E zar ti bese ne provoza jedan ovakav motor u Z-u ne davno. Jer imao mozda on tu knedlu
znas sta je zanimljivo...(donekle) jeste! tacnije, pri nekih 4000rpm se malko gusio ali trajalo je kratko. mislio sam da prebacuje trajanje bregaste i da tako mora
e, sad, kad znam kako radi VANOS vidim da je i kod njega zaj*bavao...
Zanimljivo.... cuj Vudriga, doteraj brzo taj tester aparat ovamo.
Originally posted by Valent Vudriga
Sistem je kontroliran sa strane PCM-a preko elektroventila koji regulira pritisak ulja potreban za aktivaciju bregaste.
Kad PCM zakljuci da je vrijeme da se bregasta aktivira, ukljucit ce elektroventil. Taj signal se moze mjeriti s obzirom na vrijeme i intezitet.
Pritisak ulja na samom ventilu takodjer je mjerljiv.
E sad. Dal moze ovako. Tera ga u obrtaje, u toku prebacivanja brzine, obrtaji padnu toliko, da citaci bregaste daju informaciju PCM-u da odradi elektroventil te vrati fazu za niske obrtaje. U veoma kratkom periodu vraca se u obrtaje gde je potrebna faza za obrtaje, ventil pusta ali usled predhodnog cut off ulje je u naletu otislo kroz hydr. valve pushrod i izgubio se potreban pritisak, te ne stize za tako kratak period da nabije odgovarajuci pritisak.
Sad na sve ovo voeo bih da znamo koja je granica obrtaja gde el. ventil off-on da nije bas tu pa da se sve odigrava u ms i da li se regulise linearno kroz neke obrtaje ili jeste-nije
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Hipoteza nije losa. Na osnovu kojih parametara PCM donosi odluku o aktivaciji, neznam. Brzina, optrecenje, kombinacija vise faktora. Te podatke treba traziti u tehnickim podacima, ili se treba igrati detektiva.
Dali je pomak bregaste on-off tipa, ili je varijabilan u nekom spektru, neznam, no to se moze ustanoviti nadgledanjem signala elektroventila koji upravlja pritiskom ulja.
Sto mislis, kako bi morala biti rjesena kontrola elektromagneta za varijabilnu aplikaciju???
Ako bi manuelno uzemljio kontrolni elektroventil porast negativnog pritiska u usisnoj grani trebao bi biti nekih 70-80 milibara, ili malo vise. Ovo je iz iskustva, nisu BMW-ovi podaci.
Treba vidjeti dali BMW IMA detaljne podatke. U principu, proizvodjaci ne nude uvid u detaljnu operaciju PCM kontrole, nego imaju idiotsko dijagnosticko stablo, sekvencu dijagnostickih koraka na bazi procesa eliminacije. Postavit cu kopiju jednom prilikom.
[quote=M-power]Zanimljivo.... cuj Vudriga, doteraj brzo taj tester aparat ovamo.
[quote="Valent Vudriga":2847oe0n]Sistem je kontroliran sa strane PCM-a preko elektroventila koji regulira pritisak ulja potreban za aktivaciju bregaste.
Kad PCM zakljuci da je vrijeme da se bregasta aktivira, ukljucit ce elektroventil. Taj signal se moze mjeriti s obzirom na vrijeme i intezitet.
Pritisak ulja na samom ventilu takodjer je mjerljiv.
[/quote]
E sad. Dal moze ovako. Tera ga u obrtaje, u toku prebacivanja brzine, obrtaji padnu toliko, da citaci bregaste daju informaciju PCM-u da odradi elektroventil te vrati fazu za niske obrtaje. U veoma kratkom periodu vraca se u obrtaje gde je potrebna faza za obrtaje, ventil pusta ali usled predhodnog cut off ulje je u naletu otislo kroz hydr. valve pushrod i izgubio se potreban pritisak, te ne stize za tako kratak period da nabije odgovarajuci pritisak.
Sad na sve ovo voeo bih da znamo koja je granica obrtaja gde el. ventil off-on da nije bas tu pa da se sve odigrava u ms i da li se regulise linearno kroz neke obrtaje ili jeste-nije[/quote:2847oe0n]
Lepa teorija, hvatam sta hoces reci, ali nije to.
Evo ti klip na [url="http://www.ad-boksit.com/Sale/Video/Shaltovanje.mp4"]http://www.ad-boksit.com/Sale/Video/Shaltovanje.mp4[/url] gde se otprilike vidi koliko mi treba da presaltam nanize - dosta brzo, rekao bih. Navise mi treba jos manje, tako da obrtaji sa 5500 padaju odmah na 4000, ne idu ispod, tako da je ovo malo verovatno...
