinosaurus. I to ne mislim, to pouzdano znam. Meni je trebalo dosta para i vremena da sinovljevog ganc novog Yuga In dovedem na neki nivo koji ja smatram apsolutnim minimumom ove, 2005 godine. Na primer, da mu prednje diskove zamenim vazduhom hladjenim - jes' majku mu, veeeelika mudrost, ljudi to rade tek 30 godina, pa oni u Zastavi jos nisu stigli da odreaguju na munjevite trzisne promene. Pa gume, amortizeri, ramena, gibanj i slicno.

              Ali opet, jeste jurcanje, jeste rad, jeste trosak, ali kazi ti sta hoces, brate i veliko je zadovoljstvo kada zavrsis. A jeste sramota to sto takve stvari moras da radis sam, sto ne mozes to da dobijes fabricki, pa nema veze, uz doplatu, uz doplatu. Ne trazim ja da mi Zastava isporuci ekvivalent recimo Forda, Opela ili Honde za 4.000 evra, ja samo trazim mogucnost da doplatim ono sto zelim, ali da to bude ljudski odradjeno, a ne sklepano.

              No, ovo je Srbija, ovde ne vazi ono sto svugde drugde vazi, i obrnuto, ovde vazi sto nigde drugde ne vazi.

              Lepo ja kazem, Lewis Carrol je napisao "Alisa u zemlji cuda" samo zato sto nije bio u Srbiji, da jeste bilo bi "Alisa u zemlji Srbiji". Doduse, njega bi verovatno brzo spakovali u ludnicu ...

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                Sad si poceo da poredis 128 motor i savremene turbo motore...
                ne sada, od samog pocetka. danas je 2005. ta godina i za mene sam jasno rekao da je 128 motor danas istorija. to sto je bio dobar za neka druga vremena, to je proslo, otislo u istoriju.

                Ja samo hocu da kazem da niej toliko los koliko ti tvrdis
                da tvdim, za vreme danas.

                kazes nemoj da poredis savremene turbo motore, pa sta da poredim a da jeste iz doba 2005/2006 godine ?

                zar treba da uzmem neki najlosiji postojeci danasnji motor i eto onda na o ruk dodjem do toga da taj 128 i nije tako los pri poredjenju sa danas najlosijim ?

                mislim, sta je poenta ako vec ne priznajes da su danas konstrukcije motora prilicno avansirane u odnosu na doba iz 60,70 pa i 90tih nesto siroko dostupno vec u auto salonima, na izvolte.

                sta fali tim danasnjim motorima ?

                perfomanse, hm koje ?
                imidz ?

                nesto trece, sta ?


                Za svoje vreme
                eh, ja pricam o vremenu danas. istorija i ono sto sam nekada voleo ili vozio svejedno je samo sentiment.

                back to reality mode...

                No ipak, za trke i samo trke, moze biti bolja osnova od nekih savremenih motora.
                za trke ne znam, u svetu jedino sto ne primecujem jagmu za tim motorom.
                mozda sam samo slep, ali ja jedino vidjam nove motore i sve novije ideje konstruktora u savremenim motorima koji su omogucili da najobicniji civilni auto iz salona ima bolje perfomanse nego rasni Porsei iz 80tih.

                i uz to efikasno trose gorivo.

                zaista ne kapiram sta fali serijskom motoru i autu iz salona koji ima 250 ili 300 ili 400 KS danasnjice.

                osim cene kostanja zadovoljstva da se ima nesto ekstra. a takve igracke su i namenjene ekstra stalezu koji ne zna za pojam nemati pare.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #68
                  He,he vratimo se na Promer VS Hod

                  Ako ne znate koji je odnos najbolji za visoke obrtaje i snagu uz zadrzane EKO norme iskoriscenje goriva i ostalo pitajte najbolje u tome.
                  Bas lose idu
                  Sve sa odnosima 1.5 : 1
                  Honda CBR 600 67 X 42,5
                  Yamaha R6 65,5 X 44,5
                  Suzuki GSX 600 67 X 42,5
                  Kawasaki ZX6R 68 X 43,8
                  Ducati 749S 90X 58,8
                  Diskusija zavrsena
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #69
                    Pa Brick kaze:

                    "...zaista ne kapiram sta fali serijskom motoru i autu iz salona koji ima 250 ili 300 ili 400 KS danasnjice."

                    Sem cene, mislis?

                    Koliko ljudi na zapadu ima takva vozila? Strasno mnogo? Mnogo? Puno?

                    Budimo ozbiljni ...

