Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fire
    CBC Član
    • 11.05.2008
    • 29
    • Cakovec, Zagreb

    Re: Idemo iz pocetka...

    Kolko znam ulje mora uvjek cureti iznad razine ulja u karteru(bitna stvar). A druga stvar restrikcija ovisi o tlaku ulja u motoru(posto su to obicne rupice). Ima ih za kupiti npr
    http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... e=ATP-OIL2
    Ballbaering turbine su dosta osjetljive na pritisak ulja.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Re: Idemo iz pocetka...

      Pogledaj cenu shippinga iz ATP-a

      OK, jasno da fixna velicina restriktora ne moze da bude odgovarajuca za sve pritiske, za koji pritisak ulja onda odgovara koji precnik restriktora? Ovaj ATP-ov je manje od 1mm, da li je to dovoljno? Ili, verovatno je dovoljno da smanji protok sa 6 bara pritiska, ali da nije mozda mali precnik ako je pritisak npr. 4 bara?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • fire
        CBC Član
        • 11.05.2008
        • 29
        • Cakovec, Zagreb

        Re: Idemo iz pocetka...

        Ti restrikotori se lako naprave pa ih ne treba narucivati. Mislim da ovako napamet je tesko pogoditi idealan promjer, jer ovisi o vrsti ulja, temepraturi, tlaku. Na jednom auti s gt30r je takav restriktor i sve dobro radi. Probaj izmjeriti tlak ulja koji ide prema turbini, mislim da on stavara probleme.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Re: Idemo iz pocetka...

          Zavisi, imali smo 6 bar u sistemu na leru sa hladnim uljem, isto toliko na turbu. Probacemo par varijanti restriktora, i za pocetak takodje izmestiti odliv iz kartera u vazdusni prostor negde u bloku, pa cemo videti da li se situacija popravlja.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Player
            CBC Senator XXL
            • 13.04.2006
            • 458
            • Novi Sad
            • Alfa Romeo GTV V6 TB

            Re: Idemo iz pocetka...

            Nemoj uraditi obe stvari odjednom, chisto da saznash u chemu je bio problem.
            Objects in the mirror appear
            TO BE LOSING !!!

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              Re: Idemo iz pocetka...

              Zar uljna pumpa nema sigurnosni ventil sa oprugom i kuglicom?
              Ta oprugica diktira max. pritisak ulja.

              Comment

              • kutija
                CBC Veteran
                • 30.11.2005
                • 100
                • Split,Hrvatska

                Re: Idemo iz pocetka...

                Ball bearing turba imaju restriktore u sebi ,ali svi jos stavljaju dodatan restriktor i on je 0.8mm.
                Inace ball bearing trebaju puno manje ulja od standardnih.
                Dalje problem prevelikog pritiska ulja na turbo mozes rijesit i tako da dovod ulja vuces sa glave,e sad sa kojeg mjesta na glavi da prikljucis ne znam i da li je moguce bez neke DIY opcije...

                Povrat ti je po opisu los i obavezno ga postavit iznad razine ulja i posto samo koristi slobodni pad za odvod bitno je da ima tog slobodnog pada...
                Mozda cak mozes i zabusit blok negdje.
                Recimo na mom Xu10j4te ima rupa na bloku za odvod ,a na atmosfercu xu10j4 je naravno zacepljena,ali je tu samo se treba zabusit.
                Znam da je tvoj motor ew10 serija i da nije bilo turbo verzije ,ali mozda ipak ima neki "blank" za probusit...

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Re: Idemo iz pocetka...

                  Originally posted by kutija
                  Ball bearing turba imaju restriktore u sebi ,ali svi jos stavljaju dodatan restriktor i on je 0.8mm.
                  Ima standardni restriktor ali od nekih 3mm, sto je mnogo. Stavljam mnogo manji i resen problem.

                  Originally posted by kutija
                  Inace ball bearing trebaju puno manje ulja od standardnih.
                  Oko 1.5-2bar je izgleda puna kapa za njih

                  Originally posted by kutija
                  Dalje problem prevelikog pritiska ulja na turbo mozes rijesit i tako da dovod ulja vuces sa glave,e sad sa kojeg mjesta na glavi da prikljucis ne znam i da li je moguce bez neke DIY opcije...
                  nene

                  Originally posted by kutija
                  Povrat ti je po opisu los i obavezno ga postavit iznad razine ulja i posto samo koristi slobodni pad za odvod bitno je da ima tog slobodnog pada...
                  Already done

                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • kutija
                    CBC Veteran
                    • 30.11.2005
                    • 100
                    • Split,Hrvatska

                    Re: Idemo iz pocetka...