The difference between men and boys is the price of their toys
Istini za volju, ja ne mislim da znam u cemu je problem. Cijela prica o Vanos-u je samo hipoteza na koju sam ja ponudio neke dijagnosticke pristupe. U nedostatku direktnog osjecaja simptoma, jedina druga opcija bi bila imati zapis relevantnih parametara PCM ili fizickih velicina rada motora. Jasno mi je da je to vremenski vrlo kratak dogadjaj i da ga nece biti lako uhvatiti.
Ja bih najprije htio vidjeti signal Lambda sonde u trenutku manifestacije simptoma, i to na osciloskopu, ne na led testeru.
Ovdje se zaskocilo na Vanos sistem i ja sam samo htio asistirati u tom pravcu.
Iako ne znamo tocno dali je Vanos sistem uzrok tvome simptomu, pokusat cemo to uzeti za radnu hipotezu..
Ovako s distance, ja te mogu pitati i dali ti kvacilo proklizava?
Evo ti klip na http://www.ad-boksit.com/Sale/Video/Shaltovanje.mp4 gde se otprilike vidi koliko mi treba da presaltam nanize - dosta brzo, rekao bih. Navise mi treba jos manje, tako da obrtaji sa 5500 padaju odmah na 4000, ne idu ispod, tako da je ovo malo verovatno...
izvini to sam prvo hteo da kazem u poruci da tesko da ce kod tebe biti pad obrtaja, nego sam zaboravio.
Dobro ne hvali se vise kako saltas.
Salim se. nego gledaj malo sire. Ne mislim da je motor taj koji potone nego i dalje se pitamo gde je granica off-on. Jer mozes ti da saltas brzo koliko hoces, jer kad ga presaltas papadne na 3800 o/min npr. a obrtaji izmedju kojih se bira faza su mozda od 3900-4100 na primer pa ga bacis na sec da vrati fazu pa treba odmah da nadruka pritisak da je digne a vec u opisanom postu je mozda izgubio pritisak i treba mu vremena.
Nego sta se dogadja kada preskocis te misteriozne obrtaje. Na pr. kad ga prebacis na 7500o/min u sledeci stepen pa preskocih tih 4000 i padnes na 4500-5000o/min. dal onda i dalje dobro vuce. Ako za ovo imas odgovor kakav mislim da imas sve smo blizi da je problem u samom vanosu.
Dalje necu pisati da ne bi poceo suvise da lupetam dok ne nadjem malo vremena da iskopam malo vise o samom sistemu, sta i kako a mogao bi i ti da se potrudis posto si vican dosta sa netom.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
@Valent Vudriga: set kvacila zamenjen pre manje od 1.000km. Posto ce nasi rezidentni mudraci odmah da kazu da to 1000km u mom slucaju nije nikakvo merilo da li kliza ili ne, jer ja "...ionako odmah pokvarim bilo sta u sta sednem..." (znacajan pogled u pravcu stanovitog gasadzije iz NewNow-a ), odgovor je ne, ne kliza
Originally posted by M-power
Originally posted by 206
Lepa teorija, hvatam sta hoces reci, ali nije to.
Evo ti klip na http://www.ad-boksit.com/Sale/Video/Shaltovanje.mp4 gde se otprilike vidi koliko mi treba da presaltam nanize - dosta brzo, rekao bih. Navise mi treba jos manje, tako da obrtaji sa 5500 padaju odmah na 4000, ne idu ispod, tako da je ovo malo verovatno...
izvini to sam prvo hteo da kazem u poruci da tesko da ce kod tebe biti pad obrtaja, nego sam zaboravio.
Dobro ne hvali se vise kako saltas.
Salim se. nego gledaj malo sire. Ne mislim da je motor taj koji potone nego i dalje se pitamo gde je granica off-on. Jer mozes ti da saltas brzo koliko hoces, jer kad ga presaltas papadne na 3800 o/min npr. a obrtaji izmedju kojih se bira faza su mozda od 3900-4100 na primer pa ga bacis na sec da vrati fazu pa treba odmah da nadruka pritisak da je digne a vec u opisanom postu je mozda izgubio pritisak i treba mu vremena.
Nego sta se dogadja kada preskocis te misteriozne obrtaje. Na pr. kad ga prebacis na 7500o/min u sledeci stepen pa preskocih tih 4000 i padnes na 4500-5000o/min. dal onda i dalje dobro vuce. Ako za ovo imas odgovor kakav mislim da imas sve smo blizi da je problem u samom vanosu.
Dalje necu pisati da ne bi poceo suvise da lupetam dok ne nadjem malo vremena da iskopam malo vise o samom sistemu, sta i kako a mogao bi i ti da se potrudis posto si vican dosta sa netom.