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      #70
                      Originally posted by M-power
                      He,he vratimo se na Promer VS Hod

                      Ako ne znate koji je odnos najbolji za visoke obrtaje i snagu uz zadrzane EKO norme iskoriscenje goriva i ostalo pitajte najbolje u tome.
                      Bas lose idu
                      Honda CBR 600 67 X 42,5
                      Yamaha R6 65,5 X 44,5
                      Suzuki GSX 600 67 X 42,5
                      Kawasaki ZX6R 68 X 43,8
                      Ducati 749S 90X 58,8
                      Ziskusija zavrsena
                      Slusaj, ako se vrte preko 4.000 o/min., onda ti to nista ne valja, znas!

                      A kam gi turbo? Pa biturbo?

                      Pozdrav,
                      DVV
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #71
                        Jasno da su bolji. Ono sto im fali jeste mogucnost da se poveca snaga. Euro 4 motori su toliko nategnuti i slabasni da je svako povecanje snage rizicno.
                        I naravno da je cena u pitanju. Pa sta bi drugo bilo. Vecina ljudi bi radije kupila bolji, noviji i jaci model. Ali se vecina vecine odluci za friziranje jer nemaju para za nov auto. I takav friziran (kod nas bas Zastava automobili sa tim groznim motorima 128 serije) daje performanse koje se granice ili su bolje od mnogih savremenih, lepih, elasticnih, malogklipaivelikoghoda motora. I jasno je da pod performansama ovde podrazumevam ubrzanja i maksimalnu brzinu, ne vek, ekonomicnost i ekologicnost


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #72
                          Ne za istinu Fiat je stvarno prvi poceo sa masovnom i pojednostavljenom konstrukcijom motora sa OHC i plocicama bez mnogo bespotrebnih delica u motoru. Verujem da bi to i danas bio odlican motor sa svim mogucnostima koje danasnjica pruza i da se na to nakarikaju svi euro dodaci i elektronika.
                          Brikovo misljenje je da je ta konstrukcija napustena jer su losi i kratkotrajni motori zbog ne povoljne geometrije
                          Ja ni danas sa svom tom ovom tehnologiom i materijalima u tim fiatovim novim motorima sa "kao" boljom geometriom nisam cuo da je ni jedan presao vise od onih starih sa 80 X 55
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #73
                            Sad hoces da kazes da u stvari nijedan Fiat ne valja, a?





                            Brick, sta cini jedan savremen motor?
                            Uzmimo npr 1.4 ili 1.6 motor iz porodice 128 (prvi je 80.5x67.4, drugi 86.4x67.4).
                            Stavi hidro podizace, varijator na bregastu, elektronsko upravljanje motora (koje vec ima), druge klipove, prepravi kompresionu komoru. Da li smo se priblizili savremenom motoru koji zadovoljava danasnje norme? Zasto ne? (pretpostavljam da je to odgovor )


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              Pa, recimo da se moze da se podigne na 1.372 ccm produzavanjem hoda sa 55,5 na 67,4 mm, drugom radilicom, klipnjacama i klipovima. E, tu se sada racvaju mogucnosti.

                              Uz malo jeftinog tjuninga i mahom lako dostupnih delova, taj motor se moze podici na 100 KS bez vecih problema. To znaci da na tockovima mozes racunati na 85 KS, a ako ti to ne zvuci bas impresivno, vodi racuna da je masa Yuga nekih 35-38% mase tvog Volva

                              i sta, iz 1400 kubika ima 100 konja.

                              serijski Golf godine 2005. ima iz 1400 kubika 170 konja.

                              nista budzenje, odes u radnju i kupis gotov, slozen.

                              i sta je prednost toga sto ima tako malu masu, i nikakvu bezbednost karoserije. brze se raspada ili sta ?

                              pa ajde da uzmemo Trabanta ili Peglicu oni su jos laksi i uturimo neki motor... i sta dobijemo- rasni sportski auto ?

                              video sam i osetio kako 1,5 + tona moze da ubrzava kada je perfektno slozeno, u jednom Saabu.

                              vozio sam Volvo 960 turbo 2 litra DOHC koji je takodje oko 1,5 tone.

                              posle toga nemam nikakvu zelju da ponovo sednem da probavam Juga.

                              Uz vise para, moze se dosta lako podici na 135-145 KS, u zavisnosti od broja obrtaja koje smatras prihvatljivim,
                              svejedno mi je koji su obrtaji sve dok vuce tecno i glatko od 1500 obrtaja i izdrzi dugotrajni rad na tim nekim obrtajima- znaci voznja nekoliko sati na 7.000, 8.500 ili koliko vec obrtaja bez da ista stucne na ili oko motora ili na autu. bilo kakav kvar, bilo sta na bilo kom putu, u bilo koje godisnje doba.


