M3 knedla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #61
    Originally posted by Valent Vudriga
    Drugo pitanje. Tas garaza koja je testirala doticni auto; dali imaju original BMW-ov computer tester, ili neki genericki? BMW-ov GT1 bi trebao imati bi-directional funkciju gdje moze sam aktivirati bregaste i pratiti posljedice.
    Garaza je ovlasteni zastupnik i serviser BMW-a za SCG, tako da bi trebalo da imaju originalni BMW-ov komp. Ponavljam da je sve sto su za sada uradili, bilo da mi otkace AMM i puste da vozim tako par dana (i dalje se tako vozi) da vise sta se desava kad auto radi na backup programu. Kao sto rekoh, nista novo se ne desava, samo sto ima jos par drugih gadnih rupa na drugim obrtajima, nemirniji ler i dosta trza.

    Daj malo pojasni sta i kako bi trebali da urade sa tim kompom, da im se naklatim na kosti kad odem do njih sledeci put?
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #62
      Sretno s testom; iako ne vjerujem da cete ista vidjeti. Taj instrument nije adekvatan za tako sto.

      Dali znas dali su u servisu vozili auto s prikljucenim testerom?

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #63
        Kao sto rece M, nista nas ne kosta da probamo

        Nisu ga vozili. Ko je ikad bio kod tog servisera, zna koliko je coveku tesko objasniti neke stvari i naterati ga da uradi bilo sta osim onog sto on u tom trenutku misli da je potrebno, odnosno naterati ga da prihvati sugestiju Na kraju to i uradi, ali to trajeeeeeee... Iskreno, mislim da sve to ima i veze sa cinjenicom da je upravo on radio i generalnu tog motora kad je VANOS crkao, ukljucujuci i zamenu istog, pa ako to sad ne radi kako treba od njega je da ga dovede u red, sto mu se ocigledno ne radi.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #64
          Tugo i zalosti.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #65
            Znam, znam...

            Zato, pomagajte
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #66
              Sad nesto drugo. Da li znas sta hoce ispitati iskljucivanjem AMM. Mislim skinut je provozan i isto se desava. Zasto nije vracen. Ne svidja mi se ideja da se tera bez njega pogotovu punim gasom gde se knedla javlja a da nema sva navodjenja koja su mu data od strane fabrike.
              Mislim prijavice AMM kao gresku, verovatno i lambdu ali sta onda? Koji mu je to pokazatelj i sta misli da ce time mozda izvuci na videlo . Jer rekao nesto?
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #67
                Originally posted by 206
                Probacemo sa lambdom cim ja budem nasao vremena da odem do M-a i cim on bude odvojio vremena da se smara sa mnom I kao sto rece BOOST, i kao sto i ja tipujem na kraju krajeva, mislim da je ovo neka vrsta problema sa VANOS-om, pa sad bilo to vezano za pritisak ulja ili nesto drugo, sta god, ali kao sto rece M, lambda bi to trebala pokazati.
                Sto se mene tice, trenutno dovoljno slobodnog vremena a malo posla. Mrtav deo sezone. To znaci na leru sam i mogu se upravljati prema tebi, tako da kad tebi odgovara tu sam. Samo kontakt za svaki slucaj posto pravila u poslu nema
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #68
                  Bitno je napomenuti da ga ovih dana sa iskopcanim AMM-om ne vozam ja vec moj cale, tako da nema bojazni od punog gasa Salu na stranu, znam i ja koje posledice to moze da ima, ali sta time misli da postigne, ne znam. Valjda je ocekivao da ta knedla nestane kad se iskopca AMM, valjda je mislio da AMM brljavi na neki nacin, pa ako ga iskopca i natera ECU da radi na failsafe vrednostima i ako knedla nestane, stvar je jasna, AMM ne valja. Mislim da razumem logiku sta je ocekivao, ali to ocigledno nije u pitanju, posto je problem postao jos gori.

