Daklem, khm...otrcana fraza - MOTOR GOTOV Malo ga vozikali, lepo radi, nista jos nismo iskrivili.
Naravno, ostaje boljka koja definitivo mora da se sredi pre nego sto auto konacno bude spreman da se malo ozbiljnije vozi kako bi sve leglo gde treba. Naime, motor je toliko preliven gorivom da se cak i posle kratke voznje od 15-20km oseca gorivo na sipki meraca ulja, sto opet govori da visak goriva spira cilindre, razbija ulje koje bi trebalo da ih podmazuje, i pored karika ulazi u karter...Mozda neverovatno, ali i posle tako kratke voznje, motor je dobio jedno 0.1-0.2l tecnosti viska u karteru - posto ulje u medjuvremenu nismo sipali, jedina alternativa je gorivo
Elem, i to se da srediti, samo da nateramo prokleti lambda kontroler da radi kako treba Posle toga, malo igranja sa voznjom auta, automapiranjem prema EGT i lambdi, i trebalo bi da bude znatno bolje. Malo smo prckali i po mapama, u pauzama sklapanja kamionskog motora za "onaj drugi" auto
The difference between men and boys is the price of their toys
Pozdrav,
Da li ima smisla(nuzno) gledati u egt na atmo motoru ako vec imas wb probe?
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
EGT je mnogo bolja indikacija stanja u komori nego lambda. Lambda uzima samo stanje odnosa gorivo/vazduh, na EGT utice i ugao paljenja, dakle mnogo kompletnija indikacija. Drugim recima, savrseno je moguce da lambda bude otprilike gde treba, a da EGT bude mnogo visi nego sto bi se dalo ocekivati - motor radi u lambdi 1, a zbog pogresnog ugla paljenja dolazi do detonacija, i tu lambda nece pokazati nista neobicno, ali ce zato EGT rapidno skociti.
The difference between men and boys is the price of their toys
Ma jok, motor radi sasvim lepo, resili smo nekih par sitnica, sad treba naci malo vremena da se vozamo jedno par sati dok malo ne popeglamo mape
Jedino sto cemo izgleda morati da zamenimo lambda sondu jer joj se izgleda sva ova zezancija oko prelivanja gorivom, kratkim voznjama i slicno, nije preterano svidela pa daje malo eraticne signale...lambda ko lambda, imam drugu, zamenicemo pa da se vozikamo malo ovih dana
The difference between men and boys is the price of their toys
Spomenuo sam WB sondu ne lmbda sondu kao narow...
Da, shvacam sto pricas ali ako znamo neke poznate uglove paljenja vec ustanovljene kod mnogih motora nevidim da mozes uopce grijesiti..
Isto tako mislim da nema smisla to stavljati na auto koji se vozi jer dok struji zrak pada temp na ispusnim cijevima koja za sobom povlaci i drugo.. tesko je to u voznji raditi jer motor nije na stolu da se moze na miru pratiti stvari o kojima govoris.
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Promenimo stepen kompresije na motoru poznate konfiguracije i...sta onda? Dzaba ti poznati uglovi paljenja. Vec ustanovljeni uglovi paljenja ne pomazu puno, osim kao vodilja za pocetak zasebnog mapiranja, kod motora sa drasticno promenjenom konfiguracijom.
EGT se ne meri na izduvnim cevima vec na izduvnoj grani, sto je moguce blize samoj glavi, tako da imajuci u vidu cinjenicu gde je na ovom autu stavljena sama izduvna grana i EGT senzor, maltene 2cm od same glave, tesko da ce efekat hladjenja u voznji da ima bilo kakav efekat na EGT.
Osim toga, manje je bitan sam podatak kolika je tacno temperatura izduva, bitnije je da se detektuje nagli skok temperature EGT-a, a to ce se desiti nezavisno od toga da li auto vozis ili je motor na probnom stolu.
The difference between men and boys is the price of their toys
Ljepo. sve 5
Na nekoliko motora namjenjeni za trke s vrlo jakim bregastim osvinama i jakom"" kompresijom (spic klipovi).
NA STOLU je doslo do spoznaje da ugao od 32° pgmt je vundava.
Stoji da varira od motora do motra ali to na cesti je vrl vrlo tesko prakticki nemoguce.
to s egt mi za mene vise djeluje kao isforsirano i ne nuzno.
Probavalo se i s meh razvodnikom s fiksnih 32° i auto otkida... naravno to je za trke...
najteze dok ne uplali ali ionako taj trkaci motor se ne vozi ispod 3krpm....
mogu i spomenuti o kojem se autu radi tako da se mogu vidjeti rezultati s brdskih staza u austriji, kao pokazatelj sto hocu reci.
