Svećice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #31
    DUXDUCIS dobro si zapazio gresku !!!!!!!!

    NGK 2 = HOT a 11 = COLD DEFINITIVNO TACNO

    Comment

    • coco
      CBC Senator XXL
      • 24.10.2004
      • 476
      • i`am from the land that is placed nowhere

      #32
      honda preporucuje v-line 11. dakle to je zakon i tocka
      "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Originally posted by dranix
        kojim se vozim u lokalu i izabrao sam svecicu originalne toplotne vrednosti jer se brze greje a to je dobro za start-stop rezim koriscenja auta. Ako neko pak prelazi veliku kilometrazu po autoputu onda bi preporucio za broj hladniju svecicu.To je sve. Ne vredi sad da pisem romane jer je sve tzv. inzenjerijski kompromis i nista nije idealno niti univerzalno a sve u zavisnosti od "nekih drugih" faktora. To sto se neka firma kao npr. VW vezala za Champion ili nekog drugog nema veze jer svi hvale NGK kao najbolje, pa prema tome....
        Samo malo oko svećica, toplotna moć svećice je temperaturna vrednost na kojoj ona radi dobro. Nije bitno za koje vreme će se to desiti jer se odmah dešava pošto su eksplozije otprilike na toj temperaturi da zagrajanost ili hladnoća motora ništa ne utiče na to. Topliji materijal lakše emituje elektrone i zato se inžiliri trude da za svaki motor odrede svećicu koja će optimalno odradjivati posao u razumnim uslovima. Normalno je da se uračunavaju i nerazumni uslovi pa se vodi računa o nekom kompromisu. Kod svećica je bitno naglasiti da je broj koji označava temperaturu obrnut po toplotnoj moći, što bi se reklo u prevodu, svećica sa većim brojem izdržava veću temperaturu što znači da je "hladnija". Za gas je bolje kad je toplija jer se gas malo teže pali od benzina. Opet problem je što gas ima malo veću temperaturu pa bi mogle i hladnije. Sve zavisi od više faktora. Moje iskustvo sa svećicama govori da su danas svećice mnogo boljeg kvaliteta od nekadašnjih i da neće biti problema sa radom motora i ako se stavi svećica za gore dole broj.

        Uglavnom još napomena da gas odbija saradnju sa platinastim i iridijumskim svećicama kao i sa višekrakim, dva pa nadalje. Za Zetec motore je napravljena posebna svećica za LPG jer oni koriste jedinstvene svećice po konstrukciji. Eto
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #34
          Temperatura sagorevanja je u proporciji sa pritiskom sagorevanja.

          Pritisak sagorevanja je proporcionalan sa masom u ekspanzionom prostoru i takom paljenja.

          Resenje jednacine= Temperatura sagorevanja varira u zavisnosti od "kolicine" goriva dospelog u cilindar.

          Takozvani kompromisi se drze pod kontrolom adaptivnim upravljackim sistemima, dakle cak i sistem za paljenje kod avanciranih sistema je adaptivan prema aktuelnom kvalitetu svecice.
          No , uistinu mali je broj proizvodjaca automobila koji su dospeli na taj nivo, mada je tehnika vise od 10 godina stara.

          "Nki" su otisli toliko daleko u adaptaciji da pored lambda sonde imaju i sondu za merenje temperature izduvnih gasova na standardnim motorima.

          Ocekivati da jedan dodatni ECU koji treba da navodi i kontrolise jedan motor koji radi na GAS i da sve bude pod kontrolom u svakom trenutku.. hmmm... na otprilike za da bude u tolerancijama sto hardware podnosi DA.

          Sama cinjenica da se danasnji motori na benzin koriste sa puno vecim stepenom iskoriscenja nego sto su to radili bez avancirane elektronike , pokazuje da energetskom vrednosti GASA u poredjenju sa BENZINOM, nesto za moj pojam jos uvek fali u sistemu za naavodjenje motora sa radom na GAS.

          Ovo cisto razmisljan teoretski na osnovu dosta povecane potrosnje kad je gas u pitanju u odnosu na benzin VS. energetske vrednosti doticnih energenata.

          Moze to sigurno i bolje nego sto je uobicajeno, ali je najverovatnije da je cena ECU sistema u pitanju, jer cim se neko odlucio da vozi na gas , ucinio je to iz prvenstveno ekonomskih razloga, pa samim tim se konvertiranje zavrsava cesto na primarnim sistemima.

          Bas me interesuje koliki je procentualni udeo kupaca sistema kod DORA kad je u pitanju prosirenje sistema za kontolu lambdom itd?

          Mislim da je ekonomski faktor upravo taj koji i daje izvesne poteskoce u jurnjavi za korektnim vrednostima.