                  A sto se tice naseg testa, verovatno nedelja/ponedeljak, cucemo se
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #69
                    Pomoci se moze rijecima; no to nece biti dovoljno. Na tvojoj strani treba biti netko tko ima volju da slusa te istovremeno ima alat i djelomicno poznavanje
                    sistema. Sve ono sto bi mehanicari ovlastenog BMW-ovog servisa trebali imati, a ipak nemaju. Dali bi ti mogao prikaciti uljni manometar i istovremeno
                    manuelno aktivirati VANOS preko solenoida koji kontrlira pritisak ulja na aktivatoru faze te istovremeno nadgledati podtlak u usisnoj grani? Alati, vjestina interpretacije rezultata? Da se cijeli slucaj ne pretvori u Odiseju, ako vec nije.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #70
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      Pomoci se moze rijecima; no to nece biti dovoljno. Na tvojoj strani treba biti netko tko ima volju da slusa te istovremeno ima alat i djelomicno poznavanje sistema. Sve ono sto bi mehanicari ovlastenog BMW-ovog servisa trebali imati, a ipak nemaju.
                      Nadji mi takvog i okacicu tvoju sliku na zid u kancelariji

                      Originally posted by Valent Vudriga
                      Dali bi ti mogao prikaciti uljni manometar i istovremeno manuelno aktivirati VANOS preko solenoida koji kontrlira pritisak ulja na aktivatoru faze te istovremeno nadgledati podtlak u usisnoj grani? Alati, vjestina interpretacije rezultata?
                      Tesko, jedino ako se neko ne ponudi da uradi takvo nesto, jer ja nemam niti alata, ni mesto, ni znanje da uradim tako nesto niti da interpretiram rezultate ili ih makar skupim u kakav koherentan skup za daljnju analizu.

                      Originally posted by Valent Vudriga
                      Da se to ne pretvori cijeli slucaj u Odiseju, ako vec nije.
                      Ah, pa ja drugacije ne znam, izgleda...
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #71
                        Originally posted by Valent Vudriga
                        Dali bi ti mogao prikaciti uljni manometar i istovremeno
                        manuelno aktivirati VANOS preko solenoida koji kontrlira pritisak ulja na aktivatoru faze te istovremeno nadgledati podtlak u usisnoj grani?.
                        Tek tako ga prikaciti morao bi imati originalni manometar za tu svrhu.
                        U home made varijanti tesko da se ista moze videti. Prvo radni pritisak na E46 je 80-120 bar-a kod E36 mozda nesto manji. Znaci trema imati manometar za holenderima koji meri toliki pritisak i znati u datom trenutku koliki isti treba biti
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #72
                          Originally posted by 206
                          Pa ne bas kako si objasnio ali blizu.

                          Znaci, ako dam jak gas u 3-coj, recimo 5-5500, pa se brzo presalta u 4-tu i lupi pun gas, obrtaji padnu na oko 4000, i motor jaaaaako sporo nabija obrtaje. Kad dodje do oko 4300-4400, pocinje solidno da vuce s tim sto je jako primetan "udarac" kad bolje povuce, kao kad se ukljuci VTEC kod Honde. Znaci 4000...ne ide, ne ide, jako sporo dobija obrtaje i onda na 4400...TUP! Proradi, i krene da puni kao LUD. Znaci, imam osecaj da kad obrtaji padnu na taman onu zonu gde bi VANOS trebao da ukljuci jaci profil bregastih, on to ne radi bas toliko brzo niti onda kad bi trebao, stoga i rupa. Ako na trenutak oduzmem gas kad auto nece da vuce, i obrtaji padnu na oko 3500, i opet lupim pun gas, obrtaji krenu da se penju taman onoliko brzo kako treba, nema rupe, nema stucanja niti naglih prelaza. Isto tako ako se auto drzi u 4-toj na, recimo, 3000, i zabodem pun gas, auto sasvim solidno bez knedli ubrzava preko 4,4500,5 i dalje, znaci kao da VANOS sasvim normalno radi, nema naglih skokova snage, prelaza, itd...E sad, ako na primer napunim celu trecu do limitera, obrtaji padnu na, sta znam, 5500, odatle sasvim normalno ubrzava.

