Svećice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #76
    Za Boosta i Brick-a,
    Negde sam procitao da je NGK poznat po visoko kvalitetnom izolatoru (keramici). Pod uslovima u Saabu svecicu sa fiksiranim tim i tim zazorom (1,1mm) deo sistem za paljenje vidi kao kondenzator odredjenih karakteristika. Sto je izolator stabilniji to bolje jer u principu je to najbitnija komponenta. Ne zelim da kazem da je keramika drugih svecica losija ali je Saab eksperimentisao sa NGK jos onda i posto su tada bili najbolji to je ostalo kao zakon do sada. Uopste nije vazno da li je neko do sada napravio nesto bolje nego da je to sigurno DRUGACIJE i ne odgovara sistemu za koji nije predvidjeno.
    Sad jedna pretpostavka. Recimo da umesto obicne NGK stavimo u Saab sa TRONIC-om naprimer jednu istu samo iz "V" serije posto je sigurno bolja sama po sebi zbog ta dva "roga" koji su daleko manje povrsine nego 2,5mm pa iskra lakse skace. Radilo bi to ali kratko jer bi se shpicevi rogova brzo istrosili i povecali zazor koji je vec poprilicno veliki pa bi cak i ogromna energija koju samo Saabovo paljenje daje bila premala da pali sigurno. S druge strane signal za ionizaciju je daleko slabiji (ispod 100v) pa bi davao pogresan podatak sto je sigurna smrt za DI kasetu. Kod sistema na svu srecu nema kablova da stvaraju probleme pa se osim toga koristi jos i mast za izolaciju itd. Sad bi neko pomislio. Uh steta ta "V" svecica je super a ne mozemo da je koristimo. Nije bas tako jer se ta vrsta paljenja nosi bez problema sa obicnim svecicama. Ali zato gde nema sofisticiranih sistema a paljenje ima kablove koji stvaraju gubitke i smanjuju energiju (znaci kod vecine auta) "V" serija omogucava olaksanje za sigurno paljenje. Ne zaboravimo da je potrebna cesca kontrola ovih svecica jer brze gubi formu zbog gorenja shpiceva i zato sto je obicna bakarna a ne od egzoticnih metala (palatina ili iridijum).

    Comment

    • to je to
      CBC Član
      • 04.04.2005
      • 62

      #77
      Originally posted by Dora
      Originally posted by to je to
      Neverovatno

      ja sam vas pitao nesto a vi se nadmecete ko ce bolje sa naucne strane da se pokaze



      ovo je firma u S i CG koja je zastupnik NGK pa evo skinite cenovnik koliko kostaju svecice
      Pazi ovako, niko se ne nadmeće a niko i ne zna sve napamet.
      Recept je jednostavan, ili poslušaš šta ti kažu ili odeš u servis pa ti urade šta treba.
      Šta tu nije jasno.
      Napiso sam bar 20 puta na ovom forumu da trebaju jednokrake svećice ekvivalent toplotne moći od original predvidjenih.

      Stvarno ne razumem, teško je otići do prodavnice i tražiti iz kataloga odgovarajuću svećicu?? Ili šta???

      Verujem ja konkretno vama ali ima tu jedna caka kad okrenete telefon MASS kompani ipitate za moj audi da li imaju svecice moje toplotne vrednosti ali V-line JEDNOKRAKE oni ce vam ljubazno odgovoriti da takve ne postoje da potvrdim ovo u ponedeljak idem pravo kod njih na karaburmu pa cu da vam javim a jedva cekam da svratim do vas kad budem svracao do Novog Sada POZDRAV
      nista meni ovde nije jasno

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #78
        Originally posted by "to je to
        Pazi ovako, niko se ne nadmeće a niko i ne zna sve napamet.
        Recept je jednostavan, ili poslušaš šta ti kažu ili odeš u servis pa ti urade šta treba.
        Šta tu nije jasno.
        Napiso sam bar 20 puta na ovom forumu da trebaju jednokrake svećice ekvivalent toplotne moći od original predvidjenih.

        Stvarno ne razumem, teško je otići do prodavnice i tražiti iz kataloga odgovarajuću svećicu?? Ili šta???

        Verujem ja konkretno vama ali ima tu jedna caka kad okrenete telefon MASS kompani ipitate za moj audi da li imaju svecice moje toplotne vrednosti ali V-line JEDNOKRAKE oni ce vam ljubazno odgovoriti da takve ne postoje da potvrdim ovo u ponedeljak idem pravo kod njih na karaburmu pa cu da vam javim a jedva cekam da svratim do vas kad budem svracao do Novog Sada POZDRAV
        Ništa ne moraš da veruješ ili ne, sama otreba da se uključi mozak.
        U svakom krštenom katalogu pa i u tom koji ima taj uvoznik svećica piše lepo ša je šta od svećice, znači svako slovo ili broj imaju svoje mesto i zna se šta znače.