          Ili ?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #35
            Mislim da bi bilo sve u redu kad bi svaki auto imao ubrizgavanje tecnog gasa.Ne moze se ocekivati da se prodje na tehnickom i da gas sistem radi kako treba, bar ne kod mene sa karburatorom.Da bi smesa bila dovoljno bogata na 4000rpm treba da imam CO 4,5 na leru minimum a sme "samo" 2,5 max. sto je takodje MNOGO. Znaci, stara fora kao sa karburatorom.Smanjis dok prodje a posle povecas ali nije to to.Meni recimo lambda sonda NEMA nikakvog uticaja na LPG. Nemam sauh na LPG itd. Ja sam znao da je to tako i ne zalim se na rad gasne instalacije ali da ovi sistemi prve generacije ne valjaju to stoji.Radi to sve bez problema i pouzdano (nema ni sta da se pokvari) ali nema nikakve elektronske kontrole kao sto ona postoji za benzin ma kako primitivna bila. Vidim Prezo da aludiras na Saab-ov sistem kontrole i to bi moglo da se ostvari bez obzira koje je gorivo u pitanju ali da je ubrizgavanje tecnog gasa.Ima jos jedne stvarcice a to je sta sa "viskom" goriva. Povratni vod???? Ima tu malo problema koji bi trebalo da se drugacije rese nego kod benzina. Evo, prvi put sam merio potrosnju i zakljucio sledece. 9,8 litara lpg u striktno gradskij voznji (haosu).To za primitivan motor od 1,3 nije mnogo vise nego benzin (kolicinski). Meni nije jasno sta bi korisnici gasa hteli ustvari s obzirom na cenu goriva i odredjenih specificnosti gasa. Razlika postoji svakako i imam osecaj kao da vozim na vazduh. Zvuk, mekoca, itd. Navikne se i na gore od toga Imam utisak da je najveci problem razlika u volumetrijskom odnosu smese gasa i benzina. Po toj logici ispada da LPG treba voziti sa prljavim filtrom . Svi velicaju "cold intake" i druge fore koje smesa voli ali kod tih "hladnih" sistema ne samo da je hladniji vazduh nego ima i nesto povecan pritisak na ulazu u filter i to nije zdravo za lpg. Pozdrav drustvu

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Originally posted by BOOST
              Ocekivati da jedan dodatni ECU koji treba da navodi i kontrolise jedan motor koji radi na GAS i da sve bude pod kontrolom u svakom trenutku.. hmmm... na otprilike za da bude u tolerancijama sto hardware podnosi DA. ?
              Prednost novih sistema na gas je upravo u tome što su mape identične a odstupanja su minimalna reda 1do 3 procenta. Govorim o krštenim sistemima.
              Ovo cisto razmisljan teoretski na osnovu dosta povecane potrosnje kad je gas u pitanju u odnosu na benzin VS. energetske vrednosti doticnih energenata.
              [quote:17clizjh]
              Moze to sigurno i bolje nego sto je uobicajeno, ali je najverovatnije da je cena ECU sistema u pitanju, jer cim se neko odlucio da vozi na gas , ucinio je to iz prvenstveno ekonomskih razloga, pa samim tim se konvertiranje zavrsava cesto na primarnim sistemima.?

              Tačno, ali se napolju zakon pobrinuo da toga nema, vozilo koje ima katalizator mora imati bar lambda kontrolu za gas.

              Bas me interesuje koliki je procentualni udeo kupaca sistema kod DORA kad je u pitanju prosirenje sistema za kontolu lambdom itd??
              Mali, ispod 20 procenata mada se drastično popravlja u poslednje vreme, i što stanje čini gorim, ja uglavnom radim automobile novijih generacija, oko 80 posto u odnosu na karburatore.
              Mislim da je ekonomski faktor upravo taj koji i daje izvesne poteskoce u jurnjavi za korektnim vrednostima. ?
              [/quote:17clizjh]

              Meni pričaš Imam neodoljivu želju da sve prodam, odem na selo i gajim paradajz dok se tržište ne uredi kako treba.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #37
                Hm..
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  boost za autogas se nisu zagrejali glavni svetski igraci u autobiznisu i to gorivo mora nekako samo sporednim putevima da pronalazi potrosace. kada bi veliki ulozili u razvoj ECU i pratecih upravljackih sistema barem delic onoga sto su ulagali u benzince ili danas u dizele LPG i CNG bi vrlo brzo mogao da postane takodje kvalitetno gorivo sa perfektnom regulacijom rada motora. primarni sistem o kome pricas je zapravo venturi koji je uporediv sa najprostiojim karburatorima na benzincima iz 50tih godina tipa Fice i slicno i s obzirom na tu svoju jednostavnost pruza zaista mnogo. resenje je ubrizgavanje (tecnog) gasa cime se lako postize odmeravanje ubrizgane kolicine, i sve ostale tebi poznate prednosti moderne elektronsek kontrole. nezgoda je sto je i dalje broj LPG vozila ipak relativno mali u odnosu na benzince pa je i cena takvih sistema faktor koji odvraca. svako ko razmislja o LPG prvo sracuna posel koliko km se vraca ulozena investicija. dati ovde za ugradnju tecnog ubrizgavanja novac u vrednosti 1/3 ili 1/2 auta ili slicno nije naravno popularno
                  iz linka koji je dranix postovao moze se videti da Kinezi na velika vrata razmisljaju o sistemima LPG a kada oni pocnu da rade ogromne serije i uz njihovu cenu rada verujem da ce i cene modernih LPG sistema i elektronike pasti poprilicno. ako italijani jedan obican relej prodaju za reda 40 eura kinezi ce da obore cenu 10 puta
                  pozdrav drustvu
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #39
                    Brick,
                    Ja kineski link nisam poslao zato sto je najbolji nego zato sto je "interesantan". Delovi izgledaju svetski, standard takodje, cene videcemo.Pojavile su se skoro varijante Hyundai, KIA i slicne "leve marke" sa autima na LPG (bi fuel) kao standardni proizvodi bez ekstra cene za to. Ako neko vec hoce jevtin nov auto moze da bira bez iznenadjenja vrste "opcija" ili sta posle. LPG se masovno vozi u Japanu (6 miliona).Ko nam je kriv sto smo daleko pa smo "drugaciji". To sto neko jos uvek vozi LPG krsh kao ja ne ulazi uopste po mom misljenju u prosek pa nije za diskusiju.Dora je sve rekao.Tehnicki gledano stvari idu na bolje (vec su dobre) kad je LPG u pitanju a tendencija modernih motora i benzinaca i diesela je da rade sa jos siromasnijom smesom nego do sada (euro 4 norma). Kako ce se to sve pokazati i odraziti na trajnost takvih motora ostaje da sacekamo da pregaze izvesnu kilometrazu. Kad neko hoce da ugradi sekvencijalni sistem u moderan auto mora da pocne od nule pa je zato skupo. Kad bi sistem kontrole bio zajednicki (mozda toga i ima) onda bi ekstra bilo samo ono od tanka do isparivaca (odn. regulatora). Drugim recima, izbegla bi se skupa elektronika koja sluzi za regulaciju samo gasa. To je ipak dobra i zdrava usteda. Da se jos nesto razumemo. Svet nije SCG i ovde UFO tank od 45l sa opremom kosta "samo" 450 evrica a cela instalacija oko max. 1800 evra. Koliko to sve kosta kad izadje iz koreanske fabrike? Pozdrav drustvu

                    Comment

                    • coco
                      CBC Senator XXL
                      • 24.10.2004
                      • 476
                      • i`am from the land that is placed nowhere

                      #40
                      hm, cold intake (po nekim forumima) smanjuje trajnost motora. tocno/netocno?
                      "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

                      Comment

                      • tjuner
                        CBC Član
                        • 06.11.2004
                        • 11
                        • pg

                        #41
                        Pitam ja najveceg poznavaoca na forumima Boosta koje svecice ili koji model NGK da koristim na mercedesa (znas kojeg)
                        Posto su predvidjene champion bosh i beru?
                        Hvala boost-u
                        cu te scepam ko seljak ladno pivo ispred zadrugu

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #42
                          BP6EFS

                          Zazor 0,8mm
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • tjuner
                            CBC Član
                            • 06.11.2004
                            • 11
                            • pg

                            #43
                            Hvala stari
                            Odgovori mi na p.m. ako nije problem. Jesi poceo da naplacujes savjete?
                            cu te scepam ko seljak ladno pivo ispred zadrugu

                            Comment

                            • Nikola
                              CBC Senator XXL
                              • 29.09.2004
                              • 975
                              • Indjija/Vojvodina

                              #44
                              Danas sam skidao svecice, cisto radi provere, i vrh im je bio neke braon boje. Znaci bez nekih naslaga, vec samo vrh u boji korozije (neka tamnije braon-crvenkasta).
                              Zbog cega je ovo?

                              Nisam siguran, ali cinimi se da se ovo desilo kada sam sa mineralnog ulja 15/40 (ELF), presao na polusintetiku 10/40(Selenia for AR). Svecice nisu stare (7k km), Golden Lodge, a motor je naravno AR boxer, i koliko sam primetio na 3.500 km potrosio je zanemarljivo ulja, manje od 1dl.
                              .:Cuore Sportivo:.
                              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #45
                                Ima na vise mesta na netu slicica kakve boje trebaju da budu svecice i kakve su kad sta ne valja. Idi na Champion, Bosch, NGK, itd

                                Comment

                                Working...
                                X