                          Znaci, ne bih rekao da VANOS ostaje stalno aktivan, jer onda bi lose vukao auto, ali ipak ne bi bilo naglih prelazaka snage, zar ne? Ipak mi se cini da VANOS radi, odnosno nesto on tu menja, ali niti izbliza onoliko brzo niti onda kada bi trebao.
                          mozda je bezveze, ali...desavalo mi se nesto slicno na golf IV 1.6 16V. skoro pa isti sindromi samo sto je kod mene "knedla" dugo trajala. VW, naravno, nema ni VANOS niti sta slicno u pitanju je bila Lambda-sonda i jos neka greska u ECU-u. ali majstori su se dugo j*bavali dok nisu skontali sta je (ovlasteni servis, nisu bili neki "livadici")
                          mozda sta pomogne...
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #73
                            206
                            Valvetronic ima klasican leptir gasa (jer sam ga lepo video na X5, veliki otprilike ko tanjiric za desert ), ali sa par malih razlika. Naime, opterecenje motora se vise ne kontrolise polozajem leptira gasa, nego visinom otvaranja ventila. Znaci, leptir je tu (i to drive-by-wire)
                            Pa ja i jesam napisao da nije u pitanju "klasichan" leptir i upravo sam mislio na drive-by-wire (podrazumevano) princip a on malo shta ima zajednichkog u nachinu funkcionisanja (mada u nachelu rade isti posao) sa klasichnim leptirom koji je mehanichki kontrolisan. Uostalom to si i sam napisao.

                            M-power
                            Cekaj over, polako, odakle si ovo izvukao. Prvo spominjes usisnu a posle obe bregaste.
                            Vanos princip varijabilnih vremena/timinga otvaranja ventila je jedan te isti, i kad se primenjuje za usisne ventile i kad je Bi-Vanos u pitanju, shto je u principu isto to samo x2 =] Dakle, u konkretnoj rechenici sam mislio uopshte na Vanos a ne konkretno na sluchaj kad je u pitanju "obichan" ili dual sistem. Zato Vanos mozhe da (uslovno recheno) kontrolishe samo usisne, ili usisne i izduvne ventile zajedno. Kad sam rekao "...ili obema bregastim osovinama..." sam naravno podrazumevao sluchaj kad je primenjen Bi-Vanos sistem.

                            Shto se Valvetronica tiche, vidim da sam izazvao zabunu navodom da nema leptira u usisu, mada je opshte poznato da kod ovog principa postoje nezavisni leptiri za svaki cilindar pojedinachno, pochevshi od rednih shestaka nadalje (a na novijoj seriji 3 se po prvi put "srece" chak i u rednim 4-ro cilindrichnim motorima). Ipak, ovo je princip rada drive-by-wire, kao shto je napisano ranije, tako da sem fizichke slichnosti sa klasichnim leptirom (a'la tanjiric za dezert =] ) ovaj princip nema puno dodirnih tachaka u nachinu funkcionisanja sa klasichnim, mehanichki kontrolisanim leptirom. Ja sam upravo to i napisao: "...Valvetronic je sistem koji omogucuje feed motora vazduhom bez prisustva klasichnog throttle-a...", sa naglaskom na ono "klasichnog throttle-a".

                            Da ne offtopic-arim dalje, samo sam hteo da se izjasnim do kraja.

                            @ 206:

                            Jesi li kontaktirao tog lika u Paracinu?! Ranije sam napisao da je ovaj momak iz Zvechana imao jako dobra iskustva sa tim servisom, bash svaki problem na M3-ci su mu odradili korektno, njegove rechi...

                            Bash se cimash oko te zahebancije...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #74
                              Originally posted by mirdza

