Opet problem. Pumpa stigla, montirana, ali nije resila problem - naprotiv, jos je veci. Izlgeda da pored svog jada i 6 bara pritiska ulja koje glavna uljna pumpa pravi na leru - i ova pumpa vuce jos koliko njoj treba kroz turbo. Rezultat je puuuno dima. Dakle, pumpa vuce ulje iz turba, ali ako tog ulja nema dovoljno, pokusace da navuce ulje kroz ULAZ u turbo iz glavne magistrale...rezultat je ponovo, prevelika kolicina ulja u turbu.
E sad, ocigledno je da se problemu mora pristupiti malo drugacije. Prvo, zasto pumpa uopste pravi 6 bara pored restrikcionog ventila? Morace da leti dole da se proveri da restrikcioni nije zaribao. Izlgeda da STVARNO i pravi 6bar - mislio sam da neki od kanala prema glavi zacepljen, ali nije, ulja u glavi sasvim dovoljno. A po svoj logici, povecanjem zapremine sistema Accusumpom, crevima i hladnjakom ulja, pritisak bi trebao da opadne, a on porastao. Dakle, bice da restriktor pritiska bas ne radi 100% kako treba. Resavanje tog problema bio bi prvi korak.
Drugo bi bilo dodatni restriktor i na ULAZU u crevo koje dovodi ulje do turba - znaci restriktor, crevo koje vodi ulje do turba, pa ponovo restriktor na ulazu, pa turbo, pa pumpa posle njega. Ovim ce se smanjiti i kolicina i pritisak ulja koji ulazi u turbo (jer se formira bidon u crevu koje napaja turbo uljem).
I trece bi bilo da se sam turbo, odnosno dihtunzi provere, jer je savrseno moguce da su zveknuli, jer ballbearing Garreti bas ne vole pritisak ulja od 6 bara i kusur...Medjutim, prvo resiti gore navedena dva problema da i novi dihtunzi ne propisaju.
The difference between men and boys is the price of their toys
Meni ovaj tvoj problem skroz cudan...
Ne kuzim kako sa restriktorom i dalje imas taj problem.
6 bara jeste puno i garrett kaze da bi 3 bara trebalo bit max. prije turba.
Inace ovaj tlak/ visak ulja sto izlazi ne bi smjelo ostetit karike/dihtunge....
Ne razumijem kako sa pumpom nisi uspio rijesit problem
A da probas sa ovim iako ne vidim razliku ovog restriktora i onoga sta ti imas..mozda ces ti vidjet neku razliku.
Pa naravno da je cudan, malo nemaju logike neke stvari sto se desavaju...
Sa restriktorom je problem i dalje tu, da, ali ako imas samo jedan restriktor, sve sto radis je povecavanje brzine protoka kroz manju rupu, pa opet dodjes na istu kolicinu u jedinici vremena...ok, ne bas isto, ali tesko da 3x manji promer restriktora 3x umanjuje proturenu kolicinu ulja. Zato i razmisljam da stavim 2 restriktora, jedan na ulaz u dovodno crevo, drugi na izlaz, odnosno na ulaz u turbo, ali ni sa time ne smem preterati da u trenutku kad pritisak padne na mnogo manje kad se ulje ugreje ne ostanem bez dovoljne kolicine ulja.
Pritisak od 6 bar moze da osteti kariku na turbu, pitao sam servisere. Doduse nije bas tipicno da se problem pojavi tako brzo, ali je savrseno moguce.
Ni meni nije jasno kako pumpa ne resava problem, iskreno. Pumpa vuce kao blesava, i apsolutno nema veze sada da li je odvod iznad, ispod ulja, ili da li na odvodu postoji nadpritisak ili vakuum, ili bilo sta - pumpa tera ulje tuda, pa sve da postoji ne znam ni ja kakav pasivan otpor na odvodu ili nadpritisak, nema te sile koja ce da zaustavi pumpu da proturi ulje kroz odvod. Sve i da je odvodna linija komplet puna ulja od pumpe do odliva u karteru, opet nema teoretske sanse da se kroz pumpu vrati u turbo dok ona radi. Jedino objasnjenje sad je da je pumpa toliko jaka da sad dotok ulja u turbo, koji je ionako preveliki, nije dovoljan da "nahrani" pumpu koja sad jos DODATNO vuce ulje kroz ulaz u turbu, pa ga ima jos VISE - ali sve mi je to malo nategnuto. Ali, definitivno mi nije jasno sta se desava.
Rekoh, red poteza - limitirati pritisak glavnog pritiska ulja na 3bar, postaviti dupli restriktor, zameniti kariku na turbu po potrebi.