                    Evo slika kako je blok izbusen na xu10j4te za odvod....

                    Inace zasto ne sa glave kad je ball bearing turbo u pitanju?
                    Dosta ekipe tako radi.

                    Recimo ne znam kako ew serije ,ali svi XU pate od oil surge-a tj. odvod ulja iz glave nije idealan pa ga dosta tamo ostane tako da bi ovo bilo OK.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      Re: Idemo iz pocetka...

                      Ne sumnjam da dosta ljudi to radi, ali na motorima na kojima je to vec neko isprobao i tacno zna ODAKLE sa glave to da uzme. Ja to necu raditi iz vise razloga - nemam pojma odakle bih uzeo oil feed sa glave a da to radim napamet necu, morao bih da rasturim maltene ceo motor da skinem glavu i rasturim je da bih izbusio rupu a da gomila opiljaka ne zavrsi u ulju, ako u glavnoj uljnoj magistrali imam 6bar, na glavi ne bi bilo drasticno mnogo manje i opet bi imao previse te bi mi trebala neka vrsta restriktora, a ponajvise zato sto ima i jednostavnijih resenja. Nista ne fali ni mestu odakle uzimam ulje, osim sto je pritisak ocigledno preveliki, sto se da resiti drugacije.

                      Lako je izbusiti blok kad znas gde treba da busis, ili kad ga imas "golog" na stolu, pa mozda i vidis da neces izbusiti vodeni kanal...a opet, i u tom slucaju bih morao rasturati motor. Skidanje kartera, njegovo busenje i vracanje nazad je mnoooogo jednostavnija varijanta, a dok god je povrat iznad nivoa ulja, trebalo bi da radi posao.

                      Oil surge je problem i na EW10, pogotovo zato sto motor konstrukciono i nije predvidjen za overload. A i standardni izvod za iberlauf je izveden sa prilicno nezgodnog mesta (dekla izduvne bregaste) i to na ne bas najsrecniji nacin, zato sam izvukao iber i sa drugog dekla, i obe te linije sproveo u oil catch sa separatorom.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • kutija
                        CBC Veteran
                        • 30.11.2005
                        • 100
                        • Split,Hrvatska

                        Re: Idemo iz pocetka...

                        Ok.Jasno mi je....
                        Zaboravio sam da ti je motor u autu..
                        Definitivno je najjednostavije ovako kako radis..
                        Za glavu sam mislio da opcenito mislis ne...
                        Inace da 0.8 mm restriktor bi trebao rijesit problem.
                        Takoder ovo na karteru ako je iznad razine ne bi trebalo bit problema....

                        Nego da pitam...
                        Kod mene je iberlauf na deklu ventila(jedno je deklo) i ide direkt nazad u blok tj. dno bloka prakticki u karter...
                        Dok imam jos jedan koji je na cepu(posudi) u koju se lijeva ulje i taj mi je spojen na usis...
                        Sad na oil catch can spojim ovaj sta ide sa cepa tako mi se u usis ne vracaju uljne pare dok na ovog drugog nema smisla stavljat posto se vraca u blok-karter.
                        Ovo ti zvuci OK ili se moze to poboljsat??

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          Re: Idemo iz pocetka...

                          Pa pazi, kod mene su sa oba dekla izvedena creva do oil catcha, koji u sebi ima uljni separator. Separisano ulje izlazi na dnu i vraca se u karter ispod nivoa ulja, a vazduh odnosno uljne pare izlaze kroz ventilacioni otvor na oil catchu. Po pravilu i one bi trebalo da se vrate nazad u usis, cisto radi lakse evakuacije tih para iz oil catcha i dekla, ali nije obavezno, moze i filter na to pa u atmosferu. Na BMW-u je uradjeno isto tako, osim sto je ventilacija umesto u atmosferu spojena na malu pumpu koju pogoni zupcasti kais, koja je nekad bila koristena kao servo pumpa volana, pa je izvadjen restriktor pritiska i sad pravi maaaali vakuum koji uvlaci te uljne pare u pumpu (i podmazuje je u isto vreme) pa u atmosferu.