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Lambda je OK pokazatelj stanja sagorevanja, niposto i dovoljan. Ko moze da zna uopste koja je lambda idealna za odredjeni motor na odredjenim obrtajima? Kako znas da li ce motoru najvise prijati lambda 0.7 ili 0.8 na max. opterecenju na visokim obrtajima? Da gledas u pasulj? Sta ti je pokazatelj koji A/F odnos daje najbolji rezultat? Mozda 0.7 da vecu snagu od 0.8, ali isto tako mozda istopi i klipove, to prema lambdi i snazi koju auto izbacuje na stolu ne mozes znati.
Bez EGT-a tesko da ces zaista pouzdano znati sta radis na motoru.
The difference between men and boys is the price of their toys
To stoji sto govoris ali toliko su male varijacije afr-a pa da si radio ikada na kocnici ili stolu nebi komplicirao stavar usitinu niti se zamarao s egt-om na CESTI, za mene suludo, osim u slucaju turbo motora kao referentana tocka za mnoge stavri.
Koliko ce se utrositi sati na cesti i goriva... visestruko korisniej bi bilo kociti motr negdje i ustediti na svemu...
A na cesti ne mozes simulirati mnogo stvari...
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Pa ako ne cesti ne mogu simulirati neku situaciju, zasto bih onda to radio na motornoj kocnici? Auto vozim po putu, ne na dinamometru...
Nekako imam osecaj da ne razumes bas najbolje o cemu ti pricam. I kakve veze sad varijacije AFR-a imaju sa bilo cime, sta to pokazuje? Ono sto ti govorim je da AFR nije nikakva indikacija onoga sta se zaista desava u cilindru, jer sve sto iz AFR-a saznajes je upravo samo to, da li motor radi u stohiometriji, odnosno koliko daleko od nje, sto samo po sebi nije nikakav podatak, jer pojma nemas koliko motoru uopste odgovara taj AFR koji ti mislis da ce odgovarati, jer nemas podatak o EGT-u - to je JEDINI validan i merodavan parametar za odredjivanje sta se zaista desava u cilindru.
Samo sa AFR ti u stvari nemas nikakvu ideju da li bi motor bolje radio na AFR 0.7 ili 0.8 ili 1.2, odnosno kako se promena AFR-a odrazava na temperaturu sagorevanja, kao jedini merodavni indikator koji kombinuje podatke o AFR-u i stepenu predpaljenja...
Evo, na primer odredio si da motor radi lepo sa AFR 0.8 na odredjenom opterecenju, daje najbolju snagu od svih AFR koje si isprobao. Stepen predpaljenja si stavio, recimo 35 stepeni, auto ne detonira. I sve naizgled lepo radi, medjutim EGT u odabranom AFR-u i sa tim stepenom predpaljenja, je previsok za taj motor, sto nikako ne znas jer EGR ne pratis. I kako onda mislis da se osiguras da ne istopis neki klip? Sta ako vozis u uslovima kada odabrani stepen predpaljenja i AFR ne odgovaraju trenutnim uslovima, npr. visoka temperatura vazduha i lose gorivo? Lambda ti tu nista nece reci, a EGT ce krenuti da skace, i opet si u maleru...Faktor nimalo za zapostavljanje.
The difference between men and boys is the price of their toys
No dobro prepustam sve tvojoj igri. uistinu to tako na drumu ne ide..
vidim da se ne razumijemo,.. najlekse je naci doba ugao
to je najlakse i to u 99% tocnoscu...
imas FT i najveci output na 4000rpm-a na dinamometur to je max advans koji trba izbjegavati odlazeci malo u -...
ali ti znas bolje..
to sve sto si nabrojao se radi na stolu i koci se poslje nakon brojnih testova slozi se mapa i ubaci u ecu...
naravno koriste vise tipova goriva..
Sretno
Reci mi koju WB sondu koristis...
jer si spomenu lose gorivo.. olovno gorivo itd... nevjerujem da ce istinska wb pouzdano raditi..
Tebi treba lsm11... kao sto je koristi autronik ili dastek....
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Momci koji rade s Vemsom i LSU4 wb-om sve aute mapiraju na autoputu i ajmo re? max optere?enjem u 5. brzini (ako uzmemo u obzir otpor zraka, max. boost, itd), mislim da je to puno realnije od valjaka... I znam da se egt uvijek gleda i da je važan kao i afr (sa vemsom i dolazi wb i egt senzor)
Comment