                              Ko hoce da bas "put the pedal to the metal", ugradice i neki ozbiljan turbo punjac. Tada vec razmatra raspon snage i do 200 KS, ali i prilicno ostre troskove oko pripreme karoserije za takav poduhvat
                              pa to pricam, ima gotovih takvih auta koliko pozelis, i turbo i 200+ konjica, i bez ikakvih troskova pripreme karoserije- vec sve fabricki reseno, provereno , ispitano, slozeno, lako dostupno, lako servisabilno, pouzdano, komforno u voznji.

                              Dakle, Yugo je odlicna baza za tjuning, pod uslovom da covek ne zeli bas previse. Ako ga odmah kupi sa 138 blokom, prosiriv je do 1.580 ccm, sto uz turbo punjac i mnogo rada, moze da donese i do 220 KS ispod haubne. Pazi, kazem "do", ne kazem da mora ili da je obavezno, pri cemu je sasvim jasno da tako nasviran motor nece trajati dugo.
                              da pa ??

                              covek pozeli trkacu spravu ali onda ne treba da zeli bas previse.

                              pa zasto bi onda izbarao ako ne da zadovolji svoje zelje za extra.
                              i sta, nasvira se taj motor do 220KS i kazes nece trajati dugo.

                              sta onda, vuci sa sobom uteretnoj prikolici jos jedan motor jer se ne zna kada ce crci, iza koje krivine ?

                              pa auto se pravi da se voza i voza kilometre i kilometre i da ne retko ili nikada ne vidi servise.

                              to su manje vise opste vazeci standardi danas za svaki novi auto.

                              kome u svetu (da izadjemo iz nasih lokalnih ograda jer su kod nas mnoge vrednosti dovedene do apsurda i kontradikcije sa modernim svetom oko nas) treba auto koji ima iz 1600 kubika 220KS i nece dugo.

                              skoro kao vic, Jugo nece dugo.

                              Jesi li ti cuo za nasu nacionalnu klasu, onu do 1.150 ccm? Jeste da je to nasa lokalna klasa, ali ona postoji i vrlo redovno se vozi.

                              Obzirom da je Yugo tako lako prosiriv do 1,6 litara, moze se trkati i u toj klasi tamo gde ona postoji, a kod nas u recimo hobi klasi.
                              hm cuo, gledao par puta, ta Hobi je smejurija, na putevima po Evropi ima civilnih auta sa boljim perfomansama, odes na italo ili nemacki autoban i ne mozes promasiti da ne primetis nesto sto veoma brzo juri i ubrzava ko avion.

                              nacionalna klasa do 1150ccm, i to je kao neki standard vazeci danas u svetu ?
                              pa ako je to limit modernog trkackog sveta onda ok, mislio sam da pricamo o ozbiljnijim stvarima koje se mogu primetiti da postoje oko nas u svetu.

                              da nisam imao prilike da sto licno probam i vozim nekoliko turbo benzinaca i da se vozim u nekoliko mozda bih i zamisljao da je tjunirani Jugo nesto sto bi mi postalo zelja, eventualno.


                              ako je vec hipoteticki, zafali mi adrenalina onda mi nije tesko da skoknem do kartinga i osetim sta znaci buka, smrad, vibracije, ostre kocnice, tvrdo vesanje, bol u rukama, pobunu kicme i ostalo sto sleduje u paketu. tih 15 minuta torture mi je sasvim dovoljno da se podsetim kako moze da to bude.

                              za licnu upotrebu nema teorije da pri resavanju potrebe za nekom zujalicom odaberem Juga kada tu postoji toliko izbora, ako bi vec Fiat bio jedina opcija onda ALfa ima sasvim dovoljno ponude.

                              ne mogu nista da kazem, osim da ako budes imao prilike da sednes u neki obican Saab videces vec i sam kako to funkcionise, a ako bude prilike da osetis boostovu doradu verujem da ce ti izleteti iz memorije secanje na Juga i tjuning istoga.

                              to su perfomanse, kakva nacionalna klasa
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #75
                                kako sam vozio mnogo Juga i svaki od njih je bio sve samo ne auto za opustanje dozvoljavam sebi slobodu da to iskustvo vise ne ponavljam, a u izboru da odaberem auto u kome cu uzivati dok vozim a ne maltretirati.


                                I sada kategoricki odbijas da probas bilo sta sto bi te mozda moglo navesti da promenis misljenje?
                                hoces da me ubedis da tvoj Jugo nema onaj nakaradan polozaj volana ?

                                nema onako bezvezno postavljen menjac ?

                                nema onako rastrkane po dubini pedale gasa , kocnice i kvacila ?

                                nema onih vibracija koje se prenose u sediste ?

                                nema onaj indirektan volan koji se mora mooootati da bi zapocelo skretanje ?

                                sve si to resio, i nema tih teskih faulova koje ima jedan standardan Jugo.
                                ako jesi, skidam kapu.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X