        Postupak ide ovako. Prvo se utvrdi koja je preporučena svećica proizvodjača. Prema njoj i njenim oznakama se utvrdi, prečnik navoja, dužina navoja, toplotna moć, da li je rezistorska ili nije, koliko krakova ima, koji je materijal i sve ostalo.

        Postupak traženja odgovarajuće svećice svodi se na to da se uzmu svi parametri koji odgovaraju a zamene se oni koji ne odgovaraju vožnji auta na gas.

        Znači izabere se svećica koja je isti navoj, isti oblik sedišta navoja, ista ili za broj niža toplotna moć.

        Zameni se samo broj krakova ili materijal, ako je platina.

        Ako taj uvoznik neće da pogleda ili en zna da pogleda u svoj katalog ili to prodavac svećica ne zna ili neće da pogleda, ovde niko nije kriv.

        TO je jednostavno nesposobnost uključivanja mozga i shvatanja problema šta mušterija želi.

        Kao konji, imaju oglavinu na očima i to piše u katalogu i tačka.....

        Sa druge strane niko nije rekao da je V line isključivo jednikraka jer se pravi cela paleta u svim nijansama krakova.

        M-Power je uneo malu zabunu sa predlogom svećica koje nisu adekvatne kad voziš na gas.
        Pošto koristiš internet (čim ovo čitaš), upućen si na NGK i Bosch sajt gde možeš pročitati ili pogledati u njihvim katalozima sve ovo što je ovde opisano u više navrata. To je hteo Dranix da kaže sa njegovim postom.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #79
          Hvala bogu dasu se gluvi telefoni konacno pokvarili
          e tako se to radi:

          Postupak ide ovako. Prvo se utvrdi koja je preporučena svećica proizvodjača. Prema njoj i njenim oznakama se utvrdi, prečnik navoja, dužina navoja, toplotna moć, da li je rezistorska ili nije, koliko krakova ima, koji je materijal i sve ostalo.

          "Postupak traženja odgovarajuće svećice svodi se na to da se uzmu svi parametri koji odgovaraju a zamene se oni koji ne odgovaraju vožnji auta na gas.

          Znači izabere se svećica koja je isti navoj, isti oblik sedišta navoja, ista ili za broj niža toplotna moć.

          Zameni se samo broj krakova ili materijal, ako je platina."



          Hvala Doro,sto neko ne objasni odmah tako?
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #80
            Pa Zorane Bg bre,
            Ko moze da pretpostavi da se mora jos uvek pisati sve od bukvara pa na dalje. Nadji tabele i "kljuc" i bice ti jasno sve. Nije to pisano za strucnjake nego za trgovce najvise a znamo koliko ih zanima to sto prodaju. Cast izuzecima.

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #81
              zato sto je dranix,bilo doslo do zabune( bilo je nekih postova,da ih sad netrazim),da su v-line idealno resenje cak i ako su vise-krake.
              ali nije tako (verujem Dori,bavi se covek time je#$%iga,valjda zna)
              Znaci ako je v-line za vas automobil visekraka,nemojte je uzeti nego drugu koja je istog toplotnog broja,ali jednokraka.
              a u odnosu na katalosku odgovarajucu,za jedna broj hladniju zbog autogasa.
              dranix NHF
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #82
                Ko je to napisao da su V line idealne bilo kakve? Nisam video.Uh. Te vise krake svecice nisu nikako los patent ali upotreba zavisi od oblika glave motora polozaja ventila itd. Kod gasa je drugi problem. Pod pretpostavkom da je paljenje sasvim obicno i da ni kablovi nisu najbolji ( a to niko zivi ne moze da zna zbog veoma specificnih merenja i opreme) postoji rizik da zbog vise krakova na svecici ipak dodje do promasaja varnice sto je opasno jer dovodi do samodetonacija. Gas ima jednu malo nezgodnu osobinu da mu je smesa sa vazduhom malo veceg otpora nego benzinska pa je samim tim veci izolator i teze preskace varnica. Sa druge strane gas zbog veoma visokoh oktanskog broja sagoreva znatno sporije pa voli da je varnica dugog trajanja sto znaci da zazor treba da je sto veci. Ako se poveca ne valja jer je rizicno da uopste preskoci varnica. Stravicno nezgodno. Resenje bi sigurno bilo da je energija a pre svega napon sto veci ali ovde ne govorimo o modifikacijama paljenja nego samo o svecicama koje su najbolji kompromis za gas. Nije problem da stavis bilo kakvu ako je paljenje neko moderno i u super stanju ali na sme majstor da pretpostavlja te stvari pa uvek za svaki slucaj ide na najsigurnije resenje. Uvek je i za sve "gas kriv" pa da to ne bi bilo mora se preduprediti na vreme. Da svi odrzavaju svoje automobile kako treba mnoge nase price ne bi ni bile potrebne. Ovako...... moramo kako moramo i koliko mozemo u finansijskom smislu pre svega.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #83
                  Originally posted by zoranbg
                  Hvala Doro,sto neko ne objasni odmah tako?
                  Da si hteo da čitaš objašnjeno je i pre ali...
                  Problem je što svi traže "original" jednokraku svećicu za Audija. Normalno da će trgovac pogledavši u katalog odgovoriti da takva ne postoji jer je original predvidjena trokraka.