Pa kad me vuces za tastaturu Cuj, padnu obrtaji...pfffft
Znam sta mislis, ali imam 2 malecke zamerke: 1) zasto to nije radio ranije, odnosno pre zamene VANOS-a i generalke motora? 2) znas i sam da VANOS nije sistem kao Hondin VTEC, gde imas nizi i visi profil sa fizickim prelazom na ostriji profil u tacno odredjenom broju obrtaja koji se vrlo jasno oseti i nista izmedju ta dva polja - VANOS nema samo 2 polozaja, nego je dinamicki sistem sa mnogo vecim brojem "stepenika", odnosno maltene kontinualnim prelazom izmedju profila odnosno trajanja otvaranja, zar ne? Znaci prelaz uopste ne bi trebalo da se oseti jer ga fakticki i nema, jedina varijanta da se razlika profila stvarno oseti je da sistem u jednom trenutku uopste ne radi (sto ne bi trebalo da se desava, upravo je pitanje zasto to radi?), i da se iz nekog razloga naglo ukljuci i pocne da radi kako treba, stoga i osetan prelaz.
Kao sto rece V.V., slazem se da je za sada dovoljna dobra radna pretpostavka da je zaista VANOS taj koji ne radi, makar dok (ako...) neko ne dobije bolju ideju, ili se nepobitno pokaze i dokaze da VANOS radi kako treba.
Mada ionako je svejedno, cale se zagrejao za M6, video ga na sajmu u NS i vec krenuo da kuje planove
The difference between men and boys is the price of their toys
Znam sta mislis, ali imam 2 malecke zamerke: 1) zasto to nije radio ranije, odnosno pre zamene VANOS-a i generalke motora?
Aaaaa....pa ja pojma nemam da je problem od tada i zamene VANOSA. Ja sam mislio da je to pocelo skoro da se pojavljuje. Jer si li to naglasio u nekom postu. Ako jesi izvinjavam se, ja sam ispustio to.
Originally posted by 206
2) znas i sam da VANOS nije sistem kao Hondin VTEC, gde imas nizi i visi profil sa fizickim prelazom na ostriji profil u tacno odredjenom broju obrtaja koji se vrlo jasno oseti i nista izmedju ta dva polja - VANOS nema samo 2 polozaja, nego je dinamicki sistem sa mnogo vecim brojem "stepenika", odnosno maltene kontinualnim prelazom izmedju profila odnosno trajanja otvaranja, zar ne?
Da al sad cu da ti pojasnim. On -Off se desava ali na el. ventilu. Ulji pritisak se akumulira u tkz. pressure accumulator-u i kad PCM dobije domaci da pusti ventil, hidro pritisak krene ka hidraulickom potiskivacu koji gura zupcanik koji pomera fazu. To je jedan nutovani zupcanik kroz koji prolazi veza sa bregastim vratilima. Taj zupcanik je sa kosim zubima po obodu i on je u zupcaniku koji je kao remenica i ima iznutra kose zupce. I tako kako ventil pusti, pritisak gura potiskivac, koji pomera mali zupcanik u velikom i tako menja fazu. Zato se taj prelazak ne oseti kao na hondi jer se desava kroz jedan deo obrtaja dok faza ne dodje do krajnje moguce tacke za pomeranje. Ja i dalje ne znam koji su obrtaji potrebni da bi taj ventil pustio pritisak i koje je vreme planirano da pritisak nagura zupcanik. Mozda je to 200-300 obrtaja a mozda i celih 1000 od jedne faze do druge.
Znaci moja sumnja je da padom obrtaja ventil zatvori pa kad otvori ti ga vuces tih 300-400 obrtaja dok ne nakupi pritisak dovoljan da pocne da pomera zupcanik. Verujem da kada postigne pritisak potreban za guranje onda to radi kako treba i kako si opisao, pocne da vuce i nema nikakvih problema.
Originally posted by 206
jedina varijanta da se razlika profila stvarno oseti je da sistem u jednom trenutku uopste ne radi (sto ne bi trebalo da se desava, upravo je pitanje zasto to radi?), i da se iz nekog razloga naglo ukljuci i pocne da radi kako treba, stoga i osetan prelaz.
E to. Gore sam pojasnio. Znaci kad probije krene tecno da puni jer pomera fazu kako treba.
Originally posted by 206
Mada ionako je svejedno, cale se zagrejao za M6, video ga na sajmu u NS i vec krenuo da kuje planove
E nesreco mi se ovde mucimo a vi se tamo igrate
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Ranko misli na elektromahnetni ventil tipa preklopnog ventila sa upravljanjem TTL pulsevima, ova solucija nedolazi u obzir ovde, u pitanju su veliki pritisci te otpada.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment