M3 knedla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #46
    Uff...
    Koliko sam upoznat u M E36 nema dvostruki vanos. Mozda vas je zbunilo double-vanos al to se odnosi na primenu vanosa pored inlet i na exhaust camshaft. Tek E46 ima dvostruki valvetronic ali cak i on ne pomera bregastu- ne bas sretno resenje zbog rpm na kojim se vrti nego je i dalje ulezistena u svojim pesnicama a pomera plocicu(klackalicu) izmedju brege i ventila.

    Da redukcioni ventil ima na zajednickom izlazu.
    Mada za ovo gore ne mojte me drzati za rec, veceras nisam u mogucnosti da proverim ista, jer njegovo je poslednje godiste i dal su tada primenili dvostruki bez mog znanja ne znam
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #47
      Dobro , pazi, VANOS radi protiv logike normalno, dakle kad je neaktivan to je u visim obrtajima. Bregaste i sve je odmereno za max efekat te vanos samo vrace u nizim obrtajima da bi dobio drivebility.

      Bez Vanosa mot radi jednako dobro u vecim obrtajima, dakle, problem je ovde da VANOS ostaje ukljucen i aktivan kad netreba.
      Ili nesto drugo u sistemu vezano za ovo navodjenje.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #48
        Pa ne bas kako si objasnio ali blizu.

        Znaci, ako dam jak gas u 3-coj, recimo 5-5500, pa se brzo presalta u 4-tu i lupi pun gas, obrtaji padnu na oko 4000, i motor jaaaaako sporo nabija obrtaje. Kad dodje do oko 4300-4400, pocinje solidno da vuce s tim sto je jako primetan "udarac" kad bolje povuce, kao kad se ukljuci VTEC kod Honde. Znaci 4000...ne ide, ne ide, jako sporo dobija obrtaje i onda na 4400...TUP! Proradi, i krene da puni kao lud. Znaci, imam osecaj da kad obrtaji padnu na taman onu zonu gde bi VANOS trebao da ukljuci jaci profil bregastih, on to ne radi bas toliko brzo niti onda kad bi trebao, stoga i rupa. Ako na trenutak oduzmem gas kad auto nece da vuce, i obrtaji padnu na oko 3500, i opet lupim pun gas, obrtaji krenu da se penju taman onoliko brzo kako treba, nema rupe, nema stucanja niti naglih prelaza. Isto tako ako se auto drzi u 4-toj na, recimo, 3000, i zabodem pun gas, auto sasvim solidno bez knedli ubrzava preko 4,4500,5 i dalje, znaci kao da VANOS sasvim normalno radi, nema naglih skokova snage, prelaza, itd...E sad, ako na primer napunim celu trecu do limitera, obrtaji padnu na, sta znam, 5500, odatle sasvim normalno ubrzava.

        Znaci, ne bih rekao da VANOS ostaje stalno aktivan, jer onda bi lose vukao auto, ali ipak ne bi bilo naglih prelazaka snage, zar ne? Ipak mi se cini da VANOS radi, odnosno nesto on tu menja, ali niti izbliza onoliko brzo niti onda kada bi trebao.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #49
          E da, ovo za double VANOs, bi-VANOS...malo sam zbunjen sad, sta koje znaci? Sta uopste znaci double VANOS i dupli valvetronic, mislim koja je razlika?

          Znam da zvanicno, ovaj motor S50 M32, ima double VANOS, sta god to znacilo, za razliku od verzije S50 M30 od 286ks koja je imala VANOS samo na usisnoj bregastoj. Koliko ja znam, kod mene postoji samo jedan VANOS uredjaj koji upravlja fazama obe bregaste putem klackalica na ventilima, kao sto M i rece, da li se na to misli?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #50
            VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung) je zaduzhen za elektro-hidraulichko podeshavanje vremena otvaranja samo usisnih ventila "dinamichkom kontrolom" bregaste. Sistem omogucava jednoj ili obema bregastim osovinama da se pokrecu za max 12,5 stepeni. Rezultat: poboljshane performanse u sredishnjem i visokom opsegu obrtaja motora.

            Bi-VANOS je isti princip, dakle varijabilnog vremena otvaranja usisnih ali u ovom sluchaju i izduvnih ventila, dakle fleksibilan sistem koji stalno i dinamichki menja parametre vremena otvaranja svih ventila. Rezultat su josh bolje performanse u svim rezhimima jer se sistem stalno prilagodjava i "dinamichki tunira" svoju funkciju u zavisnosti od rezhima rada motora.

            Valvetronic je sistem koji omogucuje feed motora vazduhom bez prisustva klasichnog throttle-a, ali koliko je meni poznato je po prvi put predstavljen tek 2001. godine. Sistem u principu radi tako shto je moment otvaranja ali i duzhina "trajanja otvorenosti" ventila kontrolisano Valvetronicom i u direktnoj je sprezi sa pozicijom pedale za gas. Sistem smanjuje otpor u**** na minimum usled odsustva leptira pa je respons motora momentalan i istovremeno povecana efikasnost iskorishcenja goriva.

            Dakle, Vanos i bi-Vanos predstavljaju sistem za varijabilan rad usisnih i izduvnih ventila, a Valvetronic je sistem koji je odstranio potrebu za klasichnim leptirom, chime se otpor i brzina strujanja vazduha pri usisu drastichno smanjuju shto za rezultat ima brzhi respons motora na dodavnje gasa i bolju efikasnost iskorishcenja goriva. U principu znatno bolje "disanje" motora.

            Manje vishe oba sistema imaju isto za cilj, s' tim da je Valvetronic, takoreci, samo jedan upgrade Vanos sistema i dodatno usavrshava njegovu funkciju.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #51
              Valvetronic ima klasican leptir gasa (jer sam ga lepo video na X5, veliki otprilike ko tanjiric za desert ), ali sa par malih razlika. Naime, opterecenje motora se vise ne kontrolise polozajem leptira gasa, nego visinom otvaranja ventila. Znaci, leptir je tu (i to drive-by-wire) ali nema funkciju kao pre, da da glavni podatak o opterecenju motora, vec je skoro uvek potpuno otvoren, a valvetronic uzima onoliko vazduha koliko mu treba kroz njega otvaranjem ventila vise ili manje, cime se redukuje odnodno eliminise vakuum u usisnom sistemu.

              Ali sve to nema neke veze sa mojim problemom, posto valvetronic nemam

              Da li bi pomoglo da zamenim potpuno MAP senzor, da li je moguce da on nekako ipak utice na celu situaciju?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #52
                Pazi malo, napisao sam jedan iskljuchen vano da motor radi sa njim kao i bez njega u visim obrtajima.
                Nisam spomenuo nigde malfunctionalan sistem. Onda dobijes to sto imas

                Zaistinu komplikovano i do zla Boga skupo resenje na nepostojeci problem, cela serija izuma a resava je zameniski jedan obican mali turbic
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #53
                  Originally posted by overspeed_1976
                  VANOS (Variable Nockenwellen Steuerung) je zaduzhen za elektro-hidraulichko podeshavanje vremena otvaranja samo usisnih ventila "dinamichkom kontrolom" bregaste. Sistem omogucava jednoj ili obema bregastim osovinama da se pokrecu za max 12,5 stepeni.
                  Cekaj over, polako, odakle si ovo izvukao. Prvo spominjes usisnu a posle obe bregaste.

                  Originally posted by overspeed_1976
                  Bi-VANOS je isti princip, dakle varijabilnog vremena otvaranja usisnih ali u ovom sluchaju i izduvnih ventila, dakle fleksibilan sistem koji stalno i dinamichki menja parametre vremena otvaranja svih ventila.
                  Da ovo je uredu. Bi ili double VANOS


                  Originally posted by overspeed_1976
                  Valvetronic je sistem koji omogucuje feed motora vazduhom bez prisustva klasichnog throttle-a, ali koliko je meni poznato je po prvi put predstavljen tek 2001. godine. Sistem u principu radi tako shto je moment otvaranja ali i duzhina "trajanja otvorenosti" ventila kontrolisano Valvetronicom i u direktnoj je sprezi sa pozicijom pedale za gas. Sistem smanjuje otpor u**** na minimum usled odsustva leptira pa je respons motora momentalan i istovremeno povecana efikasnost iskorishcenja goriva.
                  Ne, ne tacno. Koji to BMW-ov M motor nema leptire, znaci ima throttle i to 6 u ovom slucaju i kod ostalih po broju cilindara. Znaci ne smanjuje otpor usled odsustva leptira vego usled faze bregastih koju "kontrolise VANOS" i varijabilne duzine otvaranja koje "koristi valvetronic". Vanos kao sam upravljan je hidraulickim pritiskom preko hidraulic valve pushrod ciji pritisak kontrolise pressure limiting valve. Tek sa valvetronicom je sistem skroz drugaciji te je upravljan i kontrolisan sa vise parametara. Kod vanosa gde je zajednicki leptir, predleptir je taj koji se igra sa ubrzanjem dok sa valvetronicom to cine ventili. Znaci ovo vazi za ostale modele sa valvetronicom. M-ovi koriste drugaciji sistem.



                  Originally posted by overspeed_1976
                  a Valvetronic je sistem koji je odstranio potrebu za klasichnim leptirom, chime se otpor i brzina strujanja vazduha pri usisu drastichno smanjuju shto za rezultat ima brzhi respons motora na dodavnje gasa i bolju efikasnost iskorishcenja goriva. U principu znatno bolje "disanje" motora.
                  Znaci vec rekoh, leptiri postoje od M1 pa do Z8 na svakom cilindru. To vazi za ostale modele kao i za 206-ticin X5

                  Sto se tice respons-a on je sa prisustvom obe kontrole totalno izgubljen na nizim i srednjim obrtajima. I dalje S50 M32 ima najbolji odziv u sirokom spektru obrtaja. Da ali tako je. E 36 isporucuje 90% o/mom od 2000 pa do 7000 o/min, gde je max od 350Nm na 3250 o/min, dok E46 isporucuje od 3300 do 6800 o/mom i max. samo za 15Nm veci ali tek na 4900o/min. Jeste da je pad snage posle 7000o/min izrazitiji kod E36 ali nismo na trkama. Cak sta vise E36 razvija i vise KW od E46 do 4000o/min
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #54
                    I.........konacni zakljucak..........jeeeeeee.....................?? ????

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #55
                      hm... ja jos nemam konkretan odgovor. Navukao je obrtaje dobro puni. Prebacivanjem u sledeci stepen i dalje pada na visoki rpm. gde se faza delimicno zadrzava a mozda i skroz na pogodnom mestu za 4k+ obraja a on ima knedlu. Znaci i dalje mislim da ne moze da se pronadje tako brzo sa gorivom. Ostajem pri ideji da probamo sa lambdom, nista nas ne kosta.
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #56
                        Ja i dalje vidim problem sa regulacijom pritiska ulja za VANOS
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #57
                          Veoma moguce ima raznih zezancija. Ali i dalje mislim da bi stanje smese otkrilo sta je, jer ako je u odgovarajucem air-fuel ratio dok je u knedli znaci da mu vanos ne da da dise punim plucima
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #58
                            Ma koji je zakljucak u vezi identifikacije sistema? Nije na odmet provjeriti smjesu. No za organiziran pristup problemu mora se znati s kojim sistemom se borite. Nacin ophodjenja sa sistemom zavisi od naravi istog.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #59
                              Drugo pitanje. Tas garaza koja je testirala doticni auto; dali imaju original BMW-ov computer tester, ili neki genericki? BMW-ov GT1 bi trebao imati bi-directional funkciju gdje moze sam aktivirati bregaste i pratiti posljedice.

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #60
                                Double VANOS, znaci dinamicko upravljanje samo fazama (ne i liftom ventila) usisne i izduvne bregaste kroz ceo spektar obrtaja, individualni leptiri gasa za svaki cilindar, AMM na pocetku usisne grane. Eto to je sistem.

                                Probacemo sa lambdom cim ja budem nasao vremena da odem do M-a i cim on bude odvojio vremena da se smara sa mnom I kao sto rece BOOST, i kao sto i ja tipujem na kraju krajeva, mislim da je ovo neka vrsta problema sa VANOS-om, pa sad bilo to vezano za pritisak ulja ili nesto drugo, sta god, ali kao sto rece M, lambda bi to trebala pokazati.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X