                  Ako se kaže "treba mi takva ista, sa istim osobinama ali da je jednokraka", normalan trgovac će pogledati u taj isti katalog i naći isto tako V lIne jednokraku svećicu, znači postoji.

                  Glup trgovac će reći da ne postoji a još gluplji će reći da je jako velika greška ako se ne stave original svećice a da pri tome zna da je to vozilo na gas.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #84
                    A najbolje je kad tacno znas sta hoces i zasto to hoces. Zato ljudi ovde i pitaju. Pitajte, ali pazite i kako. Ako nije jasno pitanje ko zna kakav ce tek odgovor biti.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #85
                      ovoliko price o svecicama iz osnovne skole koju svaki vozac savlada sa prvom lekcijom posedovanja auta, malo gluviih telefona a meni zao sto nisam snimio moje V line No2 svecice posle 19.000km upotrebe cisto radi toga da zaista postoji NGK pa jos V line i da je jednokraka a bakrena.

                      LM, svecica i posle toliko km iza sebe izlgleda opticki bukvalno kao nova, a jedino sto sam ja primetio sa dolaskom toplog vremena je malo nestabilniji rad sa gasom na leru.
                      stoga sam izvadio, pregledao i izmerio zazor, koji je bio veci oko 0,10mm na sve 4 svecice ravnomerno.

                      to je verovatno to pojacano trosenje koje pominje dranix.

                      osim sto sam namestio zazor na 0,65mm (O,70 je fabricka preporuka a ovaj ce se ionako za par meseci povecati) primetio sam po vracanju u motor da na leru mirnije radi, sa manje vibracija.

                      hocu da ih testiram posto su to moje prve NGK u zivotu, i prve V line ponovo na 40.000km i da vidim kako podnose nase uslove voznje i goriva, pretezno gasa.

                      za sada moja zapazanja su da su bolje od prethodnih Bosovih WR6DC koje sam koristio.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #86
                        Ja sam čuo teoriju, da kao što se i sve troši na kolima, tako bi i svećica trebalo da bude potrošna

                        I to sam čuo kad mi se obična NGK pojela cela posle 5-6.000 km, a pre toga Bosch nije ni taknut skoro bio, i kao zato je NGK bila bolja?
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • oliver
                          CBC Član
                          • 18.02.2005
                          • 69
                          • montenegro

                          #87
                          Kako se podesava zazor?
                          ne popravljaj ako nije pokvareno

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #88
                            uzmes spijune(listice razlicite debljine od 0.1mm pa 0.2mm i tako dalje)
                            pa listic zavuces izmedju anode i katode na svecici(naprimer 0.6mm),pa ako je prevelik ti malo smanjis zazor(onaj duzi kraj savijes malo na dole),ako je mali rasiris dok nebude tacno 0.6mm kad zavuces listic,i to je to.
                            treba da znas koji zazor treba da bude na tvojim svecicama.

                            pozdrav!
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #89
                              pa dobra je teorija, oni malo stariji auti sa klasicnim paljenjem kao sto je moj trose po redovnom fabrickom jedan set na 40.000km, dok ovi moderni auti trose set svecica na svakih 100.000km ili 150.000km zavisno od vrste svecice.

                              tako da jeste, sve se trosi jednoga dana )
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #90
                                Heinz,
                                Posle 5-6000 ? Ne preteruj. Koji auto? Koje paljenje? Cinjenica je da platinium svecice traju znatno duze ali za toliko i vise kostaju i nisu dobre za gas (iz dva razloga). Cista je politika sto ne postoji "idealna" svecica. Nesto sto je samo veoma blizu toga je Denso IRIDIUM.Ako pogledamo nekoliko kljucnih proizvodjaca videcemo da svaki model ima po nesto dobro u konstrukciji a ni jedan sve te dobre stvari (cak ni dve dobre stvari). Ko ima visak para moze da prepravi ceo sistem paljenja i da stavi skupe svecice i nema problema. Takav sistem ima da pali sve zivo sigurno i bez problema ali to nije bila tema. Ovo je pod AUTOGAS i govorimo o obicnim automobilima. Kad bi NGK kojim slucajem pravio svecicu V oblika ali od platine ja bi je prvi kupio i koristio iako vozim na gas ali takva ne postoji. Te Bosch koje ti Heinz pominjes su sasvim obicne konstrukcije sa debelom anodom od 2,5mm sto je vec odavno zastarela konstrukcija. Imaju oni i bolje od toga, naravno ali je Bosch isto na najlosijem glasu od svih poznatih proizvodjaca zbog mnogo kopija ali i zbog loseg kvaliteta koji se nalazi u slobodnoj prodaji. Ne mislis valjda da smo svi mi na platnom spisku NGK pa reklamiramo svoju firmu

                                Comment

                                Working...
                                X