Za Boosta i Brick-a,
Negde sam procitao da je NGK poznat po visoko kvalitetnom izolatoru (keramici). Pod uslovima u Saabu svecicu sa fiksiranim tim i tim zazorom (1,1mm) deo sistem za paljenje vidi kao kondenzator odredjenih karakteristika. Sto je izolator stabilniji to bolje jer u principu je to najbitnija komponenta. Ne zelim da kazem da je keramika drugih svecica losija ali je Saab eksperimentisao sa NGK jos onda i posto su tada bili najbolji to je ostalo kao zakon do sada. Uopste nije vazno da li je neko do sada napravio nesto bolje nego da je to sigurno DRUGACIJE i ne odgovara sistemu za koji nije predvidjeno.
Sad jedna pretpostavka. Recimo da umesto obicne NGK stavimo u Saab sa TRONIC-om naprimer jednu istu samo iz "V" serije posto je sigurno bolja sama po sebi zbog ta dva "roga" koji su daleko manje povrsine nego 2,5mm pa iskra lakse skace. Radilo bi to ali kratko jer bi se shpicevi rogova brzo istrosili i povecali zazor koji je vec poprilicno veliki pa bi cak i ogromna energija koju samo Saabovo paljenje daje bila premala da pali sigurno. S druge strane signal za ionizaciju je daleko slabiji (ispod 100v) pa bi davao pogresan podatak sto je sigurna smrt za DI kasetu. Kod sistema na svu srecu nema kablova da stvaraju probleme pa se osim toga koristi jos i mast za izolaciju itd. Sad bi neko pomislio. Uh steta ta "V" svecica je super a ne mozemo da je koristimo. Nije bas tako jer se ta vrsta paljenja nosi bez problema sa obicnim svecicama. Ali zato gde nema sofisticiranih sistema a paljenje ima kablove koji stvaraju gubitke i smanjuju energiju (znaci kod vecine auta) "V" serija omogucava olaksanje za sigurno paljenje. Ne zaboravimo da je potrebna cesca kontrola ovih svecica jer brze gubi formu zbog gorenja shpiceva i zato sto je obicna bakarna a ne od egzoticnih metala (palatina ili iridijum).
Negde sam procitao da je NGK poznat po visoko kvalitetnom izolatoru (keramici). Pod uslovima u Saabu svecicu sa fiksiranim tim i tim zazorom (1,1mm) deo sistem za paljenje vidi kao kondenzator odredjenih karakteristika. Sto je izolator stabilniji to bolje jer u principu je to najbitnija komponenta. Ne zelim da kazem da je keramika drugih svecica losija ali je Saab eksperimentisao sa NGK jos onda i posto su tada bili najbolji to je ostalo kao zakon do sada. Uopste nije vazno da li je neko do sada napravio nesto bolje nego da je to sigurno DRUGACIJE i ne odgovara sistemu za koji nije predvidjeno.
Sad jedna pretpostavka. Recimo da umesto obicne NGK stavimo u Saab sa TRONIC-om naprimer jednu istu samo iz "V" serije posto je sigurno bolja sama po sebi zbog ta dva "roga" koji su daleko manje povrsine nego 2,5mm pa iskra lakse skace. Radilo bi to ali kratko jer bi se shpicevi rogova brzo istrosili i povecali zazor koji je vec poprilicno veliki pa bi cak i ogromna energija koju samo Saabovo paljenje daje bila premala da pali sigurno. S druge strane signal za ionizaciju je daleko slabiji (ispod 100v) pa bi davao pogresan podatak sto je sigurna smrt za DI kasetu. Kod sistema na svu srecu nema kablova da stvaraju probleme pa se osim toga koristi jos i mast za izolaciju itd. Sad bi neko pomislio. Uh steta ta "V" svecica je super a ne mozemo da je koristimo. Nije bas tako jer se ta vrsta paljenja nosi bez problema sa obicnim svecicama. Ali zato gde nema sofisticiranih sistema a paljenje ima kablove koji stvaraju gubitke i smanjuju energiju (znaci kod vecine auta) "V" serija omogucava olaksanje za sigurno paljenje. Ne zaboravimo da je potrebna cesca kontrola ovih svecica jer brze gubi formu zbog gorenja shpiceva i zato sto je obicna bakarna a ne od egzoticnih metala (palatina ili iridijum).
Comment