                          Separisano ulje iz catcha ne vracam iznad vec ispod nivoa ulja da bi izbegao situaciju da mi se, u slucaju porasta pritiska u vazdusnom delu bloka ili kartera zbog duvanja pored karika, ulje pod pritiskom kroz liniju povrata vrati u oil catch i raspe po motoru ili vrati u usis (ako je evakuacija uljnih para spojena na usis...). Medjutim, da bi vracao ulje ispod nivoa ulja, potrebno je separisati ga od vazduha u oil catchu, u suprotnom imaces situaciju da uljne pare koje izlaze iz dekla pod odredjenim pritiskom, vracas ispod nivoa ulja takodje pod pritiskom, praveci time mehurice i penu u ulju, sto nije bas dobra stvar.

                          Ovo crevo sa ibera u blok, to biraj sta bi s njim - ako ga vracas u blok iznad nivoa ulja, postoji opasnost da ti porast pritiska u vazdusnom prostoru bloka vrati ulje nazad u usis. Ako ga vracas ispod nivoa ulja, neseparisanog od ulja i para pod pritiskom, pravices mehurice u ulju u koje ga vratis. Dakle, kako god okrenes ne valja, definitivno se ulje iz para i vazduh pod pritiskom nekako moraju odvojiti i sprovesti na razlicite strane, ulje u karter a vazduh u atmosferu ili nazad u usis Ono sto bih ti ja preporucio je da na oil catch dovedes liniju sa dekla (ili obe, i deklo i cep, ako oil catch ima tu mogucnost), odliv sprovedes nazad u blok/karter ispod ulja, a odusak ili pravo u atmosferu ili u usis, i to je to.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • kutija
                            CBC Veteran
                            • 30.11.2005
                            • 100
                            • Split,Hrvatska

                            Re: Idemo iz pocetka...

                            Ok.Jasno mi je...
                            Cak imam i vakum pumpu koja je isla serijski na xu10j4 da pogoni solenoide od varijabilne usisne grane.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              Re: Idemo iz pocetka...

                              Ok, samo imaj u vidu da ta pumpa ne treba da pravi neki veliki vakuum, tek toliko da napravi dovoljan potpritisak u oil catchu da bi se uljne pare lakse evakuisale kroz iberlauf, cisto da pokaze "pravac" evakuacije
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Re: Idemo iz pocetka...

                                Probao sam na napravim neki mali restriktor danas, izbusio rupicu od 0.9mm na JIC 3 fitingu koji nekim cudom odgovara na navoj na turbu, zavrnuli sve to nazad, i maltene ista stvar. Napominjem da je odvod sada u karter iznad nivoa ulja. Nismo palili motor, nego smo putem Accusumpa pustili ulje na nekih 5-6bar u sistem, i gledali kroz odvrnuto dovodno crevo sa restriktorom koliko to ulja ulazi u turbo - imam snimljeno pa cu sutra da prerendam i postavim taj video, ali MNOGO, nema tu govora o curkanju, to lije kao blesavo. Za 5 sekundi oko 1dl prodje kroz dovodno crevo, na 5 bara pritiska ulja. Nekako mi se cini da samo gravitacioni odliv moze da ima problema sa tolikom kolicinom ulja...Snimio sam i kako izgleda to "slinjenje" ulja na turbu, pa postavljam i to. Sa druge strane, usis je za sada potpuno suv, dakle sve sto izlazi ide kroz impeler prema filteru, ali i to ce se promeniti verovatno cim se turbo malo zavrti.

                                E sad, ne znam zasto i kako pumpa daje toliki pritisak na leru, sve i da je ulje ne znam ni ja koliko gusto i neugrejano - mnogo je. Mislio sam da na T racvi na kojoj se uzima ulje za turbo, odnosno i na ulazu u uljno crevo ka turbu, stavim JOS jedan restriktor, da vidim sta ce se desiti...? Da se onda ne desi da kad se spusti pritisak ulja kad se zagreje - dobijem jako MALI protok ka turbu?

                                Ima jos par gluposti koje isplivavaju, neka creva su preblizu turbu pa se buziri tope, voda malo curka kroz par spojeva, ali nista strasno, da resimo ovaj zez sa uljem na turbu, i tu je to negde.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X