                              mozda je bezveze, ali...desavalo mi se nesto slicno na golf IV 1.6 16V. skoro pa isti sindromi samo sto je kod mene "knedla" dugo trajala. VW, naravno, nema ni VANOS niti sta slicno u pitanju je bila Lambda-sonda i jos neka greska u ECU-u. ali majstori su se dugo j*bavali dok nisu skontali sta je (ovlasteni servis, nisu bili neki "livadici")
                              mozda sta pomogne...
                              Hvala na skrenutoj paznji. Slicno ce se svakom desavati ukoliko u nekim obrtajima ima presiromasnu ili prebogatu smesu. I u ovom slucaju moze biti umrtvljena neka od sondi il neki problem s istim ali generalno iako princip rada SUS motora je isti kao na golfu stvari koje mogu uzrokovati to na ovom BMW-u su daleko slozenije.
                              E zar ti bese ne provoza jedan ovakav motor u Z-u ne davno. Jer imao mozda on tu knedlu
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                #75
                                Garaza je ovlasteni zastupnik i serviser BMW-a za SCG, tako da bi trebalo da imaju originalni BMW-ov komp. Ponavljam da je sve sto su za sada uradili, bilo da mi otkace AMM i puste da vozim tako par dana (i dalje se tako vozi) da vise sta se desava kad auto radi na backup programu. Kao sto rekoh, nista novo se ne desava, samo sto ima jos par drugih gadnih rupa na drugim obrtajima, nemirniji ler i dosta trza.

                                Daj malo pojasni sta i kako bi trebali da urade sa tim kompom, da im se naklatim na kosti kad odem do njih sledeci put?
                                Pa prije svega sam pristup problemu sa strane iste garaze ne uljeva povjerenje. Backup program automatski reducira kapacitet sistema za punokrvnu operaciju. Sistem je dizajniran da koristi taj sensor kao glavni load input i kako za ocekivati da ce motor dobro raditi bez istog. Backup je dobar za dovuci se kuci.

                                Njihov potez odaje nespremnost za odnos s problemom ove vrste.
                                Iako ne znamo tocno dali je Vanos sistem uzrok tvome simptomu, pokusat cemo to uzeti za radnu hipotezu.......................................... ....
                                Ja nemam direktna iskustva s BMW VVT sistemom,no posto je princip manje vise slican ostalim, probat cu osmisliti dijagnosticki pristup.

                                Sistem je kontroliran sa strane PCM-a preko elektroventila koji regulira pritisak ulja potreban za aktivaciju bregaste.

                                Nas cilj bi bio snimiti situaciju kad motor dobro radi, u polaganom prelazu sa nizih na vise obrtaje, te uporediti sa situacijom kad se problem manifestira.

                                Pitanje je dali je ovo knedla sa sljivom ili sirom.

                                Kad PCM zakljuci da je vrijeme da se bregasta aktivira, ukljucit ce elektroventil. Taj signal se moze mjeriti s obzirom na vrijeme i intezitet.

                                Pritisak ulja na samom ventilu takodjer je mjerljiv.

                                Dakle mozemo vidjeti komandu elektroventilu i posljedicu koja je pritisak ulja. Jednom kad se to desi, kako cemo znati dali je aktivator bregaste obavio svoj posao,dali se bregasta pomaknula unapred.

                                Pomakom bregaste nastoji se pojacati disanje motora, koje automatski
                                promijeni pritisak u usisnoj grani. Ista promjena u povecanju dotoka zraka napravit ce promjenu na signalu MAF sensora.
                                Druga mogucnos je da se prati elektricni signal sensora bregaste i donese zakljucak o pomaku iste.

                                Cijeli proces dade se umjetno isprovocirati na ler gasu ili bilo kojoj brzini motora pri stacionarnom vozilu. Aktivira se manuelno.

                                Zavisno od kapaciteta kompjuter testera, isti se moze koristiti za snimanje
                                radnih parametara. Za ocekivati je da postoji prametar aktivacije elektroventila te zasigurno parametar podtlaka usisne ili MAF sensora.

                                Za ovu situaciju potrebno je imati tester koji moze napraviti graficku predstavu promjene parametara. Slican grafikon mozete vidjeti u mom postu Dijagnosticki kviz 1. To je jedini nacin da se vidi odnos uzroka i posljedice. Dobar alat moze pratiti 6, 8, ili vise parametara odjednom.

                                Poznavanje standardnih vrijednosti na ispravnom motoru definitivno bi bilo od koristi.

                                I nemos slucajno da pokazes ovo tvom majstoru, morat ce na bolovanje ako vidi.

                                E sad , da sam imao prilike vidjeti taj Vanos bar jednom........................

                                Comment

                                Working...
                                X