The difference between men and boys is the price of their toys
Voleo bih da znam, ali nikad nisam pustio motor da radi na leru duze od 5 minuta, sto je nedovoljno da se ulje ugreje, a duze nisam pustao iz vise razloga - necu da auto mnogo radi na leru sa novim motorom, a kolicina ulja koja sada ulazi u izduv je pozamasna pa je malo potesko disati
The difference between men and boys is the price of their toys
Ranije sam ti predlozio da pregledas recirkulacioni ventil.
Konstrukcija kliznog lezaja sa ulnim filmom je takva da je dovodni kanal veci od odvodnog koji sluzi kao restriktor.
U lezaju postoji pritisak od tih 6 bara.
Ugradnjom te vakum pumpe si napravio vakum iza restriktora na lezaju sto je samo povecalo protok ulja kroz lezaj ali nikako nisi smanjilo pritisak u lezaju.
Zamisli stavis crevce na dnu jezera povezes vakum pumpu na njega i smanjis pritisak na dnu jezera.
Koliko sam razumeo ti si vec stavio restriktor pre turbine i smanjio protok ulja sam samo stavis jedan recirkulacioni ventil od 2 bara na uljnom vodu izmedju restriktora i turba i resio si problem.
Znaci restriktor samo da smanji protok ulja a nikako da toliko smanjis protok da njime oboris pritisak!
Nisam znao da je kotrljajni lezaj.
Verovatno je iglicasti?
Isto je princip podmazivanja i ovde.
Mislim da je ovo resenje najjednostavnije a i najtrajnije.
Kotrljajuci lezaj je u pitanju, kao sto Ale rece. Istina je da ballbearing ne trpi visok pritisak ulja, to znam od pocetka, ali gledam nacine kako da ga smanjim...
Ballbearing ima mnogo veci odvodni kanal nego dovodni. Dovodni kanal ima ugradjeni restriktor unutar samog turba od nekih 3mm, a odvod je oko 12mm u precniku.
Jasno mi je kakav problem pumpa iza turba potencijalno pravi, slazem se sa analogijom za jezero, ali sam mislio da problem nece biti bas toliko izrazen - sve i da smanjim dolazni pritisak, pumpa ce vakuumirati lezaj i uvuci kroz njega onoliko ulja koliko joj njen kapacitet dozvoljava, sve i da je prirodni dotok mnogo manji. Doduse postoji resenje koje ce sigurno raditi, ali zaista bih to da izbegnem, a to je da se dovod ulja u turbo jednostavno zabode ispod nivoa ulja u karter, znaci na pasivnu stranu, da dotok ulja u turbo ne zavisi od pritiska ulja koji motor pravi - pumpa ce u****vajuci na odvod iz turba navuci u njega ulja koliko turbu i pumpi treba. Medjutim, ovo je zaobilazenje a ne resenje problema, jer iako je jako dobra, pumpa ipak moze da zakaze, da crkne relej, osigurac, i ode turbo...Drugo, i dalje ostajem sa problemom prevelikog pritiska ulja, koji mozda vise nece uticati na turbo ali ostatku motora sigurno ne prija, pre ili kasnije imacu problem drugde, krenuce kakav semering da mi slini, i opet zezanje.
Sto se tice smanjivanjem protoka ulja restriktorom, rekoh ranije da ce 1 restriktor da ima efekat kao pritiskanje palcem creva kroz koje ide voda - poveca se pritisak dok voda prolazi kroz restrikciju, i opet maltene ista kolicina vode ce proci dalje. Ali, ako stavim 2 restriktora, jedan na T racvu gde kacim dovodno crevo do turba, a drugi na ulazu u sam turbo, resicu problem jer fakticki pravim bafer u crevu, smanjuje se i pritisak i protok. Samo sto treba potrefiti precnike restriktora da ne dodjem u situaciju da imam MALO ulja u odredjenim situacijama.
Sto se tice recirkulacionog ventila od recimo 2 bara, rado bih stavio nesto slicno, odnosno ventil koji ce posle sebe da ima uvek 2 bara i nikad vise - ali ja slican ventil ili ne znam da nadjem ili takav ne postoji. Ako neko zna gde da nadjem sta slicno, nek' da predlog. Obican podesivi ventil sa slavinicom za regulaciju protoka nece zavrsiti stvar, isti djavo kao i restriktor - mora da ima neku vrstu komore u kojoj se smanjuje ulazni pritisak na normalan nivo pa salje dalje. E tako nesto ja ne mogu da nadjem...
The difference between men and boys is the price of their toys
U sisteme centralnog grejanja se ugrađuju prelivni ventili ili regulatori diferencijalnog pritiska radi balansiranja mreže.
Da li ovo može da se prebaci na auto ne znam ali traži regulatore pritiska, prelivne vetile.
Comment